Rozkłady tramwajowe – 2024

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 cze 2024, 8:24

Generalnie mam wrażenie, że brak komunikowania merytorycznych przesłanek prowadzących do zmian trasowych jest pochodną dość oszczędnego używania merytorycznych przesłanek w procesie decyzyjnym. Jeśli przeanalizowano kilkadziesiąt wariantów zmian trasowych w modelu ruchu i wyselekcjonowano ten, który przynosi największe korzyści, to można mówić, że Mądre Oprogramowanie powiedziało nam, że liczba pasażerów w obszarze analizy wzrośnie o x%, spamować mapkami różnicowymi z grubymi zielonymi wstęgami, etc. Jak projekt zrobiono metodą ekspercko-intuicyjną (co nie musi znaczyć, że jest on z gruntu zły!), to ciężej wydobyć obiektywną argumentację.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

eloelo520
Posty: 98
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 25 cze 2024, 9:32

Żyjemy w czasach chłopskiego rozumu i Dzikiego Trenera, lud już nie wierzy w jakieś cyferki i mundre gadanie

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 cze 2024, 10:30

eloelo520 pisze:Żyjemy w czasach chłopskiego rozumu i Dzikiego Trenera, lud już nie wierzy w jakieś cyferki i mundre gadanie
Trzeba by nasłać jakiegoś influencera, albo włączyć dyskusję w dialogi jakiegoś reality show.
ŁK

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 cze 2024, 8:04

person pisze:
24 cze 2024, 15:52
Olbrzym się budzi (buahahaha), czyli dropnęła wakacyjna wierszówka:
Od rana mieszkańcy alarmują, że nie mają czym dojechać do pracy, dowieźć dziecka do przedszkola czy żłobka. Dla urzędników zarządzających komunikacją miejską wakacje to chyba czas wyłączenia miasta z życia. Nie jest rolą transportu publicznego wyłącznie optymalizacja kosztów - komentuje Krzysztof Michalski (Porozumienie dla Pragi), wiceprzewodniczący rady dzielnicy
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... B.1-L.2.zw

Niemniej, większość tekstu to relacja o zakończeniu remontów, przywróceniu tras, jest o krakowskim muzealniku i zapowiedź remontu Kercelaka, który... zacznie się dopiero 29 lipca (albo i nie, lol)
Nie rozumiem zdania "niby wydłużyli 28". To wydłużyli, czy nie? Jak dowiadują się z wywieszek, skoro rozkłady są na stronie od ponad dwóch tygodni?

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 cze 2024, 8:12

Georg pisze:
person pisze:
24 cze 2024, 15:52
Olbrzym się budzi (buahahaha), czyli dropnęła wakacyjna wierszówka: https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... B.1-L.2.zw

Niemniej, większość tekstu to relacja o zakończeniu remontów, przywróceniu tras, jest o krakowskim muzealniku i zapowiedź remontu Kercelaka, który... zacznie się dopiero 29 lipca (albo i nie, lol)
Nie rozumiem zdania "niby wydłużyli 28". To wydłużyli, czy nie? Jak dowiadują się z wywieszek, skoro rozkłady są na stronie od ponad dwóch tygodni?
Nie w pełnych godzinach, więc niby.
ŁK

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 cze 2024, 8:23

W godzinach kursowania 13?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 cze 2024, 9:36

Łukasz pisze:
26 cze 2024, 8:12
Georg pisze: Nie rozumiem zdania "niby wydłużyli 28". To wydłużyli, czy nie? Jak dowiadują się z wywieszek, skoro rozkłady są na stronie od ponad dwóch tygodni?
Nie w pełnych godzinach, więc niby.
Ja tam widziałem, że nawet w dłuższych godzinach niż 13...
Litości, na Kawęczyńską 28 nie dojeżdża w DP tylko wcześnie rano i po 21. To jest to dramatyczne ograniczenie?

adamrozbicki
Posty: 103
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 26 cze 2024, 9:45

fik pisze:
25 cze 2024, 8:24
Generalnie mam wrażenie, że brak komunikowania merytorycznych przesłanek prowadzących do zmian trasowych jest pochodną dość oszczędnego używania merytorycznych przesłanek w procesie decyzyjnym. Jeśli przeanalizowano kilkadziesiąt wariantów zmian trasowych w modelu ruchu i wyselekcjonowano ten, który przynosi największe korzyści, to można mówić, że Mądre Oprogramowanie powiedziało nam, że liczba pasażerów w obszarze analizy wzrośnie o x%, spamować mapkami różnicowymi z grubymi zielonymi wstęgami, etc. Jak projekt zrobiono metodą ekspercko-intuicyjną (co nie musi znaczyć, że jest on z gruntu zły!), to ciężej wydobyć obiektywną argumentację.
Piszesz na serio czy to taki żart z komunikatów? Bo trudno się zorientować.

man1956
Posty: 1694
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 26 cze 2024, 12:22

Matt Cubis pisze:
25 cze 2024, 7:41
fik pisze:
24 cze 2024, 17:41


ZTM od dawna publikuje twarde dane. Można z nich się dowiedzieć na przykład, że w maju 2023 roku przewieziono 79,3 mln pax, w lipcu tego samego roku zaś 66,7 mln pax (84% maja). Biorąc pod uwagę długi weekend majowy, teza o dwudziestoprocentowym spadku broni się bez najmniejszych problemów.
Tylko te twarde dane są tylko w informatorze statystycznym, ew. w jakiś pojedynczych artykułach prasowych. Brakuje korzystania z tych danych przy wszelkich zmianach tras, czy likwidacjach linii. Przy krzykach o buspasie na Puławskiej porównano natężenia samochodów przed i po buspasie, ile dokładnie skrócił się czas przejazdu i ile pasażerów więcej korzysta z autobusów. Podanie twardych danych kończy wszelkie dyskusje, czy ktoś jeździ, czy nie jeździ. No chyba, że ktoś po tym zacznie krzyczeć, że dane są zmanipulowane.
100 proc. racji.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2024, 15:06

adamrozbicki pisze:
26 cze 2024, 9:45
fik pisze:
25 cze 2024, 8:24
Generalnie mam wrażenie, że brak komunikowania merytorycznych przesłanek prowadzących do zmian trasowych jest pochodną dość oszczędnego używania merytorycznych przesłanek w procesie decyzyjnym. Jeśli przeanalizowano kilkadziesiąt wariantów zmian trasowych w modelu ruchu i wyselekcjonowano ten, który przynosi największe korzyści, to można mówić, że Mądre Oprogramowanie powiedziało nam, że liczba pasażerów w obszarze analizy wzrośnie o x%, spamować mapkami różnicowymi z grubymi zielonymi wstęgami, etc. Jak projekt zrobiono metodą ekspercko-intuicyjną (co nie musi znaczyć, że jest on z gruntu zły!), to ciężej wydobyć obiektywną argumentację.
Piszesz na serio czy to taki żart z komunikatów? Bo trudno się zorientować.
Ale czego konkretnie nie zrozumiałeś?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lip 2024, 9:58

Coś ewidentnie jest nie tak z RJ linii 10 z Wyścigów na północ - i w ciągu dnia, i w popołudniowym szczycie (a nawet w DS!) tramwaje tej linii przyjeżdżają opóźnione na Goworka, przez co powszechnym jest duet 10+11.

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 lip 2024, 11:11

Pisałem o tym. Rozjechana koordynacja na skrzyżowaniu Puławska/al. Wilanowska, tram stoi przed przeplotką i przed krzyżówką- odjazd z Dworca Południowego na minus 2. Z Bukowińskiej to jest minus 3. Między Dworkową a Goworka są dwie przeplotki, nie synchronizowane świetlnie. Z reguły tuż przed Goworka 10 łapie czerwone światło. Efekt-minus 6 na Goworka i dwuskład 10/11.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 15 lip 2024, 11:45

Wczoraj czwórki jeździły po -6/-7. Cała Puławska jest zrąbana, a do tego na 4 dochodzi super sygnalizacja na Marszałkowskiej. Nikt tam z góry jeszcze się nie dopatrzył, że tramwaje jeżdżące w weekend po -7 to nie jest ok?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 15 lip 2024, 12:14

W weekendy mimo mniejszego ruchu bardziej widać te opóźnienia bo dochodzi jeszcze skrócony czas przejazdu pomiędzy wybranymi przystankami....
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lip 2024, 13:46

Przecinak pisze:
15 lip 2024, 11:45
Wczoraj czwórki jeździły po -6/-7. Cała Puławska jest zrąbana, a do tego na 4 dochodzi super sygnalizacja na Marszałkowskiej. Nikt tam z góry jeszcze się nie dopatrzył, że tramwaje jeżdżące w weekend po -7 to nie jest ok?
Na Marszałkowskiej dopatrzył i to dawno.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ