Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 cze 2024, 14:46

person pisze:
25 cze 2024, 14:05
Delwin pisze:
25 cze 2024, 13:23
Te konsultacje internetowe to głównie prywatne skargi
Jakie inne miałyby być? :-)
Grupowe (np. grupa mieszkańców jakiejś ulicy albo okolicy). Co oczywiście się wyklucza, jak wiedziałeś oglądając spotkanie na YouTube. Jedna grupa mieszkańców chce 139 do Kabat, a druga do Wilanowskiej. Każdy patrzy tylko na siebie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 cze 2024, 14:48

Autobus Czerwon pisze:
25 cze 2024, 14:34
Te konsultacje w każdej formie to jeden wielki sh*t, ciekawe ile kasy idzie na tę hucpę
Zyliony złotych, byle tylko Autobus Czerwon był niezadowolony.

A na serio - minimalna ilość pieniędzy, bo większość jest robiona własnymi siłami zespołu ZTM w ramach obowiązków służbowych.
Georg pisze:
25 cze 2024, 14:46
person pisze:
25 cze 2024, 14:05

Jakie inne miałyby być? :-)
Grupowe (np. grupa mieszkańców jakiejś ulicy albo okolicy). Co oczywiście się wyklucza, jak wiedziałeś oglądając spotkanie na YouTube. Jedna grupa mieszkańców chce 139 do Kabat, a druga do Wilanowskiej. Każdy patrzy tylko na siebie.
Spółdzielnie, Wspólnocy, firmy, instytucje... - takie gremia też przygotowują i wysyłają swoje opinie, ale nie w formie komentarza na stronie konsultacyjnej, tylko mailowo lub pisemnie. Sprawdźcie raporty z lat poprzednich.
Tak, bywa że argumenty się wzajemnie wykluczają i rolą urzedników jest albo ich wybór, albo wypośrodkowanie, albo jeszcze co innego - mówił też o tym A.Zając na sobotnim spotkaniu.

Delwin
Posty: 301
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 25 cze 2024, 17:29

person pisze:
25 cze 2024, 14:05
Delwin pisze:
25 cze 2024, 13:23
Te konsultacje internetowe to głównie prywatne skargi
Jakie inne miałyby być? :-)
No dobrze aby było coś więcej niż nie zabierajcie mi RTY bo nie dojadę...

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 cze 2024, 18:36

ZielonyJamnik pisze:
man1956 pisze:
25 cze 2024, 11:24
No dobra, ale czy są jakieś obiektywne przeszkody, by puścić 19 do Miasteczka Wilanów zamiast na Stegny, a na Stegny dać 14?
Problem jest taki, że zamiast dwóch linii na wozy dwukierunkowe, byłoby trzy, gdy puszczą tramwaj do Zachodniego
14 na Sielce, kiedyś Nowowiejską przeniosą za skrzyżowanie i przynajmniej odtąd będzie jeździć razem z 11. Trasa przez Pole to lata a 14 bym chyba nie skręcał i przy Nowowiejskiej, i przez Rakowiecką.

19/29 na Stegny/Wilanow, tam też 35
ŁK

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 cze 2024, 13:03

person pisze:
25 cze 2024, 14:05
Delwin pisze:
25 cze 2024, 13:23
Te konsultacje internetowe to głównie prywatne skargi
Jakie inne miałyby być? :-)
Prywatne skargi zgłaszane w ramach (pod płaszczykiem) lokalnych stowarzyszeń ;)

Delwin
Posty: 301
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 26 cze 2024, 16:18

person pisze:
25 cze 2024, 14:05
Delwin pisze:
25 cze 2024, 13:23
Te konsultacje internetowe to głównie prywatne skargi
Jakie inne miałyby być? :-)
No sens konsultacji, kiedy z 300 mieszkańców bloku, z jakich zbiorkomem jeździ 100, zgłasza jedna - to jest taki sobie sens...

M0096
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 2024, 21:33

Post autor: M0096 » 26 cze 2024, 17:33

Myślę, że jednym z powodów skierowania "19" na Stegny, jest możliwość ponownego scalenia "19" i "33" po otwarciu torowiska na Rakowieckiej. Końcówka Miasteczko Wilanów nie zmieściłaby drugiej linii w szczycie co 4 min, a pętla Stegny powinna dać radę.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 cze 2024, 17:41

Stegny raczej nie potrzebują trama co 4 min. I to nie Wilanów miał mieć większy ruch od Stegien?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

M0096
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 2024, 21:33

Post autor: M0096 » 26 cze 2024, 18:53

KwZ pisze:
26 cze 2024, 17:41
Stegny raczej nie potrzebują trama co 4 min. I to nie Wilanów miał mieć większy ruch od Stegien?
Nawet po scaleniu "19" z "33" Miasteczko Wilanów będzie miało więcej kursów tramwajowych (22,5 kursów/h w szczycie) niż Stegny (po scaleniu 15 kursów/h w szczycie). Końcówka na Miasteczku Wilanów miałaby problem, aby pomieścić więcej kursów, co pokazuje wyższość klasycznych pętli od końcówek nie zakończonych pętlą. Rola pętli Stegny będzie zbliżona np. do pętli Banacha. Na Banacha kończą trasę "1", "14" i "25", nie dlatego że taki jest popyt na tej ulicy, ale dlaczego, żeby nie generować nadpodaży na Okęciu i zbierać pasażerów na Ochocie, dla których linie z Banacha mają większą podaż niż te z Okęcia (gdzie znaczna część miejsc jest zajęta przez pasażerów jadących z dzielnicy Włochy).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 cze 2024, 9:09

Delwin pisze:
26 cze 2024, 16:18
person pisze:
25 cze 2024, 14:05

Jakie inne miałyby być? :-)
No sens konsultacji, kiedy z 300 mieszkańców bloku, z jakich zbiorkomem jeździ 100, zgłasza jedna - to jest taki sobie sens...
Dlatego konsultacje to (powinien być) tylko głos doradczy, a nie plebiscyt, czy przykazania wykute w skale.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 cze 2024, 15:49

man1956 pisze:
25 cze 2024, 11:24
No dobra, ale czy są jakieś obiektywne przeszkody, by puścić 19 do Miasteczka Wilanów zamiast na Stegny, a na Stegny dać 14?
Dwukierunki, które 14 będzie mieć na Zachodnim. 19 można wymienić z 15 (do Stawek) i 15bis (z nowym numerem Stegny-Potok).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

adamrozbicki
Posty: 103
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 28 cze 2024, 20:31

pawcio pisze:
28 cze 2024, 15:49
man1956 pisze:
25 cze 2024, 11:24
No dobra, ale czy są jakieś obiektywne przeszkody, by puścić 19 do Miasteczka Wilanów zamiast na Stegny, a na Stegny dać 14?
Dwukierunki, które 14 będzie mieć na Zachodnim. 19 można wymienić z 15 (do Stawek) i 15bis (z nowym numerem Stegny-Potok).
Główny problem to Nowowiejska/Filtrowa od Al.Niepodległości do Pl.Narutowicza, przez rok byłaby tam tylko jedna linia (35).

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 lip 2024, 7:52

W dzisiejszym Stołku konsultacje i rozmowy z radnymi Mokotowa i Wilanowa. Dziwi mnie argumentacja dorosłego człowieka, jakiegoś radnego, który mówi że musi zostać 519, bo jeździł nim jako dziecko. Dla mnie to nie jest żaden argument.

KM
Posty: 179
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 04 lip 2024, 8:04

Georg pisze:
04 lip 2024, 7:52
Dziwi mnie argumentacja dorosłego człowieka, jakiegoś radnego, który mówi że musi zostać 519, bo jeździł nim jako dziecko. Dla mnie to nie jest żaden argument.
Jak poczytasz komentarze w internecie lub posłuchasz wypowiedzi ludzi np. w Kurierze Warszawskim to taka jest ich argumentacja przeciwko zmianom w komunikacji. Nic więc dziwnego, że radni, niezależnie której opcji, podłapują tą retorykę i sami ją stosują.

Zresztą z podobnej narracji korzystają media, gdy zmieniają się potoki i potrzeby pasażerskie, ale „TA ZAJEZDNIA KIEDYŚ TĘTNIŁA ŻYCIEM, DZISIAJ ODJEŻDŻA STĄD ZALEDWIE KILKA LINII [+wypowiedź pani Wandy Zawady]” no i jakoś to się kręci.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lip 2024, 8:43

Georg pisze:
04 lip 2024, 7:52
W dzisiejszym Stołku konsultacje i rozmowy z radnymi Mokotowa i Wilanowa. Dziwi mnie argumentacja dorosłego człowieka, jakiegoś radnego, który mówi że musi zostać 519, bo jeździł nim jako dziecko. Dla mnie to nie jest żaden argument.
A wyobraź sobie, że jesteś dorosłym człowiekiem, który od dziesiątek lat zajmuje się tematem komunikacji publicznej i postanawiasz coś takiego umieścić w swoim artykule.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ