Wyświetlacze
Dzisiaj agregaty są stosunkowo niedrogie, większym problemem jest miejsce na nie (najlepiej na dachu, chyba nikt nie próbował montować w szafach) i kanały rozprowadzające. Przy gruntownej modernizacji to powinno być spokojnie do ogarnięcia.
Z kolei wymiana okien na otwierane to też nie jest coś z kategorii ekstremalnych wydatków.
Z kolei wymiana okien na otwierane to też nie jest coś z kategorii ekstremalnych wydatków.
-
- Posty: 4253
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Generalnie zarówno klima jak i otwierane okna są rzeczą do ogarnięcia.
Tylko jak zwykle w TW nikt nie pomyślał o tym wtedy, kiedy był na to czas (jakieś 10-15 lat temu), a teraz to będzie jak z 13N przez ostatnie 30 lat eksploatacji - zaraz do kasacji, to nie opłaca się inwestować.
Tylko jak zwykle w TW nikt nie pomyślał o tym wtedy, kiedy był na to czas (jakieś 10-15 lat temu), a teraz to będzie jak z 13N przez ostatnie 30 lat eksploatacji - zaraz do kasacji, to nie opłaca się inwestować.
Ale właściwie jakie zaraz? Gdańsk robi duże NG swoich neo-Konstali, Kraków też nie myśli nad wycofaniem NGT6 z podobnych lat, Łódź i Poznań poważnie modernizują nieco nowsze tramwaje (Łódź po cichu dokłada klimatyzację, nie wiem jak Poznań). Ba, nawet Niemcom zdarza się teraz robić NG jeszcze starszych wagonów, i nie przypuszczam żeby ich zamiarem było pozbycie się takich wagonów wcześniej niż za dekadę.
O ile dłubanie przy rodzynku 112 inne niż do celów muzealnych może mieć umiarkowany sens, o tyle dużego NG 116Na myślę że absolutnie nikt by nie kwestionował i spokojnie można by przedłużyć ich życie o 10-15 lat. Chyba że mają jakieś naprawdę poważne wady konstrukcyjne.
(swoją drogą, chyba warto by przenieść tę dyskusję gdzie indziej )
O ile dłubanie przy rodzynku 112 inne niż do celów muzealnych może mieć umiarkowany sens, o tyle dużego NG 116Na myślę że absolutnie nikt by nie kwestionował i spokojnie można by przedłużyć ich życie o 10-15 lat. Chyba że mają jakieś naprawdę poważne wady konstrukcyjne.
(swoją drogą, chyba warto by przenieść tę dyskusję gdzie indziej )
Co jest o tyle kuriozalne, że ubooty są niewiele starsze od bulw, jak też od obydwu tych modeli dużo bardziej przystają do obecnych czasów i wymagań w postaci niskiej podłogi.
Dobrze mi świta, że był kiedyś pomysł, żeby klimatyzację w 116N i pochodnych miała być montowana w miejscu szyberdachów, coś jak w pamiętnym MAN-ie NG 313 #3902 z MZA?michael112 pisze: ↑07 lip 2024, 13:43Mi się wydaje że największą modyfikacją konstrukcyjną byłby montaż klimatyzacji jako że mają fatalne okienka. Pytanie, czy do tej konstrukcji montaż takiej klimatyzacji byłby możliwy i opłacalny.
Pesa 120N #3108 dostała nowe wyświetlacze zamiast BUSE.
- ZielonyJamnik
- Posty: 925
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Na szczęście nie jest to SIMS.
- ZielonyJamnik
- Posty: 925
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
A to już nie możesz powiedzieć co to za system?
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Skoro TW nie chwali się z kim zawarło umowę to ja nie będę wychodzić przed szereg by później się z tego tłumaczyć.
- ZielonyJamnik
- Posty: 925
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Aż taki reżim tam macie, że kierownik będzie śledzić cię na forum, że napisałeś Macro, R&G czy co innego? To żadna tajemnica zawodowa
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 2941
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Nie wiem.
Nie dziwcie się, że wozy na 79 są oklejone kartkami. Trwa u organizatora ciężka walka z rozesłaniem elektronicznych danych rozkładowych, na razie przegrywają. Komputery jednak komplikują życie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Czyżby to nowy format danych rozkładowych nasypał piach w tryby idealnie pracujących systemów Organizatora? Czy jedyna osoba ogarniająca temat udała się na zasłużony urlop no i....
No tak, przecież od 5 sierpnia są rozkłady na FTP w formacie GTFS