Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

px33
Posty: 1605
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 lip 2024, 19:01

Dzisiaj agregaty są stosunkowo niedrogie, większym problemem jest miejsce na nie (najlepiej na dachu, chyba nikt nie próbował montować w szafach) i kanały rozprowadzające. Przy gruntownej modernizacji to powinno być spokojnie do ogarnięcia.

Z kolei wymiana okien na otwierane to też nie jest coś z kategorii ekstremalnych wydatków.

Autobus Czerwon
Posty: 4204
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 lip 2024, 19:15

Generalnie zarówno klima jak i otwierane okna są rzeczą do ogarnięcia.

Tylko jak zwykle w TW nikt nie pomyślał o tym wtedy, kiedy był na to czas (jakieś 10-15 lat temu), a teraz to będzie jak z 13N przez ostatnie 30 lat eksploatacji - zaraz do kasacji, to nie opłaca się inwestować.

px33
Posty: 1605
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 lip 2024, 19:56

Ale właściwie jakie zaraz? Gdańsk robi duże NG swoich neo-Konstali, Kraków też nie myśli nad wycofaniem NGT6 z podobnych lat, Łódź i Poznań poważnie modernizują nieco nowsze tramwaje (Łódź po cichu dokłada klimatyzację, nie wiem jak Poznań). Ba, nawet Niemcom zdarza się teraz robić NG jeszcze starszych wagonów, i nie przypuszczam żeby ich zamiarem było pozbycie się takich wagonów wcześniej niż za dekadę.
O ile dłubanie przy rodzynku 112 inne niż do celów muzealnych może mieć umiarkowany sens, o tyle dużego NG 116Na myślę że absolutnie nikt by nie kwestionował i spokojnie można by przedłużyć ich życie o 10-15 lat. Chyba że mają jakieś naprawdę poważne wady konstrukcyjne.

(swoją drogą, chyba warto by przenieść tę dyskusję gdzie indziej :P )

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3997
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 lip 2024, 23:04

Glonojad pisze:
07 lip 2024, 6:47
W ubooty nikt nie chce inwestować - wszyscy ślepo patrzą w kalendarz i sądzą, że pójdą do kasacji przed hipolitami i bulwami. :roll:
Co jest o tyle kuriozalne, że ubooty są niewiele starsze od bulw, jak też od obydwu tych modeli dużo bardziej przystają do obecnych czasów i wymagań w postaci niskiej podłogi.
michael112 pisze:
07 lip 2024, 13:43
Mi się wydaje że największą modyfikacją konstrukcyjną byłby montaż klimatyzacji jako że mają fatalne okienka. Pytanie, czy do tej konstrukcji montaż takiej klimatyzacji byłby możliwy i opłacalny.
Dobrze mi świta, że był kiedyś pomysł, żeby klimatyzację w 116N i pochodnych miała być montowana w miejscu szyberdachów, coś jak w pamiętnym MAN-ie NG 313 #3902 z MZA?

Flash8222
Posty: 7708
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 lip 2024, 11:11

Pesa 120N #3108 dostała nowe wyświetlacze zamiast BUSE.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 860
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 27 lip 2024, 11:37

Rozumiem, że SiMSa jak w Jazzach?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4993
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 lip 2024, 12:03

Na szczęście nie jest to SIMS.
Obrazek

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 860
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 27 lip 2024, 13:38

Bywalec pisze:
27 lip 2024, 12:03
Na szczęście nie jest to SIMS.
A to już nie możesz powiedzieć co to za system?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4993
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 lip 2024, 14:02

Skoro TW nie chwali się z kim zawarło umowę to ja nie będę wychodzić przed szereg by później się z tego tłumaczyć.
Obrazek

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 860
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 27 lip 2024, 18:23

Aż taki reżim tam macie, że kierownik będzie śledzić cię na forum, że napisałeś Macro, R&G czy co innego? To żadna tajemnica zawodowa
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

michael112
Posty: 2882
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 lip 2024, 2:45

Flash8222 pisze:
27 lip 2024, 11:11
Pesa 120N #3108 dostała nowe wyświetlacze zamiast BUSE.
A dzisiaj wyjedzie na jakąś linię?

Flash8222
Posty: 7708
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 lip 2024, 8:26

Nie wiem.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7729
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 sie 2024, 8:42

Nie dziwcie się, że wozy na 79 są oklejone kartkami. Trwa u organizatora ciężka walka z rozesłaniem elektronicznych danych rozkładowych, na razie przegrywają. Komputery jednak komplikują życie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Paweł D.
Posty: 5437
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 sie 2024, 8:53

Czyżby to nowy format danych rozkładowych nasypał piach w tryby idealnie pracujących systemów Organizatora? Czy jedyna osoba ogarniająca temat udała się na zasłużony urlop no i....

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 358
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 08 sie 2024, 9:17

No tak, przecież od 5 sierpnia są rozkłady na FTP w formacie GTFS :D

ODPOWIEDZ