Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

Moderator: Wiliam

adam2239
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 07 sie 2024, 18:46

Spoko. To 18 bez zmian, w zamian 20 do Ratuszowej, a 509 do Placu Hallera, żeby nie pozbawiać Białołęki wygodnego dojazdu na Akademię Koźmińskiego i do Ronda Starzyńskiego), ewentualnie skierować na Dworzec Wschodni (wybrane kursy, np. w godzinach szczytu).

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 sie 2024, 18:50

Ale 20 nie może jeździć do Ratuszowej-ZOO, bo nie będzie miało na żadnym krańcu ekspedycji.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 sie 2024, 18:55

A co na Gocław? 509 już niepotrzebne tam?
To 79 się właśnie nadaje na Ratuszową, ale właśnie....

adam2239
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 07 sie 2024, 18:55

Hm... a jakby skierować 20 na Czynszową (Czynszowa - Boernerowo), 23 na Kawęczyńską (Kawęczyńska - Nowe Bemowo) i w zamian raz na zawsze pogrzebać linię 13, która co sezon pojawia się i znika?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 sie 2024, 19:00

A czy Ty nie rozumiesz co już kilka razy dziś tu padło, że nie może być linii bez ekspedycji a z każdym pomysłem proponujesz kolejny wariant nie zawierający ekspedycji?
I nie, 13 nie pojawia się i nie znika co sezon. To są pierwsze wakacje kiedy została zawieszona (zwłaszcza, że remont Kercelaka miał się wcześniej rozpocząć).
Obrazek

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 sie 2024, 19:07

Bywalec pisze:
07 sie 2024, 19:00
A czy Ty nie rozumiesz co już kilka razy dziś tu padło, że nie może być linii bez ekspedycji a z każdym pomysłem proponujesz kolejny wariant nie zawierający ekspedycji?
Czy na Kole jest ekspedycja? A raczej - czy byłaby, gdyby kończyła tam 20?
Może warto pomyśleć wtedy o wzmocnieniu 23. Wtedy postoje 1-2 minuty na Boernerowie miałyby sens, bo postój byłby na Kole. Dziś w międzyszczycie opóźnienia były 5-7 minut, a na pętli postój 1 minuta.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 sie 2024, 19:10

Tak, na Kole jest ekspedycja.
Obrazek

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 sie 2024, 19:15

Bywalec pisze:
07 sie 2024, 19:10
Tak, na Kole jest ekspedycja.
Co z tego skoro nie ma kogo obsługiwać. A czy motorniczowie podczas awaryjnego zamknięcia odcinka na Boernerowo (co czasami się zdarza) i skróceniu trasy mogą z tej ekspedycji skorzystać, czy działa tylko przy planowym zakrańcowaniu jakiejś linii?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 sie 2024, 19:17

Z każdej ekspedycji można skorzystać w każdej chwili (za wyłączeniem sytuacji związanej z remontem ekspedycji).
Obrazek

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 sie 2024, 19:17

Bywalec pisze:
07 sie 2024, 19:17
Z każdej ekspedycji można skorzystać w każdej chwili.
Dzięki za odpowiedź!

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 07 sie 2024, 19:26

Łukasz pisze:
07 sie 2024, 18:43
Hotdeski nie są wygodne, ale też nie mówimy tu o wszystkich liniach, tylko o pewnie jednej, może dwóch.
W metrze mówimy o wszystkich liniach i o jednej, może dwóch jednocześnie :D

No ale właśnie - w metrze mamy przykład, że to może działać.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 sie 2024, 20:36

W autobusach moim zdaniem z czymś takim byłoby więcej kłopotu niż pożytku, na szczęście chyba nikt czegoś takiego nie proponuje.
Teoretycznie to by mogło mieć zastosowanie na liniach o dużej częstotliwości, z dość małą ilością miejsca na krańcach, np. 116, 189, 523. I takie linie są zwykle obsługiwane przez więcej niż 1 zajezdnię, trafiałoby się na różne pojazdy za każdym razem. I odstępy pomiędzy poszczególnymi brygadami wychodzą różne, bo ktoś kogoś dogoni i przyjedzie tuż za poprzednią brygadą itd., zamiast odpocząć to trzeba by było cały czas wypatrywać czy pojazd który mamy przejąć już przyjechał itd. W teorii to może logicznie brzmi, że autobus nie musi odpoczywać, a kierowca tak, to w praktyce to by się nie udało. W metrze to ok, jest jednolity tabor, większa przewidywalność, regularne odstępy między kursami, a jednocześnie bardzo duża częstotliwość, więc pewnie nie byłoby nawet miejsca na odstawienie tylu składów wraz z maszynistami na przerwę.

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 sie 2024, 21:17

primoż pisze:
07 sie 2024, 15:08
Ale ten sam tramwaj z innym prowadzącym już jak najbardziej. A ten wcześniejszy motorniczy może odbyć przerwę ustawową.
Ten inny motorniczy musi dojechać z zakładu. Mokotów( motorowi) zaczyna i kończy na Hucie
bo tam obejmuje wagon, a I zmiana stamtąd wraca. Bezsens? Firma za dojazd nie płaci.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 sie 2024, 21:24

Wcale nie musi jechać z zakładu. A to, że mamy dość beznadziejną komunikację nocną i większość jeździ samochodem, który zostawia na zakładzie to inna kwestia.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sie 2024, 21:26

Stary Pingwin pisze:
07 sie 2024, 21:17
primoż pisze:
07 sie 2024, 15:08
Ale ten sam tramwaj z innym prowadzącym już jak najbardziej. A ten wcześniejszy motorniczy może odbyć przerwę ustawową.
Ten inny motorniczy musi dojechać z zakładu. Mokotów( motorowi) zaczyna i kończy na Hucie
bo tam obejmuje wagon, a I zmiana stamtąd wraca. Bezsens? Firma za dojazd nie płaci.
Jak by była ekspedycja na Kieleckiej, to bym Wam SWL-e robił bliżej zakładu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ