Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2024

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 sie 2024, 13:46

karmat pisze:
08 sie 2024, 11:13
AdamKlocusky pisze:
08 sie 2024, 10:21
Idąc dalej linią 900, wozy tej linii zawracają na terenie Domu Samotnej Matki.
Ten kraniec to ewenement. Samotna matka musi iść 650 m metrów z wózkiem od przystanku Chlubna zamiast wysiąść na terenie domu.
Nie musi, bo już nie działa tam dom samotnej matki.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 08 sie 2024, 15:06

Flash8222 pisze:
08 sie 2024, 13:46
karmat pisze:
08 sie 2024, 11:13
Ten kraniec to ewenement. Samotna matka musi iść 650 m metrów z wózkiem od przystanku Chlubna zamiast wysiąść na terenie domu.
Nie musi, bo już nie działa tam dom samotnej matki.
To wobec tego tę linię należy zreformować / zlikwidować.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sie 2024, 15:52

karmat pisze:
08 sie 2024, 15:06
Flash8222 pisze:
08 sie 2024, 13:46

Nie musi, bo już nie działa tam dom samotnej matki.
To wobec tego tę linię należy zreformować / zlikwidować.
Na pewno nie działa ? Skąd wiecie ? Może się inaczej nazywa, ale przecież budynków mieszkalnych chyba nikt nie zlikwidował ? Przynajmniej na zeszłorocznej ortofotomapie są widoczne, nawet z panelami słonecznymi na dachach. I to nie było tak, że krańcowy przystanek funkcjonuje tylko dla uprawnionych osób, na terenie ośrodka, dlatego nie ma go w rozkładzie, ale w praktyce jest ?

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 sie 2024, 18:15

Czasami wystarczy wpisać w google

Lukas508
Posty: 2
Rejestracja: 08 sie 2024, 16:30

Post autor: Lukas508 » 08 sie 2024, 19:34

Ja osobiście wobec tego uważam, że miałoby sens uzwyklenie 900 (może jako 101/214) przedłużenie dalej Chlubną i Zawiślańską do PKP Choszczówka (kiedyś postulowano to wobec 133 i chyba był nawet ten temat na Wawkomie) - pozostaje pytanie, jak z manewrowaniem i czy dałoby się "ulepić" jakieś sensowne kryterium uliczne. Myślę, że taka linia zebrałaby całkiem sensowny popyt, szczególnie jako kolejowa alternatywa dla 152, która zalicza przecież tylko Tarchomin.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sie 2024, 20:37

Flash8222 pisze:
08 sie 2024, 18:15
Czasami wystarczy wpisać w google
Wychodzi na to, że mowa chyba o trzech różnych ośrodkach.

Ten: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... -st4785922 -> działał w substandardowym budynku przy Chlubnej i to ten budynek został kilka lat temu zburzony, a mieszkanki przeniesione do innych miejsc.

Ten przy którym jest zawrotka 900 to ten: https://etezja.waw.pl/chce-was-blizej-poznac/#historia i wygląda na to, że działa w najlepsze.

A ten: https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/n ... rp_state=1 jest w zupełnie innej części Białołęki (https://dommatki.pl/historia-powstania-domu-matki/)

Co do przedłużenia 900 do PKP Choszczówka i przekształcenia w 100/200 to chyba dobry pomysł, tylko faktycznie trzeba by tam gdzieś wykroić zawrotkę. No i podjazdy do tego ośrodka to chyba lepiej wtedy jednak zostawić.

Trochę się zrobił bardziej temat Komunikacja na Białołęce / Opieka Socjalna :)

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 sie 2024, 20:53

piterett pisze:
07 sie 2024, 18:51
fraktal pisze:
07 sie 2024, 9:17
Tego nie wiem, ale przykład z sąsiednich Łomianek, gdzie jest remontowana pętla w Dziekanowie i ZTM po prostu skrócił wszystkie kursy do starej pętli, a KMŁ mogła uruchomić autobusy ŁZ dojezdżajace bliżej pokazuje, że raczej w ZTMie to teraz po linii najmniejszego oporu się wszystko robi. Zresztą masz przykład z remontem na Mokotowie i "nowym" 168, 172 itp.
Wypowiedź z serii "nie wiem, więc się wypowiem" - jakikolwiek 12m autobus nie miałby żadnych szans tam bezpiecznie zawrócić - a w niektórych etapach będzie tam nawet za ciasno na busa...
Tylko, że na Z12 jeździ Alpino, a kiedyś kierowcy mówili, że zawraca się tym tak jak osobówką. Podobnie można było taką zetkę uruchomić w Łomiankach pod banderą ZTM, a jeśli nie, to przynajmniej w komunikacie na stronie o skróceniu linii 150 należało napisać nie o zawieszeniu przystanków, a dać dopisek, że będzie uruchomiona linia zastępcza przez KMŁ, czego nie zrobiono, więc raczej nie zawracano sobie tym głowy. A więc jak to brzmiało? "Nie wiem, ale się wypowiem" Doprawdy? I jeszcze dopisek ode mnie: ja nie jestem pracownikiem ZTMu, żeby się udawać w teren i sprawdzać naocznie, gdzie się uda zawrócić, a gdzie nie. Ale kiedyś w ZTMie tak robiono - gdy byłem kilka lat młodszy. Teraz mam wrażenie, że te objazdy wytycza się bardziej palcem po mapie...

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 sie 2024, 21:53

Od jutra wariantowe 509 ze Wschodniego skrócone do Wileńskiego (pod cerkiew).
ŁK

piterett
Posty: 14
Rejestracja: 11 cze 2023, 18:52

Post autor: piterett » 08 sie 2024, 22:01

fraktal pisze:
08 sie 2024, 20:53
piterett pisze:
07 sie 2024, 18:51


Wypowiedź z serii "nie wiem, więc się wypowiem" - jakikolwiek 12m autobus nie miałby żadnych szans tam bezpiecznie zawrócić - a w niektórych etapach będzie tam nawet za ciasno na busa...
Tylko, że na Z12 jeździ Alpino, a kiedyś kierowcy mówili, że zawraca się tym tak jak osobówką. Podobnie można było taką zetkę uruchomić w Łomiankach pod banderą ZTM, a jeśli nie, to przynajmniej w komunikacie na stronie o skróceniu linii 150 należało napisać nie o zawieszeniu przystanków, a dać dopisek, że będzie uruchomiona linia zastępcza przez KMŁ, czego nie zrobiono, więc raczej nie zawracano sobie tym głowy. A więc jak to brzmiało? "Nie wiem, ale się wypowiem" Doprawdy? I jeszcze dopisek ode mnie: ja nie jestem pracownikiem ZTMu, żeby się udawać w teren i sprawdzać naocznie, gdzie się uda zawrócić, a gdzie nie. Ale kiedyś w ZTMie tak robiono - gdy byłem kilka lat młodszy. Teraz mam wrażenie, że te objazdy wytycza się bardziej palcem po mapie...
Po pierwsze - wysyłanie do Łomianek Alpina, które musiałoby dojechać z Ursusa circa 30km, by zrobić na takiej linii ok. 100 km i zjechać 30 km to od razu odwdzięczy się w waloryzacji stawki. Po drugie - pętla jest remontowana i pas jest wąski (bus ma ok. 6,5m - alpino 8,9m więc to są prawie dodatkowe 2,5m rezerwy na wszelkie manewry na pętli). Po trzecie - oprócz zwężeń od bodajże jutra czy w najbliższych dniach zostanie wprowadzony dodatkowo ruch wahadłowy, co tym bardziej wyklucza jakieś dłuższe pojazdy. Już pomijając sprawę, że "wytyczanie palcem na mapie" też jest błędne - bo zablokowaną pętlę klockami przy zarządzie GDDKiA też trzeba było odblokować i bynajmniej nie przesunięciem klocków w terenie ;)

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 08 sie 2024, 22:12

Prośba o wydzielenie 900 do stosownego tematu.

mb112 pisze:
08 sie 2024, 15:52
I to nie było tak, że krańcowy przystanek funkcjonuje tylko dla uprawnionych osób, na terenie ośrodka, dlatego nie ma go w rozkładzie, ale w praktyce jest ?
Formalnie jest to przejazd techniczny. Kilka lat temu ktoś sobie jechał w środku tym odcinkiem, w ostatnim czasie nie dostrzegłem. Poza tym mało tym kto jeździ, chociaż z Winnicy jest nawet wzięcie, dlatego przystanek za pętlą zrobili stały.

Lukas508 pisze:
08 sie 2024, 19:34
Ja osobiście wobec tego uważam, że miałoby sens uzwyklenie 900 (może jako 101/214) przedłużenie dalej Chlubną i Zawiślańską do PKP Choszczówka (kiedyś postulowano to wobec 133 i chyba był nawet ten temat na Wawkomie) - pozostaje pytanie, jak z manewrowaniem i czy dałoby się "ulepić" jakieś sensowne kryterium uliczne. Myślę, że taka linia zebrałaby całkiem sensowny popyt, szczególnie jako kolejowa alternatywa dla 152, która zalicza przecież tylko Tarchomin.
Trudno powiedzieć, czy to przedłużenie ma sens. Nie ma tłumów na tym przystanku. Ludzie idą z niego na piechotę do domków albo wsiadają w auto i dalej Chlubną. Sam odcinek Chlubnej od Czajki jest trochę ciasny i wątpię, żeby ktoś się zgodził tam nawet na knypki.

mb112 pisze:
08 sie 2024, 20:37
Co do przedłużenia 900 do PKP Choszczówka i przekształcenia w 100/200 to chyba dobry pomysł, tylko faktycznie trzeba by tam gdzieś wykroić zawrotkę. No i podjazdy do tego ośrodka to chyba lepiej wtedy jednak zostawić.
Zawrotka tam już nawet jest. Wystarczy wyprofilować, wyasfaltować i przyciąć trochę krzaków.
https://maps.app.goo.gl/zFG6XUz7Aex7TYuX7

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 09 sie 2024, 8:31

Flash8222 pisze:
08 sie 2024, 18:15
Czasami wystarczy wpisać w google
To nie ten ośrodek.

900 do Domu Samotnej Matki cały czas jeździ. Tylko no to jednak jest jednostka miejska, a nie prywatna stacja stacja paliw.

SU89
Posty: 472
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 09 sie 2024, 11:27

fraktal pisze:
08 sie 2024, 20:53
piterett pisze:
07 sie 2024, 18:51


Wypowiedź z serii "nie wiem, więc się wypowiem" - jakikolwiek 12m autobus nie miałby żadnych szans tam bezpiecznie zawrócić - a w niektórych etapach będzie tam nawet za ciasno na busa...
Tylko, że na Z12 jeździ Alpino, a kiedyś kierowcy mówili, że zawraca się tym tak jak osobówką. Podobnie można było taką zetkę uruchomić w Łomiankach pod banderą ZTM, a jeśli nie, to przynajmniej w komunikacie na stronie o skróceniu linii 150 należało napisać nie o zawieszeniu przystanków, a dać dopisek, że będzie uruchomiona linia zastępcza przez KMŁ, czego nie zrobiono, więc raczej nie zawracano sobie tym głowy. A więc jak to brzmiało? "Nie wiem, ale się wypowiem" Doprawdy? I jeszcze dopisek ode mnie: ja nie jestem pracownikiem ZTMu, żeby się udawać w teren i sprawdzać naocznie, gdzie się uda zawrócić, a gdzie nie. Ale kiedyś w ZTMie tak robiono - gdy byłem kilka lat młodszy. Teraz mam wrażenie, że te objazdy wytycza się bardziej palcem po mapie...
Komunikacja w Łomiankach jest zlecana przez gminę Łomianki i to ona ustala, co im się bardziej opłaca. ZTM jest tylko odpowiedzialny za rozkłady, infrastrukturę przystankową i nadzór. Więc to nie ZTM decyduje, jaka będzie organizacja transportu zbiorowego podczas remontu pętli. Ewentualne dodatkowe informacje też powinny być zlecane też przez zleceniodawcę ;)

Helikon
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2023, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Helikon » 10 sie 2024, 21:42

Z ciekawostek dotyczących 172 - na stronie WTP jest przystanek Szczęśliwicka 52 na BW1920 r. - na słupku rzeczywiście jest naklejka, ale w mijającym tygodniu w poniedziałek i czwartek nie mialem tego przystanku w karcie i w sterowniku :)

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sie 2024, 13:12

136 wróciło na Konstruktorską, a komunikatu niet.
ŁK

Awatar użytkownika
kmwaw
Posty: 94
Rejestracja: 07 wrz 2022, 16:38
Kontakt:

Post autor: kmwaw » 15 sie 2024, 13:23

Łukasz pisze:
15 sie 2024, 13:12
136 wróciło na Konstruktorską, a komunikatu niet.
Jak byk jest napisane https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/08/1 ... ktorskiej/
https://kmwawa.github.io/kmwaw/
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm

ODPOWIEDZ