Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sie 2024, 11:00

No właśnie - nie ma co się spieszyć. Za chwilę może przyjdzie do głowy inna, równie ciekawa koncepcja?

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 sie 2024, 11:28

pawcio pisze:
13 sie 2024, 10:57
Tam to się wszyscy przede wszystkim konserwatora i znalezisk podziemnych boją. Inna rzecz, że pojawiła się nowa ciekawa koncepcja.
Ciekawe, czy tam by się dało wcisnąć normalną pętlę na początkowym odcinku Międzyparkowej, pomiędzy obecnymi torami a terenem fortu (i granicą obszaru wpisanego do rejestru zabytków) ? Jest spory trawnik, tylko nie wiem czy łuki na wjazdach/wyjazdach by się zmieściły. Nie wiem czy tego dotyczy nowa koncepcja ?

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sie 2024, 12:24

A kiedyś mają Zamiar naprawić dojazd do starej pętli Dw.Gdanski? To już ze 20 lat będzie jak się zepsuło.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sie 2024, 12:30

Chyba nie za bardzo jest sens wydawać tylko po to pieniądze na zabezpieczanie tych kazamatów pod spodem. A tanie to to raczej nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 sie 2024, 13:33

Lepiej żeby autobusy nadrabiały kilometry i dowoziły do krzaków za stadionem Polonii. Ciekawe ile tych nadrobionych kilometrów wyszło przez ostatnie 20 lat.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 sie 2024, 13:50

Z grubsza jest tego 500 m na kurs. 503 ma w DP ok. 100 kursów, w DS ok. 75 kursów, 178 ok. 20 kursów przez cały tydzień. Licząc 250 DP i 115 DS w roku wychodzi, że przez 20 lat nadmiarowego krążenia wyrobiliśmy lot na księżyc z lekką górką nawet.

Licząc zaś po dzisiejszej stawce MZA wychodzi mi jakieś ćwierć bańki rocznie, obawiam się, że do kosztów inwestycyjnych wymaganych do odtworzenia tego ciągu to jednak nadal daleko.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 13 sie 2024, 17:20

Ale ale. 503 na Konwiktorską jeździ od zawsze. A 178 też się komuś ze 179 pomyliło. A pętla przy Gdańskim bardziej jest po środku niczego niż Konwiktorska.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

KM
Posty: 179
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 13 sie 2024, 18:41

TGM pisze:
13 sie 2024, 17:20
A pętla przy Gdańskim bardziej jest po środku niczego niż Konwiktorska.
Gdyby tylko ktoś wpadł na pomysł, aby przystanek tramwajowy przesunąć bardziej w stronę wiaduktu... I gdyby tylko wiadukt mógł mieć wejścia z obu stron...

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 13 sie 2024, 18:46

KM pisze:
13 sie 2024, 18:41
TGM pisze:
13 sie 2024, 17:20
A pętla przy Gdańskim bardziej jest po środku niczego niż Konwiktorska.
Gdyby tylko ktoś wpadł na pomysł, aby przystanek tramwajowy przesunąć bardziej w stronę wiaduktu... I gdyby tylko wiadukt mógł mieć wejścia z obu stron...
A jaki związek ostatnich 10 wpisów z tytułowym "tramwajem na Wilanów"?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1023
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 sie 2024, 18:54

15 masz blisko :wink:
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sie 2024, 19:35

adamrozbicki pisze:
KM pisze:
13 sie 2024, 18:41

Gdyby tylko ktoś wpadł na pomysł, aby przystanek tramwajowy przesunąć bardziej w stronę wiaduktu... I gdyby tylko wiadukt mógł mieć wejścia z obu stron...
A jaki związek ostatnich 10 wpisów z tytułowym "tramwajem na Wilanów"?
Potencjalna pętla dla 15 - to wątek o układzie po otwarciu.
ŁK

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 13 sie 2024, 21:43

Moze łatwiej tramwaj na Rudę bedzie zrobić. :)

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 13 sie 2024, 22:09

pawcio pisze:
13 sie 2024, 10:57
Inna rzecz, że pojawiła się nowa ciekawa koncepcja.
Powrót do koncepcji z oberkiem wokół Muzeum Polin wraz z torowiskiem na Anielewicza czy jeszcze coś innego?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sie 2024, 9:51

Przecież budowa torowiska w środku Muranowa to kolejne lata wiele miesięcy opóźnienia i czekania na Godota (choć sama idea zacna).

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 sie 2024, 9:59

Trochę powagi. Już widzę te protesty mieszkańców Anielewicza i okolicznych uliczek. Kto by chciał mieć pod blokiem hałas tramwaju od bladego świtu?
Przecież po to buduje się przelotkę przy Intraco, żeby takie problemy rozwiązać na długie lata. A, że przy okazji wygeneruje się trochę innych? Rozkład to nie świętość w końcu.

ODPOWIEDZ