Czwórkę?person pisze:"Jednak po konsultacjach z pasażerami i radnymi urzędnicy myślą nad innym rozwiązaniem. Ostateczny wariant zmian tras ma być ogłoszony we wrześniu."
Wyczuwam kolejną linię do Wilanowa.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
ŁK
Jeśli już, to do Centralnego. Czyli 19, tylko zamiast czego? Bo terminal na Branickiego ledwo trzy sloty pomieści.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ciekawe jaka wyjdzie koordynacja tych trzech słabych linii. A nawet jeżeli wyjdzie dobrze na Sobieskiego, to które obszary dostaną po dupie i będą miały jakąś dziką koordynację?
Pewnie zamiast 14...
Dużo było na forach wilanowskich oburzenia że pozbawi się im dojazdu na Centralny i to pewnie efekt.
A 14 może trafi na Stegny.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jeżeli chodzi o linię do Centralnego, to chyba dwie opcje: albo podmiana z 14, czyli to 19 do Branickiego, a 14 do Stegien; albo podmiana z Sielcami.
Szczerze mówiąc, fajnie by było gdyby powstała jakaś linia z Górnego Mokotowa na dół, mogłoby to być 31 z PKP Służewiec na Sielce. Jeśli jest tam problem z dwiema liniami, to może taki układ:
Daje nam to jedną linię z Górnego Mokotowa na Dolny i możliwość jednoperonowej przesiadki dla jadących dalej (na Goworka 03 jadąc w kierunku Wilanowa i na Spacerowej 06 w drodze powrotnej). Owszem, Sielce tracą linię do centrum, ale - analogicznie - mogą się jednoperonowo przesiąść na linie przyjeżdżające z Wilanowa (przypomnę że Sielce to tylko dwa ZP). Reszta układu to przesunięcia w krańcówkach, tak aby z Branickiego była jedna linia na Centralny i żeby z ul. Woronicza na Służewiec szła jedna linia okresowa i jedna całotygodniowa a nie dwie całotygodniowe. Pod kątem bilansu brygadowego powinno wyjść podobnie albo nawet taniej, bo odpada wydłużenie połowy 33 jako linia 19. Poza tym, wyjdzie nieco mniejsze obciążenie małej Marszałkowskiej, bo jedna z linii z Goworka skręci w przeciwną stronę (wliczając podwójną linię z Branickiego do centrum i linie z Puławskiej to na odcinku Goworka-Pl.Zbaw. wyjdzie wtedy 7 slotów).
Szczerze mówiąc, fajnie by było gdyby powstała jakaś linia z Górnego Mokotowa na dół, mogłoby to być 31 z PKP Służewiec na Sielce. Jeśli jest tam problem z dwiema liniami, to może taki układ:
Kod: Zaznacz cały
11: CM.WOLSKI (N.BEMOWO) => BRANICKIEGO;
14: BANACHA => STEGNY;
18: ŻERAŃ FSO => WYŚCIGI;
(19 nie uruchomione + 33 bez zmian i z "podwójną" częstotl.);
31: PKP SŁUŻEWIEC => SIELCE (podniesione do statusu całotygodniowej);
44: PKP SŁUŻEWIEC => METRO WIERZBNO (tylko w DP).
Jak Sielce nie będą miały tramwaju do Centrum to nie dadzą ruszyć 131.
Nie ma potrzeby robić 44, 31 skrócone będzie łatwiejsze w zarządzaniu. Wydaje mi się też, że wystarczy pon-piątek, bo głównym zyskiem będzie ominięcie korka na Dolnej/Spacerowej. Wtedy jednak przydałoby się, żeby 31 jeździło przynajmniej na Stegny a nie na Sielce. Kilka minut dłużej niż rozkładowo autobusem, ale w praktyce na pewno częściej i regularniej.
Sielce powinny dostać slot na Centralny i na Marszałkowską - i to mi właśnie wygląda jak kraniec na Stawki, a nie pół z Wilanowa.
Zamiast zawrotek na Stawki można też robić kółka jednostronne przez Feminę, przynajmniej w szczycie, gdzie zawracanie połowy podwójnego 35 mogłoby być problematyczne.
Sielce powinny dostać slot na Centralny i na Marszałkowską - i to mi właśnie wygląda jak kraniec na Stawki, a nie pół z Wilanowa.
Zamiast zawrotek na Stawki można też robić kółka jednostronne przez Feminę, przynajmniej w szczycie, gdzie zawracanie połowy podwójnego 35 mogłoby być problematyczne.
ŁK
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Z jednej strony tak, ale wtedy i tak musisz dać jakąś całotygodniową linię na te Stegny/Sielce więc nie odzyskasz brygad, które ja bym miał na skutek nieuruchomienia planowanej 19. Tak samo jakaś linia całotygodniowa by musiała zostać na Służewcu (zapewne 18 którego by nie ruszano). I wtedy to w zasadzie 44 vel. 31KS nie jest już potrzebne bo w DP masz na Woronicza osiemnastkę i okresowe 31 w wydłużonej wersji.Łukasz pisze: ↑20 sie 2024, 15:49Wydaje mi się też, że wystarczy pon-piątek, bo głównym zyskiem będzie ominięcie korka na Dolnej/Spacerowej. Wtedy jednak przydałoby się, żeby 31 jeździło przynajmniej na Stegny a nie na Sielce. Kilka minut dłużej niż rozkładowo autobusem, ale w praktyce na pewno częściej i regularniej.
No tak. Feminie jeszcze tylko linii skręcającej brakuje do szczęścia...
Ta 18 na Wyścigi to razem z 4 i 10? Kolejny muchowóz...
Ta 18 na Wyścigi to razem z 4 i 10? Kolejny muchowóz...
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Zlitujcie się, wszystkie trzy dolnomokotowskie krańce miały (w stałym układzie z 501 itp.) połączenia zarówno z Centrum, jak i z Dworcem Centralnym. Zachowanie ich wszystkich daje nam już sześć linii, a co na Ochotę?
Tak się nie robi komunikacji...
PS No i jak to wszystko posprzątać, przechodząc do układu docelowego (z połączeniem przynajmniej Mokotów - Ochota, jeśli nie Wola)?
Tak się nie robi komunikacji...
PS No i jak to wszystko posprzątać, przechodząc do układu docelowego (z połączeniem przynajmniej Mokotów - Ochota, jeśli nie Wola)?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Za mało miejsc leżących w 4, 10 i 18? To niech przestaną trójkami jeździć.
Przede wszystkim trzeba to znowu napisać jasno i wyraźnie: 131, 501, 519 i 522 kończą/-yły trasę/-y na DWC dlatego, że jest to najbliższy kraniec względem Centrum, a nie dlatego, że wskazywałby na to potok pasażerski w relacji Dolny Mokotów - DWC. Rzekłbym nawet, że to doprowadziło w niektórych godzinach kursowania do nadpodaży w tej relacji, czego najlepszym przykładem było uruchomienie przez ZTM kursów skróconych ŚOB/Branickiego - pl. Konstytucji dla 522 siłą rzeczy nie docierających do Centralnego.
Ostatnio Z-4 sobie świetnie radzi, co 5/7-8/10 minut na przegubie.Paweł D. pisze:Za mało miejsc leżących w 4, 10 i 18? To niech przestaną trójkami jeździć.
To jest podaż, która wystarcza na puławskiej, przekładając na tramwaje to jedna zwykła linia, po wakacjach dwie. Stąd leżące
ŁK