Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 wrz 2024, 14:12

Flash8222 pisze:
04 wrz 2024, 11:41
Ponoć jeszcze w tym roku na testy ma trafić jeszcze Irizar IE 12 oraz eCitaro (Możliwe, że wodorowe). Zaś Yutong U18 czeka na homologację na europę.
No to fajnie, pytanie czy w ogóle te modele mają szansę u nas zaistnieć...
A co do Yutonga to demonstracyjny U18 (być może ten, który i u nas był na prezentacji) pod banderą Arrivy śmiga na dowozówce między terminalami lotniska w Mediolanie.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 wrz 2024, 14:54

Na Kleszczowej zameldował się Irizar.

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 wrz 2024, 15:57

Flash8222 pisze:
23 wrz 2024, 14:54
Na Kleszczowej zameldował się Irizar.
W Krakowie zbiera bardzo mizerne recenzje... ale nie zapeszajmy...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 wrz 2024, 16:13

Ale przynajmniej jest europejski a nie chiński...

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 wrz 2024, 16:14

wincenty pisze:
23 wrz 2024, 15:57
Flash8222 pisze:
23 wrz 2024, 14:54
Na Kleszczowej zameldował się Irizar.
W Krakowie zbiera bardzo mizerne recenzje... ale nie zapeszajmy...
A możesz się podzielić?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 wrz 2024, 20:50

ZielonyJamnik pisze:
23 wrz 2024, 16:14
wincenty pisze:
23 wrz 2024, 15:57

W Krakowie zbiera bardzo mizerne recenzje... ale nie zapeszajmy...
A możesz się podzielić?
Znalezione na fb:
Krakow ma 4 Irizary elektryczne. To wyjątkowo paskudne autobusy wewnątrz i też zewnątrz. Sprawiają wrażenie jeżdżącej tandety. Kierowcy nie mają dobrego zdania o tych autobusach. Wola Solarisa , ale najbardziej cenią za solidność Volvo.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 wrz 2024, 21:34

Czyli nic konkretnego
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 25 wrz 2024, 11:30

Irizary w Krakowie mają nadal lepiej rozplanowane wnętrze niż Solarisy, a plastiki nie telepią jakby sufit miał zaraz spać na głowę w przeciwieństwie do warszawskich kartonów. Jeżeli nie sypią błędami po wjechaniu w dziurę to już w ogóle ekstra.
Design to już sprawa drugorzędna.

jaNÓŻ
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 03 paź 2024, 12:55

W Lublinie testowali dwuprzegubowego Solarisa - pokonywał nawet ciasne skręty jak zwykły 18-metrowiec. Ostatnia oś jest skrętna tak jak było to w U15 czy Ikarusach ale jak obserwowałem filmiki chyba musi być jakiś algorytm który "zarządza" tą tylną osią. Nie wygląda na to że po prostu skręty w prawo kierownicą powoduje skręcenie tylnej osi w lewo. Jak przód wyszedł już z zakrętu w prawo (kierownica już na prosto) to tył nadal był w zakręcie i było widać jak tylna os jest kontrowana w lewo. Czy ktoś wie jak to tam działa w tym Solarisie dwuprzegubowym?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 paź 2024, 17:07

jaNÓŻ pisze:
03 paź 2024, 12:55
W Lublinie testowali dwuprzegubowego Solarisa - pokonywał nawet ciasne skręty jak zwykły 18-metrowiec. Ostatnia oś jest skrętna tak jak było to w U15 czy Ikarusach ale jak obserwowałem filmiki chyba musi być jakiś algorytm który "zarządza" tą tylną osią. Nie wygląda na to że po prostu skręty w prawo kierownicą powoduje skręcenie tylnej osi w lewo. Jak przód wyszedł już z zakrętu w prawo (kierownica już na prosto) to tył nadal był w zakręcie i było widać jak tylna os jest kontrowana w lewo. Czy ktoś wie jak to tam działa w tym Solarisie dwuprzegubowym?
Może tak, jak w Ikarusie - wychylenie osi zależne od zgięcia przegubu?

jaNÓŻ
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 03 paź 2024, 17:23

O, to nawet nie wiedziałem że tak tam było :) już mieli niezłą myśl techniczną, Madziary!

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2087
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 03 paź 2024, 21:54

jaNÓŻ pisze:
03 paź 2024, 17:23
O, to nawet nie wiedziałem że tak tam było :) już mieli niezłą myśl techniczną, Madziary!
Sterowanie III osią w Ikarusie jest bardzo proste i raczej w każdym przegubowcu ze skrętną ośką jest zależne od złamania przegubu, a nie od skrętu I osi.

jaNÓŻ
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 07 paź 2024, 10:33

Dzięki!

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 paź 2024, 15:01

Podobno na Woronicza znowu zameldował się U18 Hydrogen na kolejne testy.

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 21 paź 2024, 15:35

Flash8222 pisze:
21 paź 2024, 15:01
Podobno na Woronicza znowu zameldował się U18 Hydrogen na kolejne testy.
Tak zgadza się
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ