[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 07 paź 2024, 16:10

person pisze:
07 paź 2024, 16:02
gfedorynski pisze:
07 paź 2024, 15:33
bo ktoś sobie jednosobowo zdecydował
Skąd pewność, że była to jednoosobowa decyzja?
Przypuszczenie poparte doświadczeniem.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7791
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 07 paź 2024, 18:18

pawcio pisze:
07 paź 2024, 15:42
Zasadniczo komunikacja powinna wozić pasażerów a nie tradycję.
Co nie znaczy, że każde poranne przebudzenie ma kończyć się kolejnymi autorytarnymi zmianami cyferek, pasów na wagonach etc. Akurat numer taborowy niewiele pasażera interesuje i jest wypełnieniem właściwego rozporządzenia, ale już zobaczenie na wyświetlaczu dużej i wyraźnej nazwy krańca tak, co w sporej części tramwajów kolejnym nieprzemyślanym pomysłem mu zabrano.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

KM
Posty: 165
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 07 paź 2024, 19:25

Pod postami na facebooku w sprawie zachowania tradycyjnego kroju numerów taborowych można znaleźć komentarze, w których pasażerowie, nie będący miłośnikami, piszą, że nowy krój jest na plus bo jest czytelniejszy. Nie sposób się z tym nie zgodzić, szczególnie gdy zestawi się zdjęcia obu i odpowiednio zmniejszy.

man1956
Posty: 1634
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 07 paź 2024, 23:33

fik pisze:
07 paź 2024, 15:58
No właśnie zaczęli kumać, dlatego zmienili ten paskudny archaiczny font upośledzający wizerunek transportu publicznego na coś robiącego wrażenie choćby minimalnie współczesnego.
Głupstwa Waszmość Pan gadasz. Zamiana historycznego fontu numerów taborowych na kompletnie nijakie cyferki to jedna z większych wizerunkowych wpadek Tramwajów Warszawskich. TW w swych działaniach są zresztą niekonsekwentne, bo zachowały z kolei elementy przedwojennego logo (syrenka, korona, kółko ze skrzydłami i pioruny).
W mieście takim jak Warszawa, które zostało praktycznie zmiecione z powierzchni ziemi, wszelkie elementy tradycji powinny być hołubione. Zrozumiały to chyba władze stolicy i przywróciły klasyczny herb miasta zamiast syrenki z logotypu "zakochaj się w Warszawie."
Otwarcie nowej linii do Wilanowa to okazja dla Tramwajów Warszawskich, aby poszły w podobnym kierunku.

man1956
Posty: 1634
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 07 paź 2024, 23:34

fik pisze:
07 paź 2024, 15:58
No właśnie zaczęli kumać, dlatego zmienili ten paskudny archaiczny font upośledzający wizerunek transportu publicznego na coś robiącego wrażenie choćby minimalnie współczesnego.
Głupstwa Waszmość Pan gadasz. Zamiana historycznego fontu numerów taborowych na kompletnie nijakie cyferki to jedna z większych wizerunkowych wpadek Tramwajów Warszawskich. TW w swych działaniach są zresztą niekonsekwentne, bo zachowały z kolei elementy przedwojennego logo (syrenka, korona, kółko ze skrzydłami i pioruny).
W mieście takim jak Warszawa, które zostało praktycznie zmiecione z powierzchni ziemi, wszelkie elementy tradycji powinny być hołubione. Zrozumiały to chyba władze stolicy i przywróciły klasyczny herb miasta zamiast syrenki z logotypu "zakochaj się w Warszawie."
Otwarcie nowej linii do Wilanowa to okazja dla Tramwajów Warszawskich, aby poszły w podobnym kierunku.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5057
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 paź 2024, 23:50

Jak Tramwaje Warszawskie mogą być niekonsekwentne zaliczając przy tym wizerunkową wpadkę skoro decyzja o zmianie kroju numerów taborowych wyszła z ZTM? Skargi, wnioski, zażalenia to na Grochowską w tym przypadku :P
Obrazek

man1956
Posty: 1634
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 paź 2024, 1:03

To niniejszym przekierowuję.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8741
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 paź 2024, 9:33

man1956 pisze:
07 paź 2024, 23:33
TW w swych działaniach są zresztą niekonsekwentne, bo zachowały z kolei elementy przedwojennego logo (syrenka, korona, kółko ze skrzydłami i pioruny).
Skąd pewność, że i na to nikt się nie czai? :>>>>>

man1956
Posty: 1634
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 paź 2024, 10:09

No, pewności nigdy nie ma. Ale jest nadzieja. Ona, jak wiadomo, umiera ostatnia.

eloelo520
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 08 paź 2024, 11:51

gfedorynski pisze:
06 paź 2024, 21:52
Flash8222 pisze:
06 paź 2024, 19:48
Obecnie obowiązujące barwy zaczęto wprowadzać w 2010 albo 2011 na autobusach.
Nie pisałem o obecnym schemacie, tylko ahistorycznym (i paskudnym) zwiększaniu udziału żółtego koloru. Na autobusach nastąpiło to jeszcze w poprzednim tysiącleciu, na tramwajach zaczęło się od bulw i u-bootów, hipolity też przyjeżdżały żółte, a tramicusy zaczynały nieźle, ale zżółkły bodajże w 2009.
Przecież była wielka debata na temat kolorystyki taboru w 2009, i głosy ze wszystkich stron były jednoznaczne.

No ale wiadomo, tak jak mikole mają swoje rzulte czoła z jedynej słusznej epoki, tak autbousy i tramwaje muszą być czerwone xD

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8741
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 paź 2024, 8:46

gfedorynski pisze:
07 paź 2024, 11:05
MJ pisze:
07 paź 2024, 8:50
Czy ja wiem czy paskudnym? Dla mnie zarówno tramwaje i autobusy wyglądają lepiej z większą ilością żółtego. Zresztą dzięki temu są trochę odmłodzone wizualnie.
Gdzie są ładniejsze tramwaje - w Wiedniu czy Berlinie?
W Dreźnie.
Serio.
Ich nowe tramwaje (w żółtym malowaniu tak btw) są prze-pięk-ne

gfedorynski
Posty: 757
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 10 paź 2024, 10:21

Te alstomy? Zgadzam się, bardzo ładny design czoła (tylko ten czarny na górze...), przez osłony dachowe trochę gorzej wyglądają okolice przegubów. No i przy wózkach nieco dziwnie. Ale właśnie malowanie można by im znacząco poprawić (zaczynając oczywiście od czarnego czoła).

Ale skoro już wyciągamy niemieckie przykłady - tatry - zarówno T3 jak i T6 dobitnie pokazują, w którym kolorze tramwajom lepiej. Porównajmy sobie berlińskie i praskie.

Zresztą zobacz sobie flexity w Toronto - gdyby poprawić im zderzak na taki jak w Dreźnie, byłyby idealne.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 925
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 paź 2024, 18:24

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 84983.html

Zastanawiam się nad sensem przenoszenia 123N. One mocno się różnią w obsłudze serwisowej oraz w częściach zamiennych od 105N?
Bo może lepiej było coś innego z R-1 zabrać, a zostawić serię na zajezdni gdzie znają je od podszewki
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ashir
Posty: 27830
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 paź 2024, 18:35

Według artykułu na R5 będą stacjonowały wagony typu 105Na (i pochodne), 120Na, 123N, 128N, 141N. Nie wymieniono w ogóle 140N (i 142N). Samych 141N jest tylko 18 sztuk, o ile wszystkie przejdą. Kiedyś myślałem, że na nową zajezdnię to będą skierowane przede wszystkim nowe wagony, a tymczasem ma być na odwrót. :-k

tatra
Posty: 305
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 10 paź 2024, 18:42

I te nowe miałyby startować pierwszym kursem z Wilanowa.
tatra

ODPOWIEDZ