Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 paź 2024, 11:17

reserved pisze:
22 paź 2024, 10:49
Jak tak obserwuję komentarze na facebooku - wychodzi na to że 519 jest obecnie najbardziej obleganą linią w mieście.
Przecież zostaje zgodnie z życzeniem radnych :P
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 paź 2024, 11:29

Jalerb pisze:
21 paź 2024, 20:48
michael112 pisze:
21 paź 2024, 20:40
Podejrzewam że chodziło o oszczędzanie brygad, chociaż sam bym wolał wariant przez Woronicza.
To będzie dopiero oszczędność brygad, gdy 130 będzie jeździło puste jak bęben. 8-)
TGM pisze:
21 paź 2024, 20:53
Podczas nagrania konsultacji gość z ZTM odpowiedział, że sami by woleli gdzieś na Woronicza, ale miejsca na socjal czy ekspedycję nie ma.
Gdyby przeszła pierwotna propozycja trasy na Sadybę lub Wilanów, to ekspedycja byłaby z tamtej strony. (Sadyba rozumiem ma ekspedycję?) Tylko taka zmiana połączona z wydłużeniem na Woronicza, to już by wymagała dołożenia brygady.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 paź 2024, 11:33

Bardziej chyba jednak chodziło o regularność kursowania i sterowanie odjazdami bo spodziewają się jednak, że będzie tkwić w korku.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 paź 2024, 12:15

reserved pisze:
22 paź 2024, 10:49
Jak tak obserwuję komentarze na facebooku - wychodzi na to że 519 jest obecnie najbardziej obleganą linią w mieście.
I oczywiście wszyscy jeżdżą z Powsina na Centralny. :)

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 22 paź 2024, 12:38

Bastian pisze:
22 paź 2024, 9:12
adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 0:38

Pewnie się przestraszyli, że po likwidacji 35 sama 15 na Filtrowej to za mało.
Nikt się nie przestraszył, przecież to było zawsze wiadome. Uważasz, że takie rzeczy to się komuś śnią znienacka, czy co?
Staraj się zrozumieć tekst, który komentujesz. Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 paź 2024, 15:25

adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 12:38
Bastian pisze:
22 paź 2024, 9:12
Nikt się nie przestraszył, przecież to było zawsze wiadome. Uważasz, że takie rzeczy to się komuś śnią znienacka, czy co?
Staraj się zrozumieć tekst, który komentujesz. Pozdrawiam serdecznie
Tłumacząc łopatologicznie, to plan linii 14 na Wilanów był wcześniej zanim się 35 objawiło na Okęciu. I z tą myślą linia 14 w ubiegłym roku nie została przywrócona na Puławską.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 22 paź 2024, 16:13

MisiekK pisze:
22 paź 2024, 15:25
adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 12:38

Staraj się zrozumieć tekst, który komentujesz. Pozdrawiam serdecznie
Tłumacząc łopatologicznie, to plan linii 14 na Wilanów był wcześniej zanim się 35 objawiło na Okęciu. I z tą myślą linia 14 w ubiegłym roku nie została przywrócona na Puławską.
Łopatologicznie: masowo żądano zamiany 14 z 19 aby Wilanów miał tramwaj do Dworca Centralnego. Odrzucono w ZTM ten słuszny i logiczny postulat, ponieważ 19 do Miasteczka spowodowałaby 14 pewnie za rok (jeśli Budimex będzie tak miły) i w tym czasie zostałaby tylko 15 na Filtrowej. Tego właśnie się przestraszono i dlatego zapewne nie zamieniono 14 z 19. Wcześniejsze plany nie mają tu żadnego znaczenia, bo jeszcze 2 miesiące temu nikt nie myślał o 16 i nie planował likwidacji 35. Prościej nie umiem.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 paź 2024, 16:24

Nie rozumiem dlaczego i Powsin i Wilanów koniecznie muszą mieć akurat bezpośredni dojazd do Dw. Centralnego? Przecież wszystko można załatwić jednoperonową przesiadką przy Goworka/Pl. Unii. Ile osób podróżuje od krańca do krańca?

hooligan83
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 22 paź 2024, 17:56

Nic nie napisano o 119 tzn. że zostaje na stałe na Dolnej i Puławskiej (za 130) czy to nadal rozwiązanie tymczasowe do zakończenia prac na Rakowieckiej?

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 22 paź 2024, 18:20

Georg pisze:
22 paź 2024, 16:24
Nie rozumiem dlaczego i Powsin i Wilanów koniecznie muszą mieć akurat bezpośredni dojazd do Dw. Centralnego? Przecież wszystko można załatwić jednoperonową przesiadką przy Goworka/Pl. Unii. Ile osób podróżuje od krańca do krańca?
Czyli z rejonu Powsina/Wilanowa Wysokiego to już dwie przesiadki. Zamiast 519 teraz autobus do tramwaju, potem tramwaj i przesiadka do tramwaju. No nie wiem czy można to nazwać poprawą, bo że wydłuży przejazd o 10-15 minut to pewne.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 paź 2024, 18:30

Ile razy w roku mieszkańcy Powsina z walizkami jadą na Centralny?

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 22 paź 2024, 18:33

adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 16:13
MisiekK pisze:
22 paź 2024, 15:25


Tłumacząc łopatologicznie, to plan linii 14 na Wilanów był wcześniej zanim się 35 objawiło na Okęciu. I z tą myślą linia 14 w ubiegłym roku nie została przywrócona na Puławską.
Łopatologicznie: masowo żądano zamiany 14 z 19 aby Wilanów miał tramwaj do Dworca Centralnego. Odrzucono w ZTM ten słuszny i logiczny postulat, ponieważ 19 do Miasteczka spowodowałaby 14 pewnie za rok (jeśli Budimex będzie tak miły) i w tym czasie zostałaby tylko 15 na Filtrowej. Tego właśnie się przestraszono i dlatego zapewne nie zamieniono 14 z 19. Wcześniejsze plany nie mają tu żadnego znaczenia, bo jeszcze 2 miesiące temu nikt nie myślał o 16 i nie planował likwidacji 35. Prościej nie umiem.
A. Nie widziałem w raporcie z konsultacji masowych żądań odnoście takiej zamiany, były jedynie dla pozostawienia 217 do metra imielin (co się zadziało).Dużo było też głosów popierających trasę 14 Ochota Wilanów

B.Linia 14 będzie na bieżąco zmieniana w miarę jak będą oddawane odcinki do dworca zachodniego. W pierwszej połowie 2026 ten dojazd będzie już działał (bez odcinka przez pola mokotowskie )

C. Połączenie Wilanów -Dworzec Zachodni było jednym elementów jak pamiętam w wniosku od dofinansowanie z UE

D. Układ połączeniowy 14,16--> 10, 11, 19 z przesiadką na jednym przystanku będzie zapewniać problemowy dojazd do dworca. Czas presiadki to maks kilka minut

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 22 paź 2024, 18:47

Emyl pisze:
22 paź 2024, 18:30
Ile razy w roku mieszkańcy Powsina z walizkami jadą na Centralny?
9 a w roku przestępnym 10.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7828
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 paź 2024, 18:47

Mogą pojechać podmiejskim+504 lub 251+10 i jest jedna przesiadka
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 22 paź 2024, 18:49

adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 18:20

Czyli z rejonu Powsina/Wilanowa Wysokiego to już dwie przesiadki. Zamiast 519 teraz autobus do tramwaju, potem tramwaj i przesiadka do tramwaju. No nie wiem czy można to nazwać poprawą, bo że wydłuży przejazd o 10-15 minut to pewne.
Dla Wilanowa Wysokiego niewiele się zmieni. W części przy Sobieskiego mają układ 14,16--> 10, 11 I szybszy dojazd do dworca. Przy pętli wilanowska dalej jest 131
Jedyne miejsce gdzie odczują utratę 519 to Królowej Marysieńki. Mogą mieć całe 500 metrów do przejścia do tramwaju Powsin ma trochę gorzej, bo jezeli chcieli by się raz przesiadac to może układzie 519 -->10 (jest to jednak nie optymalne vs 2 krotna przesiadka). Ma pewno nie będzie jednak dłużej niż obecnie (uwzględniać ile 519 stało w korkach i jak nieregularnie jeździło)

ODPOWIEDZ