Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Tymczasem szesnastki jeżdżą w parach, albo z szesnastkami, albo z czternastkami. O
ŁK
Że tak będzie było mówione od dawna. Przy braku priorytetów w Centrum czas przejazdu jest losowy.
Licząc na wierność numerkowi tłumów płaczących po 522 miałem nadzieję na wygodną i w miarę pustą przejażdżkę. Facebook jednak rozminął się z rzeczywistością bo jechałem całkiem nabitym tramwajem do przedmurza Miasteczka.
Ale ogólnie w porównaniu do obecnie zakorkowanych autobusów na Sobieskiego to jedzie się całkiem sprawnie, chociaż czuć brak priorytetów.
Na osobny rant zasługuje obecne dojście do przystanku tramwajowego SOBIESKIEGO ale to temat na inny wątek.
Ale ogólnie w porównaniu do obecnie zakorkowanych autobusów na Sobieskiego to jedzie się całkiem sprawnie, chociaż czuć brak priorytetów.
Na osobny rant zasługuje obecne dojście do przystanku tramwajowego SOBIESKIEGO ale to temat na inny wątek.
22,5 kursy na godzinę, 30 cykli. Niewiele potrzeba do zestadzenia. Wystarczy różny styl jazdy motorniczych wynikający choćby z tego, czy jedzie pierwszym kursem, czy kolejnym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Super o ile będzie jeździć w weekendy (może być nawet co 120 minut -chociaz sądzę że popyt będzie zdecydowanie większy). Możliwość podjechania do kaminosu bez przesiadki na stacji metra Młociny bezcenna. Generalnie brakuje lini które będą zachecaly aby zamiast samochodem wybrać się na wycieczkę komunikacją miejską (parki/ tereny zielone otaczające miasto )
Jeśli chodzi o Kampinos, to złej komunikacji nie ma, bez problemu dojedzie się od strony Łomianek, a i od południa bez większych problemów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Na Wólce się wysiada i jest rzut beretem do Kampinosu.
Czy was Łoś potrącił?
Czy ktoś wie, w jakim celu ZTM wgrał nowe zapowiedzi przystanków, które wcześniej zapowiadał Tomasz Knapik? O ile w przypadku Idzikowskiego czy Miasteczka Wilanów jest to zrozumiałe, o tyle w przypadku tych do tej pory funkcjonujących już nie bardzo. Dodatkowo fraza "Następny przystanek" nie zawsze się pojawia. Coś im ewidentnie "nie pykło":
https://youtu.be/KrQkKvuXXkc
https://youtu.be/KrQkKvuXXkc
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jeszcze w dodatku Idzikowskiego by się dało wziąć ze starym Knapikiem, bo przystanek o takiej nazwie jest w Sulejówku, na trasie 173.
ZTM najwyraźniej lubi nagrywać komunikaty głosowe na zapas. Podobnie w metrze w starszych wagonach komunikat o stacji końcowej wygłasza Tomasz Knapik, momo że była kiedyś nagrana zapowiedź głosem Ksawerego Jasieńskiego.adam2239 pisze: ↑29 paź 2024, 22:13Czy ktoś wie, w jakim celu ZTM wgrał nowe zapowiedzi przystanków, które wcześniej zapowiadał Tomasz Knapik? O ile w przypadku Idzikowskiego czy Miasteczka Wilanów jest to zrozumiałe, o tyle w przypadku tych do tej pory funkcjonujących już nie bardzo. Dodatkowo fraza "Następny przystanek" nie zawsze się pojawia. Coś im ewidentnie "nie pykło":
https://youtu.be/KrQkKvuXXkc
A bo tak... Ktoś się chyba nudził
Od wjazdu na Goworka wcale. Kolejny ciekawy pomysł na ulepszanie życia.
Natomiast miło widzieć opłakiwane i wyjękiwane 522 w wersji wożącej powietrze.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Mimo, że pewnie będę osamotniony w mojej opinii, to uważam, że należy myśleć o wymianie wszystkich zapowiedzi głosowych. Głos Knapika Jr. brzmi dobrze i nie trzeba nikogo szukać, zestawienie w jednym komunikacie dwóch różnych głosów brzmi w mojej ocenie słabo, mało profesjonalnie.
Za ten "pomysł" należy podziękować Tramwajom Warszawskim. Problem braku frazy "następny przystanek" dotyczy tylko Hyundaiów i trwa już od ponad roku (od czasu powstania przystanku Goworka) i pogłębia się z każdym nowym przystankiem. Skrypty z trybu awaryjnego i do zmiany trasy też nie zawierają nowych nazw przystanków.
No niekoniecznie. Wcześniej inny tabor tam nie jeździł, a teraz można porównać. Jak nie ma znacznika w rozkładzie to nie ma odtworzenia pliku. Na awaryjnym nikt tam nie jeździ, więc diagnoza błędna. Poza tym gdyby to był problem wozów HRC to dotyczyłby całego miasta, a nie magicznej granicy ulicy Goworka.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Chcesz powiedzieć, że w ZP Goworka inny tabor nie jeździ? Bo jak napisałem, od tego przystanku zaczął się problem (wrzesień 2023) i trwa on do dziś (ponad rok). Akurat tu masz cały przekrój taboru, od Hyundaiów, przez Swingi i Jazzy. Wsiądź w każdy z trzech, porównaj i wyciągnij wnioski. Jeśli Goworka jest za daleko - może bliżej będziesz mieć na Wolę na trasę na Kasprzaka (marzec 2024). Wczoraj na 16 jeździł Jazz 3630 - zapowiedzi działały poprawnie. Da się? Da się!
Jest kilka Hyundaiów z testową wersją SIL i one akurat poprawnie odtwarzają frazę "Następny przystanek" w tych miejscach gdzie większość wozów HRC leży i kwiczy i mają również usunięte pozostałe błędy jakie występują na co dzień w standardowej wersji SIL HRC. Tylko coś testy albo wdrożenie idzie jak krew z nosa, skoro od roku nie można doprowadzić tego do porządku. Ale cóż się dziwić, jeśli niektóre wozy do tej pory mają starszą wersję oprogramowania nawet na drzwi (te piszczące, których ludzie nie potrafią otwierać). Komuś chyba nie zależy by to dobrze funkcjonowało.
I jak wspomniałem wyżej, w różnych częściach miasta ten problem jest do spotkania.
Do czasu. Wyobraź sobie, że na Sielcach jest zablokowany ruch a 11 zdążyła skręcić na Goworka. Żeby nie jechać w zatrzymanie jest kierowana w stronę Wilanowa. Może zawrócić na Bonifacego, Stegnach (przyjmijmy, że już działają) lub pojechać do Miasteczka Wilanów. I co ma wtedy zrobić motorniczy? Jechać jako 11 SIELCE TRASA ZMIENIONA mimo, że na Sielce nie dojedzie, czy może ma jechać z samym numerem albo jako 11 TRASA ZMIENIONA bez nazwy krańca (a pasażer na przystanku niech się zastanawia czy tramwaj dojedzie np. do Wilanowa) tylko dlatego, że lista przystanków nie jest zaktualizowana w tym trybie? Jaki to daje obraz komunikacji miejskiej? Bo moim zdaniem słaby.