Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 paź 2024, 16:37

Tymczasem szesnastki jeżdżą w parach, albo z szesnastkami, albo z czternastkami. O
ŁK

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 paź 2024, 17:17

Że tak będzie było mówione od dawna. Przy braku priorytetów w Centrum czas przejazdu jest losowy.

Piter232
Posty: 435
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 29 paź 2024, 17:24

Licząc na wierność numerkowi tłumów płaczących po 522 miałem nadzieję na wygodną i w miarę pustą przejażdżkę. Facebook jednak rozminął się z rzeczywistością bo jechałem całkiem nabitym tramwajem do przedmurza Miasteczka.

Ale ogólnie w porównaniu do obecnie zakorkowanych autobusów na Sobieskiego to jedzie się całkiem sprawnie, chociaż czuć brak priorytetów.

Na osobny rant zasługuje obecne dojście do przystanku tramwajowego SOBIESKIEGO ale to temat na inny wątek.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 paź 2024, 18:06

Łukasz pisze:
29 paź 2024, 16:37
Tymczasem szesnastki jeżdżą w parach, albo z szesnastkami, albo z czternastkami. O
22,5 kursy na godzinę, 30 cykli. Niewiele potrzeba do zestadzenia. Wystarczy różny styl jazdy motorniczych wynikający choćby z tego, czy jedzie pierwszym kursem, czy kolejnym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 29 paź 2024, 19:07

Emyl pisze:
29 paź 2024, 15:57
Proponuję jednak do Powsina wydłużyć 180. Z drugiej strony natomiast do Palmir, żeby połączyć Park Kultury z Parkiem Narodowym.
Super o ile będzie jeździć w weekendy (może być nawet co 120 minut -chociaz sądzę że popyt będzie zdecydowanie większy). Możliwość podjechania do kaminosu bez przesiadki na stacji metra Młociny bezcenna. Generalnie brakuje lini które będą zachecaly aby zamiast samochodem wybrać się na wycieczkę komunikacją miejską (parki/ tereny zielone otaczające miasto )

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 paź 2024, 19:21

Jeśli chodzi o Kampinos, to złej komunikacji nie ma, bez problemu dojedzie się od strony Łomianek, a i od południa bez większych problemów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 29 paź 2024, 20:28

Na Wólce się wysiada i jest rzut beretem do Kampinosu.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 29 paź 2024, 21:15

Czy was Łoś potrącił?
Obrazek

adam2239
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » 29 paź 2024, 22:13

Czy ktoś wie, w jakim celu ZTM wgrał nowe zapowiedzi przystanków, które wcześniej zapowiadał Tomasz Knapik? O ile w przypadku Idzikowskiego czy Miasteczka Wilanów jest to zrozumiałe, o tyle w przypadku tych do tej pory funkcjonujących już nie bardzo. Dodatkowo fraza "Następny przystanek" nie zawsze się pojawia. Coś im ewidentnie "nie pykło":

https://youtu.be/KrQkKvuXXkc

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 paź 2024, 22:58

Jeszcze w dodatku Idzikowskiego by się dało wziąć ze starym Knapikiem, bo przystanek o takiej nazwie jest w Sulejówku, na trasie 173.

fraktal
Posty: 5692
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 paź 2024, 9:15

adam2239 pisze:
29 paź 2024, 22:13
Czy ktoś wie, w jakim celu ZTM wgrał nowe zapowiedzi przystanków, które wcześniej zapowiadał Tomasz Knapik? O ile w przypadku Idzikowskiego czy Miasteczka Wilanów jest to zrozumiałe, o tyle w przypadku tych do tej pory funkcjonujących już nie bardzo. Dodatkowo fraza "Następny przystanek" nie zawsze się pojawia. Coś im ewidentnie "nie pykło":

https://youtu.be/KrQkKvuXXkc
ZTM najwyraźniej lubi nagrywać komunikaty głosowe na zapas. Podobnie w metrze w starszych wagonach komunikat o stacji końcowej wygłasza Tomasz Knapik, momo że była kiedyś nagrana zapowiedź głosem Ksawerego Jasieńskiego.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 paź 2024, 12:05

adam2239 pisze:
29 paź 2024, 22:13
Czy ktoś wie, w jakim celu ZTM wgrał nowe zapowiedzi przystanków, które wcześniej zapowiadał Tomasz Knapik?
A bo tak... Ktoś się chyba nudził
adam2239 pisze:
29 paź 2024, 22:13
Dodatkowo fraza "Następny przystanek" nie zawsze się pojawia.
Od wjazdu na Goworka wcale. Kolejny ciekawy pomysł na ulepszanie życia.

Natomiast miło widzieć opłakiwane i wyjękiwane 522 w wersji wożącej powietrze.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 30 paź 2024, 12:29

MisiekK pisze:
30 paź 2024, 12:05
adam2239 pisze:
29 paź 2024, 22:13
Czy ktoś wie, w jakim celu ZTM wgrał nowe zapowiedzi przystanków, które wcześniej zapowiadał Tomasz Knapik?
A bo tak... Ktoś się chyba nudził
Mimo, że pewnie będę osamotniony w mojej opinii, to uważam, że należy myśleć o wymianie wszystkich zapowiedzi głosowych. Głos Knapika Jr. brzmi dobrze i nie trzeba nikogo szukać, zestawienie w jednym komunikacie dwóch różnych głosów brzmi w mojej ocenie słabo, mało profesjonalnie.
MisiekK pisze:
30 paź 2024, 12:05
adam2239 pisze:
29 paź 2024, 22:13
Dodatkowo fraza "Następny przystanek" nie zawsze się pojawia.
Od wjazdu na Goworka wcale. Kolejny ciekawy pomysł na ulepszanie życia.
Za ten "pomysł" należy podziękować Tramwajom Warszawskim. Problem braku frazy "następny przystanek" dotyczy tylko Hyundaiów i trwa już od ponad roku (od czasu powstania przystanku Goworka) i pogłębia się z każdym nowym przystankiem. Skrypty z trybu awaryjnego i do zmiany trasy też nie zawierają nowych nazw przystanków.
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 paź 2024, 12:34

Bywalec pisze:
30 paź 2024, 12:29
Problem braku frazy "następny przystanek" dotyczy tylko Hyundaiów
No niekoniecznie. Wcześniej inny tabor tam nie jeździł, a teraz można porównać. Jak nie ma znacznika w rozkładzie to nie ma odtworzenia pliku. Na awaryjnym nikt tam nie jeździ, więc diagnoza błędna. Poza tym gdyby to był problem wozów HRC to dotyczyłby całego miasta, a nie magicznej granicy ulicy Goworka.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 30 paź 2024, 13:24

MisiekK pisze:
30 paź 2024, 12:34
Bywalec pisze:
30 paź 2024, 12:29
Problem braku frazy "następny przystanek" dotyczy tylko Hyundaiów
No niekoniecznie. Wcześniej inny tabor tam nie jeździł, a teraz można porównać. Jak nie ma znacznika w rozkładzie to nie ma odtworzenia pliku.
Chcesz powiedzieć, że w ZP Goworka inny tabor nie jeździ? Bo jak napisałem, od tego przystanku zaczął się problem (wrzesień 2023) i trwa on do dziś (ponad rok). Akurat tu masz cały przekrój taboru, od Hyundaiów, przez Swingi i Jazzy. Wsiądź w każdy z trzech, porównaj i wyciągnij wnioski. Jeśli Goworka jest za daleko - może bliżej będziesz mieć na Wolę na trasę na Kasprzaka (marzec 2024). Wczoraj na 16 jeździł Jazz 3630 - zapowiedzi działały poprawnie. Da się? Da się!

Jest kilka Hyundaiów z testową wersją SIL i one akurat poprawnie odtwarzają frazę "Następny przystanek" w tych miejscach gdzie większość wozów HRC leży i kwiczy i mają również usunięte pozostałe błędy jakie występują na co dzień w standardowej wersji SIL HRC. Tylko coś testy albo wdrożenie idzie jak krew z nosa, skoro od roku nie można doprowadzić tego do porządku. Ale cóż się dziwić, jeśli niektóre wozy do tej pory mają starszą wersję oprogramowania nawet na drzwi (te piszczące, których ludzie nie potrafią otwierać). Komuś chyba nie zależy by to dobrze funkcjonowało.
MisiekK pisze:
30 paź 2024, 12:34
Poza tym gdyby to był problem wozów HRC to dotyczyłby całego miasta, a nie magicznej granicy ulicy Goworka.
I jak wspomniałem wyżej, w różnych częściach miasta ten problem jest do spotkania.
MisiekK pisze:
30 paź 2024, 12:34
Na awaryjnym nikt tam nie jeździ [...]
Do czasu. Wyobraź sobie, że na Sielcach jest zablokowany ruch a 11 zdążyła skręcić na Goworka. Żeby nie jechać w zatrzymanie jest kierowana w stronę Wilanowa. Może zawrócić na Bonifacego, Stegnach (przyjmijmy, że już działają) lub pojechać do Miasteczka Wilanów. I co ma wtedy zrobić motorniczy? Jechać jako 11 SIELCE TRASA ZMIENIONA mimo, że na Sielce nie dojedzie, czy może ma jechać z samym numerem albo jako 11 TRASA ZMIENIONA bez nazwy krańca (a pasażer na przystanku niech się zastanawia czy tramwaj dojedzie np. do Wilanowa) tylko dlatego, że lista przystanków nie jest zaktualizowana w tym trybie? Jaki to daje obraz komunikacji miejskiej? Bo moim zdaniem słaby.
Obrazek

ODPOWIEDZ