Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 lis 2024, 22:03

Paweł D. pisze:
14 lis 2024, 21:08
Ja rozkład 200 widzę na jutro. Może trafiłeś na aktualizację danych.
Widocznie tak bo już mi się wyświetla. :)

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 lis 2024, 22:07

No to masz szansę godnie pożegnać zawieszone zlikwidowane 200 ;)

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 lis 2024, 22:15

Teraz to już nie chcę! :D

HenrykA
Posty: 17
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 15 lis 2024, 7:58

Mam wrażenie że przynajmniej rano 16 jest szalenie popularna. Całe szczęście że są to tramwaje z ograniczeniem miejsc siedzących i dużą ilością wygodnych miejsc stojących bo inaczej było by skrucho Dzisiaj rano przed SOB tramwaj już miał zajęte wszystkie miejsca siedzące i ludzie stali. Na przystanku SOB weszło jeszcze kilkadziesiąt osób do tramwaju. Z miasteczka wyjeżdżają już pełne Dlatego wydaje mi się że budowa priorytetów również na odcinku Marszałkowskiej jest krytyczna. Po pierwsze osoby stojące krócej spędza w tramwaju (tramwaje z większą ilością miejsc siedzay jak pisałem nie są rozwiązaniem), po drugie dzięki szybszemu przejazdowi może udało by się zagęścic kursy. Przy okazji zastanawiam się na jakiej zasadzie ktoś planował wiaty tramwajowe. Tam gdzie są większe, więcej jest mało ludzi a np przy SOB często są takie tłumy że słabych warunkach pogodowych tylko mała część ma szansę skryć się pod wiatą.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2024, 8:01

Po co komu wiata przy częstotliwości 4 minuty? Przyjmując, że tramwaj na przystanku stoi minutę, średnio pod wiatą spędzasz 90 sekund.
ŁK

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2024, 8:05

Łukasz pisze:
15 lis 2024, 8:01
Po co komu wiata przy częstotliwości 4 minuty? Przyjmując, że tramwaj na przystanku stoi minutę, średnio pod wiatą spędzasz 90 sekund.
Nie o każdej porze dnia i tygodnia 16 jeździ co 4 minuty, poza tym jeszcze jest 14, która jeździ 2x rzadziej.
HenrykA pisze:
15 lis 2024, 7:58
Mam wrażenie że przynajmniej rano 16 jest szalenie popularna. Całe szczęście że są to tramwaje z ograniczeniem miejsc siedzących i dużą ilością wygodnych miejsc stojących bo inaczej było by skrucho Dzisiaj rano przed SOB tramwaj już miał zajęte wszystkie miejsca siedzące i ludzie stali. Na przystanku SOB weszło jeszcze kilkadziesiąt osób do tramwaju. Z miasteczka wyjeżdżają już pełne Dlatego wydaje mi się że budowa priorytetów również na odcinku Marszałkowskiej jest krytyczna. Po pierwsze osoby stojące krócej spędza w tramwaju (tramwaje z większą ilością miejsc siedzay jak pisałem nie są rozwiązaniem), po drugie dzięki szybszemu przejazdowi może udało by się zagęścic kursy. Przy okazji zastanawiam się na jakiej zasadzie ktoś planował wiaty tramwajowe. Tam gdzie są większe, więcej jest mało ludzi a np przy SOB często są takie tłumy że słabych warunkach pogodowych tylko mała część ma szansę skryć się pod wiatą.
Nie zwiększysz już częstotliwości tramwajów do Miasteczka Wilanów. Jedyne co się zmieni to w przyszłym roku dojdzie jeszcze 19 na Stegny.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2024, 8:33

Nie o każdej porze jest kilkadziesiąt osób chętnych do wiaty. A gdyby 16 zrobić jednak co 2-3 minuty, a czternastkę wyrzucić na Sielce? Bo domyślam się, że jest różnica w zapełnieniu.

Btw, od początku było wiadomo, że tramwaj to za mało, zwłaszcza co 4 minuty.
ŁK

HenrykA
Posty: 17
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 15 lis 2024, 8:45

14 rano też jeździ pełna, widać to np po dojechaniu do placu Narutowicza -gdzie wiele osób jedzie całą trasę. Linia jest potrzebna i wykorzystywana

Co do wiat to one będą istotne np weekendy.Przez okno wiedzę jak starsi ludzie czekają na tramwaj w niedzielę (prawdopodobnie jadą z różnych części miasta na mszę w ŚOB)

Generalnie patrząc po spadku ruchu samochodowego w miasteczku i znacznie większej ilości pasażerów niż było to przy 522, ludzie po odpaleniu tramwajów przesiedli się na komunikację miejską

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lis 2024, 12:03

Łukasz pisze:
14 lis 2024, 21:16
15 to jedno, ale 30 wieczorem to drugie.
Czy tylko ja mam wrażenie postępującej taktyki salami w ograniczeniach wieczornych kursów zbiorkomu?

W weekendy mamy standard 20', w wieczory zaczyna się standard 30'... niedobrze, niedobrze

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lis 2024, 12:13

Co to jest taktyka salami?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 lis 2024, 12:25

Stopniowo. Najpierw było co 10, potem co 12, co 15, 20, a teraz 30.

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2024, 12:50

KwZ pisze:
15 lis 2024, 12:13
Co to jest taktyka salami?
Do tej pory na 217 było do 21 co 15, potem co 20 i ostatnie kursy o 23:20 i 23:50, a teraz będzie do 22 co 15, a później już do końca co 30 minut.

Piottr
Posty: 1295
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 15 lis 2024, 16:41

Paweł D. pisze:
14 lis 2024, 20:57
Przekierowanie potoków na tramwaj po prostu.
Z linii wpoprzek/dowozowej do tramwaju.
Stare rozwinięcie skrótu ZTM wiecznie żywe... ;-P
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 15 lis 2024, 17:11

Podejrzewam, ze gros tych pasażerów z linii w poprzek tramwaju jednak dojeżdżało do innego pojazdu szynowego rówoległego do tegoż tramwaju.

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 lis 2024, 17:12

A 217 nie powstało w celu dowozu z metra do MW?

ODPOWIEDZ