[Otwock] Komunikacja lokalna

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 29 lis 2024, 8:45

BrdzJkb pisze:
29 lis 2024, 7:10
pawcio pisze:
29 lis 2024, 6:30
Zacznijmy od tego, że to nie na Grochowskiej powinno się zarządzać transportem na podpiaseczyńskich i temu podobnych wioskach.
A gdzie?
Pytanie do urzędu województwa. :wink:
Obrazek

eloelo520
Posty: 98
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 29 lis 2024, 9:00

Oczywiście że integracji nie będzie, w powiecie otwockim jeździ Wołoszka który jest firmą busową spod Garwolina i ich busów/autobusów nie ma nawet w żądnych aplikacjach, a co dopiero marnowanie hajsu na jakieś intergacje taryfowe xD

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 lis 2024, 9:14

BrdzJkb pisze:
29 lis 2024, 7:10
pawcio pisze:
29 lis 2024, 6:30
Zacznijmy od tego, że to nie na Grochowskiej powinno się zarządzać transportem na podpiaseczyńskich i temu podobnych wioskach.
A gdzie?
Mniej więcej w starostwach powiatowych. Ale tu się jeszcze kłaniają ustawy samorządowe i podział kompetencji pomiędzy ich szczeble.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lis 2024, 9:18

Kraj środkowoczeski może nie jest wielkości mazowieckiego, ale z pewnością jest większy niż obszar działania ZTM, a jakoś komunikację w Bakovie nad Izerą czy Zruczu nad Sazawą czy Krasnej Górze nad Wełtawą się wymyśla w jednym miejscu, i śmiem twierdzić że wychodzi to lepiej niż nad Rządzą, Liwcem i Tarczynką.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 lis 2024, 10:12

pawcio pisze:
29 lis 2024, 9:14
BrdzJkb pisze:
29 lis 2024, 7:10
A gdzie?
Mniej więcej w starostwach powiatowych.
Przebijam i mówię: w związku komunikacyjnym (na wzór metropolii GZM). Czyli w środkowomazowieckim ZT.

Krokiet
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 29 lis 2024, 10:37

eloelo520 pisze:
29 lis 2024, 9:00
Oczywiście że integracji nie będzie, w powiecie otwockim jeździ Wołoszka który jest firmą busową spod Garwolina i ich busów/autobusów nie ma nawet w żądnych aplikacjach, a co dopiero marnowanie hajsu na jakieś intergacje taryfowe xD

Pojazdy Otwockich Przewozów Gminno-Powiatowych są do znalezienia w systemie Kiedy Przyjedzie

fraktal
Posty: 5693
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 gru 2024, 18:59

Piotrek pisze:
28 lis 2024, 22:40
Emyl pisze:
27 lis 2024, 10:05
To jest naprawdę szaleństwo z tymi oznaczeniami linii i mnogością systemów. Znaczący downgrade w porównaniu z Lxy.
Sto procent racji. Kurcze, ja myślałem, że idziemy w kierunku pełnej integracji taryfowej, że nowe Lki będą się mnożyć, a tu widzę że sytuacja jest zupełnie odwrotna. Cofamy się niestety. Wiadomo, że chodzi pewnie o pieniądze ale co jest jeszcze przyczyną? Za duże wymagania,koszty tych Lxx?
Burmistrz Sulejówka powiedział w mediach, że jednym z powodów rezygnacji z elek były warunki postawione przez ZTM obejmujące m.in. likwidację wyniesionych skrzyżowań i przejść dla pieszych.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3213
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 gru 2024, 19:03

W innych miastach jakoś nie jest problemem jechać autobusem na wyniesionym przejściu dla pieszych.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 gru 2024, 19:37

Podobnie jak w przyszłym roku zniknie L30, bo zdaniem gminy Góra Kalwaria ZTM ma zbyt wysokie wymogi infrastrukturalne.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36881
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 gru 2024, 19:39

Trochę nie rozumiem - przecież na tych liniach nie jeździ MZA, to po co śrubować wymogi?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 02 gru 2024, 21:50

person pisze:
29 lis 2024, 10:12
pawcio pisze:
29 lis 2024, 9:14

Mniej więcej w starostwach powiatowych.
Przebijam i mówię: w związku komunikacyjnym (na wzór metropolii GZM). Czyli w środkowomazowieckim ZT.
Gdyby tylko był w Warszawie rządzący, który by miał dojścia do rządu i mógłby przepchnąć ustawę metropolitarną... Taki... no... prezydent :-k :idea:
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

fraktal
Posty: 5693
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 gru 2024, 9:33

Bastian pisze:
02 gru 2024, 19:39
Trochę nie rozumiem - przecież na tych liniach nie jeździ MZA, to po co śrubować wymogi?
A te elki nie są ograniczane z powodu budżetu ZTM, który szuka pretekstu, żeby ich nie finansować? Gminy co prawda dopłacają, ale przecież nie w stu procentach...

BrdzJkb
Posty: 294
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 03 gru 2024, 9:37

To nie jest "finansowanie przez ZTM" tylko uproszczony system podziału przychodu z biletów. To oczywiste, że ZTM musi częściowo opłacać te przewozy skoro przychody z biletów długookresowych stanowią jego przychód.

kajo
Posty: 2833
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 gru 2024, 16:35

fraktal pisze:
03 gru 2024, 9:33
Bastian pisze:
02 gru 2024, 19:39
Trochę nie rozumiem - przecież na tych liniach nie jeździ MZA, to po co śrubować wymogi?
A te elki nie są ograniczane z powodu budżetu ZTM, który szuka pretekstu, żeby ich nie finansować? Gminy co prawda dopłacają, ale przecież nie w stu procentach...
Ograniczenie eLek wynika z sposobu dystrybucji środków z FRPA. A dokładnie w zamyśle tej ustawy by nic nie dostały miasta. Jak wyjdziesz z ZTM możesz ubiegać się o 3PLN/km i dostajesz splendor reklamowy na autobusie. Jesteś w ZTM? Jesteś komunikacją miejską i z kasy nici.

GPA w ostatnim przetargu uzyskało około 5.90 netto. Z przetargu na Kobyłkę Marki wychodzi mi 7,63 netto-20% od ZTM na bilety 6,11 netto. A ZTM zapewnia dodatkowo całą obsługę kontrolną. Jak dla mnie gdyby nie FRPA to nikt by się po to nawet nie schylił.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

BrdzJkb
Posty: 294
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 03 gru 2024, 16:39

Nie ma najmniejszego problemu, żeby zorganizować to w taki sposób żeby ZTM również sięgnął po środki z FRPA.

ODPOWIEDZ