Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 gru 2024, 19:06

Glonojad pisze:184 pełni marginalną rolę w połączeniu Ochoty, na której ma całe 4 przystanki, z Wolą. Może 128 na Zachodni wydłużyć?
Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.
ŁK

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 gru 2024, 19:35

Łukasz pisze:
18 gru 2024, 19:06
Glonojad pisze:184 pełni marginalną rolę w połączeniu Ochoty, na której ma całe 4 przystanki, z Wolą. Może 128 na Zachodni wydłużyć?
Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.
Co Ci zrobiło to biedne 154, że chcesz je jeszcze bardziej wyginać?

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 gru 2024, 19:38

Georg pisze:
Łukasz pisze:
18 gru 2024, 19:06
Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.
Co Ci zrobiło to biedne 154, że chcesz je jeszcze bardziej wyginać?
Jedno wygięcie więcej mu nie zaszkodzi ;)
Tylko może numerek w 107 mu zmienić.
ŁK

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 gru 2024, 19:51

Szkoda psuć linię, której trasę po wielu latach awantur udało się w końcu poprawić.

marts
Posty: 57
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 18 gru 2024, 20:05

Skoro mój pomysł krótkiej linii przekształcił się w linię przez całe miasto, to pozwolę sobie wrzucić jeszcze jeden swój pomysł (wcześniej nie wrzucałem, bo wydawała mi się za długa).
Otóż po ostatnich zmianach na Redutowej (pomijam obecny remont), sporo ona straciła z możliwości dojazdowych. 197 i 167 są zupełnie nieskoordynowane, o różnych częstotliwościach i często trafiają się tam dłuższe dziury.

Wydawałoby się też, że osiedla w okolicy Znanej też mogłyby mieć lepszy dojazd do nowych tramwajów na Kasprzaka (było przez chwilę 167, może ktoś wie, jak w praktyce działało).

Łącząc te kropki, mój drugi pomysł na linię na Zachodni to: ZNANA - Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Brylowska - DW.ZACHODNI (Tunelowa).

Znana dostałaby dojazd do tramwajów, Redutowej by się poprawiło, odzyskałaby dojazd na zachodni (167 to jednak trochę obok), no i dojazd z Zachodniego do Szpitala Wolskiego (tramwaje) by się mocno wzmocnił.
Linia krótka, mogłaby być częsta.

A ta wersja ?

Lukas508
Posty: 2
Rejestracja: 08 sie 2024, 16:30

Post autor: Lukas508 » 18 gru 2024, 22:22

mb112 pisze:
18 gru 2024, 17:55
Nie no, z tego co rozumiem to 178 Skorosze - R. Daszyńskiego (lub E. Plater) i 144 Dw. Zachodni Tunelowa - Pl. Hallera, tak ?
Generalnie ok, tylko po pierwsze, nie bardzo wiem po co aż na Pragę, nie wystarczy do Konwiktorskiej czy jakoś do Dw. Gdańskiego ? Po drugie, skoro już robimy linię 'na ukos' przez centrum to może zrobić tak, żeby dać to na jakieś Alpino tylko w miarę często i wpuścić ją jakoś na Stare/Nowe Miasto ? Tam wbrew pozorom z niektórych miejsc jest całkiem daleko do najbliższego przystanku jak na centrum, a rejon przecież i popularny turystycznie i ze sporym udziałem mieszkaniówki.
To może warto wcielić ten projekt 144 do 518 (które odzyskałoby dzięki temu relację z najważniejszą częścią Traktu Królewskiego). Całe to połączenie mogłoby pracować jak takie uwspółcześnione 508 (lul) z lat 1999-2005 (teraz bez dublowania).

Ja bym to widział w takim układzie:
518 (508) NOWODWORY - trasa 518 - trasa 178 - Brylowska/dobra alternatywa - ... - DW. ZACHODNI (TUNELOWA)
178 DW. ZACHODNI [GŁÓWNA PĘTLA] - al. Jerozolimskie - trasa 178 - SKOROSZE

Kontrowersyjnie brzmi, nieprawdaż? Jednak to dzięki temu wyrzucamy najbardziej newralgiczny i zakorkowany odcinek (na Prymasie) z trasy 178, no i linia ta jest podzielona na naturalne relacje. Dodatkowo, pomysł podpięcia pod Żoliborz jest zrealizowany, a Białołęka to już w gratisie :P

Powstałby nowy tasiemiec, ale i tak chyba nieco mniej uciążliwy niż obecny układ zaskrońca 178 i kończącego się "nigdzie" 518.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 gru 2024, 22:32

To po prostu zajebisty pomysł, tylko pamiętaj o wydłużeniu z Nowodworów do Załubic przez Chotomów i Wieliszew. A południowy kraniec zamiast na Zachodnim proponuję na Szczęśliwicach ale z podjazdem kieszeniowym na Odolany do Wagonowni.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 gru 2024, 22:47

Nie no, ale tak na serio to połączenie tego ewentualnego 144 z 518 zupełnie nie pasuje. Zakładam, że takie 144 wystarczyłoby co najwyżej co 15/20/20 i najwyżej na solówki. I nie ma sensu uzależniać Kolejowej od korków na S8, zresztą i na samej Kolejowej czy Świętokrzyskiej w szczycie wystarczająco się korkuje.
A 178 ma sens właśnie skręcające z AJ w Prymasa i dalej na Kasprzaka, z Ursusa i Włoch na Zachodni jest pełno innych linii.
Na Białołękę z Zachodniego to w ogóle by nikt takim 508 nie jeździł mając 186, albo pociąg czy jeszcze parę innych szybszych możliwości.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 gru 2024, 23:01

Emyl pisze:To po prostu zajebisty pomysł, tylko pamiętaj o wydłużeniu z Nowodworów do Załubic przez Chotomów i Wieliszew. A południowy kraniec zamiast na Zachodnim proponuję na Szczęśliwicach ale z podjazdem kieszeniowym na Odolany do Wagonowni.
I 103 przez Most Północny na Pl.Hallera
ŁK

tatra
Posty: 315
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 19 gru 2024, 8:03

Jeśli 144 to z Tunelowej po trasie 178 do Konwiktorskiej i dalej do M.Marymont. Byłaby to okazja do skrócenia 518 do M.Marymont
tatra

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 gru 2024, 8:07

Łukasz pisze:
18 gru 2024, 19:06
Glonojad pisze:184 pełni marginalną rolę w połączeniu Ochoty, na której ma całe 4 przystanki, z Wolą. Może 128 na Zachodni wydłużyć?
Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć.
No akurat najbardziej to stoi Dickensa, ale tę już 128 zalicza - mówię oczywiście o podstawowej obsłudze komunikacyjnej, nie obecnej czasówce na budowę pierwszego i zarazem przedostatniego odcinka szybkiego tramwaju.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 gru 2024, 8:33

tatra pisze:
19 gru 2024, 8:03
Jeśli 144 to z Tunelowej po trasie 178 do Konwiktorskiej i dalej do M.Marymont. Byłaby to okazja do skrócenia 518 do M.Marymont
W jakim celu chcesz mnożyć numerki? Nie chodzi o to, żeby zastąpić 518 innym autobusem tylko zlikwidować linię, zwiększając częstotliwość 116. 518 wg. swoich obrońców jest linią przyspieszoną (czyli niby szybszą), bo pomija jakieś przystanki. 144 stawałoby na każdym. Oczywiście my wiemy, że czas przejazdu byłby taki sam, ale ludziom nie wytłumaczysz.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 gru 2024, 9:40

Georg pisze:
tatra pisze:
19 gru 2024, 8:03
Jeśli 144 to z Tunelowej po trasie 178 do Konwiktorskiej i dalej do M.Marymont. Byłaby to okazja do skrócenia 518 do M.Marymont
W jakim celu chcesz mnożyć numerki? Nie chodzi o to, żeby zastąpić 518 innym autobusem tylko zlikwidować linię, zwiększając częstotliwość 116. 518 wg. swoich obrońców jest linią przyspieszoną (czyli niby szybszą), bo pomija jakieś przystanki. 144 stawałoby na każdym. Oczywiście my wiemy, że czas przejazdu byłby taki sam, ale ludziom nie wytłumaczysz.
Odjechaliśmy z Woli. 518 powinno objeżdżać Pl.Teatralny do Królewskiej, przynajmniej w stronę Tarchomina. 116 powinno zostać podzielone i to właściwie ono na północ powinno jechać z Bielańskiej. Na południe z Konwiktorskiej, pełna synchronizacja z 503, żadnego 178 (chyba że jako socjal na mikrobusach do Ronda Daszyńskiego co pół godziny). W zasadzie taki zgrany duet 503+116 w polaczeniu ze 128+175 wystarczyłby na trakcie, żadne inne linie nie są tu potrzebne, tylko zgrać kursy.

No ok, mamy jeszcze 180, ale ono skręca zaraz, więc niech sobie zostanie :)
ŁK

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 19 gru 2024, 9:56

Georg pisze:
18 gru 2024, 19:35
Łukasz pisze:
18 gru 2024, 19:06

Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.
Co Ci zrobiło to biedne 154, że chcesz je jeszcze bardziej wyginać?
Zamiana 154 z Grójecka-Bitwy-Szczęśliwicka na Grójecka-Dickensa-Szczęśliwicka nie spowodowałaby więcej wygięć. Jedyny problem, że oficjalnie nie ma skrętu z Grójeckiej w lewo w Dickensa.

Chyba, żeby zastosować manewr jak z 157 Aleje-Żelazna.
Georg pisze:
18 gru 2024, 19:51
Szkoda psuć linię, której trasę po wielu latach awantur udało się w końcu poprawić.
Patrząc na kilka czynników, w tym napełnienie, to 154 wcale takie "poprawione" nie jest.

Lukas508 pisze:
18 gru 2024, 22:22
Ja bym to widział w takim układzie:
178 DW. ZACHODNI [GŁÓWNA PĘTLA] - al. Jerozolimskie - trasa 178 - SKOROSZE

Kontrowersyjnie brzmi, nieprawdaż? Jednak to dzięki temu wyrzucamy najbardziej newralgiczny i zakorkowany odcinek (na Prymasie) z trasy 178, no i linia ta jest podzielona na naturalne relacje. Dodatkowo, pomysł podpięcia pod Żoliborz jest zrealizowany, a Białołęka to już w gratisie :P
Wyrzucasz jeden z głównych powodów opóźnień na 178, ale i główny argument co do funkcjonowania tej linii.

Ta linia ma najlepsze napełnienie właśnie na odcinku Rondo Daszyńskiego-PKP Wola-Berestecka, gdyż stanowi tam JEDYNE połączenie, które nie wymaga biegania po dwóch niewygodnych węzłach przesiadkowych (Rondo Zesłańców i Kasprzaka/Prymasa). Nawet przy częstotliwości co 10' czy co 15' bardziej opłaca się poczekać na 178 niż kombinować z przesiadkami.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 gru 2024, 11:37

fik pisze:
18 gru 2024, 13:37
A połączenie pętli Szczęśliwice z Zachodnim najłatwiej dosztukować wydłużając 717 i jego pruszkowskiego przydupasa.
Jak na razie chyba jedyny sensowny pomysł - przy okazji rozwiązujący problem patokrańca na Zachodnim.

Aczkolwiek moje serce szybciej zabiło, gdy przeczytałem o pomyśle reaktywacji 508 z Tarchodworów na Zachodni xD

ODPOWIEDZ