Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.Glonojad pisze:184 pełni marginalną rolę w połączeniu Ochoty, na której ma całe 4 przystanki, z Wolą. Może 128 na Zachodni wydłużyć?
Komunikacja miejska na Woli
Moderator: Wiliam
ŁK
Co Ci zrobiło to biedne 154, że chcesz je jeszcze bardziej wyginać?Łukasz pisze: ↑18 gru 2024, 19:06Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.Glonojad pisze:184 pełni marginalną rolę w połączeniu Ochoty, na której ma całe 4 przystanki, z Wolą. Może 128 na Zachodni wydłużyć?
Jedno wygięcie więcej mu nie zaszkodziGeorg pisze:Co Ci zrobiło to biedne 154, że chcesz je jeszcze bardziej wyginać?Łukasz pisze: ↑18 gru 2024, 19:06Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.
Tylko może numerek w 107 mu zmienić.
ŁK
Szkoda psuć linię, której trasę po wielu latach awantur udało się w końcu poprawić.
Skoro mój pomysł krótkiej linii przekształcił się w linię przez całe miasto, to pozwolę sobie wrzucić jeszcze jeden swój pomysł (wcześniej nie wrzucałem, bo wydawała mi się za długa).
Otóż po ostatnich zmianach na Redutowej (pomijam obecny remont), sporo ona straciła z możliwości dojazdowych. 197 i 167 są zupełnie nieskoordynowane, o różnych częstotliwościach i często trafiają się tam dłuższe dziury.
Wydawałoby się też, że osiedla w okolicy Znanej też mogłyby mieć lepszy dojazd do nowych tramwajów na Kasprzaka (było przez chwilę 167, może ktoś wie, jak w praktyce działało).
Łącząc te kropki, mój drugi pomysł na linię na Zachodni to: ZNANA - Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Brylowska - DW.ZACHODNI (Tunelowa).
Znana dostałaby dojazd do tramwajów, Redutowej by się poprawiło, odzyskałaby dojazd na zachodni (167 to jednak trochę obok), no i dojazd z Zachodniego do Szpitala Wolskiego (tramwaje) by się mocno wzmocnił.
Linia krótka, mogłaby być częsta.
A ta wersja ?
Otóż po ostatnich zmianach na Redutowej (pomijam obecny remont), sporo ona straciła z możliwości dojazdowych. 197 i 167 są zupełnie nieskoordynowane, o różnych częstotliwościach i często trafiają się tam dłuższe dziury.
Wydawałoby się też, że osiedla w okolicy Znanej też mogłyby mieć lepszy dojazd do nowych tramwajów na Kasprzaka (było przez chwilę 167, może ktoś wie, jak w praktyce działało).
Łącząc te kropki, mój drugi pomysł na linię na Zachodni to: ZNANA - Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Brylowska - DW.ZACHODNI (Tunelowa).
Znana dostałaby dojazd do tramwajów, Redutowej by się poprawiło, odzyskałaby dojazd na zachodni (167 to jednak trochę obok), no i dojazd z Zachodniego do Szpitala Wolskiego (tramwaje) by się mocno wzmocnił.
Linia krótka, mogłaby być częsta.
A ta wersja ?
To może warto wcielić ten projekt 144 do 518 (które odzyskałoby dzięki temu relację z najważniejszą częścią Traktu Królewskiego). Całe to połączenie mogłoby pracować jak takie uwspółcześnione 508 (lul) z lat 1999-2005 (teraz bez dublowania).mb112 pisze: ↑18 gru 2024, 17:55Nie no, z tego co rozumiem to 178 Skorosze - R. Daszyńskiego (lub E. Plater) i 144 Dw. Zachodni Tunelowa - Pl. Hallera, tak ?
Generalnie ok, tylko po pierwsze, nie bardzo wiem po co aż na Pragę, nie wystarczy do Konwiktorskiej czy jakoś do Dw. Gdańskiego ? Po drugie, skoro już robimy linię 'na ukos' przez centrum to może zrobić tak, żeby dać to na jakieś Alpino tylko w miarę często i wpuścić ją jakoś na Stare/Nowe Miasto ? Tam wbrew pozorom z niektórych miejsc jest całkiem daleko do najbliższego przystanku jak na centrum, a rejon przecież i popularny turystycznie i ze sporym udziałem mieszkaniówki.
Ja bym to widział w takim układzie:
518 (508) NOWODWORY - trasa 518 - trasa 178 - Brylowska/dobra alternatywa - ... - DW. ZACHODNI (TUNELOWA)
178 DW. ZACHODNI [GŁÓWNA PĘTLA] - al. Jerozolimskie - trasa 178 - SKOROSZE
Kontrowersyjnie brzmi, nieprawdaż? Jednak to dzięki temu wyrzucamy najbardziej newralgiczny i zakorkowany odcinek (na Prymasie) z trasy 178, no i linia ta jest podzielona na naturalne relacje. Dodatkowo, pomysł podpięcia pod Żoliborz jest zrealizowany, a Białołęka to już w gratisie
Powstałby nowy tasiemiec, ale i tak chyba nieco mniej uciążliwy niż obecny układ zaskrońca 178 i kończącego się "nigdzie" 518.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7015
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
To po prostu zajebisty pomysł, tylko pamiętaj o wydłużeniu z Nowodworów do Załubic przez Chotomów i Wieliszew. A południowy kraniec zamiast na Zachodnim proponuję na Szczęśliwicach ale z podjazdem kieszeniowym na Odolany do Wagonowni.
Nie no, ale tak na serio to połączenie tego ewentualnego 144 z 518 zupełnie nie pasuje. Zakładam, że takie 144 wystarczyłoby co najwyżej co 15/20/20 i najwyżej na solówki. I nie ma sensu uzależniać Kolejowej od korków na S8, zresztą i na samej Kolejowej czy Świętokrzyskiej w szczycie wystarczająco się korkuje.
A 178 ma sens właśnie skręcające z AJ w Prymasa i dalej na Kasprzaka, z Ursusa i Włoch na Zachodni jest pełno innych linii.
Na Białołękę z Zachodniego to w ogóle by nikt takim 508 nie jeździł mając 186, albo pociąg czy jeszcze parę innych szybszych możliwości.
A 178 ma sens właśnie skręcające z AJ w Prymasa i dalej na Kasprzaka, z Ursusa i Włoch na Zachodni jest pełno innych linii.
Na Białołękę z Zachodniego to w ogóle by nikt takim 508 nie jeździł mając 186, albo pociąg czy jeszcze parę innych szybszych możliwości.
I 103 przez Most Północny na Pl.HalleraEmyl pisze:To po prostu zajebisty pomysł, tylko pamiętaj o wydłużeniu z Nowodworów do Załubic przez Chotomów i Wieliszew. A południowy kraniec zamiast na Zachodnim proponuję na Szczęśliwicach ale z podjazdem kieszeniowym na Odolany do Wagonowni.
ŁK
Jeśli 144 to z Tunelowej po trasie 178 do Konwiktorskiej i dalej do M.Marymont. Byłaby to okazja do skrócenia 518 do M.Marymont
tatra
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No akurat najbardziej to stoi Dickensa, ale tę już 128 zalicza - mówię oczywiście o podstawowej obsłudze komunikacyjnej, nie obecnej czasówce na budowę pierwszego i zarazem przedostatniego odcinka szybkiego tramwaju.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W jakim celu chcesz mnożyć numerki? Nie chodzi o to, żeby zastąpić 518 innym autobusem tylko zlikwidować linię, zwiększając częstotliwość 116. 518 wg. swoich obrońców jest linią przyspieszoną (czyli niby szybszą), bo pomija jakieś przystanki. 144 stawałoby na każdym. Oczywiście my wiemy, że czas przejazdu byłby taki sam, ale ludziom nie wytłumaczysz.
Odjechaliśmy z Woli. 518 powinno objeżdżać Pl.Teatralny do Królewskiej, przynajmniej w stronę Tarchomina. 116 powinno zostać podzielone i to właściwie ono na północ powinno jechać z Bielańskiej. Na południe z Konwiktorskiej, pełna synchronizacja z 503, żadnego 178 (chyba że jako socjal na mikrobusach do Ronda Daszyńskiego co pół godziny). W zasadzie taki zgrany duet 503+116 w polaczeniu ze 128+175 wystarczyłby na trakcie, żadne inne linie nie są tu potrzebne, tylko zgrać kursy.Georg pisze:W jakim celu chcesz mnożyć numerki? Nie chodzi o to, żeby zastąpić 518 innym autobusem tylko zlikwidować linię, zwiększając częstotliwość 116. 518 wg. swoich obrońców jest linią przyspieszoną (czyli niby szybszą), bo pomija jakieś przystanki. 144 stawałoby na każdym. Oczywiście my wiemy, że czas przejazdu byłby taki sam, ale ludziom nie wytłumaczysz.
No ok, mamy jeszcze 180, ale ono skręca zaraz, więc niech sobie zostanie
ŁK
Zamiana 154 z Grójecka-Bitwy-Szczęśliwicka na Grójecka-Dickensa-Szczęśliwicka nie spowodowałaby więcej wygięć. Jedyny problem, że oficjalnie nie ma skrętu z Grójeckiej w lewo w Dickensa.Georg pisze: ↑18 gru 2024, 19:35Co Ci zrobiło to biedne 154, że chcesz je jeszcze bardziej wyginać?Łukasz pisze: ↑18 gru 2024, 19:06
Nie no, niech to 128 już sobie kończy na Szczęśliwicach, ma inne zadania a okolica potrafi stanąć. Jak coś ma jeździć, to niech to będzie coś lokalnego. Niedługo z BW1920 będzie tam jeździć tramwaj, więc może jakoś powyginać 154 albo coś takiego. Linia z Wierzbna przez Szczęśliwice na Zachodni byłaby idealna.
Chyba, żeby zastosować manewr jak z 157 Aleje-Żelazna.
Patrząc na kilka czynników, w tym napełnienie, to 154 wcale takie "poprawione" nie jest.
Wyrzucasz jeden z głównych powodów opóźnień na 178, ale i główny argument co do funkcjonowania tej linii.Lukas508 pisze: ↑18 gru 2024, 22:22Ja bym to widział w takim układzie:
178 DW. ZACHODNI [GŁÓWNA PĘTLA] - al. Jerozolimskie - trasa 178 - SKOROSZE
Kontrowersyjnie brzmi, nieprawdaż? Jednak to dzięki temu wyrzucamy najbardziej newralgiczny i zakorkowany odcinek (na Prymasie) z trasy 178, no i linia ta jest podzielona na naturalne relacje. Dodatkowo, pomysł podpięcia pod Żoliborz jest zrealizowany, a Białołęka to już w gratisie
Ta linia ma najlepsze napełnienie właśnie na odcinku Rondo Daszyńskiego-PKP Wola-Berestecka, gdyż stanowi tam JEDYNE połączenie, które nie wymaga biegania po dwóch niewygodnych węzłach przesiadkowych (Rondo Zesłańców i Kasprzaka/Prymasa). Nawet przy częstotliwości co 10' czy co 15' bardziej opłaca się poczekać na 178 niż kombinować z przesiadkami.
Jak na razie chyba jedyny sensowny pomysł - przy okazji rozwiązujący problem patokrańca na Zachodnim.
Aczkolwiek moje serce szybciej zabiło, gdy przeczytałem o pomyśle reaktywacji 508 z Tarchodworów na Zachodni xD