Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7838
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 gru 2024, 11:05

50 mega jest za Mobilis któremu za rok chyba kończy się kontrakt.

Jurand
Posty: 1339
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 20 gru 2024, 11:12

piorunus pisze:
20 gru 2024, 8:20
Zgodnie z ustawą.
A jakże by inaczej :lol:

piorunus
Posty: 290
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 20 gru 2024, 11:20

Flash8222 pisze:
20 gru 2024, 11:05
50 mega jest za Mobilis któremu za rok chyba kończy się kontrakt.
Ale tam zdaje się była umowa na 3 lata, czyli do końca 2026 r. Trochę za wcześnie, a z drugiej strony... To "tylko" ZTM.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2379
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 gru 2024, 12:07

piorunus pisze:
20 gru 2024, 11:20
Flash8222 pisze:
20 gru 2024, 11:05
50 mega jest za Mobilis któremu za rok chyba kończy się kontrakt.
Ale tam zdaje się była umowa na 3 lata, czyli do końca 2026 r. Trochę za wcześnie, a z drugiej strony... To "tylko" ZTM.
Właśnie dobrze, aczkolwiek powinny się lada moment pojawić także za PKS GM (przedłużony 3 lata) oraz za Arrivę 18m właśnie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2


Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1865
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 gru 2024, 13:45

piorunus pisze:
20 gru 2024, 11:20
Flash8222 pisze:
20 gru 2024, 11:05
50 mega jest za Mobilis któremu za rok chyba kończy się kontrakt.
Ale tam zdaje się była umowa na 3 lata, czyli do końca 2026 r. Trochę za wcześnie, a z drugiej strony... To "tylko" ZTM.
"Zamawiający wymaga rozpoczęcia świadczenia usług po upływie 240 dni od daty podpisania Umowy, jednak nie wcześniej niż:
a) 1 lutego 2026 roku w przypadku Części I,
b) 1 stycznia 2026 roku w przypadku Części II,
c) 1 grudnia 2026 roku w przypadku Części III."

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 gru 2024, 15:02

A do kiedy są Otokary jeśli sugerujecie że to za nie ma być nowy kontrakt a nie za stare Mobilisy? Przypomnę że zaczynały dopiero pod koniec 2018 r. Będą miały wyjeżdżone dopiero nieco ponad 7 lat w momencie startu tego kontraktu.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1865
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 gru 2024, 15:06

michael112 pisze:
20 gru 2024, 15:02
A do kiedy są Otokary jeśli sugerujecie że to za nie ma być nowy kontrakt a nie za stare Mobilisy? Przypomnę że zaczynały dopiero pod koniec 2018 r. Będą miały wyjeżdżone dopiero nieco ponad 7 lat w momencie startu tego kontraktu.
Otokary do 31 grudnia 2026, tak samo, jak U18CNG.

Awatar użytkownika
Żoliborzanin
Posty: 13
Rejestracja: 26 sty 2018, 17:24
Lokalizacja: Stary Żoliborz
Kontakt:

Post autor: Żoliborzanin » 20 gru 2024, 15:07

michael112 pisze:
20 gru 2024, 10:29
A ja chciałem zapytać czy to nie jest inaczej:
50 MIDI - za 50 Mobilisów (wg. stanu na 31.12.2023 r.);
50 MAXI - za 50 Relobusów (wg. stanu na 30.11.2024 r.);
50 MEGA - to nie wiem.

I jak z napędem silnika?
20% punktacji w tym
1,0 = dla autobusów o napędzie hybrydowym ograniczającym emisję w strefie przystanku na trasie (brak emisji zanieczyszczeń w trakcie postoju i obsługi podróżnych),
0,8 = dla autobusów o napędzie hybrydowym bez ograniczenia emisji spalin w strefie przystanku,
0 = dla autobusów o napędzie konwencjonalnym, bez napędu hybrydowego
Liczba autobusów o alternatywnym źródle zasilania musi być równa 54, przy czym wszystkie zaoferowane autobusy muszą posiadać ten sam rodzaj napędu.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1028
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 20 gru 2024, 15:30

Czyli premiowane hybrydy szeregowe lub elektryczne hybrydy takie jak 95xx
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 gru 2024, 16:17

kveld pisze:
20 gru 2024, 15:06
michael112 pisze:
20 gru 2024, 15:02
A do kiedy są Otokary jeśli sugerujecie że to za nie ma być nowy kontrakt a nie za stare Mobilisy? Przypomnę że zaczynały dopiero pod koniec 2018 r. Będą miały wyjeżdżone dopiero nieco ponad 7 lat w momencie startu tego kontraktu.
Otokary do 31 grudnia 2026, tak samo, jak U18CNG.
To ta przegubowa część wychodzi pięknie za U18CNG, aczkolwiek dziwię się tak krótkiej umowie, bo one zaczęły dopiero od września 2019 r. Chociaż mogą też wejść za Mercedesy po kontrakcie pomostowym, który miał się kończyć jakoś na początku 2027 r.
Midiki - tutaj najlepiej by było aby te nowe były za Mobilis, a Otokarom możńa zrobić przetarg pomostowy jeszcze na kilka lat.
Szkoda tylko że teraz trzeba przetrwać rok z bardzo małą liczbą midików. Chyba że zrobią jakimś cudem pomostówkę dla 25 Mobilisiątek jeszcze na te 13 miesięcy.
Z krótkimi to tutaj dużo kandydatów. Za wycofany już Relobus, za Mobilis hybrydowy - nie wiem do kiedy jest. Poza tym PKS pomostowy też wiecznie nie będzie jeździł.

alojz
Posty: 2726
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 20 gru 2024, 16:37

michael112 pisze:
20 gru 2024, 16:17
Z krótkimi to tutaj dużo kandydatów.
Kandydatów w sensie chętnych wykonawców? Nie za bardzo widzę związek z wielkością autobusu. Chyba że któryś przewoźnik ma na tyle małą bazę że odpuści midi i przeguby.
michael112 pisze:
20 gru 2024, 16:17
za Mobilis hybrydowy - nie wiem do kiedy jest.
Do 31.12.2025.
michael112 pisze:
20 gru 2024, 16:17
Poza tym PKS pomostowy też wiecznie nie będzie jeździł.
Do 30.11.2027.

piorunus
Posty: 290
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 20 gru 2024, 19:01

ZielonyJamnik pisze:
20 gru 2024, 15:30
Czyli premiowane hybrydy szeregowe lub elektryczne hybrydy takie jak 95xx
Moim zdaniem "małe" hybrydy też wchodzą w grę.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1028
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 20 gru 2024, 19:19

Tak, ale za wartość 0,8.

Generalnie to będzie baaaardzo ciekawy parametr, bo różnica cenowa autobusu między klasyczną hybrydą na miękką będzie spora, a różnica w wadze tylko 0,2. Pytanie kto postawi na cenę, a kto na różnicę w wadze
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

piorunus
Posty: 290
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 21 gru 2024, 8:36

Zacznijmy od tego, że prawdziwe hybrydy w ofercie ma już tylko Solaris. Choć ostatni przypadek z Lublina chyba też pokazuje, że po części chce iść w innym kierunku.

ODPOWIEDZ