Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
50 mega jest za Mobilis któremu za rok chyba kończy się kontrakt.
Właśnie dobrze, aczkolwiek powinny się lada moment pojawić także za PKS GM (przedłużony 3 lata) oraz za Arrivę 18m właśnie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
"Zamawiający wymaga rozpoczęcia świadczenia usług po upływie 240 dni od daty podpisania Umowy, jednak nie wcześniej niż:
a) 1 lutego 2026 roku w przypadku Części I,
b) 1 stycznia 2026 roku w przypadku Części II,
c) 1 grudnia 2026 roku w przypadku Części III."
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A do kiedy są Otokary jeśli sugerujecie że to za nie ma być nowy kontrakt a nie za stare Mobilisy? Przypomnę że zaczynały dopiero pod koniec 2018 r. Będą miały wyjeżdżone dopiero nieco ponad 7 lat w momencie startu tego kontraktu.
Otokary do 31 grudnia 2026, tak samo, jak U18CNG.michael112 pisze: ↑20 gru 2024, 15:02A do kiedy są Otokary jeśli sugerujecie że to za nie ma być nowy kontrakt a nie za stare Mobilisy? Przypomnę że zaczynały dopiero pod koniec 2018 r. Będą miały wyjeżdżone dopiero nieco ponad 7 lat w momencie startu tego kontraktu.
- Żoliborzanin
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 sty 2018, 17:24
- Lokalizacja: Stary Żoliborz
- Kontakt:
20% punktacji w tymmichael112 pisze: ↑20 gru 2024, 10:29A ja chciałem zapytać czy to nie jest inaczej:
50 MIDI - za 50 Mobilisów (wg. stanu na 31.12.2023 r.);
50 MAXI - za 50 Relobusów (wg. stanu na 30.11.2024 r.);
50 MEGA - to nie wiem.
I jak z napędem silnika?
1,0 = dla autobusów o napędzie hybrydowym ograniczającym emisję w strefie przystanku na trasie (brak emisji zanieczyszczeń w trakcie postoju i obsługi podróżnych),
0,8 = dla autobusów o napędzie hybrydowym bez ograniczenia emisji spalin w strefie przystanku,
0 = dla autobusów o napędzie konwencjonalnym, bez napędu hybrydowego
Liczba autobusów o alternatywnym źródle zasilania musi być równa 54, przy czym wszystkie zaoferowane autobusy muszą posiadać ten sam rodzaj napędu.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1028
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Czyli premiowane hybrydy szeregowe lub elektryczne hybrydy takie jak 95xx
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To ta przegubowa część wychodzi pięknie za U18CNG, aczkolwiek dziwię się tak krótkiej umowie, bo one zaczęły dopiero od września 2019 r. Chociaż mogą też wejść za Mercedesy po kontrakcie pomostowym, który miał się kończyć jakoś na początku 2027 r.kveld pisze: ↑20 gru 2024, 15:06Otokary do 31 grudnia 2026, tak samo, jak U18CNG.michael112 pisze: ↑20 gru 2024, 15:02A do kiedy są Otokary jeśli sugerujecie że to za nie ma być nowy kontrakt a nie za stare Mobilisy? Przypomnę że zaczynały dopiero pod koniec 2018 r. Będą miały wyjeżdżone dopiero nieco ponad 7 lat w momencie startu tego kontraktu.
Midiki - tutaj najlepiej by było aby te nowe były za Mobilis, a Otokarom możńa zrobić przetarg pomostowy jeszcze na kilka lat.
Szkoda tylko że teraz trzeba przetrwać rok z bardzo małą liczbą midików. Chyba że zrobią jakimś cudem pomostówkę dla 25 Mobilisiątek jeszcze na te 13 miesięcy.
Z krótkimi to tutaj dużo kandydatów. Za wycofany już Relobus, za Mobilis hybrydowy - nie wiem do kiedy jest. Poza tym PKS pomostowy też wiecznie nie będzie jeździł.
Kandydatów w sensie chętnych wykonawców? Nie za bardzo widzę związek z wielkością autobusu. Chyba że któryś przewoźnik ma na tyle małą bazę że odpuści midi i przeguby.
Do 31.12.2025.
Do 30.11.2027.
Moim zdaniem "małe" hybrydy też wchodzą w grę.ZielonyJamnik pisze: ↑20 gru 2024, 15:30Czyli premiowane hybrydy szeregowe lub elektryczne hybrydy takie jak 95xx
- ZielonyJamnik
- Posty: 1028
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Tak, ale za wartość 0,8.
Generalnie to będzie baaaardzo ciekawy parametr, bo różnica cenowa autobusu między klasyczną hybrydą na miękką będzie spora, a różnica w wadze tylko 0,2. Pytanie kto postawi na cenę, a kto na różnicę w wadze
Generalnie to będzie baaaardzo ciekawy parametr, bo różnica cenowa autobusu między klasyczną hybrydą na miękką będzie spora, a różnica w wadze tylko 0,2. Pytanie kto postawi na cenę, a kto na różnicę w wadze
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Zacznijmy od tego, że prawdziwe hybrydy w ofercie ma już tylko Solaris. Choć ostatni przypadek z Lublina chyba też pokazuje, że po części chce iść w innym kierunku.