Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 paź 2025, 20:48

Po południu być może będzie dłużej. Ale rano ze 148 i 402 do autobusów na południe są całkiem spore pielgrzymki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 paź 2025, 22:36

adamrozbicki pisze:
14 paź 2025, 20:04
pawcio pisze:
14 paź 2025, 8:09
148 albo powinno jeździć prosto (jeśli stawiamy na tranzyt), albo przez Powsińską (przesiadki E->S na rodzie Nehru małe nie są). Sobieskiego jest najbardziej bezsensownym wariantem.
Przez Powsińską koło Best Mall? To będzie w szczycie dużo dłużej niż Sobieskiego. Jeżdzę codziennie samochodem, od ronda do Bonifacego w szczycie ponad 10 minut.
A na Witosa nie ma już korków?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 15 paź 2025, 1:16

TGM pisze:
14 paź 2025, 22:36
adamrozbicki pisze:
14 paź 2025, 20:04


Przez Powsińską koło Best Mall? To będzie w szczycie dużo dłużej niż Sobieskiego. Jeżdzę codziennie samochodem, od ronda do Bonifacego w szczycie ponad 10 minut.
A na Witosa nie ma już korków?
Bardzo małe i krótko

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 paź 2025, 11:02

Widzę, że jeśli chodzi o przepustowość to jeszcze są luzy skoro w środku godzin szczytu wpuszcza się dodatkowo naukę jazdy :P . A liniowy tramwaj dopiero po sześciu minutach :evil: .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9328
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 paź 2025, 11:16

Jak przyszły motorowy ma się nauczyć jazdy pod presją i w warunkach zwiększonego ruchu, jeśli nie w godzinach szczytu?

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 paź 2025, 17:48

Na symulatorze. :P

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2025, 17:50

reserved pisze:Na symulatorze. :P
Na symulatorze nie da się zasymulować pasażera siedzącego na 1 siedzeniu.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 paź 2025, 17:58

Oczywiście że tak. Przecież jest instruktor który patrzy na ręce i stresuje biedaka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2025, 18:08

pawcio pisze:Oczywiście że tak. Przecież jest instruktor który patrzy na ręce i stresuje biedaka.
To inny rodzaj stresu. Pasażer obserwuje w czasie przerwy.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 paź 2025, 15:57

Yelonker pisze:
13 paź 2025, 15:04
Glonojad pisze:
13 paź 2025, 14:51
Nie do końca, bo plan miejscowy już był. Ale tak, poszło oczywiście o kasę za grunt - grunt z wartością "na mieszkaniówkę" a nie "na uprawe kapusty".
Plan miejscowy chyba dalej przewiduje pętlę przy skrzyżowaniu Wiedeńskiej-Korbońskiego (która powstanie za najwcześniej 20 lat, bo tam to naprawdę są jeszcze pola... chyba głównie pszenicy).
Akurat ten kawałek MPZP, gdzie miała być pętla, nie został uchwalony i nie wiem, czy z nim zdążą przed końcem vacatio legis nowej ustawy. A powyżej wszystkie plany już uchwalone, miejsca na pętlę niet, więc kazde wydłużanie po Wiedeńskiej to budowa nowego terminala.
W sumie można i tak - na Branickiego terminal na 1 tor i 2 tory przekotowe, kończy pół 16. Przy Uprawnej kolejny terminal, kończy 14. Na Wiedeńskiej kolejny terminal i kończy drugie pół 16. I tak sobie na raty kończą...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 30 paź 2025, 16:37

Glonojad pisze:
30 paź 2025, 15:57
Akurat ten kawałek MPZP, gdzie miała być pętla, nie został uchwalony i nie wiem, czy z nim zdążą przed końcem vacatio legis nowej ustawy. A powyżej wszystkie plany już uchwalone, miejsca na pętlę niet, więc kazde wydłużanie po Wiedeńskiej to budowa nowego terminala.
W sumie można i tak - na Branickiego terminal na 1 tor i 2 tory przekotowe, kończy pół 16. Przy Uprawnej kolejny terminal, kończy 14. Na Wiedeńskiej kolejny terminal i kończy drugie pół 16. I tak sobie na raty kończą...
Akurat wygląda na to, że obszar, który miał być przeznaczony na pętlę autobusowo-tramwajową na Wiedeńskiej (oczywiście nie dosięga on nawet do Korbońskiego, nie mówiąc o tym, że dobrze by było, by pętla była jak najbliżej Przyczółkowej) jest przeznaczony w projekcie planu ogólnego na strefę komunikacyjną. W odróżnieniu od tramwaju na Białołękę, gdzie przy Kątach Grodziskich powstanie podobna prowizorka, tak samo nie uchwalono MPZP na odcinku TMP od Białołęckiej do TOG, a teren pętli przy węźle TMP z Ostródzką jest częściowo objęty strefą wielofunkcyjną z zabudową mieszkaniową wielorodzinną.

Placuszek44
Posty: 149
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 30 paź 2025, 18:42

Trudno sobie wyobrazić, by ten tramwaj na Wiedeńskiej kiedykolwiek powstał, skoro tak się ślimaczy tramwaj na Gocław, Białołękę, Siekierki, przy Polu Mokotowskim, z Dw. Zachodniego na Wolę itd. Przecież tam będzie sama zabudowa jednorodzinna.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lis 2025, 10:07

Już są szeregowce, a to nie jest gęstość, która nie nada się na końcówkę tramwaju akurat. Ale jak przewaga będzie willi na działkach 2000 metrów, to tak, bez sensu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lis 2025, 10:09

Yelonker pisze:
30 paź 2025, 16:37
Akurat wygląda na to, że obszar, który miał być przeznaczony na pętlę autobusowo-tramwajową na Wiedeńskiej (oczywiście nie dosięga on nawet do Korbońskiego, nie mówiąc o tym, że dobrze by było, by pętla była jak najbliżej Przyczółkowej) jest przeznaczony w projekcie planu ogólnego na strefę komunikacyjną.
Ja o tym wiem, bo pisałem wnioski do tego projektu planu. Ale, podkreślam, PROJEKTU, a ustawa na podstawie której powstał zaraz wychodzi z użycia i cały projekt będzie mozna wrzucić do kosza.

Zaś działeczki tam są prywatne, więc wuzetka i lecimy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 lis 2025, 11:31

Czy ta sama zmiana prawna, co wyrzuci do kosza obecny projekt planu, nie wyrzuci też do kosza wuzetek?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ