Trudno o tramwaj przyśpieszony... Problemy mogłyby powstać, bo trzeba wtedy robić mijanki...R-11 Kleszczowa pisze:a uzupełnieniem oferty mogą być np. tramwaje, które z zasady zatrzymują się na każdym kroku.
SieÄ tramwajowa - kilka pytaĹ
Moderator: Wiliam
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- R-9 Chełmska
- Posty: 7826
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
R-11 Kleszczowa pisze: Ja jestem zwolennikiem szybkich linii autobusowych - z mocno ograniczoną liczbą przystanków i szybkimi rozkładami z osiedli do Centrum, a uzupełnieniem oferty mogą być np. tramwaje, które z zasady zatrzymują się na każdym kroku.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26938
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Planów, których już nie ma?354 pisze:Potwierdzam.W lewym górnym rogu widać Rondo Zesłańców, w prawym dolnym - Racławicką. Korytarz, łączący łukiem te dwa punkty, jest tak wyraźny, jakby połączenie to w rzeczywistości istniało...
P.S. Ciekawe czy developer budujący bloki/apartametowce na działce pomiędzy "Coloseum" a Harfową informuje potencjalnych nabywców lokali o istnieniu takich planów?
[ Dodano: 2007-09-11, 19:59 ]
Możesz sobie bić brawo, jeśli to poprawi Twoje samopoczucie.R-9 Chełmska pisze:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Bus pasy to raz, dwa to ulepszony układ drogowy.inż. Glonojad pisze:Niestety, spieszę z informacją, że rzecz, której jesteś zwolennikiem, jest mrzonką (jak wspomniałem, na ulicach będzie coraz gorzej), a zgodnie z polityką transportową miasta, podstawą ma być transport szynowy - autobusy jedynie uzupełnieniem.
Nie porównujmy 26 i 506 bo jadą w dwa różne rejony miasta i pełnią zupełnie inne funkcje oraz realizują inne relacje. Notabene tym 506 wcale mało osób nie jeździ...inż. Glonojad pisze: Zresztą tak właśnie jest, wystarczy policzyć, ile w tym "superwspaniałym" 506 jeździ pasażerów, a ile w takim 26. Ba, nawet porównanie z 10 wypadłoby dla 506 niezaciekawie.
Ja wiem, że miasto najchętniej to by autobusy vogle zlikwidowało, bo wszędzie jest szyna
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26938
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
NIGDY JUŻ NIE BĘDZIE SIĘ DOBRZE JEŹDZIŁO PO WARSZAWIE SAMOCHODEM. NIGDY.R-11 Kleszczowa pisze:Bus pasy to raz, dwa to ulepszony układ drogowy.inż. Glonojad pisze:Niestety, spieszę z informacją, że rzecz, której jesteś zwolennikiem, jest mrzonką (jak wspomniałem, na ulicach będzie coraz gorzej), a zgodnie z polityką transportową miasta, podstawą ma być transport szynowy - autobusy jedynie uzupełnieniem.
Dotarło?
Nie porównujmy 26 i 506 bo jadą w dwa różne rejony miasta i pełnią zupełnie inne funkcje oraz realizują inne relacje. Notabene tym 506 wcale mało osób nie jeździ...inż. Glonojad pisze: Zresztą tak właśnie jest, wystarczy policzyć, ile w tym "superwspaniałym" 506 jeździ pasażerów, a ile w takim 26. Ba, nawet porównanie z 10 wypadłoby dla 506 niezaciekawie.
OK, tylko nie chrzań, co tu jest podstawą, a co uzupełnieniem.. wiesz, ile autobusów byś musiał dać, żeby przejąć połowę tegoż 26 ewentualnym przywróconym F? Co ile byś je musiał puścić, żeby 26 jeździło co 10/15/15 - co 6 minut? Co 7?
Wreszcie - tramwaje mają przystanki, bo ludzie z tych przystanków korzystają. Zdajesz sobie sprawę, że w ten sposób pogorszysz ofertę ich znacznej części, bo wydłużą im się drogi dojścia?
Primo, pisz do jasnej ciasnej po polsku. NIE MA słowa "vogle". Kiedyś stał się "dzieckiem Neo"?Ja wiem, że miasto najchętniej to by autobusy vogle zlikwidowało, bo wszędzie jest szyna
Secundo, na razie nie wszędzie jest, ale jeśli to miasto ma się nie udusić, to musi być jej więcej. I żadne miłośnicze zaklęcia tego nie zmienią.
[ Dodano: 2007-09-11, 20:11 ]
I proponuję skończyć ten Oftop w tym miejscu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7826
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
no pewnie, bo zmuszając ludzi do transportu kolejowego, skutecznie zachęca się ich do używania samochodów.inż. Glonojad pisze: NIGDY JUŻ NIE BĘDZIE SIĘ DOBRZE JEŹDZIŁO PO WARSZAWIE SAMOCHODEM. NIGDY.
Skoro takie nieprzebrane miliardy jeżdżą tymi tramwajami, a na wielu przystankach tramwajowych czeka po 3 osoby, to rzeczywiście - masz prawdęWreszcie - tramwaje mają przystanki, bo ludzie z tych przystanków korzystają
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
A czy ja mówię o samochodach Z tym będzie coraz gorzej - to jest jasne i oczywiste. Ale powinno się w tym nawale prywatnych pojazdów zrobić szeroko rozumiany przywilej dla zbiorkomu.inż. Glonojad pisze:NIGDY JUŻ NIE BĘDZIE SIĘ DOBRZE JEŹDZIŁO PO WARSZAWIE SAMOCHODEM. NIGDY.R-11 Kleszczowa pisze: Bus pasy to raz, dwa to ulepszony układ drogowy.
Dotarło?
Ależ ja do 26 nic nie mam. To dobra linia i nie mam zamiaru zastępować jej autobusem.inż. Glonojad pisze:Nie porównujmy 26 i 506 bo jadą w dwa różne rejony miasta i pełnią zupełnie inne funkcje oraz realizują inne relacje. Notabene tym 506 wcale mało osób nie jeździ...inż. Glonojad pisze: Zresztą tak właśnie jest, wystarczy policzyć, ile w tym "superwspaniałym" 506 jeździ pasażerów, a ile w takim 26. Ba, nawet porównanie z 10 wypadłoby dla 506 niezaciekawie.
OK, tylko nie chrzań, co tu jest podstawą, a co uzupełnieniem.. wiesz, ile autobusów byś musiał dać, żeby przejąć połowę tegoż 26 ewentualnym przywróconym F? Co ile byś je musiał puścić, żeby 26 jeździło co 10/15/15 - co 6 minut? Co 7?
Wreszcie - tramwaje mają przystanki, bo ludzie z tych przystanków korzystają. Zdajesz sobie sprawę, że w ten sposób pogorszysz ofertę ich znacznej części, bo wydłużą im się drogi dojścia?
Czy gdybym napisał, że uzupełnieniem siatki tramwajowej w relacjach osiedle - centrum jest bardzo szybka (szybsza od tramwaju ze wzgledu na różne priorytety zbiorkomu) linia autobusowa było by w porządku Niech tramwaj zatrzymuje się często i niech zbiera pasażerów z szeregu przystanków. Niech ludzie sobie z niego korzystają, ale niech jednocześnie mają możliwość wyboru linii, która te przystanki ominie... Przecież to by działało tak samo jak układy typu wzmocnienia 186 przez 404...
Dzieckiem neo kiedy się stałem.... A no nie wiem - jakoś tak samo wyszłoPrimo, pisz do jasnej ciasnej po polsku. NIE MA słowa "vogle". Kiedyś stał się "dzieckiem Neo"?Ja wiem, że miasto najchętniej to by autobusy vogle zlikwidowało, bo wszędzie jest szyna
Secundo, na razie nie wszędzie jest, ale jeśli to miasto ma się nie udusić, to musi być jej więcej. I żadne miłośnicze zaklęcia tego nie zmienią.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26938
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A świstak siedzi, i zawija je w te sreberka. TYLKO transport szynowy jest w stanie zniechęcić ludzi do transportu indywidualnego, a i tak naprawdę bez zniechęcania się nie obejdzie.R-9 Chełmska pisze:no pewnie, bo zmuszając ludzi do transportu kolejowego, skutecznie zachęca się ich do używania samochodów.inż. Glonojad pisze: NIGDY JUŻ NIE BĘDZIE SIĘ DOBRZE JEŹDZIŁO PO WARSZAWIE SAMOCHODEM. NIGDY.
Ale co ja będę pisał, przecież wspaniała wiedza gimnazjalisty nie może się w tej materii mylić.
[ Dodano: 2007-09-11, 20:22 ]
A świstak siedzi, i zawija je w te sreberka. TYLKO transport szynowy jest w stanie zniechęcić ludzi do transportu indywidualnego, a i tak naprawdę bez zniechęcania się nie obejdzie. I TYLKO transport szynowy jest w stanie rozwiązać problemy komunikacyjne miasta.R-9 Chełmska pisze:no pewnie, bo zmuszając ludzi do transportu kolejowego, skutecznie zachęca się ich do używania samochodów.inż. Glonojad pisze: NIGDY JUŻ NIE BĘDZIE SIĘ DOBRZE JEŹDZIŁO PO WARSZAWIE SAMOCHODEM. NIGDY.
A prawda jest taka, że żadna skala inwestycji w drogi nie spowoduje, że będzie jeździło się dobrze, bo samochody bardzo, bardzo szybko wypełniają dostępną przestrzeń.
Ale oczywiście, Kolega ma prawo do własnej, błędnej opinii.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
Zastanawiam się jak wiele z tych pasażerów 26 dobiło się tam, po zabraniu 125 z Woli. Nie przypominam sobie, żeby ta linia kiedykolwiek świeciła pustkami na starej trasie, nawet jeśli uważam, że zmiany które wprowadzono są słuszne.inż. Glonojad pisze:OK, tylko nie chrzań, co tu jest podstawą, a co uzupełnieniem.. wiesz, ile autobusów byś musiał dać, żeby przejąć połowę tegoż 26 ewentualnym przywróconym F?
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26938
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Znam pasażerów, którzy wybierali 125 ze względu na większą szansę na miejsce siedzące. A chciałem zwróćić uwagę, że od 3.09 po najbardziej obciażonym odcinku jeździ 46 co 6/7,5/-, które najprawdopodobniej juz w tej postaci zostanie...
Naprawdę uważam, że to nie jest miejsce na dyskusję "dlaczego niektórzy nie lubią polityki transportowej miasta".
Naprawdę uważam, że to nie jest miejsce na dyskusję "dlaczego niektórzy nie lubią polityki transportowej miasta".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26938
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oczywiście, byłoby lepiej, bo definicja co jest podstawą, a co jest uzupełnieniem, jest kluczowa - i, nawiasem mówiąc, już dawno temu określona.R-11 Kleszczowa pisze: Czy gdybym napisał, że uzupełnieniem siatki tramwajowej w relacjach osiedle - centrum jest bardzo szybka (szybsza od tramwaju ze wzgledu na różne priorytety zbiorkomu) linia autobusowa było by w porządku
Chociaż ja osobiście wolałbym linie tramwajowe zatrzymujące się tam, gdzie trzeba (a nie "co krok") i uzupełnienie czarnymi "co krok" właśnie. Pamiętajmy, że podróż odbywa się nie przystanek-przystanek, lecz drzwi-drzwi i wprowadzanie linii przyspieszonych może, paradoksalnie, podróż wydłużyć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Od kiedy w obecnym układzie oświatowym maturę zdaje się w gimnazjuminż. Glonojad pisze: Ale co ja będę pisał, przecież wspaniała wiedza gimnazjalisty nie może się w tej materii mylić.
Co do 46 - pięknie, szkoda tylko, że nie jedzie na Jelonki skąd ani tramwaje, ani tym bardziej autobusy (także 125) puste nie jadą
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26938
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Podejrzewam, że niedługo będzie, bo w tym roku ruszono juz z automatyzacją zwrotnic "zjazdowych", bo wszystkie liniówki były już zrobione.Piotrek pisze:I super, tylko mogliby zrobić automatyczną zwrotnicę przy Ratuszowej, bo takto cały czas (przy takiej częstotliwości) będzie musiał siedzieć tam jakiś pracownikinż. Glonojad pisze:jeździ 46 co 6/7,5/-, które najprawdopodobniej juz w tej postaci zostanie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Tutaj mogę się z Tobą zgodzić. Wreszcieinż. Glonojad pisze:
Chociaż ja osobiście wolałbym linie tramwajowe zatrzymujące się tam, gdzie trzeba (a nie "co krok") i uzupełnienie czarnymi "co krok" właśnie. Pamiętajmy, że podróż odbywa się nie przystanek-przystanek, lecz drzwi-drzwi i wprowadzanie linii przyspieszonych może, paradoksalnie, podróż wydłużyć.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel