Połączenia transpraskie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5298
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 14 kwie 2008, 13:36

solaris8315 pisze:Zresztą z dojazdem na Grochów korzystam z tramwaju "3" i jakoś mi to nie przeszkadza. Zresztą dla mnie 135 na Grochów nie jest atrakcyjne. Wolę dojechać "3" do Wiatracznej i najwyżej się przesiąść.
Dla mnie jest atrakcyjne, bo nie mam innej alternatywy z jedną przesiadką w relacji Kondratowicza - Rawar. Z Wiatracznej nie miałbym w ogóle wyboru
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 14 kwie 2008, 14:32

Dennis pisze:Jak będzie Aleja Tysiąclecia, (...), to wtedy będziemy się zastanawiać nad kierunkiem Targówek/Bródno, jasne?
Ja zaś dodam, że 169 jako linia międzypraska zapewni najlepsze połączenie z Nową Pragą :P
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 kwie 2008, 14:51

tadeo w temacie gocławskim pisze:[...]pochwała za linię oznaczoną numerem 311.
bardzo potrzebne połączenie dla Gocławia z Urzędem dzielnicy i ZUSem.

chociaż wg mnie linia ta mogłaby być linią codzienną transpraską (ukłon w kierunku Dennisa) np połączona w jedną całość
ze 144 o przebiegu :
Buków... Targowa - Zamoyskiego - Lubelska - dw.Wschodni - Chodakowska - Mińska - i dalej jak proponowana linia 311
na Gocław.
w pewnym sensie byłaby to rekompensata za skasowane 21 z Żerania na Wiatraczną.
Linia transpraska nie ma sensu na Gocławiu. Nie ma szans wygrać z 509. W takiej formie najpierw by zbierała niewielki potok Gocław-UD, by potem walczyć z tłumami w relacji Białołęka-Wileniak-Grochów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 14 kwie 2008, 15:29

emdegger pisze:Ja zaś dodam, że 169 jako linia międzypraska zapewni najlepsze połączenie z Nową Pragą
Chyba pomyliły Ci się tryby: miałeś zapewne użyć przypuszczającego (albo nawet głęboko powątpiewającego) :P :rotfl2:

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 14 kwie 2008, 18:57

Dennis pisze:
emdegger pisze:Ja zaś dodam, że 169 jako linia międzypraska zapewni najlepsze połączenie z Nową Pragą
Chyba pomyliły Ci się tryby: miałeś zapewne użyć przypuszczającego (albo nawet głęboko powątpiewającego) :P :rotfl2:
Emdegger dobrze napisał :!: 169 będzie bardzo zacną linią transpraską, z którą nigdy nie wygrałoby 176 :p
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 kwie 2008, 19:05

R-11 Kleszczowa pisze:169 jest będzie bardzo zacną linią transpraską
Jedni motają tryby, inni czasy... :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 14 kwie 2008, 19:06

Bastian pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:169 jest będzie bardzo zacną linią transpraską
Jedni motają tryby, inni czasy... :P
:D
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 14 kwie 2008, 19:34

R-11 Kleszczowa pisze:Emdegger dobrze napisał :!: 169 będzie bardzo zacną linią transpraską, z którą nigdy nie wygrałoby 176
Wetujesz sobie za kompletny brak weny w temacie Ursuskim ostatnimi czasy? ;P Niestety w materii praskiej niewiele lepiej to wygląda :rotfl2:

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 14 kwie 2008, 19:37

Dennis pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Emdegger dobrze napisał :!: 169 będzie bardzo zacną linią transpraską, z którą nigdy nie wygrałoby 176
Wetujesz sobie za kompletny brak weny w temacie Ursuskim ostatnimi czasy? ;P Niestety w materii praskiej niewiele lepiej to wygląda :rotfl2:
Na pewno lepiej niż 176 :*

A co do Ursusa to tam problem komunikacyjny jest znacznie bardziej złożony ;) Ale to debata nie na ten temat.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 15 kwie 2008, 10:45

Tak sobie patrzę na te podpisy dotyczące nowej wizji 169, które ostatnio wykwitły u wielu forumowiczów w stopkach i obawiam się, że niestety nie wszyscy zamieścili je tam z merytorycznego przekonania. Może powinny sobie te osoby po prostu przypomnieć, kto tak po prawdzie jest autorem podwalin wychwalanej przez nich obecnie koncepcji :D Zastanówcie się jeszcze raz, czy na pewno Wam się ona "podoba" i czy ją popieracie :P :rotfl2: BTW: ja (po ok. roku) zmądrzałem i doszedłem do wniosku, że nie jest to jednak dobry kierunek w kreowaniu połączeń interpraskich (zresztą sam Pawcio przekonywał mnie wówczas, żeby jednak skierować to 135 na Żerań przez Wysockiego, zaś np. Szamot był przeciwny linii dublującej na Wincentego niezabieralne 169 ;)). Wy też dojdziecie do tego wniosku, spokojna głowa ;) :D
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 29 kwie 2008, 10:45

pawcio pisze:
tadeo w temacie gocławskim pisze:[...]pochwała za linię oznaczoną numerem 311.
bardzo potrzebne połączenie dla Gocławia z Urzędem dzielnicy i ZUSem.

chociaż wg mnie linia ta mogłaby być linią codzienną transpraską (ukłon w kierunku Dennisa) np połączona w jedną całość
ze 144 o przebiegu :
Buków... Targowa - Zamoyskiego - Lubelska - dw.Wschodni - Chodakowska - Mińska - i dalej jak proponowana linia 311
na Gocław.
w pewnym sensie byłaby to rekompensata za skasowane 21 z Żerania na Wiatraczną.
Linia transpraska nie ma sensu na Gocławiu. Nie ma szans wygrać z 509. W takiej formie najpierw by zbierała niewielki potok Gocław-UD, by potem walczyć z tłumami w relacji Białołęka-Wileniak-Grochów.
widzę, że kolega traktuje komunikację miejską w kategoriach sportowych.
ja tylko zaproponowałem pewne rozwinięcie linii 311.
oczywiście, jeżeli kolega już z góry wie, że to połączenie jest bez sensu ze względu na wymienione 509 to można (nadal w formie zabawy) pokusić się o połączenie w całość owej 311 i 120 (dw Wschodni od strony Lubekskiej).
w tym układzie rozumiem, ze częstotliwość obu linii jest podobna co umożliwia teoretycznie ich połączenie i żadna walka pomiędzy nimi nie wchodzi w grę.
Dennis pisze:ZTM ma moralny obowiązek ODDAĆ połączenie ŻERANIA z Grochowem: w tej chwili z dalekiej Białołęki, Jabłonny, czy Legionowa jedzie się na Grochów (nawet ten bliski, na zachód od Wiatraka) z minimum dwiema przesiadkami, przy czym w wiele rejonów Wawra, czy Wesołej - z minimum trzema (i to już raczej o standardy azjatyckie zahacza, niż zachodnioeuropejskie)
i tu przydałaby się bezpośrednia relacja autobusowa zastępujaca wycofane z odcinka grochowskiego 21 pomimo takiej reakcji:
Bastian pisze:Przyjmowanym standardem są max 3 przesiadki w podróży między rejonami peryferyjnymi. Myślę, że w przypadku większych dzielnic/osiedli powinny to być 1-2 przesiadki.
natomiast na uwagę ztmu powinna zasługiwać ponizej cytowana propozycja wzięta z tematu "Strażacka-Gwarków - jak już powstanie" jako ciekawe połączenie transpraskie:
Dennis pisze: ...jakieś 1xy po trasie np.:
:arrow: ŻERAŃ FSO - Toruńska - Wysockiego - Bartnicza - Wyszogrodzka - Chodecka - Budowlana - Wincentego - Trocka - Kraśnicka - Rzeczna - Zabraniecka - Nowostrażacka - Chełmżyńska - Okularowa - Korkowa - Kościuszkowców - Kajki - Żegańska - MIĘDZYLESIE.
...
.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 27 cze 2008, 14:09

Wracając do tematu połączeń transpraskich: skoro unormowała się sprawa na Jagiellońskiej, to możnaby się znów pozastanawiać nad kwestią połączeń Grochów - Żerań/Tarchomin. Wygląda na to, że 21 na dobre zagościło w Alejach, a 144 na WSCHODNIM. Jednocześnie liczba zwykłych busów kursujących pomiędzy Żeraniem a Starzyniakiem spadła o połowę i odpada nam jakiekolwiek kombinowanie ze 101. Tymczasem połączenie Żerania, ale i Zażerania z Grochowem, także tym dalszym, ale głównie z WIATRAKIEM, przydałoby się. W ten sposób zrealizowanoby masę połączeń lokalnych, ale także ułatwionoby międzydzielnicowe podróże długodystansowe, w obrębie szeroko rozumianej Pragi - stałyby się bardziej przyjazne, poprzez zmniejszenie liczby koniecznych do wykonania przesiadek o 1.
Propozycję mam następującą, do dyskusji:
:arrow: 144 BUKÓW - ... - Targowa - Zamoyskiego - Lubelska - Bliska - Żupnicza - Chodakowska - Mińska - Stanisławowska - Dwernickiego - Wiatraczna - Grochowska - Zamieniecka - Łukowska - OS. OSTROBRAMSKA
Do tego:
wariant I
:arrow: 115 bez oberka po Łukowskiej, prosto Grochowską
:arrow: 315 skrócone do WIATRAKA
wariant II
:arrow: 115 gdzieś do MAREK/REMBERTOWA
:arrow: 173 wydłużone na DW. WSCHODNI /LUBELSKA/, wzmocnione
:arrow: 315 do piachu.
Co Wy na to?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 14 mar 2009, 14:21

emdegger pisze:
Bastian pisze:135 wzmocnić, całkiem przyzwoita linia
Że co? #-o Potworek o ogromnych dysproporcjach napełnienia między dwiema końcówkami a środkową częścią trasy, przez to niesterowalny i nie dający Ostrobramskiej szansy na połączenie z Pragą, na jakie zasługuje. Ty chyba żartujesz =; Do piachu z nią wg mnie od zaraz. A już na pewno nie ma prawa istnieć jako proteza po 162 dla pustostanów i WKD na Szwedzkiej, gdy między Grochowską a Ostrobramską jest 95% napełnienia wozów, zaś dla Olszynki to linia-cepelia.

Moje zdanie zresztą w tej materii jest znane (169, ew. 120) i na pewno nie po tak słabej trasie po północnej stronie Pragi i ze szczątkową obsługą Ostrej, tak jak do tej pory. 135 powinno się ostać jako ogryzek Namysłowsko - Szwedzki i nie wyściubiać nosa za Wileniak. Na Olszynkę 168, zaś na Ostrobramską na pewno nie docelowo 135 w takiej postaci, w życiu :-$
Cytat rozszerzony przy przenosinach postów z innego tematu (B.).

A ja bym to 135 pociągnął jednak za Wileniak i puścił Grochowską, Zamieniecką , Łukowską do Os. Ostrobramska. 169 tak, jak proponujesz - ale prosto Zamieniecką i do Olszynki (brakuje połączenia z Olszynki "w dół"), a jak 135 załatwi Grochowską, to można spokojnie wtedy 125 ciachnąć do Wiatracznej ;]

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 14 mar 2009, 15:14

jasiu pisze:
emdegger pisze:135 powinno się ostać jako ogryzek Namysłowsko - Szwedzki i nie wyściubiać nosa za Wileniak
A ja bym to 135 pociągnął jednak za Wileniak i puścił Grochowską, Zamieniecką , Łukowską do Os. Ostrobramska. 169 tak, jak proponujesz - ale prosto Zamieniecką i do Olszynki (brakuje połączenia z Olszynki "w dół"), a jak 135 załatwi Grochowską, to można spokojnie wtedy 125 ciachnąć do Wiatracznej ;]
Ja bym tego ogryzka nowopraskiego pożenił z czymś z dalszych wawerskich rubieży - np. ze 146.

Dalej, rozdzieliłeś zupełnie nieekonomicznie potoki witolińskie. 169 to marnotrawstwo brygad na Olszynce, linia pseudopromienista z zakolem po 11 XI i Wincentego - czyli znów różne końcówki, różny popyt. Dojazd z Olszynki może spokojnie zapełnić obwodowo wytrasowane 168, które i tak pewnie wyleci z Rembertowa. Poza tym pomijasz obsługę OStrobramskiej kompleksowo jedną, co wtedy z CO, bo o nie się tu głównie rozchodzi.

Ja to obecnie widzę tak 169 OS. Ostrobramska - Rodziewiczówny - Ostra - Kinowa - Waszyngtona -RW - Zieleniecka - Zamoyskiego - Targowa -... Bródno Podgordzie z podmianą 158 na 169 na Kinowej (ta pierwsza przez Grenadierów).

Wtedy: obsługa wszystkich kluczowych prócz PŁOWIECKIEJ przystanków na Ostrobramskiej (PRZYCZÓŁEK), bo 135 w tej roli to jakaś karykatura;

-zapewnienie ciągowi Ostrobramskiej dogodnego i szybkiego dojazdu do RW oraz na Aleje drogą szybszą niż przez Grenadierów. Chodzi mi o kompleksowe skomunikowanie Ostrobramskiej z tramwajami na Waszyngtona oraz uruchomienie linii w przyszłości do Stadionu Narodowego, 158 obsługuje jedynie mały kawałek tej ulicy;

- skrócenie, i to wydatne strefy dojścia pieszego mieszkańcom osiedla Majdańska do autobusów kierunku Centrum oraz do Ronda Waszyngtona do tramwajów, przystanek jest lepiej obłożony niź obecna częstotliwość 135, w dodatku do najbliższego autobusu i tramwaju musieliby pokonać długą drogę pieszą;

- Połączenie szkieletowe Bródno - Wincentego - 11 XI - Targowa - Waszyngtona - Ostrobramska - TŁ uwzględniające wszystkie najatrakcyjniejsze punkty docelowe dojeżdżających na Ostrobramską (czyli RAWAR oraz CO) oraz dogodna przesiadka dla Pragi Północ na ciąg GRochowskiej - tramwaje; ciąg Waszyngtona (tramwaje), Saską Kępę (autobusy), TŁ (autobusy) oraz na ciąg Ostrobramskiej (Rmbertów, Marysin, Wesoła, Międzylesie, Stara Miłosna). W wypadku 120 połączenie Derbów oraz części Brodna, Zacisza i Radzymińskiej z Pragą oraz dwóch pierwszych z RW i Saską Kępą i naprawdę dobry dojazd z targówczańskiego ratusza na Aleje z pominięciem wąskiego gardła na św. Wincentego z przesiadką w tramy+ jak wspomniałem, cała Praga Południe oraz Wawer

Linia Derby - Malborska - Radzymińska - Targowa - Ostrobramska także trzymałaby standardy przyzwoitości, nie wątpię, choć docelowo widzę jednak 169

I najważniejsze, czego nie oferuje 158 - wszystkie linie do metra przyśpieszone do metra i tranzytówka na Pragę w celu odciążenia TŁ i zapewnienia połączenia międzypraskiego wszędzie na Ostrobramskiej RAZEM. 169/120 byłoby tym samym dla Ostrej co 509 dla Wilgi. Sprawną dowozówką do tramwaju i na Pragę.

Sorki za bałaganiarski post, ale piszę w pośpiechu, mam nadzieję, że zrozumiecie.

Co Ty Jasiu na to oraz reszta (Pawciu?:D)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 14 mar 2009, 18:11

emdegger pisze:Dojazd z Olszynki może spokojnie zapełnić obwodowo wytrasowane 168, które i tak pewnie wyleci z Rembertowa
OK, tego pod uwagę nie brałem - chodziło mi po prostu o zapewnienie połączenia Olszynki z Szembeka. Trzebaby to rozrysować (i przenieść dyskusję;))

ODPOWIEDZ