Dla mnie jest atrakcyjne, bo nie mam innej alternatywy z jedną przesiadką w relacji Kondratowicza - Rawar. Z Wiatracznej nie miałbym w ogóle wyborusolaris8315 pisze:Zresztą z dojazdem na Grochów korzystam z tramwaju "3" i jakoś mi to nie przeszkadza. Zresztą dla mnie 135 na Grochów nie jest atrakcyjne. Wolę dojechać "3" do Wiatracznej i najwyżej się przesiąść.
PoĹÄ czenia transpraskie
Moderator: Wiliam
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5307
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Ja zaś dodam, że 169 jako linia międzypraska zapewni najlepsze połączenie z Nową PragąDennis pisze:Jak będzie Aleja Tysiąclecia, (...), to wtedy będziemy się zastanawiać nad kierunkiem Targówek/Bródno, jasne?
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese
Linia transpraska nie ma sensu na Gocławiu. Nie ma szans wygrać z 509. W takiej formie najpierw by zbierała niewielki potok Gocław-UD, by potem walczyć z tłumami w relacji Białołęka-Wileniak-Grochów.tadeo w temacie gocławskim pisze:[...]pochwała za linię oznaczoną numerem 311.
bardzo potrzebne połączenie dla Gocławia z Urzędem dzielnicy i ZUSem.
chociaż wg mnie linia ta mogłaby być linią codzienną transpraską (ukłon w kierunku Dennisa) np połączona w jedną całość
ze 144 o przebiegu :
Buków... Targowa - Zamoyskiego - Lubelska - dw.Wschodni - Chodakowska - Mińska - i dalej jak proponowana linia 311
na Gocław.
w pewnym sensie byłaby to rekompensata za skasowane 21 z Żerania na Wiatraczną.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Emdegger dobrze napisał 169 będzie bardzo zacną linią transpraską, z którą nigdy nie wygrałoby 176Dennis pisze:Chyba pomyliły Ci się tryby: miałeś zapewne użyć przypuszczającego (albo nawet głęboko powątpiewającego)emdegger pisze:Ja zaś dodam, że 169 jako linia międzypraska zapewni najlepsze połączenie z Nową Pragą
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jedni motają tryby, inni czasy...R-11 Kleszczowa pisze:169 jest będzie bardzo zacną linią transpraską
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Bastian pisze:Jedni motają tryby, inni czasy...R-11 Kleszczowa pisze:169 jest będzie bardzo zacną linią transpraską
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Na pewno lepiej niż 176Dennis pisze:Wetujesz sobie za kompletny brak weny w temacie Ursuskim ostatnimi czasy? Niestety w materii praskiej niewiele lepiej to wyglądaR-11 Kleszczowa pisze:Emdegger dobrze napisał 169 będzie bardzo zacną linią transpraską, z którą nigdy nie wygrałoby 176
A co do Ursusa to tam problem komunikacyjny jest znacznie bardziej złożony Ale to debata nie na ten temat.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Tak sobie patrzę na te podpisy dotyczące nowej wizji 169, które ostatnio wykwitły u wielu forumowiczów w stopkach i obawiam się, że niestety nie wszyscy zamieścili je tam z merytorycznego przekonania. Może powinny sobie te osoby po prostu przypomnieć, kto tak po prawdzie jest autorem podwalin wychwalanej przez nich obecnie koncepcji Zastanówcie się jeszcze raz, czy na pewno Wam się ona "podoba" i czy ją popieracie BTW: ja (po ok. roku) zmądrzałem i doszedłem do wniosku, że nie jest to jednak dobry kierunek w kreowaniu połączeń interpraskich (zresztą sam Pawcio przekonywał mnie wówczas, żeby jednak skierować to 135 na Żerań przez Wysockiego, zaś np. Szamot był przeciwny linii dublującej na Wincentego niezabieralne 169 ). Wy też dojdziecie do tego wniosku, spokojna głowa
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
widzę, że kolega traktuje komunikację miejską w kategoriach sportowych.pawcio pisze:Linia transpraska nie ma sensu na Gocławiu. Nie ma szans wygrać z 509. W takiej formie najpierw by zbierała niewielki potok Gocław-UD, by potem walczyć z tłumami w relacji Białołęka-Wileniak-Grochów.tadeo w temacie gocławskim pisze:[...]pochwała za linię oznaczoną numerem 311.
bardzo potrzebne połączenie dla Gocławia z Urzędem dzielnicy i ZUSem.
chociaż wg mnie linia ta mogłaby być linią codzienną transpraską (ukłon w kierunku Dennisa) np połączona w jedną całość
ze 144 o przebiegu :
Buków... Targowa - Zamoyskiego - Lubelska - dw.Wschodni - Chodakowska - Mińska - i dalej jak proponowana linia 311
na Gocław.
w pewnym sensie byłaby to rekompensata za skasowane 21 z Żerania na Wiatraczną.
ja tylko zaproponowałem pewne rozwinięcie linii 311.
oczywiście, jeżeli kolega już z góry wie, że to połączenie jest bez sensu ze względu na wymienione 509 to można (nadal w formie zabawy) pokusić się o połączenie w całość owej 311 i 120 (dw Wschodni od strony Lubekskiej).
w tym układzie rozumiem, ze częstotliwość obu linii jest podobna co umożliwia teoretycznie ich połączenie i żadna walka pomiędzy nimi nie wchodzi w grę.
i tu przydałaby się bezpośrednia relacja autobusowa zastępujaca wycofane z odcinka grochowskiego 21 pomimo takiej reakcji:Dennis pisze:ZTM ma moralny obowiązek ODDAĆ połączenie ŻERANIA z Grochowem: w tej chwili z dalekiej Białołęki, Jabłonny, czy Legionowa jedzie się na Grochów (nawet ten bliski, na zachód od Wiatraka) z minimum dwiema przesiadkami, przy czym w wiele rejonów Wawra, czy Wesołej - z minimum trzema (i to już raczej o standardy azjatyckie zahacza, niż zachodnioeuropejskie)
natomiast na uwagę ztmu powinna zasługiwać ponizej cytowana propozycja wzięta z tematu "Strażacka-Gwarków - jak już powstanie" jako ciekawe połączenie transpraskie:Bastian pisze:Przyjmowanym standardem są max 3 przesiadki w podróży między rejonami peryferyjnymi. Myślę, że w przypadku większych dzielnic/osiedli powinny to być 1-2 przesiadki.
.Dennis pisze: ...jakieś 1xy po trasie np.:
ŻERAŃ FSO - Toruńska - Wysockiego - Bartnicza - Wyszogrodzka - Chodecka - Budowlana - Wincentego - Trocka - Kraśnicka - Rzeczna - Zabraniecka - Nowostrażacka - Chełmżyńska - Okularowa - Korkowa - Kościuszkowców - Kajki - Żegańska - MIĘDZYLESIE.
...
Wracając do tematu połączeń transpraskich: skoro unormowała się sprawa na Jagiellońskiej, to możnaby się znów pozastanawiać nad kwestią połączeń Grochów - Żerań/Tarchomin. Wygląda na to, że 21 na dobre zagościło w Alejach, a 144 na WSCHODNIM. Jednocześnie liczba zwykłych busów kursujących pomiędzy Żeraniem a Starzyniakiem spadła o połowę i odpada nam jakiekolwiek kombinowanie ze 101. Tymczasem połączenie Żerania, ale i Zażerania z Grochowem, także tym dalszym, ale głównie z WIATRAKIEM, przydałoby się. W ten sposób zrealizowanoby masę połączeń lokalnych, ale także ułatwionoby międzydzielnicowe podróże długodystansowe, w obrębie szeroko rozumianej Pragi - stałyby się bardziej przyjazne, poprzez zmniejszenie liczby koniecznych do wykonania przesiadek o 1.
Propozycję mam następującą, do dyskusji:
144 BUKÓW - ... - Targowa - Zamoyskiego - Lubelska - Bliska - Żupnicza - Chodakowska - Mińska - Stanisławowska - Dwernickiego - Wiatraczna - Grochowska - Zamieniecka - Łukowska - OS. OSTROBRAMSKA
Do tego:
wariant I
115 bez oberka po Łukowskiej, prosto Grochowską
315 skrócone do WIATRAKA
wariant II
115 gdzieś do MAREK/REMBERTOWA
173 wydłużone na DW. WSCHODNI /LUBELSKA/, wzmocnione
315 do piachu.
Co Wy na to?
Propozycję mam następującą, do dyskusji:
144 BUKÓW - ... - Targowa - Zamoyskiego - Lubelska - Bliska - Żupnicza - Chodakowska - Mińska - Stanisławowska - Dwernickiego - Wiatraczna - Grochowska - Zamieniecka - Łukowska - OS. OSTROBRAMSKA
Do tego:
wariant I
115 bez oberka po Łukowskiej, prosto Grochowską
315 skrócone do WIATRAKA
wariant II
115 gdzieś do MAREK/REMBERTOWA
173 wydłużone na DW. WSCHODNI /LUBELSKA/, wzmocnione
315 do piachu.
Co Wy na to?
Cytat rozszerzony przy przenosinach postów z innego tematu (B.).emdegger pisze:Że co? Potworek o ogromnych dysproporcjach napełnienia między dwiema końcówkami a środkową częścią trasy, przez to niesterowalny i nie dający Ostrobramskiej szansy na połączenie z Pragą, na jakie zasługuje. Ty chyba żartujesz Do piachu z nią wg mnie od zaraz. A już na pewno nie ma prawa istnieć jako proteza po 162 dla pustostanów i WKD na Szwedzkiej, gdy między Grochowską a Ostrobramską jest 95% napełnienia wozów, zaś dla Olszynki to linia-cepelia.Bastian pisze:135 wzmocnić, całkiem przyzwoita linia
Moje zdanie zresztą w tej materii jest znane (169, ew. 120) i na pewno nie po tak słabej trasie po północnej stronie Pragi i ze szczątkową obsługą Ostrej, tak jak do tej pory. 135 powinno się ostać jako ogryzek Namysłowsko - Szwedzki i nie wyściubiać nosa za Wileniak. Na Olszynkę 168, zaś na Ostrobramską na pewno nie docelowo 135 w takiej postaci, w życiu
A ja bym to 135 pociągnął jednak za Wileniak i puścił Grochowską, Zamieniecką , Łukowską do Os. Ostrobramska. 169 tak, jak proponujesz - ale prosto Zamieniecką i do Olszynki (brakuje połączenia z Olszynki "w dół"), a jak 135 załatwi Grochowską, to można spokojnie wtedy 125 ciachnąć do Wiatracznej
Ja bym tego ogryzka nowopraskiego pożenił z czymś z dalszych wawerskich rubieży - np. ze 146.jasiu pisze:A ja bym to 135 pociągnął jednak za Wileniak i puścił Grochowską, Zamieniecką , Łukowską do Os. Ostrobramska. 169 tak, jak proponujesz - ale prosto Zamieniecką i do Olszynki (brakuje połączenia z Olszynki "w dół"), a jak 135 załatwi Grochowską, to można spokojnie wtedy 125 ciachnąć do Wiatracznejemdegger pisze:135 powinno się ostać jako ogryzek Namysłowsko - Szwedzki i nie wyściubiać nosa za Wileniak
Dalej, rozdzieliłeś zupełnie nieekonomicznie potoki witolińskie. 169 to marnotrawstwo brygad na Olszynce, linia pseudopromienista z zakolem po 11 XI i Wincentego - czyli znów różne końcówki, różny popyt. Dojazd z Olszynki może spokojnie zapełnić obwodowo wytrasowane 168, które i tak pewnie wyleci z Rembertowa. Poza tym pomijasz obsługę OStrobramskiej kompleksowo jedną, co wtedy z CO, bo o nie się tu głównie rozchodzi.
Ja to obecnie widzę tak 169 OS. Ostrobramska - Rodziewiczówny - Ostra - Kinowa - Waszyngtona -RW - Zieleniecka - Zamoyskiego - Targowa -... Bródno Podgordzie z podmianą 158 na 169 na Kinowej (ta pierwsza przez Grenadierów).
Wtedy: obsługa wszystkich kluczowych prócz PŁOWIECKIEJ przystanków na Ostrobramskiej (PRZYCZÓŁEK), bo 135 w tej roli to jakaś karykatura;
-zapewnienie ciągowi Ostrobramskiej dogodnego i szybkiego dojazdu do RW oraz na Aleje drogą szybszą niż przez Grenadierów. Chodzi mi o kompleksowe skomunikowanie Ostrobramskiej z tramwajami na Waszyngtona oraz uruchomienie linii w przyszłości do Stadionu Narodowego, 158 obsługuje jedynie mały kawałek tej ulicy;
- skrócenie, i to wydatne strefy dojścia pieszego mieszkańcom osiedla Majdańska do autobusów kierunku Centrum oraz do Ronda Waszyngtona do tramwajów, przystanek jest lepiej obłożony niź obecna częstotliwość 135, w dodatku do najbliższego autobusu i tramwaju musieliby pokonać długą drogę pieszą;
- Połączenie szkieletowe Bródno - Wincentego - 11 XI - Targowa - Waszyngtona - Ostrobramska - TŁ uwzględniające wszystkie najatrakcyjniejsze punkty docelowe dojeżdżających na Ostrobramską (czyli RAWAR oraz CO) oraz dogodna przesiadka dla Pragi Północ na ciąg GRochowskiej - tramwaje; ciąg Waszyngtona (tramwaje), Saską Kępę (autobusy), TŁ (autobusy) oraz na ciąg Ostrobramskiej (Rmbertów, Marysin, Wesoła, Międzylesie, Stara Miłosna). W wypadku 120 połączenie Derbów oraz części Brodna, Zacisza i Radzymińskiej z Pragą oraz dwóch pierwszych z RW i Saską Kępą i naprawdę dobry dojazd z targówczańskiego ratusza na Aleje z pominięciem wąskiego gardła na św. Wincentego z przesiadką w tramy+ jak wspomniałem, cała Praga Południe oraz Wawer
Linia Derby - Malborska - Radzymińska - Targowa - Ostrobramska także trzymałaby standardy przyzwoitości, nie wątpię, choć docelowo widzę jednak 169
I najważniejsze, czego nie oferuje 158 - wszystkie linie do metra przyśpieszone do metra i tranzytówka na Pragę w celu odciążenia TŁ i zapewnienia połączenia międzypraskiego wszędzie na Ostrobramskiej RAZEM. 169/120 byłoby tym samym dla Ostrej co 509 dla Wilgi. Sprawną dowozówką do tramwaju i na Pragę.
Sorki za bałaganiarski post, ale piszę w pośpiechu, mam nadzieję, że zrozumiecie.
Co Ty Jasiu na to oraz reszta (Pawciu?:D)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese