Dwukierunkowe i uĹźywane tramwaje w Warszawie?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lis 2008, 18:48

Generalnie i tak, by obsłużyć nową trasę, trzeba kupić nowy tabor.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 22 lis 2008, 18:59

Ktoś mi tu 2 x przeniósł temat :-" i jak będę kontynuował wątek linii do Marek to już będzie nie na temat... więc muszę pisać chyba gdzie indziej?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lis 2008, 19:36

No, o samej trasie to powinieneś pisać raczej na Infrze, w temacie "tramwajem za miasto"
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 23 lis 2008, 8:21

A co do dwukierunkowych tramów: 105Na dwukierunkowe posiadają Tramwaje Śląskie. Nie wiem, czy jeszcze jest to aktualne, ale kiedyś takim taborem obsługiwano linię do Wójtowej Wsi (Gliwice).
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 lis 2008, 9:34

111N to się zwie ale mają tylko 6 sztuk.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 lis 2008, 12:58

Z czego dwie chyba cały czas w Krakowie. Przy czym 111N są dwustronne, dopiero ich skład jest dwukierunkowy.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

gucio
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2007, 13:48
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: gucio » 23 lis 2008, 15:37

Hym a gadyby tak spiąć tyłkami 105Nx - byłby skaład dwukierunkowy.
Takie rozwiązanie dla potrzeb ruchu wahadłowego było stosowane OIDP we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 lis 2008, 15:42

no tak, ale to tylko pod warunkiem, że przystanki na całej trasie będą po jednej stronie, właśnie z myślą o wahadle. I dzięki takiemu rozwiązaniu marnuje się właściwie jeden wagon, więc poza remontami sensu to żadnego nie ma.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 23 lis 2008, 16:04

gucio pisze:Hym a gadyby tak spiąć tyłkami 105Nx - byłby skaład dwukierunkowy.
Takie rozwiązanie dla potrzeb ruchu wahadłowego było stosowane OIDP we Wrocławiu.
Proszę sobie to wyobrazić jak to będzie wyglądać. Te wagony mają drzwi po jednej stronie, a po spięciu tych dwóch wagonów w jednym wagonie, i w drugim wagonie drzwi będą po przeciwnych stronach, a nie po jednej.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 23 lis 2008, 18:13

MeWa pisze:no tak, ale to tylko pod warunkiem, że przystanki na całej trasie będą po jednej stronie, właśnie z myślą o wahadle. I dzięki takiemu rozwiązaniu marnuje się właściwie jeden wagon, więc poza remontami sensu to żadnego nie ma.
No bo to jest własnie dla celów remontowych stworzone :P A przystanki nie muszą być po jednej stronie, bo wstawia się przelotkę, skład zmienia kierunek i wraca na tor właściwy. Chociaż w TW to i tak z pewnością "niedasię".
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2008, 19:33

piotram pisze:A przystanki nie muszą być po jednej stronie, bo wstawia się przelotkę, skład zmienia kierunek i wraca na tor właściwy. Chociaż w TW to i tak z pewnością "niedasię".
W d. byłeś i g. widziałeś. Możesz mi przypomnieć, kiedy dostałeś pełnomocnictwo do wypowiadania się w imieniu TW?

[ Dodano: Nie 23 Lis, 2008 19:34 ]
MeWa pisze:no tak, ale to tylko pod warunkiem, że przystanki na całej trasie będą po jednej stronie, właśnie z myślą o wahadle. I dzięki takiemu rozwiązaniu marnuje się właściwie jeden wagon, więc poza remontami sensu to żadnego nie ma.
Jeśli przełożysz kabinę na "tył", to masz cały skład dwukierunkowy, ale wciąż -jednostronny.

Natomiast sensu to wciąż nie ma za wiele.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 23 lis 2008, 19:42

Glonojad pisze:A przystanki nie muszą być po jednej stronie, bo
Jeśli przełożysz kabinę na "tył", to masz cały skład dwukierunkowy, ale wciąż -jednostronny.
O to chodzi że jest dwu stronny, o ile można tak w przenośni powiedzieć ponieważ po przestawieniu wagonu z kabiną na przeciwną stronę wychodzi że ten jeden dwu wagonowy skład zakończony kabinami jest dla tego dwu strony bo drzwi każdego wagonu są po przeciwnych stronach.
Głupio to brzmi i wygląda ale tak wychodzi w praktyce.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2008, 19:45

Nie nie - wagon dwustronyy=drzwi z obu stron; dwukierunkowy=kabina na przedzie i tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 23 lis 2008, 19:52

A cha, przedmówca miał chyba na myśli połączenie tyłami dwóch jednakowych wagonów z drzwiami po jednej stronie. I tego tak wyszło.

Filimer
Posty: 41
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
Kontakt:

Post autor: Filimer » 25 lis 2008, 17:25

Tm pisze:Z czego dwie chyba cały czas w Krakowie. Przy czym 111N są dwustronne, dopiero ich skład jest dwukierunkowy.
"Zemsta Gliwic" wróciła już do GOP-u, tak więc mają i użytkują aktualnie z okazji jakiegoś remontu wszystkie 3 składy.

ODPOWIEDZ