O grzaniu i niegrzaniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2009, 20:42

Tymesz pisze:Radzę się zapoznać ze światem realnym.
Nie zmienisz tego, że awaria jednego ogniwa czyni niesprawnym cały łańcuch. Tak było, jest i będzie.
Tymesz pisze:Teoria jest tylko teorią, a praktyka nie idzie w parze z teorią i pokazuje co innego.
Owszem. Totalne olewanie pasażera, który ma być w teorii zachęcany do korzystania z komunikacji.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Tymesz
Zbanowany
Posty: 745
Rejestracja: 31 sie 2006, 12:18

Post autor: Tymesz » 20 gru 2009, 20:47

Witam ponownie.
Wolfchen pisze:
Tymesz pisze:Radzę się zapoznać ze światem realnym.
Nie zmienisz tego, że awaria jednego ogniwa czyni niesprawnym cały łańcuch. Tak było, jest i będzie.
Tymesz pisze:Teoria jest tylko teorią, a praktyka nie idzie w parze z teorią i pokazuje co innego.
Owszem. Totalne olewanie pasażera, który ma być w teorii zachęcany do korzystania z komunikacji.
W przyrodzie prócz połączeń szeregowych występują jeszcze połączenia równoległe, które to mogą ale nie muszą tworzyć połączeń mieszanych.
Memento mori

120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2009, 20:53

Tymesz pisze:W przyrodzie prócz połączeń szeregowych występują jeszcze połączenia równoległe, które to mogą ale nie muszą tworzyć połączeń mieszanych.
Nie zmienia to faktu, że globalnie i tak będą niesprawne. Żeby jakikolwiek ukłąd był sprawny, to każdy z jego podzespołów musi być sprawny.

Czy sieciowy nadajnik radiowy z uszkodzonym przyłączem akumulatora zapasowego czy regulatorem głośności będzie sprawny? Alez oczywiście, że nie. Czy bez tego będzie mógł działać? Tak.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Tymesz
Zbanowany
Posty: 745
Rejestracja: 31 sie 2006, 12:18

Post autor: Tymesz » 20 gru 2009, 21:19

Wolfchen pisze:
Tymesz pisze:W przyrodzie prócz połączeń szeregowych występują jeszcze połączenia równoległe, które to mogą ale nie muszą tworzyć połączeń mieszanych.
Nie zmienia to faktu, że globalnie i tak będą niesprawne. Żeby jakikolwiek ukłąd był sprawny, to każdy z jego podzespołów musi być sprawny.

Czy sieciowy nadajnik radiowy z uszkodzonym przyłączem akumulatora zapasowego czy regulatorem głośności będzie sprawny? Alez oczywiście, że nie. Czy bez tego będzie mógł działać? Tak.
Jest sprawny, bo zasilanie bateryjne służy do buforowania zasilania razem z zasilaczem przy nadawaniu większą mocą, więc będzie można dalej korzystać, ale z mniejszą mocą.

Nie sztuką jest przeprowadzenie QSO kotłując mocą 500W, za to sztuką jest zrobienie łączności przy jak najmniejszej mocy.
Nadajnikowi nie jest potrzeby potencjometr logarytmiczny, ale urządzeniu nadawczo-odbiorczemu już tak ;-)
Memento mori

120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2009, 21:40

Zamiast terminu "sprawny" użyłbym pojęcia "zdolny do działania/zdolny do użytku". A najtrafniej "uszkodzony w stopniu nieuniemożliwiającym eksploatację". :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 20 gru 2009, 22:33

maciej180 pisze:
JacekM pisze:Nie używa bo działanie CG to jedna z nielicznych rzeczy szwankujących w Scaniach.
A nie da się z tym nic zrobić? Przecież to nie są stare autobusy, a problem jest dość istotny...
problem jest identyczny jak w Alpino, a one są jeszcze nowsze. Zaklejenie fotokomórek spowoduje przycinanie pasażerów drzwiami, zaś przy niezasłoniętych fotokomórkach drzwi nie zamkną się wcale, jeśli tylko ktoś będzie przy nich stał.
noidea

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 20 gru 2009, 22:44

A jakieś drastyczne rozwiązanie problemu fotokomórek? :twisted:
Obrazek

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 gru 2009, 23:01

maciej180 pisze:A jakieś drastyczne rozwiązanie problemu fotokomórek? :twisted:
Nie trzeba tego drastycznie rozwiązywać - na przystankach, gdzie jest naprawdę minimalna wymiana pasażerska, można stosować CG przy pozaklejanych fotokomórkach, bo drzwi zamykają się dopiero po kilku sekundach. Tak więc jak wysiada bądź wsiada jeden, dwóch pasażerów, nic się nie stanie. Chyba że będą to pasażerowie o obniżonych możliwościach ruchowych. A najlepiej - nie wpisywać do wymogów przetargowych obowiązku tych fotokomórek i "samo zamykających się" drzwi. Bo w Warszawie się to i tak nie sprawdza. Tylko, że wtedy, gdy pasażer otworzy drzwi guzikiem na pętli, to już pozostaną otwarte. Coś za coś.

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 20 gru 2009, 23:23

fraktal pisze:na przystankach, gdzie jest naprawdę minimalna wymiana pasażerska, można stosować CG przy pozaklejanych fotokomórkach
Tego bym właśnie oczekiwał ;) na przykład 179 na Miklaszewskiego o godz. 5:49 w sobotę #-o - wymiana... zerowa ;)
fraktal pisze:A najlepiej - nie wpisywać do wymogów przetargowych obowiązku tych fotokomórek i "samo zamykających się" drzwi. Bo w Warszawie się to i tak nie sprawdza.
Otóż to. Jak obserwuję najnowsze mobilisowe SU12, dochodzę do wniosku, że to totalna porażka. Tylko kłopoty dla kierowcy i łapanie opóźnienia na każdym przystanku.
fraktal pisze:Tylko, że wtedy, gdy pasażer otworzy drzwi guzikiem na pętli, to już pozostaną otwarte. Coś za coś.
No to wtedy - "pstryk-pstryk" i zamykają się, a system wraca do trybu "CG - ON" O-)

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 20 gru 2009, 23:24

maciej180 pisze:No to wtedy - "pstryk-pstryk" i zamykają się, a system wraca do trybu "CG - ON" O-)
Przyjmuj, że szofer nie dyżuruje w wozie podczas postoju.

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 20 gru 2009, 23:31

JKTpl pisze:Przyjmuj, że szofer nie dyżuruje w wozie podczas postoju.
No to trudno -
fraktal pisze:Coś za coś.
Po wejściu siadam jak najdalej od drzwi i cześć ;)
Albo :-" fajeczka (w miejscu dozwolonym :!: ;-) ) i oczekiwanie na szofera :smile:

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 20 gru 2009, 23:32

maciej180 pisze:
fraktal pisze:na przystankach, gdzie jest naprawdę minimalna wymiana pasażerska, można stosować CG przy pozaklejanych fotokomórkach
Tego bym właśnie oczekiwał ;) na przykład 179 na Miklaszewskiego o godz. 5:49 w sobotę #-o - wymiana... zerowa ;)
Jeśli kierowca widzi, że na przystanku nikogo nie ma i nikt nie szykuje się do wysiadania, to zdecydowanie nawet w Scanii powinien użyć CG, niektórzy po prostu nie myślą. Albo mógłby w ogóle się nie zatrzymać.
maciej180 pisze:
fraktal pisze:A najlepiej - nie wpisywać do wymogów przetargowych obowiązku tych fotokomórek i "samo zamykających się" drzwi. Bo w Warszawie się to i tak nie sprawdza.
Otóż to. Jak obserwuję najnowsze mobilisowe SU12, dochodzę do wniosku, że to totalna porażka. Tylko kłopoty dla kierowcy i łapanie opóźnienia na każdym przystanku.
sęk w tym, że tych fotokomórek wg SIWZ miało nie być.
maciej180 pisze:
fraktal pisze:Tylko, że wtedy, gdy pasażer otworzy drzwi guzikiem na pętli, to już pozostaną otwarte. Coś za coś.
No to wtedy - "pstryk-pstryk" i zamykają się, a system wraca do trybu "CG - ON" O-)
wystarczy najprostsze rozwiązanie z tramwajów - przełącznik w kabinie, który włącza lub wyłącza zamykanie drzwi po określonym czasie. Wtedy mogłyby oczywiście również działać fotokomórki.
noidea

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 20 gru 2009, 23:45

Adam G. pisze:Jeśli kierowca widzi, że na przystanku nikogo nie ma i nikt nie szykuje się do wysiadania, to zdecydowanie nawet w Scanii powinien użyć CG

](*,) ](*,)
Adam G. pisze:Albo mógłby w ogóle się nie zatrzymać.
No! (-X Bez takich! :P
Adam G. pisze:sęk w tym, że tych fotokomórek wg SIWZ miało nie być.
ale są =D>
Faktem jest, że Scanie faktycznie dobrze się spisują pod względem temperatury wewnątrz. Niemniej jednak, dmuchanie wszystkimi drzwiami przy -10 -> -15 do najprzyjemniejszych nie należy... ;)
Obrazek

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 gru 2009, 23:53

Adam G. pisze:sęk w tym, że tych fotokomórek wg SIWZ miało nie być.
Fotokomórek może i miało formalnie nie być, ale z tego, co pamiętam było o zamykaniu czasowym drzwi na pętli, a bez fotokomórek, oficjalnie rzecz biorąc, trudno byłoby to przeprowadzić (ktoś mógłby się przyczepić i poniekąd słusznie, że to rozwiązanie mogłoby się okazać niebezpieczne dla pasażerów).

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 09 sty 2010, 22:45

http://7dnei.com/archives/12274
Jakby ktoś jeszcze narzekał że u nas w autobusach jest zimno :D

ODPOWIEDZ