Jeżeli np. podróżujesz zawsze o stałej porze to taka codzienna obserwacja też niewiele powie o tym jak pracuje linia w ujęciu globalnym.ZaciszaniN pisze:A poza tym, jestem przekonany, że podróżując daną trasą (piszę ogólnie) codziennie bądź prawie codziennie, moje obserwacje są bardziej rzetelne niż jakiekolwiek pomiary.
Komunikacja na nowym odcinku ul. StraĹźackiej
Moderator: Wiliam
Tego nie wiem.Bastian pisze:A pracownik ZTM to podróżuje rakietą...
Natomiast mogę stwierdzić, że pracownik ZTM nie jeździ codziennie wszystkimi liniami w mieście. I jeśli np. mieszka powiedzmy na Bemowie, a raz się przejedzie takim 515 to lepszym głosem w dyskusji będą mieszkańcy Rembertowa, którzy jeżdżą codziennie tą linią. I mimo, że każdy mieszkaniec pisze ze swojego punktu widzenia, to jeśli przeanalizujemy punkt widzenia różnych mieszkańców możemy próbować wtedy coś zmieniać, tak żeby żadna ze strona nie ucierpiała bądź ucierpiała najmniej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bo nie rozumiesz, że "komunikacja jest dla ludzi".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To, o czym piszesz, to populizm w najczystszej postaci.
Zjawisko to jest wykorzystywane w Krakowie podczas zmian tras. Przypuśćmy, że jest linia i obsługuje osiedle A. Zmieniamy trasę i kierujemy ją do osiedla B. Ci z A protestują, więc dostają odpowiedź: "Przekonajcie mieszkańców osiedla B, żeby wam oddali tę linię, to przywróci się poprzednią trasę".
No i mieszkańcy muszą sie między sobą dogadać. W końcu znają się najlepiej... Efekt jest łatwy do przewidzenia.
Zjawisko to jest wykorzystywane w Krakowie podczas zmian tras. Przypuśćmy, że jest linia i obsługuje osiedle A. Zmieniamy trasę i kierujemy ją do osiedla B. Ci z A protestują, więc dostają odpowiedź: "Przekonajcie mieszkańców osiedla B, żeby wam oddali tę linię, to przywróci się poprzednią trasę".
No i mieszkańcy muszą sie między sobą dogadać. W końcu znają się najlepiej... Efekt jest łatwy do przewidzenia.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Coś jak 520Jarek pisze:Przypuśćmy, że jest linia i obsługuje osiedle A. Zmieniamy trasę i kierujemy ją do osiedla B. Ci z A protestują, więc dostają odpowiedź: "Przekonajcie mieszkańców osiedla B, żeby wam oddali tę linię, to przywróci się poprzednią trasę".
No i mieszkańcy muszą sie między sobą dogadać. W końcu znają się najlepiej... Efekt jest łatwy do przewidzenia.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
No to o co się rzucasz, o zdejmowanie pasażerów zapłowieckiech?Bastian pisze:I zdejmiemy ludzi akurat z tych tramwajów?person pisze: To pewnie przez te 'rezerwy' ludzie z Waszyngtona narzekają, że do tramwajów nie mogą się zmieścić...
Ja piszę o rezerwach między Wiatrakiem a Targową.
Nie po promieniu Słońca, sułtanie, tylko po promieniu geometrycznym, skoro proponujesz komuś jazdę pociągiem plus np. 512, to jak byk mi wychodzi, że machając kółko wokół Wileńskiego i okolic Radzymińska jest promieniem, a Strażacka obwodem.
Po pierwsze, jeśli rezerwy są, to linii tramwajową zdjąc z tego odcinka, skracając tam, gdzie ich nie ma. Oznacza to, że popyt na relację obwodową jest niski i ekonomicznosć uruchomienia linii po obwodzie stoi pod znakiem zapytania.
Po drugie, jeśli rezerw nie ma, tym bardziej należy inwestować w nowe relację obwodowe. Nie, pasażerów jadących na Targówek w 9 nie potrzeba do szczęścia, a Ty się zdecyduj, gdzieś te rezerwy widział lub nie. Ja rezerw w 9 i 24 na Waszyngtona nie widzę.
A po trzecie, jak była wrzawa w czasie uruchomienia 515 vel 401, to rozpisywałeś, jakie to niezbędne jest przerzucenie pasażerów z TŁ i metra jadących na Mokotów do 401 (zgoda) i że ojoj. Teraz jaskrawo zaprzeczasz samemu sobie. O co chodzi? To ze św. Metra można,a z jakiejś trójczyny nie?
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Ale jeśli podróżuję kilka razy dziennie daną linią, o różnych porach, prawie codziennie, to moje obserwacje są bardziej wiarygodne.Sadorg pisze:Jeżeli np. podróżujesz zawsze o stałej porze to taka codzienna obserwacja też niewiele powie o tym jak pracuje linia w ujęciu globalnym.
A wracając do tematu Strażackiej. Uważam, że warto wcześniej przyzwyczaić pasażerów, że obwód przez Strażacką ma sens (w perspektywie armagedonu na Pradze). I tak, czy ZTM, czy tego chce czy nie, puści coś tamtędy (pewnie 140), co przyznał Bastian. No chyba, że decydenci z Zarządu stosują się do murzyńskiego przysłowia "co masz zrobić dziś, zrób jutro".
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.
Już widzę w nim całe tłumy, ahhh. Mi się coś widzi tam realnie 338. Nie zaszkodziłoby go przedłużyć. Najwyżej ucierpi PZU i reszta towarzystwa. Zawsze ofiarą może być 382... Albo kompletna zmiana trasy 515, za którym chyba zarząd nie przepada (przerzut na Strażacką)...ZaciszaniN pisze:pewnie 140
Pomarzyć warto.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
1) Pomiar w przekroju - stoi pomiarowiec na przystanku i spisuje frekwencję w autobusach przez cały dzień.
2) Pomiar w wozie - jedzie pomiarowiec i spisuje frekwencję i wymiany na całej trasie lub jej odcinku (dość rzadko używane, zazwyczaj robi się w 2-3 kursach, bardzo wyjątkowo wszystkie brygady). To służy do wykrycia generatorów potoków, szczególnie na nowych odcinkach.
3) Pomiar z fotokomórek.
4) Obserwacja frekwencji na nagraniach z kamer.
Oczywiście 3 i 4 są używane wyraźnie rzadziej, gdyż mało wozów ma odpowiednie wyposażenie, poza tym uzyskanie odpowiednich danych od Mobilisu nie jest łatwe.
Zazwyczaj wystarcza 1, w przypadkach wątpliwych i szczególnej wagi sięga się po opcje pozostałe.
2) Pomiar w wozie - jedzie pomiarowiec i spisuje frekwencję i wymiany na całej trasie lub jej odcinku (dość rzadko używane, zazwyczaj robi się w 2-3 kursach, bardzo wyjątkowo wszystkie brygady). To służy do wykrycia generatorów potoków, szczególnie na nowych odcinkach.
3) Pomiar z fotokomórek.
4) Obserwacja frekwencji na nagraniach z kamer.
Oczywiście 3 i 4 są używane wyraźnie rzadziej, gdyż mało wozów ma odpowiednie wyposażenie, poza tym uzyskanie odpowiednich danych od Mobilisu nie jest łatwe.
Zazwyczaj wystarcza 1, w przypadkach wątpliwych i szczególnej wagi sięga się po opcje pozostałe.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
To ja może tak przewrotnie i rewolucyjnie poniekąd
199 - zamiana na czerwony i po trasie ...-Czwartaków-ŻOŁNIERSKA-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-Radzyminska-... (na tym fragmencie dwa przystanki ZP Strażacka, ZP Rzeczna)
145 ...-Chełmżyńska-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-RADZYMIŃSKA-Młodzieńcza
138 ...-Zabraniecka-STRAŻACKA-CHEŁMŻYŃSKA-EC KAWĘCZYN
+
coś z Bródna przedłużyć na Łodygową i zakrańcować przy Lewinowskiej (kryterium uliczne?)
+
jakaś siedemsetka na brakujący odcinek Chełmżyńskiej obsługująca Ząbki
Korzyści:
1) Ząbki spadają do drugiej strefy, więc nie trzeba tak częstego kursowania
2) Mamy krótszy czas przejazdu w przypadku 199
A tak na poważnie... dopóki nie zrobią czegoś ze skrzyżowaniem Strażacka/Chełmżyńska to raczej można sobie darować jakiekolwiek większe zmiany. A nie ukrywam pewnie byłyby zasadne zwłaszcza w kontekście przesunięcia budowy obwodnicy praskiej via Wiatrak i rozbebeszenia Wileniaka przy okazji budowy metra.
199 - zamiana na czerwony i po trasie ...-Czwartaków-ŻOŁNIERSKA-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-Radzyminska-... (na tym fragmencie dwa przystanki ZP Strażacka, ZP Rzeczna)
145 ...-Chełmżyńska-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-RADZYMIŃSKA-Młodzieńcza
138 ...-Zabraniecka-STRAŻACKA-CHEŁMŻYŃSKA-EC KAWĘCZYN
+
coś z Bródna przedłużyć na Łodygową i zakrańcować przy Lewinowskiej (kryterium uliczne?)
+
jakaś siedemsetka na brakujący odcinek Chełmżyńskiej obsługująca Ząbki
Korzyści:
1) Ząbki spadają do drugiej strefy, więc nie trzeba tak częstego kursowania
2) Mamy krótszy czas przejazdu w przypadku 199
A tak na poważnie... dopóki nie zrobią czegoś ze skrzyżowaniem Strażacka/Chełmżyńska to raczej można sobie darować jakiekolwiek większe zmiany. A nie ukrywam pewnie byłyby zasadne zwłaszcza w kontekście przesunięcia budowy obwodnicy praskiej via Wiatrak i rozbebeszenia Wileniaka przy okazji budowy metra.