Komunikacja Miejska na Bemowie

Moderator: Wiliam

Czy wszystkie linie z Bemowa powinny jeździc przez Górce?

Tak
25
27%
Nie
67
73%
 
Liczba głosów: 92

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27597
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 mar 2011, 19:05

Nie budujmy przystanków w węzłach, przystanki w węzłach są złe.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 mar 2011, 20:20

Tak, budowa przystanku w wezle, ktory lada chwila (jak na nasze warunki) bedzie przebudowywany jest zla.

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 20 mar 2011, 20:44

person pisze:Tak, budowa przystanku w wezle, ktory lada chwila (jak na nasze warunki) bedzie przebudowywany jest zla.
Znaczy - budowa to chyba za dużo powiedziane. Wymienili płyty chodnikowe. Zero zmian geometrii jezdni, wskutek czego przegub stający na tym "przystanku" dupą niemal zahaczy o przejście dla pieszych przez PŚ i zablokuje pas rozbiegowy dla skręcających w prawo Górczewska -> PŚ. Zgadzam się, że ten przystanek powinien powstać już dawno, dawno temu, ale nie w takim kształcie - i nie w tej chwili, a po oddaniu tramwaju i przetrzebieniu busów on po prostu będzie miał marginalne znaczenie.

mb90pl
Posty: 3
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:49

Post autor: mb90pl » 22 mar 2011, 21:54

Witam, chciałabym zapytać mieszkańców Bemowa jak stoi sprawa z likwidacją kursów autobusów na Bemowie?

Których linii będzie teraz brakowało? Czy denerwuje was to, czy wręcz przeciwnie - dobrze, że ogranicza się linie autobusowe?

Jest okazja do nagłośnienia tej sprawy, także proszę o odważne opinie :)

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 22 mar 2011, 23:20

Jakaż ta semantyka jest pokrętna. Znikną linie, kursów przybędzie...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

mb90pl
Posty: 3
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:49

Post autor: mb90pl » 23 mar 2011, 11:16

myślę, że wszyscy wiedzą o co chodzi. Luźne opinie

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 mar 2011, 11:35

mb90pl pisze: Których linii będzie teraz brakowało? Czy denerwuje was to, czy wręcz przeciwnie - dobrze, że ogranicza się linie autobusowe?
Jeśli kosztem kilku słabych linii powstają linie silne, których siłą rzeczy jest mniej, to są to dobre posunięcia.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 23 mar 2011, 12:08

Jesli się mieszka przy trasie takiej silnej linii, to bez dwóch zdań jest to dobre posunięcie. Ale jeśli miało się linię niesilną, bezpośrednią i w zamian dostanie się przesiadkę z linii silnej na silną, to zmiana będzie odczuwalna jako co najmniej obniżenie komfortu. Zróznoważyć to może, owszem, lepsza punktualność czy regularność nowych linii, jeśli jednak któraś z linii ma tendencję do niewłaściwego kursowania, to też te zalety staja się cokolwiek iluzoryczne. Nie mówiąc już o tym, że większosć zachęt "częstotliwościowych" dotyczy godzin szczytu.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 23 mar 2011, 12:39

mb90pl pisze:Jest okazja do nagłośnienia tej sprawy, także proszę o odważne opinie :)
A co tu nagłaśniać? ZTM wyłożył kawę na ławę, jakie zmiany mają być i jest o tym dostatecznie głośno. Na Bemowie pojawia się rozsądna oferta w postaci linii 105 i 109. Głupie pomysły jak np. wycofanie 523 ze Starego na Nowe Bemowo zostały odrzucone.

Na Górczewskiej to w ogóle będzie rewelacja: trzy bardzo silne linie: 109, 171 i 190. Częstotliwość nawet w święto nie schodzi poniżej 10min. Na co tu protestować? Chyba, że się traci coś bezpośredniego, a nie chce się przesiadać. Np. ktoś jeździ 125 z Os. Górczewska do szpitala w Międzylesiu na 6 rano. No ale tutaj trudno zdobyć dla skarg jakieś bardzo masowe poparcie. ZTM raczej nie ulegnie.
drapka pisze:większosć zachęt "częstotliwościowych" dotyczy godzin szczytu.
No właśnie raczej przeciwnie. Te dobre częstotliwości pojawiają się wieczorem i w święto. W szczycie to nawet teraz takie 501 jeździ przyzwoicie. W sobotę jednak perspektywa 20 minut stania jest do bani. Jednak 10 minut można poczekać, to nie tragedia.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 23 mar 2011, 12:48

Przystanek Orlich Gniazd / Bemowo Lotnisko / stan 18.02.2003 r. / - 112,122,167,171,384,406,507,E2
Po zmianach / proponowanych / - 122,167,171,E2

Fakt - przybyły linie tramwajowe 5,24,28 / ubyły 1,12,13 /, oraz oddano do użytku
linię tramwajową z Nowego Bemowa na Chomiczówkę.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 23 mar 2011, 13:06

ale za to 171 częstsze... w szczycie ;)

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 23 mar 2011, 13:38

Owszem, aby nie podpaść Glonojadowi 8-( nałogowo korzystam z oferty / b. dobrej / 23, wkrótce - co cieszy - przybędzie po zawieszeniu 20 bądź 13.
ZUS fundatorem emigracji

mb90pl
Posty: 3
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:49

Post autor: mb90pl » 27 mar 2011, 18:34

bardzo dziękuję wszystkim za opinie

[ Dodano: |27 Mar 2011|, 2011 18:53 ]
Jarek pisze:Głupie pomysły jak np. wycofanie 523 ze Starego na Nowe Bemowo zostały odrzucone.
czy to aby na pewn informacja potwierdzona?

www.warszawa.gazeta.pl: "(...) brak 507 skróconej do odcinka między Gocławiem a Dworcem Centralnym ma zrekompensować - i to jest nowość - linia 523. Po zmianie trasy autobusy ruszą nie ze Starego, ale z Nowego Bemowa przez ul. Wrocławską, Radiową, Powstańców Śląskich do Górczewskiej i dalej jak teraz w stronę Trasy Łazienkowskiej i Olszynki Grochowskiej. (...) Co jednak zamiast 523 na Starym Bemowie? Tam ZTM planuje dodatkowe kursy linii 122 i przywrócenie tramwajów, które zapewnią bezpośredni dojazd na Trasę W-Z i Pragę."

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 27 mar 2011, 22:53

mb90pl pisze:czy to aby na pewn informacja potwierdzona?
Projekt opublikowany na stronie ZTM jest nowszy niż przytoczona informacja z gazety.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2283
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 27 mar 2011, 23:08

Bernard pisze:
mb90pl pisze:czy to aby na pewn informacja potwierdzona?
Projekt opublikowany na stronie ZTM jest nowszy niż przytoczona informacja z gazety.
I projekt już nie zawiera zmiany 523, która stała się dosyć wielką plotką wśród pracowników MZA...

Zablokowany