no ale plotka kolejkarska głosi, że największy problem z wysokością sieci, to nie jest w tunelu, tylko na Powiślu.marian89mr pisze:szynę prądową ?
czyli bomby będą mogły jechać po podmiejskiej ?
Remont Ĺrednicy 2011/2012
Moderator: JacekM
Postaram się czegoś dowiedzieć na ten temat.
Jeżeli nawet coś zaczną grzebać, to sporo roboty da się zrobić w nocnych zamknięciach, ale to już będzie zależało od wykonawcy i PLK...
No ale zobaczymy. PLK ma różne dziwne pomysły.
Tak na marginesie, to kiedyś był pomysł, żeby najpierw to rozwiązanie wprowadzić do tunelu dalekobieżnego. Nawet nie byłoby to głupie, bo sieć tam na pewno starsza jak w podmiejskim (w którym ją wymieniono przy okazji remontu).
Tylko cholerka... szkoda że nie pomyślano o tym przy okazji remontów peronów. Tam też mogła by być. Ale kto tam zna, co myśli PLKa...
Jeżeli nawet coś zaczną grzebać, to sporo roboty da się zrobić w nocnych zamknięciach, ale to już będzie zależało od wykonawcy i PLK...
No ale zobaczymy. PLK ma różne dziwne pomysły.
Tak na marginesie, to kiedyś był pomysł, żeby najpierw to rozwiązanie wprowadzić do tunelu dalekobieżnego. Nawet nie byłoby to głupie, bo sieć tam na pewno starsza jak w podmiejskim (w którym ją wymieniono przy okazji remontu).
Tylko cholerka... szkoda że nie pomyślano o tym przy okazji remontów peronów. Tam też mogła by być. Ale kto tam zna, co myśli PLKa...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26931
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pytanie tylko: po co?marian89mr pisze:szynę prądową ?
czyli bomby będą mogły jechać po podmiejskiej ?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
2. Po to żeby tramwajarze mieli się po co pytać?
3.Po to aby ludzie dojeżdzający do Warszawy pociągami podmiejskimi mieli dogodne i szybkie przesiadki na metro/tramwaj?
4.Po to aby pociągi przyspieszone-regionalne mogły w równie atrakcyjnych godzinach wjeżdzać/wyjeżdzać z i do Warszawy (a nie kisić się za opóźnionymi pociągami s-ki INTERPSITY po dalekim układzie?
5.Po to ,że tabor piętrowy pozwala przy mniejszej długości składu (krótkie perony) przewieść więcej narodu i perony na podmiejskiej średnicy pozwolą się zapakować do piętrusa wiekszej liczbie ludzi?
Ale to jest związane z remontem p.o. Stadion.Pamar pisze:Zamknięcia nocne na pewno planują, bo poc. 839 po zerowej 25 VII - 31 VIII przewidziany jest przez Centralną oraz ostatnie poc. ze Skierniewic i Radomia.
[ Dodano: |13 Lip 2011|, 2011 05:44 ]
Z wiarygodnych źródeł wiem że nie. Próby które były wykonywane tuz przed zamknięciem średnicy pokazały to dobitnie. Dalej będzie brakowało paru centymetrówchester pisze:Ale dyskusyjna jest teza, że sztywna sieć załatwi problem braku skrajni w tunelu.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26931
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Od tego są służby porządkowe. Rzeczywiście, nieźle dobrany 1 (najważniejszy) argument.fidzio pisze:1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
No tak, "argument" ad personam. Dziękuję Moderatorowi za tym razem skuteczną interwencję.2. Po to żeby tramwajarze mieli się po co pytać?
Z Dworca Centralnego są możliwe przesiadki na całe miasto, na tramwaj nie mniej wygodne, niż ze Śródmieścia (a nawet wygodniejsze, bo można skorzystać ze schodów ruchomych oraz nie trzeba wychodzić na powierzchnię).3.Po to aby ludzie dojeżdzający do Warszawy pociągami podmiejskimi mieli dogodne i szybkie przesiadki na metro/tramwaj?
Jest standardem, że RExy - najlepsze zastosowanie piętrusów - zatrzymują się tylko na dużych (głównych) stacjach. Poza tym, ponieważ dowożą z miejscowości położonych dalej od Warszawy, niż pociągi osobowe, udział podróży codziennych jest w nich mniejszy. A w podróżach dalekobieżnych, czy to samolotem czy pociągiem Dworzec Centralny jest odpowiednio równie wygodny / wygodniejszy.
Pociągi regionalne i aglomeracyjne także się spóźniają. Układ dalekobieżny także pozwala na wjazd i wyjazd z Warszawy.4.Po to aby pociągi przyspieszone-regionalne mogły w równie atrakcyjnych godzinach wjeżdzać/wyjeżdzać z i do Warszawy (a nie kisić się za opóźnionymi pociągami s-ki INTERPSITY po dalekim układzie?
Długość peronu na średnicy podmiejskiej nie jest wykorzystywana w pełni przez niemal żaden kursujący tamtędy pociąg - pozwala pomieścić skład 3xEN57 a normą są pociągi krótsze (w przypadku SKM nawet dużo krótsze). Flirt 6-członowy ukrotniony z 4-członowym także lepiej wykorzystywałby długość peronu, podobnie jak dwuskład 19WE wydłużonych do 5 wagonów itd.
5.Po to ,że tabor piętrowy pozwala przy mniejszej długości składu (krótkie perony) przewieść więcej narodu i perony na podmiejskiej średnicy pozwolą się zapakować do piętrusa wiekszej liczbie ludzi?
Dodatkowo zapakowanie ludzi to jeszcze nie wszystko, konieczna jest jeszcze możliwość ich sprawnego wysiadania, w czym piętrus jest jeszcze gorszy, niż EN57 słynny z niedostosowania do roli, w której jest w Warszawie stosowany. Na tych liniach RER w Paryżu, gdzie stosowane są wagony piętrowe, występują dwie krawędzie peronowe w jednym kierunku na najbardziej obciążonych stacjach - problem jest jak widać znany.
Ponadto, wagon sterowniczy zestawy Push&Pull ma wysokość podłogi w drzwiach niedostosowaną do stosowanych na średnicy podmiejskiej peronów wysokich (w przypadku Śródmieścia wręcz bardzo wysokich).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Chodziło mi o kolej bezdomną a nie o ludzi bezdomnych...Glonojad pisze:Od tego są służby porządkowe. Rzeczywiście, nieźle dobrany 1 (najważniejszy) argument.fidzio pisze: 1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?
Co do przesiadek na DWC porównaj sobie czas jazdy tramwajem 16 w relacji WC - WGD albo 17 w relacji WC - Pole Mokotowski z czasem jazdy Metrem. Rzeczywiście super dogodna przesiadka można miasto pozwiedzać zabytkowym tramwajem 13N.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26931
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dlaczego nic by nie dał? Toż sieć sztywna ma rzekomo niższą wysokość konstrukcyjną?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wysokość sieci sztywnej jest niższa niż klasycznej, ale nie jest to tak duża różnica, żeby miało to pomóc w tunelu. Już to tłumaczyłem kiedyś. Wybierz się Glonojad na jakiś przemarsz tunelem i sam zobacz, w jakiej wysokości są tam DJP od liny nośnej i całość od stropu (w niektórych przypadkach są prawie na takiej samej wysokości...).
Mi przedstawiciel producenta sieci zastosowanej w tunelu w Tunelu to samo tłumaczył. W średnicy sytuacja bombek jest trudna do uratowania.
Mi przedstawiciel producenta sieci zastosowanej w tunelu w Tunelu to samo tłumaczył. W średnicy sytuacja bombek jest trudna do uratowania.
Ale jak sama nazwa wskazuje jest to sieć sztywna, dzięki czemu można zastosować mniejszy margines bezpieczeństwa niż w przypadku kabli.przewoz pisze:Wysokość sieci sztywnej jest niższa niż klasycznej, ale nie jest to tak duża różnica, żeby miało to pomóc w tunelu. Już to tłumaczyłem kiedyś. Wybierz się Glonojad na jakiś przemarsz tunelem i sam zobacz, w jakiej wysokości są tam DJP od liny nośnej i całość od stropu (w niektórych przypadkach są prawie na takiej samej wysokości...).
Mi przedstawiciel producenta sieci zastosowanej w tunelu w Tunelu to samo tłumaczył. W średnicy sytuacja bombek jest trudna do uratowania.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.