Most Północny - propozycje ZTM

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 05 sty 2012, 22:31

Wolfchen pisze:Myślę, że jednak komunikację się projektuje głównie pod DP i pracę/szkołę, a nie pod okazjonalne wojaże po CH...
Oczywiscie, ponad wszelką wątpliwość masz rację.
Nie zmienia jednak to faktu, ze otwarcie Mostu Północnego nijak się ma do polaczenia Tarchodworow z Arkadia. Czyzby w okolicach wezla Mlociny bylo jakies CH z kinem, ze ludzie nagle przestana byc zainteresowani dojazdem do Arkadii i wobec tego 510 nie jest juz potrzebne?
Ciesze sie, ze co do 17stki sie ze mna zgadzasz.
Golym okiem na tym przykladzie widac chaotycznosc dzialan w projektowaniu KM... Planuje sie uruchomienie 17stki z Tmina na ciag JP2 - kasujac wczesniej 510 argumentujac jednoczesnie, ze w tej relacji jest ono wlasciwie niepotrzebne!

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 05 sty 2012, 23:54

101 rano może być. Po południu co 5-6 minut.
E-8 do Młocin z przystankami jak obecnie i częstotliwością kursowania jak obecnie i powrót na popołudnia co 5-6 minut. Wraz ze 101 byłby autobus co 2,5-3 minuty po południu na Tarchomin/Nowodwory.

508 zmiana trasy z propozycji ZTM na: ...Modlińska - Światowida - Ćmielowska - Świderska - Porajów - Myśliborska - TMP - Metro Młociny. To 508 zastąpiłoby E-4 w drodze do Młocin i jeździłoby częściej niż obecne E-4.

Dzięki czemu można by było wyprostować 503: Nowodwory - Światowida - Modlińska i dalej na Ursynów. 510 "prosta" trasa jak wyżej i dalej do Centralnego jak dotychczas. Przy czym jeśli koniecznie ZTM chce wycofać 510 z Al. JP II i łączyć z 503, to do Arkadii powinien skierować 508, aby ta linia kończyła trasę w rejonie ronda Babka.

511 bez zmian.

N01 powinno być wydłużone do Nowodworów.

PS. ZTM w końcu uruchomi biletomat w Nowodworach
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... _bdik-.jpg
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... k-zal1.jpg
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... k-zal2.jpg
I odpowiedział na wnioski o aktualny stan robót jak poprosiłem o to Prezydenta:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... tomat-.pdf
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... at-zal.pdf
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

R10
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2008, 23:46

Post autor: R10 » 06 sty 2012, 0:18

tarantula01 pisze:Przy czym jeśli koniecznie ZTM chce wycofać 510 z Al. JP II i łączyć z 503, to do Arkadii powinien skierować 508, aby ta linia kończyła trasę w rejonie ronda Babka.
Dokładnie o tym pomyślałem - wyciągnąć 508 z M.Marymont przez ks. Popiełuszki do ronda Babka i w lewo do Arkadii. Linia po zmianach starci swoją pierwszoplanową rolę dowozówki do metra, a takim wydłużeniem połączy Tarchomin i okolice z rzeczoną Arkadią i na puste przebiegi na tym odcinku raczej nie będzie narzekać. Wówczas 510 można by było puścić po obecnej trasie 503 do ronda de Gaulle'a i ew. alejami do Centrala.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sty 2012, 0:22

R10 pisze:Linia po zmianach starci swoją pierwszoplanową rolę dowozówki do metra, a takim wydłużeniem połączy Tarchomin i okolice z rzeczoną Arkadią i na puste przebiegi na tym odcinku raczej nie będzie narzekać.
510 obecnie ma trzy kursy/h na solówkach i wszystkich chętnych zabiera (wraz z, co prawda nielicznymi, pasażerami jadącymi od Centralnego). 508 ma mieć 8 kursów/h na przegubach i na tym odcinku byłoby puste jak bęben (liczymy: 3 kursy po 50 osób to 150 osób/h, na 8 kursów to niecałe 20 osób na kurs).


Ja w ogóle nie widzę problemu (zaraz znowu się dowiem czegoś nowego o sobie pewnie :kekeke:). n510 dowiezie do Złotych Tarasów i tyle.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 sty 2012, 0:58

tarantula01 pisze:101 rano może być. Po południu co 5-6 minut.
E-8 do Młocin z przystankami jak obecnie i częstotliwością kursowania jak obecnie i powrót na popołudnia co 5-6 minut. Wraz ze 101 byłby autobus co 2,5-3 minuty po południu na Tarchomin/Nowodwory.
A czym poza numerem różni się proponowane przez Ciebie E-8 od proponowanego przez ZTM 404? Magia numerka? 404 bardziej pasuje jako uzupełnienie 101 niż E-8 (obydwa są identyczne w lustrzanym odbiciu i obydwa kojarzą się z Tarchominem, 404 przynajmniej w swoim ostatnim wcieleniu).
tarantula01 pisze:508 zmiana trasy z propozycji ZTM na: ...Modlińska - Światowida - Ćmielowska - Świderska - Porajów - Myśliborska - TMP - Metro Młociny. To 508 zastąpiłoby E-4 w drodze do Młocin i jeździłoby częściej niż obecne E-4.
A dlaczego chcesz skazywać osoby przesiadające się przy Ratuszu na jazdę do Młocin naokoło przez Ćmielowską, Świderską i Porajów skoro tamten rejon będzie miał 510 oraz silne 101? 508 to głównie linia dowozowa do Młocin dla Ratusza oraz wzmocnienie dla 101 (czyli właśnie zastępstwo za E-4, które i tak nie jeździ teraz przez Świderską i Porajów).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sty 2012, 1:00

tarantula01 pisze:Wraz ze 101 byłby autobus co 2,5-3 minuty po południu na Tarchomin/Nowodwory.
Wierzysz w to, że ludzie z Nowodworów będą przepuszczać 101, aby wsiąść w twoje E-8 i dojechać w tym samym czasie? Jeśli tak, to 101 trzeba koordynować z 508 co 7,5 min każde (16/h na Tarchomin). Jeśli nie, to po co im linia przyspieszona? I jak w to wszystko ma się wpisywać 508, którego zdaje się nie doliczyłeś?
tarantula01 pisze:508 zmiana trasy z propozycji ZTM na:
O ile trasa wg ZTMu jest kiepska, o tyle twoja jest już cudaczna 8-( .
R10 pisze:Linia po zmianach starci swoją pierwszoplanową rolę dowozówki do metra,
Może dla Tarchomina, dla Konwaliowej nie. Ale nawet dla (części) Tarchomina ma służyć jako dowozówka na Młociny, więc ocb?

Jeszcze uwaga ogólna: jeśli 508 ma jechać przez dwa mosty, to można je próbować wplątać w koordynację z 101 i 404/Ex, a dopiero potem do niego dostosować 511.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 sty 2012, 1:28

KwZ pisze:Jeszcze uwaga ogólna: jeśli 508 ma jechać przez dwa mosty, to można je próbować wplątać w koordynację z 101 i 404/Ex, a dopiero potem do niego dostosować 511.
Jak najbardziej. I tak 508 w kierunku Metra Marymont będzie przejeżdżało na przystanek przy Ratuszu o wiele luźniejsze niż 511. A wręcz śmiem twierdzić, że będzie puste, bo kto z Porajów i Myśliborskiej będzie chciał jechać w tym kierunku... Dlatego będzie dużo miejsca dla ludzi przesiadających się z podmiejskich przy Konwaliowej i o to chodzi. Idealnie by było, gdyby 508 i 511 jeździły w takcie 5-3, z dłuższym odstępem przed 508 oczywiście, ale jeśli wyjdzie koordynacja 6-2 to też będzie OK. Ważne tylko, żeby puste 508 przyjeżdżało na Ratusz przed 511, które zapełnia wcześniej Dąbrówka Wiślana i reszta Modlińskiej.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 06 sty 2012, 9:55

sprokett, nie martw się, zanim te zmiany będą wprowadzone i zanim się do nich przyzwyczaimy to twoje dziecko będzie jeździć już z koleżankami do Arkadii... A wracać N63. :)
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 sty 2012, 11:54

MichalJ pisze:Tory są między tymi ulicami. Z przystanku autobusów z mostu na tramwaj w stronę Marymonckiej jest do przejścia tyle, co długość wysepki tramwajowej. W drugą stronę jest gorzej, bo trzeba przejść pod Trasą.
Można jeszcze przesiąść się przy Metrze Młociny do 33, ale to już byłby niezły hardcore ;-)
sprokett pisze:
person pisze:Czy ul. Świderska jest główną ulica Tarchodworów?
Nie masz wpisanego miejsca zamieszkania na profilu, więc uśredniam osiedle do jego głównej części.
A co to wnosi do dyskusji? Dzis jezdze dwoma wozkami ze Swiderskiej do Arkadii bezpośrednio 510. Po zapowiadanych zmianach, w celu dokonania "dogodnej przesiadki" mam zapieprzac podziemiami na Marymoncie do tramwaju, albo ganiac z wozkami pomiedzy wiaduktami w okolicach ul. Marymonckiej lub zajezdni?
Co wnosi do dyskusji? Wpierw piszesz o połączeniu Tarchodworów z centrum handlowym i kinem. Odpowiedziałem, że z tych osiedli do CH i kina na Pradze dowozi 509. Po czym ty nagle odpalasz, że 509 nie jeździ Świderską.
Czy obecnie mieszkańcy osiedli przy takich ulicach jak Odkryta, Milenijna, Ćmielowska, Pomorska itp. itd. mają bezpośredni dojazd do najbliższego, dużego CH i przybytku X muzy? Przez ile przejść i z iloma przesiadkami mieszkańcy tamtych rejonów muszą zapieprzać aby wydać trochę złotówek?

Ja naprawdę jestem świadom, że utrata bezpośredniego połączenia w interesującej relacji boli (aczkolwiek od dziecka byłem przyzwyczajany do przesiadek). Również dostrzegam potencjał pasażerotwórczy jaki posiada Arkadia.
Niemniej uważam, ze nie potrafisz w tym temacie wyjść poza ramy partykularnego interesu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sty 2012, 12:04

sprokett pisze:O Łazienkach napisalem w kontekscie tazke zabieranego nam 503 :neutral:
Zostają Pola Mokotowskie, pola za Gocławiem, Park Kaskada, Park Olszyna, Lasek na Kole (3 parki, do których nie chciałeś mieć dojazdu 526), Park Moczydło i Szymańskiego, dojdzie znacznie bliżej Lasek Bielański (imho fajniejszy od Łazienek); nie liczę brzegu Wisły, który zwłaszcza na północ od Nowodworów jest całkiem przyjemny. Jeszcze jest las za Choszczówką. 10 innych możliwości, żal odrzucony.

[ Dodano: |6 Sty 2012|, 2012 12:05 ]
[zapomniałem o Parku Skaryszewskim]
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 06 sty 2012, 12:12

tarantula01 pisze:PS. ZTM w końcu uruchomi biletomat w Nowodworach
ZTM na pewno nie uruchomi biletomatu (jest to nawet w pismach).
Uruchomi go Mennica.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 sty 2012, 12:17

KwZ pisze:[zapomniałem o Parku Skaryszewskim]
Ale do Skaryszaka z Tarchodworów jest 509, które nie jeździ ze Świderskiej! Twój pomysł został odrzucony.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sty 2012, 12:29

tarantula01 pisze:508 zmiana trasy z propozycji ZTM na:
Tłumaczono mi, że jeśli chodzi o Świderską, to są to trzy przystanki: Pancera (jest i będzie 510), Tarchomin płd. oraz Picassa. Na wszystkich będzie 186, a Picassa dodatkowo będzie w strefie dojścia do TMP. Jeśli jednak chcemy zapewnić tym dwóm ostatnim bezpośrednią obsługę, to można (prościej i imo efektywniej) przekierować tam 101, na Myśliborskiej zostawiając 508. Ja w którymś momencie w tym celu proponowałem 511.

[ Dodano: |6 Sty 2012|, 2012 12:32 ]
person pisze:Ale do Skaryszaka z Tarchodworów jest 509, które nie jeździ ze Świderskiej! Twój pomysł został odrzucony.
Spacer to spacer :P
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 sty 2012, 12:43

bepe pisze:
Łukasz pisze:Po dodaniu 128 naprawdę trzeba odciążać 175?
A 128 jeździ na pl. Zamkowy i Uniwersytet?
A 175 jeździ na Pl.Zamkowy?
128 jeździ na Uniwersytet.
Nie podjeżdża pod bramę główną, ale bardzo blisko.

Poza tym na 128 jest jeszcze rezerwa w postaci możliwości zwiększenia taboru.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sty 2012, 13:03

Łukasz pisze:Poza tym na 128 jest jeszcze rezerwa w postaci możliwości zwiększenia taboru.
Reserved pisał, że nie, choć nie pisał dlaczego. Pewnie chodzi o spartańską pętlę Mariensztat.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ