Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Marvin
Posty: 172
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:55
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: Marvin » 16 kwie 2012, 16:59

Marvin pisze:to będzie w końcu Conecto czy Citaro? :-k
Sam sobie odpowiem: Conecto.
http://www.antyradio.pl/Prawda/Warszawa ... -nas-wozic
Stawicki nie zapomniał dodać, że produkowane w Turcji :-"

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 16 kwie 2012, 17:05

Ja na miejscu rzecznika (coś z tym prezesem przesadziłem :P) bym takich informacji nie ujawniał, gdyż oficjalnie przyznał w sumie, że "dziadujemy". Bierzemy tylko to co najtańsze. Choć w sumie, taka prawda.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 kwie 2012, 17:07

fraktal pisze:Bierzemy tylko to co najtańsze.
PZP niestety nie sprzyja dobrym wyborom. :neutral:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 16 kwie 2012, 17:12

Nie wiem, czy to wina PZP czy układających wymagania przetargowe akurat. Ale też wiadomo jak się bierze na kredyt, to raczej nie to co najdroższe.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 kwie 2012, 17:22

Cena nie musi być wcale najważnieszym kryterium w przetargu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 16 kwie 2012, 19:24

Ciekawe, że w przypadku 10-metrowych pojazdów, MAN i Solbus zaoferowały wozy z zabudowaną kabiną kierowcy, a Solaris nie...
noidea

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 16 kwie 2012, 19:33

Adam G. pisze:Ciekawe, że w przypadku 10-metrowych pojazdów, MAN i Solbus zaoferowały wozy z zabudowaną kabiną kierowcy, a Solaris nie...
Układ drzwi 1-2-2 ? Nie pamiętam jaki był wymóg.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 16 kwie 2012, 21:19

MeWa pisze:Cena nie musi być wcale najważnieszym kryterium w przetargu.
Oczywiście, że nie. Tylko mało kto chce się podkładać i wybierać na podstawie innego kryterium - cena jest obiektywna i nikt urzędnikowi nie powie, że ustawił przetarg.

Nuxxx
Posty: 1
Rejestracja: 17 kwie 2012, 7:34

Post autor: Nuxxx » 17 kwie 2012, 7:59

Wolfchen pisze:
Patryk2222 pisze:Kolejna ciekawostka to Solowy autobus zaproponowany przez Mana ma silnik stojący z więżą (moc silnika zastosowanego to 213kW ok 290KM jedyny oferowany z taką mocą to właśnie stojący).
No, MAN mnie bardzo mile zaskoczył tą ofertą :)
Drivter1234 pisze:Czy to oznacza że MZA kupi 20 sztuk SU10, 25 sztuk Solbusa z Łańcuta 12 m. i do tego 60 sztuk Mercedesa 18 metrów ???!!!
Niestety. A ja nadal się zastanawiam, jakim cudem Solbus wyciągnął 50 sztuk "doświadczenia"... :-k
Patryk2222 pisze:Jeszcze jakieś odwołania mogą być ale generalnie tak.
Na maxi pewnie będzie odwołanie.
Patryk2222 pisze:Masz racje Kleszczowa najbardziej zapuszczona im się przydadzą takie wozy, zresztą serwis będą mieli blisko :P
Dla kebabów będzie to akurat przydatne :P
konri pisze:Wreszcie monopol Solarisa został przełamany
Wolałbym, żeby jednak ten "monopol" przełamało Volvo, a nie szrot jadący na szanowanej marce... Ale to tylko moja opinia.
@wilczku - strzałem w kolano było wpisanie do przetargu kryterium ceny aż 88% !!! widaomo tanie mięso psy jedzą, każdy "poważny" producent szuka możliwości tańszej produkcji, lada moment solaris przeniesie się z produkcją do indii, bo to mu się bardziej opłaci hehe, moim zdaniem dajmy sznsę "kebabom" aby przełamać hegemonię pewnych producentów w stolicy, volvo nie wystartował bo wielu "układaczy" specyfikacji fantazja poniosła, jeszcze trochę a wyposażenie warszawskich autobusów nie będzie robił elcab czy novamedia a NASA haha, a co do solbusa to faktycznie sprytnie pogrywa i to doświadczenie jest chyba trochę naciągane

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 kwie 2012, 8:17

Czy Pesa w przetargu na 186 też miała wystarczające doświadczenie w produkcji tramwajów?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 kwie 2012, 11:28

Wymagane było bodaj 15 sztuk.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fazi r-1
Posty: 5
Rejestracja: 17 kwie 2012, 13:20
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: fazi r-1 » 17 kwie 2012, 14:03

Jeśli chodzi o 10 metrowe autobusy. cięzko się przyczepić. Autobusy sprawdzone. nie ma kopotu z servisem. znane kierowca i mechanikom. Szkoda moze ze nie MAN. ale myśle ze miało znaczenie na który zakład pojadą. Autobusy 12 metrowe - Ja jestem totalnie zaskoczony. Jesli chodzi o sam przetarg to wyjasniło sie dlaczego solbus autobusy 10 merowe te z woronicza nazwali sm 10. Jak by w poprzednim przetargu wygrali na 18 metrowe, tez by je tak nazwali. Dla mnie typowa ustawka, a sam wybór to jak dla mnie sprawa dla CBA. Jesli chodzi o wozy - te które sa na R-1 SM-10 co udaja SM-12 to jedna wielka porażka. Bzdura jest że kierowcy je chwala. Paliwożerne okropnie. W okresie zimowym spalania wynosiło porównywalnie do solaris 18. Kierowcy mieli przepały po 30 litrów na brygade dziennie. W końcu z kart drogowych znikły normy paliwowe na tych autobusach. Teraz gdy jest ciepło sytułacja troche sie unormowała, autobusy mniej pala a normy zwiększone. Kabiny małe i żle zaprojektowane, Przyciski obsługi nie sa rozmieszczone ergonomicznie. Np przycisk awaryjnych który używa sie czesto dziekujac innym kierowca ,schowany za kierownice, a hebel usytułowany w centralnym miejscu tak ze kierowcy na poczatku właczali go nie chcący załanczajac kierunkowskaz co powodowało ze wozy stawały na rondzie lub skrzyzowaniu czekajac na pomoc, bo kierowca nie miał pojecia ze wyłączył hebel. Szyba kabiny odzielajacej z przedziałem pasażerskim to tragedia. W dzień odbija sie słonce co powoduje ze lusterko jest nie widoczne. Napewno widzieliscie że kierowcy wieszaja sobie kartki lub gazete na lusterku, by sie nie odbijało słonce. Musza sobie jakoś radzić. W nocy za to widac w tej szybie zamiast lusterka oswietlony przedział pasażerski. Po licznych uwagach klejono folie przeciw odblaskowa. Faktycznie mniej sie odbija ale widac wszystko tak jak by sie plywało z otwartymi oczyma pod wodą. Dzwi otwierały sie bardzo długo i powoli. Teraz to poprawiono w niektórych wozach. Elektronika to inna bajka. Cały czas awarie. Nie jest czyms nie normalnym ze brygada całodzienna jedzie 3 wozami. Zanikaja wyswietlacze, zawieszaja sie sterowniki. Ale co tu gadac jesli autobusy jadąc z fabryki juz sie psuły jadac do warszawy. Serwisu nie ma praktycznie. komputer to fikcja. We wszystkich wozach pokazuje tyle samo np zużycia paliwa czy srednie spalanie. I Jeszcze jedno. Na forum był gdzies wpis że kierowcy sa zadowoleni bo juz wozy sa rozdysponowane. Wozy rozdano nawet nie informujac kierowców. Dowiadywali sie o tym dostajac grafiki, jak miał na grafiku 16 razy 192 lub 715 to znaczyło ze jest szczęśliwym posiadaczem. Niektórzy chodzili do kierownika i po kilku wizytach lub nawet raporcie woz łaskawie zdięto ze stanu, z komentarzem że jak nie chce tego autobusu to nie dostanie już nigdy zadnego Nie wszyscy poszli oczywiście, co np dało że kierowca pracujacy od pół roku w mza ma juz na stanie nowy wóz.
Jesli chodzi o 18 to tez lekkie zaskoczenie. Ciekawe na którym zakladzie beda. W zeszłym roku Mercedes był na testach na R-1. Mocnego szału nie było, i po tygodniu ciezko powiedziec jak beda sie sprawowały majac 400 tyś km. Z tego co wiem kierowcy którzy nim jeżdzili pisali raport z testów. Lista wad i usterek była bardzo długa ,dlatego nie spodziewalismy sie ze wygra mercedes. Aha i i to było Citaro czyli wersja droższa i niby lepsza

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 17 kwie 2012, 14:14

Faktycznie te Solbusy to porażka. Pamiętam jak jakiś miesiąc temu pasażer w 210 się "pruł" bo CG nie zaskoczyło i autobus odjechał. =P~

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 17 kwie 2012, 15:13

Kod: Zaznacz cały

 Aha i i to było Citaro czyli wersja droższa i niby lepsza
Nie, to musiało być Conecto skoro na przegubowcu ( a on daje raczej sprawdzone informacje )
jest napisane "wygrano ofertę EvoBus Polska jako przedstawiciela firmy Mercedes (model Mercedes Conecto G)."

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 kwie 2012, 15:14

fazi r-1 pisze: Kabiny małe i żle zaprojektowane,
Rozumiem, że kierowcy w dziesięciometrowym wozie, chcieliby mieć kabinę na pół autobusu? :> Krótki autobus, to i kabina mniejsza.

ODPOWIEDZ