Cięcia linii kolejowych

Moderator: JacekM

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 15 lut 2013, 16:45

Pierwsza lista to w większości łącznice i bocznice, jeżeli są używane w ruchu towarowym to najlepiej by było, żeby zarządzanie nad nimi przejęli przewoźnicy lub zakłady przemysłowe z nich korzystające.
Druga to linie w większości z niewielkim ruchem towarowym i sezonowym pasażerskim, pewnie będą przedmiotem negocjacji z samorządami na temat przejęcia bądź dofinansowania utrzymania.
Pozostałe dwie listy to raczej nie należy traktować poważnie w kwestii wyłączenia z ruchu.
Zastanawia mnie tylko występujące praktycznie w każdym akapicie określenie "czasowe wyłączenie ruchu". To trochę sprzeczne z określeniem "definitywne" :>

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 lut 2013, 17:21

TOMEK pisze:Zastanawia mnie tylko występujące praktycznie w każdym akapicie określenie "czasowe wyłączenie ruchu". To trochę sprzeczne z określeniem "definitywne"
Tak jak "zawieszenie" w warunkach warszawskich. Lepiej brzmi, a co z tego wychodzi, to wiadomo...

Poza tym zazwyczaj po "czasowym wyłączeniu ruchu" torowisko nie nadaje się do użytkowania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 lut 2013, 19:51

Ale żeby zawieszać linię kolejową przez Wadowice? To dokąd ten pociąg papieski będzie teraz jeździł =P~ Ech to kolejarskie państwo w państwie. Ledwo co dłubali przy torach na Mazurach i była wielka ekscytacja w Rucianem, a teraz nagle Schluss.

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 15 lut 2013, 21:34

Myślę, że większość linii z list 3 i 4 nie jest zagrożona, tym bardziej, że na niektórych z nich były w ostatnich latach lub są obecnie prowadzone rewitalizacje. Moim zdaniem te wykazy zostały stworzone i upublicznione po to, żeby uzasadnić rosnące opłaty za dostęp do infrastruktury oraz wywrzeć presję na samorządach, żeby dali kasę na utrzymanie i remonty. Takie akcje były już wcześniej, tylko że dotyczyły pojedynczych odcinków i kończyły się utrzymaniem ruchu (np. Siedlce - Sokołów) albo przejęciem przez samorządy (np. Lipusz - Bytów).

[ Dodano: |15 Lut 2013|, 2013 21:40 ]
MeWa pisze:Poza tym zazwyczaj po "czasowym wyłączeniu ruchu" torowisko nie nadaje się do użytkowania.
Zależy, w zeszłym roku była impreza podczas której "zaliczano" m. in. linię Łapy - Ostrołęka, gdzie do Śniadowa nic nie jeździło od wielu lat, a przejazd się udał chyba bez większych problemów organizacyjnych i technicznych.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 lut 2013, 22:26

osa pisze:Ledwo co dłubali przy torach na Mazurach i była wielka ekscytacja w Rucianem, a teraz nagle Schluss.
Z ciekawości - wiesz może, czy ktokolwiek tymi pociągami jeździł?
Czy ktoś w tym Rucianem czy Spychowie wsiadał?

Byłem w czerwcu na działce u koleżanki pod Spychowem i miałem plan się przejechać jednym z tych kilku pociągów dziennie, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lut 2013, 22:42

Ale o jakich 4 listach mówicie? :-s RK podlinkował dwie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 15 lut 2013, 23:16

Może tu będzie łatwiej:

http://www.kurierkolejowy.eu/files/news/wykaz_linii.pdf

BTW Głuchołazy zostaną odcięte jak zamkną.

NOWY ŚWIĘTÓW - GŁUCHOŁAZY ZDRÓJ
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 15 lut 2013, 23:54

W tym linku z kolei nie ma już podziału na "wstępnie" i "definitywnie".

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lut 2013, 0:08

Numeracja l.p. nadal dotyczy dwóch list (tylko niepodpisanych, która jest która). Ocb?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 16 lut 2013, 0:19

A BB-Wadowice, gdzie normalnie jeżdżą pociągi? Wyrzucą je, bo "trzeba zamknąć"? :-s
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 lut 2013, 1:53

KwZ pisze:Ale o jakich 4 listach mówicie? :-s RK podlinkował dwie.
A pliki umie liczyć? :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lut 2013, 6:16

Nie :-s Tu widzę dwie listy, tu też dwie (cz. 1 i cz. 2). I w sumie mają 910+1090=2000 km, tak, jak pisze RK.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 16 lut 2013, 14:31

BJ pisze: Z ciekawości - wiesz może, czy ktokolwiek tymi pociągami jeździł?
Jeździłem tym kilka, kilkanaście razy i tak - z Olsztyna do Szczytna pociąg jest pełen, od Szczytna do Pisza pociąg jest pół pełen, za Piszem (gdzie był mój punkt docelowy) rzeczywiście możliwe były już pustki (bo i żadnego większego punktu po drodze do Ełku nie ma). I chociaż Pisz-Ełk można chyba zakwalifikować jako rzeczywiście do odstrzału, to decyzja o zamknięciu Szczytno-Pisz jest co najmniej zastanawiająca. Bo i Pisz i Ruciane to nie są takie miejscowości małe, a i turyści...

Oczywiście abstrahując od tego, że na trasie była absurdalna częstotliwość dwóch pociągów na dobę, co chyba teraz zmieniono na odcinku Olsztyn - Szczytno (i słusznie, na tym odcinku pociągi są najatrakcyjniejsze).

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 16 lut 2013, 15:22

Piter232 pisze:Bo i Pisz i Ruciane to nie są takie miejscowości małe, a i turyści...
Przez wspomnianą przez ciebie częstotliwość dla turystów te pociągi są kompletnie nieatrakcyjne.

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 16 lut 2013, 15:49

Przez wspomnianą przez ciebie częstotliwość dla turystów te pociągi są kompletnie nieatrakcyjne.
Biorąc pod uwagę, jaką pustynią komunikacyjną jest Pisz jak i to, że nie jadąc z Warszawy dojazd do Pisza jest koszmarny, pociąg z nawet tak absurdalnym rozkładem jazdy jest atrakcyjny. Zresztą - w 2 godziny z Olsztyna do Pisza niczym innym nie dojedziesz (zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet samochodem to byłby wyczyn). W Rucianym (miejscowości o wiele bardziej turystycznej w sumie) też chyba jakoś rewelacyjnie z autobusami nie ma, acz dokładnie to nie wiem.

ODPOWIEDZ