CiÄcia linii kolejowych
Moderator: JacekM
Pierwsza lista to w większości łącznice i bocznice, jeżeli są używane w ruchu towarowym to najlepiej by było, żeby zarządzanie nad nimi przejęli przewoźnicy lub zakłady przemysłowe z nich korzystające.
Druga to linie w większości z niewielkim ruchem towarowym i sezonowym pasażerskim, pewnie będą przedmiotem negocjacji z samorządami na temat przejęcia bądź dofinansowania utrzymania.
Pozostałe dwie listy to raczej nie należy traktować poważnie w kwestii wyłączenia z ruchu.
Zastanawia mnie tylko występujące praktycznie w każdym akapicie określenie "czasowe wyłączenie ruchu". To trochę sprzeczne z określeniem "definitywne"
Druga to linie w większości z niewielkim ruchem towarowym i sezonowym pasażerskim, pewnie będą przedmiotem negocjacji z samorządami na temat przejęcia bądź dofinansowania utrzymania.
Pozostałe dwie listy to raczej nie należy traktować poważnie w kwestii wyłączenia z ruchu.
Zastanawia mnie tylko występujące praktycznie w każdym akapicie określenie "czasowe wyłączenie ruchu". To trochę sprzeczne z określeniem "definitywne"
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Tak jak "zawieszenie" w warunkach warszawskich. Lepiej brzmi, a co z tego wychodzi, to wiadomo...TOMEK pisze:Zastanawia mnie tylko występujące praktycznie w każdym akapicie określenie "czasowe wyłączenie ruchu". To trochę sprzeczne z określeniem "definitywne"
Poza tym zazwyczaj po "czasowym wyłączeniu ruchu" torowisko nie nadaje się do użytkowania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Myślę, że większość linii z list 3 i 4 nie jest zagrożona, tym bardziej, że na niektórych z nich były w ostatnich latach lub są obecnie prowadzone rewitalizacje. Moim zdaniem te wykazy zostały stworzone i upublicznione po to, żeby uzasadnić rosnące opłaty za dostęp do infrastruktury oraz wywrzeć presję na samorządach, żeby dali kasę na utrzymanie i remonty. Takie akcje były już wcześniej, tylko że dotyczyły pojedynczych odcinków i kończyły się utrzymaniem ruchu (np. Siedlce - Sokołów) albo przejęciem przez samorządy (np. Lipusz - Bytów).
[ Dodano: |15 Lut 2013|, 2013 21:40 ]
[ Dodano: |15 Lut 2013|, 2013 21:40 ]
Zależy, w zeszłym roku była impreza podczas której "zaliczano" m. in. linię Łapy - Ostrołęka, gdzie do Śniadowa nic nie jeździło od wielu lat, a przejazd się udał chyba bez większych problemów organizacyjnych i technicznych.MeWa pisze:Poza tym zazwyczaj po "czasowym wyłączeniu ruchu" torowisko nie nadaje się do użytkowania.
Z ciekawości - wiesz może, czy ktokolwiek tymi pociągami jeździł?osa pisze:Ledwo co dłubali przy torach na Mazurach i była wielka ekscytacja w Rucianem, a teraz nagle Schluss.
Czy ktoś w tym Rucianem czy Spychowie wsiadał?
Byłem w czerwcu na działce u koleżanki pod Spychowem i miałem plan się przejechać jednym z tych kilku pociągów dziennie, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło.
Może tu będzie łatwiej:
http://www.kurierkolejowy.eu/files/news/wykaz_linii.pdf
BTW Głuchołazy zostaną odcięte jak zamkną.
NOWY ŚWIĘTÓW - GŁUCHOŁAZY ZDRÓJ
http://www.kurierkolejowy.eu/files/news/wykaz_linii.pdf
BTW Głuchołazy zostaną odcięte jak zamkną.
NOWY ŚWIĘTÓW - GŁUCHOŁAZY ZDRÓJ
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Jeździłem tym kilka, kilkanaście razy i tak - z Olsztyna do Szczytna pociąg jest pełen, od Szczytna do Pisza pociąg jest pół pełen, za Piszem (gdzie był mój punkt docelowy) rzeczywiście możliwe były już pustki (bo i żadnego większego punktu po drodze do Ełku nie ma). I chociaż Pisz-Ełk można chyba zakwalifikować jako rzeczywiście do odstrzału, to decyzja o zamknięciu Szczytno-Pisz jest co najmniej zastanawiająca. Bo i Pisz i Ruciane to nie są takie miejscowości małe, a i turyści...BJ pisze: Z ciekawości - wiesz może, czy ktokolwiek tymi pociągami jeździł?
Oczywiście abstrahując od tego, że na trasie była absurdalna częstotliwość dwóch pociągów na dobę, co chyba teraz zmieniono na odcinku Olsztyn - Szczytno (i słusznie, na tym odcinku pociągi są najatrakcyjniejsze).
Biorąc pod uwagę, jaką pustynią komunikacyjną jest Pisz jak i to, że nie jadąc z Warszawy dojazd do Pisza jest koszmarny, pociąg z nawet tak absurdalnym rozkładem jazdy jest atrakcyjny. Zresztą - w 2 godziny z Olsztyna do Pisza niczym innym nie dojedziesz (zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet samochodem to byłby wyczyn). W Rucianym (miejscowości o wiele bardziej turystycznej w sumie) też chyba jakoś rewelacyjnie z autobusami nie ma, acz dokładnie to nie wiem.Przez wspomnianą przez ciebie częstotliwość dla turystów te pociągi są kompletnie nieatrakcyjne.