Tramwaje po otwarciu centralnego ogryzka M2

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 wrz 2012, 14:13

A tu się zgodzę - szczególnie dla jadących na Wileniak i dalej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 wrz 2012, 14:13

Sloty na Gocław powinna oddać Zielenecka - co najmniej 2. Czy Waszyngtona też, to do rozważenia i sprawdzenia - ile wschodniej Grochowskiej pojedzie do metra. Być może 4 sloty by tam wówczas wystarczyły i na Gocław byłyby też 4.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 wrz 2012, 14:18

Wolfchen ma rację. Moje myśli co do przedłużenia ogryzka są dalej skierowane, aż do pętli Górczewska.
ZUS fundatorem emigracji

draco
Posty: 90
Rejestracja: 22 sie 2011, 14:06
Lokalizacja: Uniwersytet Warszawski

Post autor: draco » 16 kwie 2013, 10:55

Odkopuję temat, bo miałem wczoraj wizję. :grin:

Zakładam, że w dniu otwarcia M2C będą istniały tory między Jelonkami a Bemowem i w głąb Tarchomina. Układ linii widzę tak:
1: Annopol - Most Gdański - Okopowa - Towarowa - Grójecka - Okęcie
2: Winnica - MMłociny
3: Annopol - 11 Listopada - Targowa - Grochowska - Gocławek
4: Żerań Wschodni - Most Gdański - Marszałkowska - Puławska - Wyścigi
5: Tarchomin - MMłociny - Powstańców Śląskich - Górczewska
6: Winnica - MMarymont - Słowackiego - Mickiewicza - Most Gdański - Targowa - DWW
7: Banacha - Al. Jerozolimskie - Zieleniecka - Bazylika
8: Wiatraczna - Grochowska - Zieleniecka - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Kasprzaka - Wolska - Górczewska
9: Okęcie - Grójecka - Al. Jerozolimskie - Waszyngtona - Gocławek
10: MMłociny - Powstańców Śląskich - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Niepodległości - Kielecka
14: Banacha - Filtrowa - Nowowiejska - Puławska - MWilanowska
15: Okęcie - Grójecka - Filtrowa - Nowowiejska - Marszałkowska - Mickiewicza - Potok
17: Tarchomin - MMarymont - Popiełuszki - JP2 - Niepodległości - Wołoska - Służewiec
18: Żerań - Stare Miasto - Marszałkowska - Puławska - Woronicza - Służewiec
19: Wyścigi - Puławska - Nowowiejska - Niepodległości - JP2 - Broniewskiego - MMłociny
20: Boernerowo - Obozowa - Towarowa - Banacha
22: Piaski - Broniewskiego - Okopowa - Towarowa - Al.Jerozolimskie - Zieleniecka - Targowa - Czynszowa
23: Wiatraczna - Grochowska - Targowa - Stare Miasto - Solidarności - Obozowa - Nowe Bemowo
24: Gocławek - Waszyngtona - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Obozowa - Nowe Bemowo
26: Annopol - 11 Listopada - Stare Miasto - Solidarności - Wolska - Górczewska
27: Cm. Wolski - Wolska - Okopowa - Popiełuszki - MMarymont
28: DWW - Targowa - Most Gdański - Broniewskiego - Powstańców Śląskich - Górczewska
31: Służewiec - Woronicza - MWilanowska
35: Nowe Bemowo - Broniewskiego - Stawki - - Marszałkowska - Puławska - Wyścigi
41: Żerań Wschodni - Most Gdański - - JP2 - Niepodległości - Wołoska - Woronicza

Znaczy bez rewolucji. Po zbudowaniu torów na Gocław przetrasowanie tam 22 i dołożenie 21, a po zbudowaniu torów Żerań - Tarchomin przedłużenie 21.
Po zbudowaniu torów do Wilanowa wysłanie tam 6 i 14 oraz wydłużenie 28 na Pradze.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2013, 11:01

A uzasadnienia gdzie? :twisted:
draco pisze:6: Tarchomin - MMarymont - Słowackiego - Mickiewicza - Most Gdański - Targowa - DWW
Solówkami na Tarchomin? :bredzisz: I po co dwie linie z DWW na Most Gdański?
draco pisze:8: Wiatraczna - Grochowska - Zieleniecka - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Kasprzaka - Wolska - Górczewska
Myślisz, że jedyna linia tramwajowa łącząca bezpośrednio stacje Stadion i Rondo Daszyńskiego ocaleje? :>
draco pisze:10: MMłociny - Powstańców Śląskich - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Niepodległości - Kielecka
draco pisze:19: Wyścigi - Puławska - Nowowiejska - Niepodległości - JP2 - Broniewskiego - MMłociny
Po co ta zamiana? 10 na Politechnice pracuje znakomicie. 35 bis nie trzeba.
draco pisze:20: Boernerowo - Obozowa - Towarowa - Banacha
Dowozówka co 10/15/15? :>

[ Dodano: Wto 16 Kwi, 2013 ]
draco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław przetrasowanie tam 22 i dołożenie 21
22 za słabe.
draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa wysłanie tam 6 i 14
Zaraz, to jak by ta 6 miała jeździć?

Sensowne: zamiana 23/26.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

draco
Posty: 90
Rejestracja: 22 sie 2011, 14:06
Lokalizacja: Uniwersytet Warszawski

Post autor: draco » 16 kwie 2013, 12:41

Bastian pisze:A uzasadnienia gdzie? :twisted:
draco pisze:6: Tarchomin - MMarymont - Słowackiego - Mickiewicza - Most Gdański - Targowa - DWW
Solówkami na Tarchomin? :bredzisz: I po co dwie linie z DWW na Most Gdański?
draco pisze:8: Wiatraczna - Grochowska - Zieleniecka - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Kasprzaka - Wolska - Górczewska
Myślisz, że jedyna linia tramwajowa łącząca bezpośrednio stacje Stadion i Rondo Daszyńskiego ocaleje? :>
draco pisze:10: MMłociny - Powstańców Śląskich - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Niepodległości - Kielecka
draco pisze:19: Wyścigi - Puławska - Nowowiejska - Niepodległości - JP2 - Broniewskiego - MMłociny
Po co ta zamiana? 10 na Politechnice pracuje znakomicie. 35 bis nie trzeba.
draco pisze:20: Boernerowo - Obozowa - Towarowa - Banacha
Dowozówka co 10/15/15? :>

[ Dodano: Wto 16 Kwi, 2013 ]
draco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław przetrasowanie tam 22 i dołożenie 21
22 za słabe.
draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa wysłanie tam 6 i 14
Zaraz, to jak by ta 6 miała jeździć?

Sensowne: zamiana 23/26.
Wierzyłem, że do wizji to nie trzeba uzasadniać. O-)

Z 6 jest największy problem. Z powodów politycznych coś musi na Słowackiego jeździć i na południe najsensowniej coś takiego zakrańcować przy DWW. Po zbudowaniu torów do Wilanowa 6 powinno pojechać Marszałkowską, czym częściowo bądź całkowicie zastąpi 518 i 519.
8 na Pradze i na Woli spełnia dwa różne zadania.
10 z MMłociny przez Wolską na Służewiec to trasa za długa. Już kilka razy na tym forum była mowa o skróceniu do Kaliskiej. Wtedy zamiast Mokotowskiego odcinka 10 i całego 33 dostajemy 19.
Po zbudowaniu torów na Gocław 22 jest do wzmocnienia. Najlepiej kosztem 27 na Okopowej i 28 na Bielanach.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2013, 13:31

draco pisze:Z 6 jest największy problem. Z powodów politycznych coś musi na Słowackiego jeździć i na południe najsensowniej coś takiego zakrańcować przy DWW.
OK, ale wtedy nie ma sensu tam równocześnie krańcować 28.
draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa 6 powinno pojechać Marszałkowską, czym częściowo bądź całkowicie zastąpi 518 i 519.
Ale jednak długo po metrze... I po co druga (po 17) silna linia na Marymonckiej? :>
draco pisze:8 na Pradze i na Woli spełnia dwa różne zadania.
No tak, ale można zakwestionować sens utrzymywania środka.
draco pisze:10 z MMłociny przez Wolską na Służewiec to trasa za długa. Już kilka razy na tym forum była mowa o skróceniu do Kaliskiej. Wtedy zamiast Mokotowskiego odcinka 10 i całego 33 dostajemy 19.
Oczywiście Kieleckiej. 33 (19) to linia silna, więc niepotrzebnie podbijamy Puławską (tu nie trzeba rekompensaty za 14). To 17 chcieliśmy skracać do Kieleckiej, nie 10...
draco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław 22 jest do wzmocnienia. Najlepiej kosztem 27 na Okopowej i 28 na Bielanach.
Nawet przy takim założeniu nie wydaje mi się to potrzebne :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 kwie 2013, 13:57

Dawno temu miałem przebłysk dla 20. Boernerowo-Obozowa-Młynarska-Wolska -Towarowa-skręt w Kasprzaka/ nad stacją metra /- skręt w Skierniewicką- skręt w Wolską-skręt w Młynarską- dalej na Boernerowo. Czyli dowozówka do ogryzka metra. Może być solowy wagon, ale poza szczytem.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2013, 14:06

Kiepskie, bo z RD jechałoby na Obozową z innego przystanku, niż 24, a w dodatku nie miałoby przystanku w rejonie byłego Pedetu.

Spotkałem się natomiast z pomysłem linii OSG - Kasprzaka - RD - Towarowa - Obozowa - Boernerowo.
a/p TALENT pisze:Młynarska-Wolska -Towarowa
Znajdź niepasujący element ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 kwie 2013, 14:11

Pewnie Świerczewskiego =P~
ZUS fundatorem emigracji

draco
Posty: 90
Rejestracja: 22 sie 2011, 14:06
Lokalizacja: Uniwersytet Warszawski

Post autor: draco » 16 kwie 2013, 15:27

Bastian pisze:
draco pisze:Z 6 jest największy problem. Z powodów politycznych coś musi na Słowackiego jeździć i na południe najsensowniej coś takiego zakrańcować przy DWW.
OK, ale wtedy nie ma sensu tam równocześnie krańcować 28.
draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa 6 powinno pojechać Marszałkowską, czym częściowo bądź całkowicie zastąpi 518 i 519.
Ale jednak długo po metrze... I po co druga (po 17) silna linia na Marymonckiej? :>
draco pisze:8 na Pradze i na Woli spełnia dwa różne zadania.
No tak, ale można zakwestionować sens utrzymywania środka.
draco pisze:10 z MMłociny przez Wolską na Służewiec to trasa za długa. Już kilka razy na tym forum była mowa o skróceniu do Kaliskiej. Wtedy zamiast Mokotowskiego odcinka 10 i całego 33 dostajemy 19.
Oczywiście Kieleckiej. 33 (19) to linia silna, więc niepotrzebnie podbijamy Puławską (tu nie trzeba rekompensaty za 14). To 17 chcieliśmy skracać do Kieleckiej, nie 10...
draco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław 22 jest do wzmocnienia. Najlepiej kosztem 27 na Okopowej i 28 na Bielanach.
Nawet przy takim założeniu nie wydaje mi się to potrzebne :-k
Po otwarciu trasy do Wilanowa widzę tam słabe 6 i 35 oraz silną 14. Wtedy spokojnie będzie miejsce dla silnej 19 na Puławskiej.

Silna 17 tylko do Kieleckiej to nie jest moim zdaniem dobry pomysł. Lepiej tam zakrańcować 10 i zostawić 17 na Służewiec.

Na Pradze nie przewiduję spadku popularności 8. Trasa Grochowska - Centrum z niewygodną przesiadką do metra to mało atrakcyjna propozycja dla mieszkańców. Za to spadek popularności na odcinku centralnym dociera do mnie z trudem.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 16 kwie 2013, 18:43

Tak z ciekawości zajrzałem i ... hm duet 19/35 (podobne końce) jakoś do mnie mało przemawia. Silne 19 (tzn. 33) przynajmniej do SGH.
Sceptycznie patrzę też na 5 - tę jednak puściłbym na Koło (pytanie jaka to linia słaba/silna) jeżeli słaba, jeżeli silna to tylko do Huty i ... mimo wszystko mając na uwadze potencjalny rozwój terenów wokół Huty (handel) to utrzymał coś z Marymonckiej do Huty (chyba, że bus).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 kwie 2013, 19:20

Bastian pisze:A uzasadnienia gdzie?
A częstotliwości? A długości taboru? E...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

draco
Posty: 90
Rejestracja: 22 sie 2011, 14:06
Lokalizacja: Uniwersytet Warszawski

Post autor: draco » 18 kwie 2013, 11:43

Glonojad pisze:
Bastian pisze:A uzasadnienia gdzie?
A częstotliwości? A długości taboru? E...
Wreszcie mam czas odpisać:
linie mocne: 1,2,9,17,19,23,24,26,31 (ewentualnie również 3, jeśli będzie taka potrzeba)
na solówkach: 6,27,28.
cała reszta: podwójne 10/15/15

Przewiduję spadek zainteresowania trasą W-Z stąd wycofanie stamtąd 20. Dwie częste linie 23 i 26 to sytuacja idealna. Niewielki spadek przewiduję też w Al. Jerozolimskich, stąd połączenie 7 i 25. Duet 19 i 35 jest o tyle atrakcyjny, że pozwala na koordynację czasową obu linii, nawet przy różnej częstotliwości. Zakładam słabą 5, aby móc ją skoordynować z równie słabą 10. Na odcinku Nowe Bemowo - Koło tramwaje jeżdżą tak puste, że nie widzę potrzeby krańcowania jakiejkolwiek linii na Kole od strony zachodniej. Na Górczewskiej taka linia będzie bardziej przydatna. Nie liczę na znacznie wzmocnienie ruchu na trasie MMłociny - Marymoncka, to jednak trochę naokoło i autobusy jadą szybciej przez środek Wrzeciona.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 kwie 2013, 13:15

draco pisze:Duet 19 i 35 jest o tyle atrakcyjny, że pozwala na koordynację czasową obu linii, nawet przy różnej częstotliwości.
A można wiedzieć jak, skoro trasą 19 jest (w szczycie) w obu kierunkach o 3 minuty szybciej, niż trasą 35, a 19 miałaby jeździć co 5 minut? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ