Tramwaje po otwarciu centralnego ogryzka M2
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Sloty na Gocław powinna oddać Zielenecka - co najmniej 2. Czy Waszyngtona też, to do rozważenia i sprawdzenia - ile wschodniej Grochowskiej pojedzie do metra. Być może 4 sloty by tam wówczas wystarczyły i na Gocław byłyby też 4.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- a/p TALENT
- Posty: 1723
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Odkopuję temat, bo miałem wczoraj wizję.
Zakładam, że w dniu otwarcia M2C będą istniały tory między Jelonkami a Bemowem i w głąb Tarchomina. Układ linii widzę tak:
1: Annopol - Most Gdański - Okopowa - Towarowa - Grójecka - Okęcie
2: Winnica - MMłociny
3: Annopol - 11 Listopada - Targowa - Grochowska - Gocławek
4: Żerań Wschodni - Most Gdański - Marszałkowska - Puławska - Wyścigi
5: Tarchomin - MMłociny - Powstańców Śląskich - Górczewska
6: Winnica - MMarymont - Słowackiego - Mickiewicza - Most Gdański - Targowa - DWW
7: Banacha - Al. Jerozolimskie - Zieleniecka - Bazylika
8: Wiatraczna - Grochowska - Zieleniecka - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Kasprzaka - Wolska - Górczewska
9: Okęcie - Grójecka - Al. Jerozolimskie - Waszyngtona - Gocławek
10: MMłociny - Powstańców Śląskich - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Niepodległości - Kielecka
14: Banacha - Filtrowa - Nowowiejska - Puławska - MWilanowska
15: Okęcie - Grójecka - Filtrowa - Nowowiejska - Marszałkowska - Mickiewicza - Potok
17: Tarchomin - MMarymont - Popiełuszki - JP2 - Niepodległości - Wołoska - Służewiec
18: Żerań - Stare Miasto - Marszałkowska - Puławska - Woronicza - Służewiec
19: Wyścigi - Puławska - Nowowiejska - Niepodległości - JP2 - Broniewskiego - MMłociny
20: Boernerowo - Obozowa - Towarowa - Banacha
22: Piaski - Broniewskiego - Okopowa - Towarowa - Al.Jerozolimskie - Zieleniecka - Targowa - Czynszowa
23: Wiatraczna - Grochowska - Targowa - Stare Miasto - Solidarności - Obozowa - Nowe Bemowo
24: Gocławek - Waszyngtona - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Obozowa - Nowe Bemowo
26: Annopol - 11 Listopada - Stare Miasto - Solidarności - Wolska - Górczewska
27: Cm. Wolski - Wolska - Okopowa - Popiełuszki - MMarymont
28: DWW - Targowa - Most Gdański - Broniewskiego - Powstańców Śląskich - Górczewska
31: Służewiec - Woronicza - MWilanowska
35: Nowe Bemowo - Broniewskiego - Stawki - - Marszałkowska - Puławska - Wyścigi
41: Żerań Wschodni - Most Gdański - - JP2 - Niepodległości - Wołoska - Woronicza
Znaczy bez rewolucji. Po zbudowaniu torów na Gocław przetrasowanie tam 22 i dołożenie 21, a po zbudowaniu torów Żerań - Tarchomin przedłużenie 21.
Po zbudowaniu torów do Wilanowa wysłanie tam 6 i 14 oraz wydłużenie 28 na Pradze.
Zakładam, że w dniu otwarcia M2C będą istniały tory między Jelonkami a Bemowem i w głąb Tarchomina. Układ linii widzę tak:
1: Annopol - Most Gdański - Okopowa - Towarowa - Grójecka - Okęcie
2: Winnica - MMłociny
3: Annopol - 11 Listopada - Targowa - Grochowska - Gocławek
4: Żerań Wschodni - Most Gdański - Marszałkowska - Puławska - Wyścigi
5: Tarchomin - MMłociny - Powstańców Śląskich - Górczewska
6: Winnica - MMarymont - Słowackiego - Mickiewicza - Most Gdański - Targowa - DWW
7: Banacha - Al. Jerozolimskie - Zieleniecka - Bazylika
8: Wiatraczna - Grochowska - Zieleniecka - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Kasprzaka - Wolska - Górczewska
9: Okęcie - Grójecka - Al. Jerozolimskie - Waszyngtona - Gocławek
10: MMłociny - Powstańców Śląskich - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Niepodległości - Kielecka
14: Banacha - Filtrowa - Nowowiejska - Puławska - MWilanowska
15: Okęcie - Grójecka - Filtrowa - Nowowiejska - Marszałkowska - Mickiewicza - Potok
17: Tarchomin - MMarymont - Popiełuszki - JP2 - Niepodległości - Wołoska - Służewiec
18: Żerań - Stare Miasto - Marszałkowska - Puławska - Woronicza - Służewiec
19: Wyścigi - Puławska - Nowowiejska - Niepodległości - JP2 - Broniewskiego - MMłociny
20: Boernerowo - Obozowa - Towarowa - Banacha
22: Piaski - Broniewskiego - Okopowa - Towarowa - Al.Jerozolimskie - Zieleniecka - Targowa - Czynszowa
23: Wiatraczna - Grochowska - Targowa - Stare Miasto - Solidarności - Obozowa - Nowe Bemowo
24: Gocławek - Waszyngtona - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Obozowa - Nowe Bemowo
26: Annopol - 11 Listopada - Stare Miasto - Solidarności - Wolska - Górczewska
27: Cm. Wolski - Wolska - Okopowa - Popiełuszki - MMarymont
28: DWW - Targowa - Most Gdański - Broniewskiego - Powstańców Śląskich - Górczewska
31: Służewiec - Woronicza - MWilanowska
35: Nowe Bemowo - Broniewskiego - Stawki - - Marszałkowska - Puławska - Wyścigi
41: Żerań Wschodni - Most Gdański - - JP2 - Niepodległości - Wołoska - Woronicza
Znaczy bez rewolucji. Po zbudowaniu torów na Gocław przetrasowanie tam 22 i dołożenie 21, a po zbudowaniu torów Żerań - Tarchomin przedłużenie 21.
Po zbudowaniu torów do Wilanowa wysłanie tam 6 i 14 oraz wydłużenie 28 na Pradze.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A uzasadnienia gdzie?
[ Dodano: Wto 16 Kwi, 2013 ]
Sensowne: zamiana 23/26.
Solówkami na Tarchomin? I po co dwie linie z DWW na Most Gdański?draco pisze:6: Tarchomin - MMarymont - Słowackiego - Mickiewicza - Most Gdański - Targowa - DWW
Myślisz, że jedyna linia tramwajowa łącząca bezpośrednio stacje Stadion i Rondo Daszyńskiego ocaleje?draco pisze:8: Wiatraczna - Grochowska - Zieleniecka - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Kasprzaka - Wolska - Górczewska
draco pisze:10: MMłociny - Powstańców Śląskich - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Niepodległości - Kielecka
Po co ta zamiana? 10 na Politechnice pracuje znakomicie. 35 bis nie trzeba.draco pisze:19: Wyścigi - Puławska - Nowowiejska - Niepodległości - JP2 - Broniewskiego - MMłociny
Dowozówka co 10/15/15?draco pisze:20: Boernerowo - Obozowa - Towarowa - Banacha
[ Dodano: Wto 16 Kwi, 2013 ]
22 za słabe.draco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław przetrasowanie tam 22 i dołożenie 21
Zaraz, to jak by ta 6 miała jeździć?draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa wysłanie tam 6 i 14
Sensowne: zamiana 23/26.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Wierzyłem, że do wizji to nie trzeba uzasadniać.Bastian pisze:A uzasadnienia gdzie?
Solówkami na Tarchomin? I po co dwie linie z DWW na Most Gdański?draco pisze:6: Tarchomin - MMarymont - Słowackiego - Mickiewicza - Most Gdański - Targowa - DWW
Myślisz, że jedyna linia tramwajowa łącząca bezpośrednio stacje Stadion i Rondo Daszyńskiego ocaleje?draco pisze:8: Wiatraczna - Grochowska - Zieleniecka - Al. Jerozolimskie - Towarowa - Kasprzaka - Wolska - Górczewska
draco pisze:10: MMłociny - Powstańców Śląskich - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Niepodległości - KieleckaPo co ta zamiana? 10 na Politechnice pracuje znakomicie. 35 bis nie trzeba.draco pisze:19: Wyścigi - Puławska - Nowowiejska - Niepodległości - JP2 - Broniewskiego - MMłociny
Dowozówka co 10/15/15?draco pisze:20: Boernerowo - Obozowa - Towarowa - Banacha
[ Dodano: Wto 16 Kwi, 2013 ]22 za słabe.draco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław przetrasowanie tam 22 i dołożenie 21
Zaraz, to jak by ta 6 miała jeździć?draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa wysłanie tam 6 i 14
Sensowne: zamiana 23/26.
Z 6 jest największy problem. Z powodów politycznych coś musi na Słowackiego jeździć i na południe najsensowniej coś takiego zakrańcować przy DWW. Po zbudowaniu torów do Wilanowa 6 powinno pojechać Marszałkowską, czym częściowo bądź całkowicie zastąpi 518 i 519.
8 na Pradze i na Woli spełnia dwa różne zadania.
10 z MMłociny przez Wolską na Służewiec to trasa za długa. Już kilka razy na tym forum była mowa o skróceniu do Kaliskiej. Wtedy zamiast Mokotowskiego odcinka 10 i całego 33 dostajemy 19.
Po zbudowaniu torów na Gocław 22 jest do wzmocnienia. Najlepiej kosztem 27 na Okopowej i 28 na Bielanach.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
OK, ale wtedy nie ma sensu tam równocześnie krańcować 28.draco pisze:Z 6 jest największy problem. Z powodów politycznych coś musi na Słowackiego jeździć i na południe najsensowniej coś takiego zakrańcować przy DWW.
Ale jednak długo po metrze... I po co druga (po 17) silna linia na Marymonckiej?draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa 6 powinno pojechać Marszałkowską, czym częściowo bądź całkowicie zastąpi 518 i 519.
No tak, ale można zakwestionować sens utrzymywania środka.draco pisze:8 na Pradze i na Woli spełnia dwa różne zadania.
Oczywiście Kieleckiej. 33 (19) to linia silna, więc niepotrzebnie podbijamy Puławską (tu nie trzeba rekompensaty za 14). To 17 chcieliśmy skracać do Kieleckiej, nie 10...draco pisze:10 z MMłociny przez Wolską na Służewiec to trasa za długa. Już kilka razy na tym forum była mowa o skróceniu do Kaliskiej. Wtedy zamiast Mokotowskiego odcinka 10 i całego 33 dostajemy 19.
Nawet przy takim założeniu nie wydaje mi się to potrzebnedraco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław 22 jest do wzmocnienia. Najlepiej kosztem 27 na Okopowej i 28 na Bielanach.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- a/p TALENT
- Posty: 1723
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Kiepskie, bo z RD jechałoby na Obozową z innego przystanku, niż 24, a w dodatku nie miałoby przystanku w rejonie byłego Pedetu.
Spotkałem się natomiast z pomysłem linii OSG - Kasprzaka - RD - Towarowa - Obozowa - Boernerowo.
Spotkałem się natomiast z pomysłem linii OSG - Kasprzaka - RD - Towarowa - Obozowa - Boernerowo.
Znajdź niepasujący elementa/p TALENT pisze:Młynarska-Wolska -Towarowa
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- a/p TALENT
- Posty: 1723
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Po otwarciu trasy do Wilanowa widzę tam słabe 6 i 35 oraz silną 14. Wtedy spokojnie będzie miejsce dla silnej 19 na Puławskiej.Bastian pisze:OK, ale wtedy nie ma sensu tam równocześnie krańcować 28.draco pisze:Z 6 jest największy problem. Z powodów politycznych coś musi na Słowackiego jeździć i na południe najsensowniej coś takiego zakrańcować przy DWW.
Ale jednak długo po metrze... I po co druga (po 17) silna linia na Marymonckiej?draco pisze:Po zbudowaniu torów do Wilanowa 6 powinno pojechać Marszałkowską, czym częściowo bądź całkowicie zastąpi 518 i 519.
No tak, ale można zakwestionować sens utrzymywania środka.draco pisze:8 na Pradze i na Woli spełnia dwa różne zadania.
Oczywiście Kieleckiej. 33 (19) to linia silna, więc niepotrzebnie podbijamy Puławską (tu nie trzeba rekompensaty za 14). To 17 chcieliśmy skracać do Kieleckiej, nie 10...draco pisze:10 z MMłociny przez Wolską na Służewiec to trasa za długa. Już kilka razy na tym forum była mowa o skróceniu do Kaliskiej. Wtedy zamiast Mokotowskiego odcinka 10 i całego 33 dostajemy 19.
Nawet przy takim założeniu nie wydaje mi się to potrzebnedraco pisze:Po zbudowaniu torów na Gocław 22 jest do wzmocnienia. Najlepiej kosztem 27 na Okopowej i 28 na Bielanach.
Silna 17 tylko do Kieleckiej to nie jest moim zdaniem dobry pomysł. Lepiej tam zakrańcować 10 i zostawić 17 na Służewiec.
Na Pradze nie przewiduję spadku popularności 8. Trasa Grochowska - Centrum z niewygodną przesiadką do metra to mało atrakcyjna propozycja dla mieszkańców. Za to spadek popularności na odcinku centralnym dociera do mnie z trudem.
Tak z ciekawości zajrzałem i ... hm duet 19/35 (podobne końce) jakoś do mnie mało przemawia. Silne 19 (tzn. 33) przynajmniej do SGH.
Sceptycznie patrzę też na 5 - tę jednak puściłbym na Koło (pytanie jaka to linia słaba/silna) jeżeli słaba, jeżeli silna to tylko do Huty i ... mimo wszystko mając na uwadze potencjalny rozwój terenów wokół Huty (handel) to utrzymał coś z Marymonckiej do Huty (chyba, że bus).
Sceptycznie patrzę też na 5 - tę jednak puściłbym na Koło (pytanie jaka to linia słaba/silna) jeżeli słaba, jeżeli silna to tylko do Huty i ... mimo wszystko mając na uwadze potencjalny rozwój terenów wokół Huty (handel) to utrzymał coś z Marymonckiej do Huty (chyba, że bus).
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A częstotliwości? A długości taboru? E...Bastian pisze:A uzasadnienia gdzie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wreszcie mam czas odpisać:Glonojad pisze:A częstotliwości? A długości taboru? E...Bastian pisze:A uzasadnienia gdzie?
linie mocne: 1,2,9,17,19,23,24,26,31 (ewentualnie również 3, jeśli będzie taka potrzeba)
na solówkach: 6,27,28.
cała reszta: podwójne 10/15/15
Przewiduję spadek zainteresowania trasą W-Z stąd wycofanie stamtąd 20. Dwie częste linie 23 i 26 to sytuacja idealna. Niewielki spadek przewiduję też w Al. Jerozolimskich, stąd połączenie 7 i 25. Duet 19 i 35 jest o tyle atrakcyjny, że pozwala na koordynację czasową obu linii, nawet przy różnej częstotliwości. Zakładam słabą 5, aby móc ją skoordynować z równie słabą 10. Na odcinku Nowe Bemowo - Koło tramwaje jeżdżą tak puste, że nie widzę potrzeby krańcowania jakiejkolwiek linii na Kole od strony zachodniej. Na Górczewskiej taka linia będzie bardziej przydatna. Nie liczę na znacznie wzmocnienie ruchu na trasie MMłociny - Marymoncka, to jednak trochę naokoło i autobusy jadą szybciej przez środek Wrzeciona.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A można wiedzieć jak, skoro trasą 19 jest (w szczycie) w obu kierunkach o 3 minuty szybciej, niż trasą 35, a 19 miałaby jeździć co 5 minut?draco pisze:Duet 19 i 35 jest o tyle atrakcyjny, że pozwala na koordynację czasową obu linii, nawet przy różnej częstotliwości.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow