Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 wrz 2013, 13:06

Gregory80 pisze: Ale musiałoby kończyć na DWC lub EMILI PLATER może Zachęta
A to jest właśnie przykład myślenia relacyjnego zamiast szkieletowego. Dlaczego "musiałoby"? Dlaczego nie mogłoby być połączone ze 191?
Gregory80 pisze: A może z Państwa punktu widzenia możliweby było połaczenie linii 517 z jakąś linią słabo kursującą np. 178
Kilka tygodni temu też miałem taki pomysł, żeby 517+178 puścić przez al. Jerozolimskie i Kasprzaka do M2, ale dyskusja pokazała, że nie jest to zachęcające rozwiązanie.
Gregory80 pisze: A może z Państwa punktu widzenia możliweby było połaczenie linii 517 z jakąś linią słabo kursującą np. 178 i wyjazd przez Starodęby bezpośrednio w Al. Jerozolimskie.
Znaczy się bezpośrednio przez Nowolazurową? Intuicja podpowiada mi, że czas przejazdu trasą przez Popularną, Kleszczową i Nowolazurową powinien być taki sam (bo jeśliby był inny, to więcej kierowców tamtędy pojedzie i korki się zrównoważą). Po co zatem rezygnować z obsługi zajezdni?

Generalnie ja bym myślał w kategoriach relacyjnych:

Kod: Zaznacz cały

                  Skorosze   Niedźwiadek
Centrum           191+T      kolej
Ciepłownia/Wola   129        194 (+716)
Mokotów           5xx        5xx
DwZ, TŁ           187        187
Do tego 207 jako wewnętrzna dowozówka i ew. 177 jako socjal.
W takim układzie nie ma miejsca ani na 517, ani na 178. Można ew. zastanawiać się nad połączeniem 191 z 517 do DwC, ale moim zdaniem nie warto (20% dalej).

Spytałbym się jeszcze o warunek brzegowy - czy można zamienić 206 i 207 i to ostatnie puścić do WKD?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 wrz 2013, 13:38

Spytałbym się jeszcze o warunek brzegowy - czy można zamienić 206 i 207 i to ostatnie puścić do WKD?
207 już nie jeździ do WKD. Wystarczy?
KwZ pisze:Generalnie ja bym myślał w kategoriach relacyjnych:

Kod: Zaznacz cały

                  Skorosze   Niedźwiadek
Centrum           191+T      kolej
Ciepłownia/Wola   129        194 (+716)
Mokotów           5xx        5xx
DwZ, TŁ           187        187	
Do tego 207 jako wewnętrzna dowozówka i ew. 177 jako socjal.
To brzmi bardzo sensownie jako baza do szczegółowego planowania tras po osiedlu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gregory80
Posty: 25
Rejestracja: 19 wrz 2013, 7:42
Lokalizacja: Warszawa/Serock

Post autor: Gregory80 » 20 wrz 2013, 15:44

KwZ pisze:
Gregory80 pisze: Ale musiałoby kończyć na DWC lub EMILI PLATER może Zachęta
A to jest właśnie przykład myślenia relacyjnego zamiast szkieletowego. Dlaczego "musiałoby"? Dlaczego nie mogłoby być połączone ze 191?
Gregory80 pisze: A może z Państwa punktu widzenia możliweby było połaczenie linii 517 z jakąś linią słabo kursującą np. 178
Kilka tygodni temu też miałem taki pomysł, żeby 517+178 puścić przez al. Jerozolimskie i Kasprzaka do M2, ale dyskusja pokazała, że nie jest to zachęcające rozwiązanie.
Gregory80 pisze: A może z Państwa punktu widzenia możliweby było połaczenie linii 517 z jakąś linią słabo kursującą np. 178 i wyjazd przez Starodęby bezpośrednio w Al. Jerozolimskie.
Znaczy się bezpośrednio przez Nowolazurową? Intuicja podpowiada mi, że czas przejazdu trasą przez Popularną, Kleszczową i Nowolazurową powinien być taki sam (bo jeśliby był inny, to więcej kierowców tamtędy pojedzie i korki się zrównoważą). Po co zatem rezygnować z obsługi zajezdni?

Generalnie ja bym myślał w kategoriach relacyjnych:

Kod: Zaznacz cały

                  Skorosze   Niedźwiadek
Centrum           191+T      kolej
Ciepłownia/Wola   129        194 (+716)
Mokotów           5xx        5xx
DwZ, TŁ           187        187
Do tego 207 jako wewnętrzna dowozówka i ew. 177 jako socjal.
W takim układzie nie ma miejsca ani na 517, ani na 178. Można ew. zastanawiać się nad połączeniem 191 z 517 do DwC, ale moim zdaniem nie warto (20% dalej).

Spytałbym się jeszcze o warunek brzegowy - czy można zamienić 206 i 207 i to ostatnie puścić do WKD?
Witam
KwZ pisze: Znaczy się bezpośrednio przez Nowolazurową? Intuicja podpowiada mi, że czas przejazdu trasą przez Popularną, Kleszczową i Nowolazurową powinien być taki sam (bo jeśliby był inny, to więcej kierowców tamtędy pojedzie i korki się zrównoważą). Po co zatem rezygnować z obsługi zajezdni?
Nie wyjazd nie miałby być przez ul. Nowolazurową.
Autobus jechałby ulicą Dzieci Warszawy skręcił w Skoroszewską lub może Ryżową - Prystora a potem do ul. Starodęby i wyjechał w Alejami Jerozolimskimi

Taki wyjazd wydaje się szybszy.
Rano Ryżowa stoi, Kleszczowa również. To są relacje i telefony mieszkańców naszej Dzielnicy.
Aleje wydają się bardzie płynni poruszać a po całkowitym otwarciu węzłów napewno przejazd stanie sie płynny.

A do tego dochodzi magiczny numer 517...

Dlatego staramy się pogodzić to co mieszkańcy od nas chcą z tym co da się zrobić w sprawie komunikacji.

Naprawdę nie jest nam łatwo...
Pozdrawiam
Grzegorz Busłowski

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 wrz 2013, 16:08

Gregory80 pisze: Rano Ryżowa stoi, Kleszczowa również. To są relacje i telefony mieszkańców naszej Dzielnicy.
Że tam można stracić godzinę, to ja wiem i bez tego... Że Jerozolimskie są szybkie, to ja wierzę, w końcu to GP. Ale dlaczego Ryżową albo przez Starodęby z lewoskrętem ma być szybciej? Poza tym sytuacja zapewne się zmieni po oddaniu Nowolazurowej, które raczej nie będzie równoczesne ze stacją na Niedźwiadku (i zmianami tras).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 20 wrz 2013, 16:17

KwZ pisze:A to jest właśnie przykład myślenia relacyjnego zamiast szkieletowego. Dlaczego "musiałoby"? Dlaczego nie mogłoby być połączone ze 191?
Dlatego ze Ursus po polnocnej stronie torow mialby bezposredni dojazd do centrum (kolej) a Skorosze jako duze osiedle nie? Skasowac 517 i przedluzyc 191 do Centrum (np. PTK) i juz. Albo zostawic 191, skasowac 517 a przedluzyc 158 do Skoroszy inaczej niz przez Kleszczowa i Ryzowa (10/12/15).

cristle
Posty: 108
Rejestracja: 27 sie 2007, 15:06

Post autor: cristle » 20 wrz 2013, 16:31

Jeżeli już, to możecie się próbować dogadywać z Piastowem co do zmian w obrębie 716 (Warszawska-Orląt-Wojciechowskiego-Keniga i dalej do Gierdziejewskiego) - Połczyńska - CM. Wolski (przez Karolin). Byłoby to dla wszystkich najmniej inwazyjne rozwiązanie.
O 517 się nie wypowiem, albowiem każde rozwiązanie jest tu wyborem mniejszego zła. Jeśli już, to należałoby 401 przekształcić w 5XX i wypuścić je codziennie. 187 przywrócić przez Plac Tysiąclecia bez zbędnej pętelki przez Orląt.
A może panaceum na całe zło byłby powrót do szkieletu sprzed 1993:
191 Niedźwiadek-Pl. Tysiąclecia - dalej b.z. z . wydłużeniem do DWC
194 Niedźwiadek - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Świerszcza - b.z.
394 Gołąbki - Czerwona Droga -....- Warszawska - Orląt - Keniga - Warszawska - Traktorzystów - NL - Ryżowa- Skoroszewska - Starodęby - Aleje - Spisaka - PKP - Regulska
207 - likwidacja
206 - likwidacja
177 - nie mam pomysłu
517 - pewnie likwidacja


PS. Wariant może być "wawerski"..

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 20 wrz 2013, 16:35

Gregory80 pisze: A do tego dochodzi magiczny numer 517...

Dlatego staramy się pogodzić to co mieszkańcy od nas chcą z tym co da się zrobić w sprawie komunikacji.

Naprawdę nie jest nam łatwo...
Przeczytaj co pawcio napisał - albo porządnie i szybko, albo magia 517 i casus 521.

Na pewno nie jest Wam łatwo, podobnie jak ZTM. Ale współpracując macie szanse na zrobienie dobrego układu komunikacyjnego. Sądzę, że dla dzielnicy i ZTM lepiej zrobić go w tym roku - do wyborów pasażerowie zdążą się przekonać, że dobrze na tym wychodzą.

Co do 517 to linia tylko szkodzi - zarówno na Ursusie (bo np uniemożliwia zrobienie z 401 linii 5xx - to są te są te kilometry) jak i na Targówku (517 kanibalizuje przeładowane 160). W interesie obu dzielnic jest jego likwidacja.

Jeśli urzędnicy dzielnicy pomogą w przekonaniu mieszkańców - tym lepiej.

[ Dodano: Pią 20 Wrz, 2013 16:43 ]
Gregory80 pisze: Dla 401 wydaje się sensownym skrócenie do np. Metra Służew plusy to zysk taboru, zwiększenie częstotliwości i może kursowanie w weekendy czyli ogólnie linia 5xx
Ja bym, jednak widział dla 401 całotygodniową funkcję ale jednak po skróceniu do Gocławia, a 168 na Marysin. Połączenie Gocław - Witolin, jeśli jest niezbędnie niezbędne to 123 przez Witolin.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 wrz 2013, 16:51

metalin pisze:(517 kanibalizuje przeładowane 160)
Bez sensu =P~ Czyli 517 podbiera pasażerów ze 160, które to za sprawą tego pierwszego, jak wskazuje termin kanibalizacji, jeździ pustawe, ale jednocześnie jest przeładowane? :term:
metalin pisze:Ja bym, jednak widział dla 401 całotygodniową funkcję ale jednak po skróceniu do Gocławia, a 168 na Marysin. Połączenie Gocław - Witolin, jeśli jest niezbędnie niezbędne to 123 przez Witolin.
Lepiej połączyć z 504 :)

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 20 wrz 2013, 16:58

Nie za bardzo z 504 bo musi zachaczyc o Metro Sluzew. A jest potrzeba robic weekendowe 401? Dlaczego nie mozna sie przesiadac z czestego 187 i 191 do czestego 189?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 wrz 2013, 17:00

geograf_OSU pisze:Nie za bardzo z 504 bo musi zachaczyc o Metro Sluzew.
Sto razy było tłumaczone, że nie jest to niezbędne.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 20 wrz 2013, 17:07

To ze sobie tlumaczyliscie nie znaczy ze jest to prawda objawiona. Oczywiscie ze jest to niezbedne. Chyba ze 189 bedzie jezdzilo co 2 minuty w szczycie. Ale tyle na Stegny i Jelonki jest nie potrzebne.
Tym bardziej takie 504 nie bedzie bardzo potrzebne, bo sam GalMok to co najwyzej zapelni solowki co 15-20 minut tak jak teraz w DS.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 wrz 2013, 17:17

Jest niezbędne bo inaczej zostaniesz oskarżony o łamanie praw człowieka za warunki przewozu ludzi w 189.
Z wycinaniem 517 z targówka też bym się nie spieszył bo chwilowo to jedyna linia w relacji targowa-jerozolimskie. Do czasu otwarcia tramwajów lub metra nie sądzę by ZTM próbował tą relację wycinać.
Ja im dłużej o tym ursusie myślę tym większy mam kłopot że trzeba pół miasta ruszyć. A to 517 na targówku a to 504 na ursynowie a to mało potrzebne wzmacnianie 187 na stegnach. 401 w marysinie to już pikuś. A żeby było trudniej to bardziej niż w sferze merytorycznej jest to problem polityczny. Na ile ZTM chce szaleć i na ile mu poszaleć wolno. I w zasadzie dopóki nasz ursusianin nam tego z ZTMu nie wyciągnie nasza dyskusja jest czysto akademicka a ursusowi może być finalnie kompletnie na plaster.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gregory80
Posty: 25
Rejestracja: 19 wrz 2013, 7:42
Lokalizacja: Warszawa/Serock

Post autor: Gregory80 » 20 wrz 2013, 17:17

cristle pisze:Jeżeli już, to możecie się próbować dogadywać z Piastowem co do zmian w obrębie 716 (Warszawska-Orląt-Wojciechowskiego-Keniga i dalej do Gierdziejewskiego) - Połczyńska - CM. Wolski (przez Karolin). Byłoby to dla wszystkich najmniej inwazyjne rozwiązanie.
O 517 się nie wypowiem, albowiem każde rozwiązanie jest tu wyborem mniejszego zła. Jeśli już, to należałoby 401 przekształcić w 5XX i wypuścić je codziennie. 187 przywrócić przez Plac Tysiąclecia bez zbędnej pętelki przez Orląt.
A może panaceum na całe zło byłby powrót do szkieletu sprzed 1993:
191 Niedźwiadek-Pl. Tysiąclecia - dalej b.z. z . wydłużeniem do DWC
194 Niedźwiadek - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Świerszcza - b.z.
394 Gołąbki - Czerwona Droga -....- Warszawska - Orląt - Keniga - Warszawska - Traktorzystów - NL - Ryżowa- Skoroszewska - Starodęby - Aleje - Spisaka - PKP - Regulska
207 - likwidacja
206 - likwidacja
177 - nie mam pomysłu
517 - pewnie likwidacja


PS. Wariant może być "wawerski"..
Witam

Po tej wypowiedzi nasunał mi się pomysł:
517 pochłania 187 i jest mocne w dzień powszedni w kierunku Centrum oraz ma wozy na weekend ze 187.
Kursuje po trasie 187 ale przez Pl. Tysiąclecia do Metra Politechnika i potem odbija gdzieś w okolice Pl. Trzech Krzyży.
Natomiast 401 jest mocne w dzień powszedni, przejmuje wozy z 517 z weekendu i kursuje przez cały tydzień np. do Metra Służew, a może dalej jak brygady pozwolą czyli na Gocław.

Wychodzi i wilk syty i owca cała.
Co sadzicie o takim rozwiązaniu??
Pozdrawiam
Grzegorz Busłowski

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 wrz 2013, 17:19

Na pewno jest to kierunek w którym należy podążać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 wrz 2013, 17:20

Wniosek z tego, że tu nie chodzi o relację na Jerozolimskie, a o numer 517.

ODPOWIEDZ