Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Gregory80
Posty: 25
Rejestracja: 19 wrz 2013, 7:42
Lokalizacja: Warszawa/Serock

Post autor: Gregory80 » 20 wrz 2013, 17:50

pawcio pisze:.Na pewno jest to kierunek w którym należy podążać
emyl pisze:Wniosek z tego, że tu nie chodzi o relację na Jerozolimskie, a o numer 517.
Chodzi i o numer 517, która to linia w Ursusie keżdziła od dawien dawna jeszcze jako T a później 517 oraz o przystanek Centrum wynika z Ankiet na stronie urzędu. Najwięcej odanych głosów.
Oczywiście ten przystanek można osiągnąć w różny sposób. Niekoniecznie jadąc cały czas Al. Jerozolimskimi.
Pozdrawiam
Grzegorz Busłowski

cristle
Posty: 108
Rejestracja: 27 sie 2007, 15:06

Post autor: cristle » 20 wrz 2013, 17:50

Gregory80 pisze:
cristle pisze:Jeżeli już, to możecie się próbować dogadywać z Piastowem co do zmian w obrębie 716 (Warszawska-Orląt-Wojciechowskiego-Keniga i dalej do Gierdziejewskiego) - Połczyńska - CM. Wolski (przez Karolin). Byłoby to dla wszystkich najmniej inwazyjne rozwiązanie.
O 517 się nie wypowiem, albowiem każde rozwiązanie jest tu wyborem mniejszego zła. Jeśli już, to należałoby 401 przekształcić w 5XX i wypuścić je codziennie. 187 przywrócić przez Plac Tysiąclecia bez zbędnej pętelki przez Orląt.
A może panaceum na całe zło byłby powrót do szkieletu sprzed 1993:
191 Niedźwiadek-Pl. Tysiąclecia - dalej b.z. z . wydłużeniem do DWC
194 Niedźwiadek - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Świerszcza - b.z.
394 Gołąbki - Czerwona Droga -....- Warszawska - Orląt - Keniga - Warszawska - Traktorzystów - NL - Ryżowa- Skoroszewska - Starodęby - Aleje - Spisaka - PKP - Regulska
207 - likwidacja
206 - likwidacja
177 - nie mam pomysłu
517 - pewnie likwidacja


PS. Wariant może być "wawerski"..
Witam

Po tej wypowiedzi nasunał mi się pomysł:
517 pochłania 187 i jest mocne w dzień powszedni w kierunku Centrum oraz ma wozy na weekend ze 187.
Kursuje po trasie 187 ale przez Pl. Tysiąclecia do Metra Politechnika i potem odbija gdzieś w okolice Pl. Trzech Krzyży.
Natomiast 401 jest mocne w dzień powszedni, przejmuje wozy z 517 z weekendu i kursuje przez cały tydzień np. do Metra Służew, a może dalej jak brygady pozwolą czyli na Gocław.

Wychodzi i wilk syty i owca cała.
Co sadzicie o takim rozwiązaniu??

Jeżeli zależy Panu naprawdę na wykonaniu symulacji, to trzeba to usiąść i po prostu policzyć. Jestem fizykiem, więc wiem jak to powinno być zrobione.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 wrz 2013, 18:01

Gregory80 pisze:Oczywiście ten przystanek można osiągnąć w różny sposób. Niekoniecznie jadąc cały czas Al. Jerozolimskimi.
Czy to jest sugestia, że po zaliczeniu Politechniki owe 517 miałoby jechać do Centrum i potem na Plac 3+? No nie wiem... :-k
cristle pisze:Jeżeli zależy Panu naprawdę na wykonaniu symulacji, to trzeba to usiąść i po prostu policzyć.
No niestety to prawda, trzeba policzyć i szczegółowe wyliczenia słać do Organizatora :)

Georg
Posty: 6338
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 wrz 2013, 18:17

emyl pisze:Gregory80 napisał/a:
Oczywiście ten przystanek można osiągnąć w różny sposób. Niekoniecznie jadąc cały czas Al. Jerozolimskimi.
Czy to jest sugestia, że po zaliczeniu Politechniki owe 517 miałoby jechać do Centrum i potem na Plac 3+? No nie wiem...
Taka linia miałaby na pewno powodzenie. Tylko nie wiem, czy przy okazji nie ścięto by 523.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 wrz 2013, 18:18

Georg pisze: Tylko nie wiem, czy przy okazji nie ścięto by 523.
A co ma liść do młotka? :-s

Georg
Posty: 6338
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 wrz 2013, 18:24

Nie. Ale na odcinku Dw. Zachodni-Metro Politechnika miałbyś teraz 3 porządne linie w DP: 182; 517 i 523. Stąd na podstawie obserwacji ZTM mógłby stwierdzić nadpodaż. 182 nie będzie ścięte, więc zostaje 523 (które przez część trasy pokrywa się ze 188). Jeśli wprowadzając zmianę dotyczącą 517, nie będą ruszane pozostałe linie to ok. Może być.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 wrz 2013, 18:31

517 w porównaniu z resztą nie byłoby aż takie harde. Pamiętaj, że odpadnie wtedy 187, więc liczba kursów wzrośnie zaledwie o 4-5 na godzinę szczytową. To nie wytworzy nadpodaży, zwłaszcza biorąc pod uwagę przejęcie części pasażerów z Jerozolimskich w wyniku połączenia dwóch ursuskich linii.

Gregory80
Posty: 25
Rejestracja: 19 wrz 2013, 7:42
Lokalizacja: Warszawa/Serock

Post autor: Gregory80 » 20 wrz 2013, 18:34

emyl pisze:
Gregory80 pisze:Oczywiście ten przystanek można osiągnąć w różny sposób. Niekoniecznie jadąc cały czas Al. Jerozolimskimi.
Czy to jest sugestia, że po zaliczeniu Politechniki owe 517 miałoby jechać do Centrum i potem na Plac 3+? No nie wiem... :-k
cristle pisze:Jeżeli zależy Panu naprawdę na wykonaniu symulacji, to trzeba to usiąść i po prostu policzyć.
No niestety to prawda, trzeba policzyć i szczegółowe wyliczenia słać do Organizatora :)
To raczej chęć pogodzenia licznych głosów mieszkańców Ursusa, którzy chcą mieć zachowany dojazd do Centrum a możliwości taborowych (brygat) ZTM-u.

Napewno może gdzieś w pobliżu mieć kraniec.
Choć mieszkańcy w Ankiecie oddali najwięcej głosów

Napewno trzeba mieć wyliczenia, które byłyby bardzo pomocne.
Pozdrawiam
Grzegorz Busłowski

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 wrz 2013, 18:40

Gregory80 pisze:517 pochłania 187 i jest mocne w dzień powszedni w kierunku Centrum oraz ma wozy na weekend ze 187.
Kursuje po trasie 187 ale przez Pl. Tysiąclecia do Metra Politechnika i potem odbija gdzieś w okolice Pl. Trzech Krzyży.
Wydaje mi się, że już lepiej na Torwar. Chyba że patelnia musi być.
Georg pisze:Nie. Ale na odcinku Dw. Zachodni-Metro Politechnika miałbyś teraz 3 porządne linie w DP: 182; 517 i 523. Stąd na podstawie obserwacji ZTM mógłby stwierdzić nadpodaż. 182 nie będzie ścięte, więc zostaje 523 (które przez część trasy pokrywa się ze 188). Jeśli wprowadzając zmianę dotyczącą 517, nie będą ruszane pozostałe linie to ok. Może być.
Stawiam, że nadpodaży nie będzie. Ale przez pl. Konstytucji to strasznie naokoło...
Gregory80 pisze: Napewno trzeba mieć wyliczenia, które byłyby bardzo pomocne.
ZTM dysponuje Visumem, pytanie do niego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 wrz 2013, 18:47

Warto by było jednak, żeby dzielnica dysponowała swoimi wyliczeniami i, potocznie powiedziawszy, nie dała się zrobić w konia. Mogłyby także stanowić ważny element komunikacji z mieszkańcami. Traktowanie ich jak rozumne istoty poprzez m. in. prezentację wyliczeń jest w mojej opinii bardzo dobrym posunięciem.

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 20 wrz 2013, 20:08

KwZ pisze:
Gregory80 pisze:517 pochłania 187 i jest mocne w dzień powszedni w kierunku Centrum oraz ma wozy na weekend ze 187.
Kursuje po trasie 187 ale przez Pl. Tysiąclecia do Metra Politechnika i potem odbija gdzieś w okolice Pl. Trzech Krzyży.
Wydaje mi się, że już lepiej na Torwar. Chyba że patelnia musi być.
E tam, do Wiatracznej. A od Wiatracznej z czy można by połączyć? z 521! Ursus - Falenica.

[ Dodano: Pią 20 Wrz, 2013 20:12 ]
emyl pisze:
metalin pisze:(517 kanibalizuje przeładowane 160)
Bez sensu =P~ Czyli 517 podbiera pasażerów ze 160, które to za sprawą tego pierwszego, jak wskazuje termin kanibalizacji, jeździ pustawe, ale jednocześnie jest przeładowane? :term:
To, że nie rozumiesz, nie znacz że bez sensu. A kanibalizuje brygady, które są niezbędne (bo codziennie nie mieszczą się pasażerowie) na 160.
emyl pisze:
metalin pisze:Ja bym, jednak widział dla 401 całotygodniową funkcję ale jednak po skróceniu do Gocławia, a 168 na Marysin. Połączenie Gocław - Witolin, jeśli jest niezbędnie niezbędne to 123 przez Witolin.
Lepiej połączyć z 504 :)
Hm, może rzeczywiście.

[ Dodano: Pią 20 Wrz, 2013 20:23 ]
pawcio pisze: Z wycinaniem 517 z targówka też bym się nie spieszył bo chwilowo to jedyna linia w relacji targowa-jerozolimskie. Do czasu otwarcia tramwajów lub metra nie sądzę by ZTM próbował tą relację wycinać.
Ale do tego 517 nie jest niezbędne, wręcz jest słabe - mimo, że to obecnie jedyna linia zapewniająca bezpośrednią obsługę to w kierunku Wileńskiego z Centrum nieprzewidywalna. Równie dobrze można 226 od Zielenieckiej skierować do Centralnego po trasie 517. Lepsza punktualność, a i frekwencja dzisiaj w 226 marna.
pawcio pisze:Ja im dłużej o tym ursusie myślę tym większy mam kłopot że trzeba pół miasta ruszyć.
E tam, jeśłi politycznie przejdzie to lepiej robić - nie wiadomo, co będzie za rok. Tym bardziej, że zmiany nie takie straszne.
pawcio pisze:A to 517 na targówku
Zbędne, lepiej wyjdzie 160 wzmocnić.
pawcio pisze:a to 504 na ursynowie
To wariant, nie konieczność.
pawcio pisze:a to mało potrzebne wzmacnianie 187 na stegnach.
Zupełnie niepotrzebne - to realny problem.
pawcio pisze:401 w marysinie to już pikuś.
Tutaj to niezależnie od wszystkiego 168 przydałoby się puścić do Marysina.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 wrz 2013, 23:31

metalin pisze: E tam, do Wiatracznej. A od Wiatracznej z czy można by połączyć? z 521! Ursus - Falenica.
A teraz spójrz na mapę i powiedz, co jest bliżej Ursusa - Torwar, czy Wiatraczna. Aha, i z Wiatracznej na tę stronę nie ma wyjazdu.
Równie dobrze można 226
A to już trolling kompletny. Co za 226 na Targówku ](*,)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 wrz 2013, 3:20

KwZ pisze:A teraz spójrz na mapę i powiedz, co jest bliżej Ursusa - Torwar, czy Wiatraczna. Aha, i z Wiatracznej na tę stronę nie ma wyjazdu.
Co by nie mówić, przez Politechnikę korzystniejszy jest tranzyt, niż kraniec, bo oba kierunki cierpią na przepełnienie i jest problem z miejscem na pętlę... Proponowałem jakiś czas temu 187,5 (187+188), ale stwierdzono, że przydługie, zresztą słusznie. Ale jak inaczej to załatwić, żeby nie dokładać autobusów na Waryńskiego? No bo Torwar IMHO odpada - teraz jest tam bajzel z uwagi na remont estakad, a poza tym zawsze był problem z tym parkingiem i blaszkami utrudniającymi ruch na 171.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2013, 10:01

metalin pisze:le do tego 517 nie jest niezbędne, wręcz jest słabe - mimo, że to obecnie jedyna linia zapewniająca bezpośrednią obsługę to w kierunku Wileńskiego z Centrum nieprzewidywalna. Równie dobrze można 226 od Zielenieckiej skierować do Centralnego po trasie 517. Lepsza punktualność, a i frekwencja dzisiaj w 226 marna.
Właśnie się skompromitowałeś, ale w końcu to Twoje niezbywalne prawo na tym forum.
emyl pisze:Co by nie mówić, przez Politechnikę korzystniejszy jest tranzyt, niż kraniec, bo oba kierunki cierpią na przepełnienie i jest problem z miejscem na pętlę...
Musisz wdepnąć w trójcę 182/188/523 i jeszcze coś wymyślić dla Stegien. Miłego kombinowania.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 wrz 2013, 11:04

Przeczytałem komentarze na blogu osy i już wiem wszystko. Ursus ma katastrofalnie złe połączenie kolejowe, które po otwarciu nowego przystanku ulegnie dramatycznemu pogorszeniu. Jedyne rozwiązanie to wzmocnienie 517 i przedłużenie 191 na Dworzec Wschodni.

ODPOWIEDZ