Hm? Przecież do tramwajów na Grochowskiej w tej propozycji ma dowozić także 168. No chyba że Gocławiowi niepotrzebne jest połączenie z tramwajami na Grochowskiej, a konkretnie z Rondem Wiatraczna, to wtedy faktycznie, należałoby pokombinować z głębszą reformą.pawcio pisze:Połączenia Gocław-Szembeka-Wiatraczna na samym 123 nie utrzymasz.
Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie
Moderator: Wiliam
No tak, koordynacja szwankuje, ale jak zamiast 8 kursów na godzinę będzie 12, to i szwankowanie łatwiej będzie znieść. Zwłaszcza, że często czeka się dłużej niż się potem jedzie.
To nie koniecznie musi być prawda. Na Ostrobramskiej podbicie 520 wyszło nieco bokiem i teraz mimo że kursów jest więcej, to każda linia jeździ jak chce i zdarza się całkiem często, że trzeba czekać cały takt 520 na kolejny kurs. A była naprawdę sympatyczna koordynacja, która całkiem dobrze (i to w czasach przebudowy węzła Marsa!) działała.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Oj, oj, chyba 31 i 42.man1956 pisze:Jak chcesz jechać np. do Otwocka to jazda 111 lub 117 do Powiśla zajmie Ci 20 min.Rosa pisze: Chyba żartujesz. 111, 117 do Powiśla czy nawet 509 na Stadion
Potem lecisz z buta do stacji. Potem pociągiem (42 min.). Czyli już ponad 1 godzina.
Gdyby było 168 do Olszynki, to jechałbyś ok. 10 min., potem pociągiem 31 min.
Czas podróży to czas przejazdu + czas oczekiwania. Więc tylko i wyłącznie linia otwocka jest na plus, a to relacja marginalna. Nikt normalny nie pojedzie 168 na Olszynkę po to, żeby czekać pół godziny na pociąg do Pruszkowa...man1956 pisze:Natomiast co do jeżdżenia 168 do SKM-ki, to uważam na serio, że to ma sens. Wariant 168 + SKM do Ursusa, Pruszkowa, Józefowa czy Otwocka byłby ofertą czasowo najkrótszą w stosunku do tego, co mamy dziś.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Skoro ZTM taką relację proponuje, to chyba nie wziął tego z sufitu, tylko opiera na jakichś pomiarach.
Rzeczywiście, może do Pruszkowa wariant 168 + pociąg jest porównywalny czasowo z wariantem 111/117 + pociąg, natomiast dla linii otwockiej jest to alternatywa.
A jeśli o czekanie pół godziny na pociąg - w tej chwili zdarza się to praktycznie tylko poza szczytem. W szczycie jest po 4-5 pociągów na godzinę.
Wiekszość moich znajomych z linii otwockiej dawno porzuciła samochody jako środek dojazdu do Warszawy, a także utykający w korkach MiniBus czy 521. Zwróć uwagę, jak znacząco wzrosła frekwencja w pociągach (SKM + KM). Więc jak stworzymy dodatkową dogodną relację pociąg + autobus, to myślę, że będzie miała ona powodzenie.
Rzeczywiście, może do Pruszkowa wariant 168 + pociąg jest porównywalny czasowo z wariantem 111/117 + pociąg, natomiast dla linii otwockiej jest to alternatywa.
A jeśli o czekanie pół godziny na pociąg - w tej chwili zdarza się to praktycznie tylko poza szczytem. W szczycie jest po 4-5 pociągów na godzinę.
Wiekszość moich znajomych z linii otwockiej dawno porzuciła samochody jako środek dojazdu do Warszawy, a także utykający w korkach MiniBus czy 521. Zwróć uwagę, jak znacząco wzrosła frekwencja w pociągach (SKM + KM). Więc jak stworzymy dodatkową dogodną relację pociąg + autobus, to myślę, że będzie miała ona powodzenie.
168 na Olszynce to nie dojazd Gocławia do stacji kolejowej (dla niektórych to chyba jakiś fetysz) ale utrzymanie relacji Zamieniecka-Chłopickiego. Mam wątpliwości czy to niezbędne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36686
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Co do niezbędności utrzymania połączenia Olszynki z pl. Szembeka także masz wątpliwości, czy też może uważasz, że 245 co 40/60 minut wystarczy?pawcio pisze:168 na Olszynce to nie dojazd Gocławia do stacji kolejowej (dla niektórych to chyba jakiś fetysz) ale utrzymanie relacji Zamieniecka-Chłopickiego. Mam wątpliwości czy to niezbędne.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Zbyt często widuję 135 tamże, by uznać to za relację kluczową. Zapełnienie 135 w poprzek Grochowskiej jest jakieś trzy, cztery razy niższe niż zapełnienie 168 na Ostrobramskiej przy Media Markcie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Pytanie tylko, dokąd jadą ci, którzy zapełniają 168 przy Media Markcie i Promenadzie - do Gocławia, czy też dalej, za Wisłę? Czy ktoś to badał?
Głównie przesiadkowicze z 5xx na Mokotów plus sam Witolin, gdzie kilka niemałych bloków stoi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Przesiadkowicze z 5xx na Mokotów mogą skorzystać ze 141 (np. na Saskiej). Dojazd np. na Sielce 141 zajmie im tyle samo czasu, co dojazd 168 (a 141 częstsze).
Witolin natomiast może wsiąść w 141 (na Witolinie, Tarnowieckiej lub Łukowskiej) i też zajmie im to tyle samo czasu, co dojazd 168. Jedyny minus jest taki, że 141 nie dojedzie do Witosa czy w głąb Gagarina. Tylko czy w te rejony jeździ 168 znacząca liczba ludzi? Może coś wiecie na ten temat? By nie było wątpliwości: nie chciałbym, żeby fajny dojazd 168 do kolei (i wzmocnienie relacji Gocław - Grochowska) odbyło się kosztem rozwalenia innej potrzebnej relacji.
Witolin natomiast może wsiąść w 141 (na Witolinie, Tarnowieckiej lub Łukowskiej) i też zajmie im to tyle samo czasu, co dojazd 168. Jedyny minus jest taki, że 141 nie dojedzie do Witosa czy w głąb Gagarina. Tylko czy w te rejony jeździ 168 znacząca liczba ludzi? Może coś wiecie na ten temat? By nie było wątpliwości: nie chciałbym, żeby fajny dojazd 168 do kolei (i wzmocnienie relacji Gocław - Grochowska) odbyło się kosztem rozwalenia innej potrzebnej relacji.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36686
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Co ma wspólnego frekwencja w 135 w poprzek Grochowskiej do połączenia Olszynki z pl. Szembeka, skoro przystanki w obie strony są po północnej stronie Grochowskiej? Zwracam uwagę ponownie, ja nie mówię o połączeniu z Zamieniecką, a tylko z pl. Szembeka, gdzie mamy kościół, bazar, sklepy, wiele innych linii itp. Nie widzi mi się tu pozostawienie tylko widmowego 245.pawcio pisze:Zbyt często widuję 135 tamże, by uznać to za relację kluczową. Zapełnienie 135 w poprzek Grochowskiej jest jakieś trzy, cztery razy niższe niż zapełnienie 168 na Ostrobramskiej przy Media Markcie.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A jakby 147 pociągnąć od Wału: Fieldorfa - Zamieniecka - Chłopickiego - PKP Olszynka Grochowska?
Na Kępie aż tak bardzo wykorzystywane nie jest, do 411, 507 i 509 dowiezie, do Ostrobramskiej też nie najgorzej (przesiadka do Centrum z Wawra na tym samym narożniku, z powrotem tylko jedne pasy).
W ten sposób nie trzeba by ruszać 168.
Na Kępie aż tak bardzo wykorzystywane nie jest, do 411, 507 i 509 dowiezie, do Ostrobramskiej też nie najgorzej (przesiadka do Centrum z Wawra na tym samym narożniku, z powrotem tylko jedne pasy).
W ten sposób nie trzeba by ruszać 168.
-
- Posty: 5095
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
147 na Wale Gocławskim w pomiarach spośród wszystkich linii zwykłych była najlepiej wykorzystywana w szczycie A.
Więc co najmniej do Saskiej ma branie.
Więc co najmniej do Saskiej ma branie.