Układ linii tramwajowych z M2C

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 kwie 2014, 12:53

Co to znaczy 'otwarcie na górze'? Bez metra jedenastka jest niepotrzebna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 kwie 2014, 13:10

No i w tym tkwi cały szkopuł, że nie wiadomo, co będzie się działo w okresie przejściowym, gdy ruch na górze wróci, a na dole się jeszcze nie pojawi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 kwie 2014, 13:50

MichalJ pisze:Masz jakieś tajne informacje, że Jazzów Duo ma być tylko 5?
Wszystkie informacje są jawne. Producent ma dostarczyć wszystkie wozy do czerwca 2015 i tego się trzymajmy, a nie wróżenia z fusów ile i kiedy. Równie dobrze w listopadzie może być 1 128N i uwolnione 120NaDUO z linii 2. Warto pamiętać, że fakt przyjazdu wagonu nie jest równoznaczny z jego wyjazdem do obsługi linii na ulicę.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 kwie 2014, 15:17

Nie sądzę, żeby umowa dopuszczała dostarczenie wszystkich wozów w czerwcu 2015. Zresztą gdzie niby producent by je trzymał?
Myślę, że jeśli TW mówią do prasy, że planują dwukierunki na 11, to mają do tego jakieś podstawy. Nie będę traktować wszystkich wypowiedzi jako kłamliwych, bo w ten sposób wszelka dyskusja staje się bezcelowa.

A w okresie 'tramwaje bez metra' 11 nie będzie potrzebna, więc tego akurat problemu nie ma.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 kwie 2014, 18:24

Ale co w tym czasie z ”8” - przywracać na starą trasę, mają w perspektywie likwidację? Jeśli chodzi o dostawę dwukierunków z puli 45, to z zeszłorocznej informacji (oficjalne dane przy okazji podpisywania umowy) wynika, że pierwsze powinny być już w lipcu 2014 r. Według informacji udzielanych radnym ruch tramwajów ma być przywracany od września/października.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 kwie 2014, 22:47

E tam, 5 będzie jeździło normalnie, a pozostałe, powiedzmy 2 na 3,
to będą jedenastki do MRD, a dalej jako 10 - no może do Kieleckiej, więc 33.
Z powrotem 33 do ONZ, a potem jako 11. Taka nowa świecka tradycja.
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 kwie 2014, 7:55

MichalJ pisze:Nie sądzę, żeby umowa dopuszczała dostarczenie wszystkich wozów w czerwcu 2015. Zresztą gdzie niby producent by je trzymał?
To jest problem producenta - da radę.Równie dobrze zwiększone dostawy mogą być po Nowym Roku.
MichalJ pisze:Myślę, że jeśli TW mówią do prasy, że planują dwukierunki na 11, to mają do tego jakieś podstawy.
Na pewno TW? A nie ZTM? Jak na razie 11 była planowana na Narutowicza.
MichalJ pisze:Nie będę traktować wszystkich wypowiedzi jako kłamliwych, bo w ten sposób wszelka dyskusja staje się bezcelowa.
Nie mówię o kłamstwach. Wiele z oficjalnych wypowiedzi jest takich, że owszem dzwoni, ale nie w tym kościele, a wystarczyłoby zadzwonić gdzie trzeba i się dowiedzieć przed wypowiedziami dla mediów.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 25 kwie 2014, 17:13

Piękny chaos z tego wychodzi i to wokół tylko jednego węzła komunikacyjnego. Od września 2010 r., kiedy Kasprzaka przejechała ostatnia 10-ka do powiedzmy września 2014 r., kiedy "ruch na górze wróci" mądre głowy nie opanowały tych wszystkich problemów? To cztery lata!

Znowu będzie przypadek Nowowiejskiej, gdy przez jeden rok (akurat po oddaniu metra na Daszyńskim kluczowy) nie będzie możliwości skrętu na rondzie, więc pomysł z 11 robiącą kółko przez Kercelak - RD - Kasprzaka nie będzie mógł być zrealizowany? A jeśli będzie obsuwa z metrem, to 8 nie będzie też mogła skręcić po starej trasie? Że o pełnej gwieździe nie wspomnę - niezbędnej, jak widać na różne okoliczności. To powinno być zrobione teraz kompleksowo - przed oddaniem M2, zwłaszcza w kontekście Zawiszy2015.

Przez cztery lata decydenci żyli pomysłem z dwukierunkowcami, by "zawracać" na Daszyńskim. Po czterech latach, "w ostatniej chwili" przyszła refleksja, że to bez sensu, bo rozwiązanie będzie potrzebne bardzo krótko.

Potrzeba remontu wiaduktu na Zawiszy urodziła się wczoraj, prawda? Stąd obecna burza mózgów. Przy okazji: czy na Zawiszy na wiadukcie jakieś 2-3 lata temu przy okazji przesuwania przystanku poza wrażliwą część wiaduktu, nie obiecywano osobnego toru i przystanku na Towarowej dla 1/11/T?

No i na koniec - po co na Wroniej modne obecnie (vide pomysł z Jagiellońską) kółko z autobusowymi przejazdami technicznymi, skoro można zawrócić na rondzie (taki układ skrzyżowania aż się o to prosi) - przystanek końcowy przed rondem, początkowy - za rondem?

Czy ktoś nad tym panuje?
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 kwie 2014, 17:27

Przystanek końcowy przed rondem i sru na ciągłej przez trzy pasy...? No nie wiem :term:

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 25 kwie 2014, 17:55

Przecież, żeby się dostać na Wronią i tak będą musieli jechać na ten sam pas do lewoskrętu. Więc akurat zawracanie na rondzie niczego nie zmieni. A swoją drogą, to można zrobić śluzę dla autobusów ruszających z przystanku końcowego.
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 kwie 2014, 20:47

Lol, no jak nie zmieni. Przystanki w tym kraju są przy prawej krawędzi i jeśli chcemy zachować szybkie dojście do metra, to przecież przystanek ten musiałby być kilkanaście metrów przed linią zatrzymania. To nielegalne, haloo!

Poza tym, przydałby się jakikolwiek postój wyrównawczy.

Edit: ah, zapomniałem, że ktoś zapomniał zbudować stację pod rondem :term:
Wobec tego przystanek rzeczywiście mógłby być przed...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2014, 21:54

Gigantycznym wielbłądem konsultacji jest brak informacji o częstotliwości kursowania "9", która dotąd tylko przemknęła w artykułach prasowych.

Druga kwestia to częstotliwość na Służewcu - 17 co 5 na Tarchomin oznacza, że na Wołoskiej spadnie o 6 na godzinę liczba kursów...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 kwie 2014, 21:57

I jaka ona będzie, ta częstotliwość 9?

Przy okazji - dlaczego nie buduje się torów do brakujących skrętów na rondzie D.? Narzuca się odpowiedź "bo trwałoby to tyle, ile budowa na Powstańców". :)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 kwie 2014, 22:07

W informatorze została podana częstotliwość linii 9 - w szczycie co 3-4 minuty. :razz:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2014, 22:32

MichalJ pisze:I jaka ona będzie, ta częstotliwość 9?
Jeśli wierzyć prasie - co 3-4 minuty.

Brak jest natomiast tej informacji np. tu:

http://www.ztm.waw.pl/?c=631&l=1#1

nie ma jej też w ulotce:

http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 88&l=1&m=1
Przy okazji - dlaczego nie buduje się torów do brakujących skrętów na rondzie D.?
Bo by stały i rdzewiały tak, jak tory zachód-południe-zachód na Metrze Ratusz, które wykorzystano w ciągu ostatnich dziesięciu lat raz?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ