Plan transportowy woj. Mazowieckiego

Moderator: JacekM

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Plan transportowy woj. Mazowieckiego

Post autor: Piottr » 27 sie 2014, 22:32

Jeszcze do 1 września można zgłaszać uwagi.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... owsza.html
plan można przeczytać tu:
http://www.mazovia.pl/komunikaty/art,20 ... kiego.html

Jak dla mnie na bardzo pierwszy rzut oka podstawowe braki w sieci kolejowej to:
:arrow: nieuwzględnienie linii Ostrołęka - Małkinia, zwłaszcza mając na względzie planowane zamknięcie linii na Białystok
:arrow: brak pomysłu na przywrócenie ruchu na C-E20, Mszczonów i Tarczyn się ostatnio bardzo rozwinęły, nie wierzę, że na rozsądną ofertę przewozową nie byłoby potoków do Warszawy przez Czachówek.
:arrow: dublowanie połączeń kolejowych połączeniami autobusowymi realizowanym w ramach służby publicznej (Ostrołęka).
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 sie 2014, 22:46

Piottr pisze:nieuwzględnienie linii Ostrołęka - Małkinia, zwłaszcza mając na względzie planowane zamknięcie linii na Białystok
Sytuacja przejściowa.
Piottr pisze:brak pomysłu na przywrócenie ruchu na C-E20, Mszczonów i Tarczyn się ostatnio bardzo rozwinęły, nie wierzę, że na rozsądną ofertę przewozową nie byłoby potoków do Warszawy przez Czachówek.
Widzę parę problemów, najistotniejsze z nich to:
- umiejscowienie dworców w Tarczynie i Mszczonowie,
- niekonkurencyjność czasowa połączenia kolejowego względem drogowego.

Jeszcze problemem może być przepustowość ósemki.
Piottr pisze:dublowanie połączeń kolejowych połączeniami autobusowymi realizowanym w ramach służby publicznej (Ostrołęka).
Z Ostrołęką jest ten problem, że tam dworzec jest na zadupiu, a sama oferta kolejowa jest do niczego (przesiadki w Tłuszczu tylko potęguja beznadziejność). Na początek trzeba by było wydłużyć parę szczytowych połączeń do/z Tłuszcza do Wyszkowa, aby powstała sensowna alternatywa na trasie Wyszków - Wileniak.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 30 sie 2014, 12:56

Moim zdaniem wszystkie pociagi z Ostrołęki powinny być pociągami bezpośrednimi do Warszawy, bez zatrzymania na odcinku Tłuszcz - Warszawa. To by nadało sens jeżdżeniu pociągiem do Wyszkowa.
Koniecznośc przesiadki w większości przypadków wyklucza kolej z planowania podróży.

A jeśli chodzi o linię Ostrołęka - Małkinia, to zupełnie nie rozumiem, że uruchamia się pociągi do 5 tysięcznej Drzewicy, a 32 tysięczną Ostrów Mazowiecką się pomija w planowaniu połączeń kolejowych, pomimo istnienia linii i to podobno nawet w niezłym stanie.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 sie 2014, 17:00

Gdzie jechać z tej Ostrowi? Linia tak samo na uboczu, jak w Mszczonowie czy Tarczynie.
W Drzewicy też i też nie rozumiem uruchamiania połączeń do niej. Nie znam frekwencji.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sie 2014, 18:14

Piottr pisze:Moim zdaniem wszystkie pociagi z Ostrołęki powinny być pociągami bezpośrednimi do Warszawy, bez zatrzymania na odcinku Tłuszcz - Warszawa.
Po co tak barbarzyńsko marnować przepustowość?
Koniecznośc przesiadki w większości przypadków wyklucza kolej z planowania podróży.
No i dlatego połączenia połączenia z dwutysięcznego Rzekunia do Warszawy są absurdem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ