Układ linii tramwajowych z M2C

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 lis 2014, 21:55

osa pisze:Jakiej niskiej? To już teraz są blokowiska na Zielonej Białołęce. Zresztą dlaczego nie, np. na powierzchni. Tak jest wszędzie na Zachodzie, tak jest u nas na linii otwockiej czy mińskiej.
A ile by kosztowało dostosowanie pociągów (zamontowanie ogrzewania, klimatyzacji itp.) do dłuższej jazdy na powierzchni? Bo zdaje się, że Inspiro (i w sumie inne pociągi też) mogą pokonywać na powierzchni tylko krótkie odcinki. :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lis 2014, 22:12

Do 10 minut.

Tak, Trocka to dobry pomysl na koniec na teraz, tylko to nigdy nie przejdzie - Pani Prezydent obiecala Pradze 6 stacji, poza tym jest ostatnia unijna kasa do wydania.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 lis 2014, 23:50

osa pisze:Skąd Ty chcesz tych ludzi dowozić tramwajami do metra? Z dwóch przystanków na Rembielińskiej? A co z dalszą trasą na Odrowąża? Odcinek metra pod Kondratowicza to jest planistyczny przypadek po przerwaniu trasy na Tarchomin i lepiej to sobie uzmysłowić już teraz i zmienić, póki czas, niż brnąć w to z kolejnymi decyzjami administracyjnymi.
Podobnie odnoga metra na Gocław - ktoś tak sobie narysował z powodu dogmatu o bazie techniczno-postojowej na Koziej Górce i nikomu nie chce się tego zweryfikować.
3. linii nie narysował sobie ot tak ktoś według własnego widzimisie, tylko kierując się istotnymi przesłankami jakimi jest skomunikowanie stosunkowo dużego osiedla jakim jest Gocław z centrum dzielnicy (Wiatraczna), potencjał mieszkaniowy Kamionka i możliwe połączenie z koleją (Dw.Wschodni). Możemy rozmawiać na ile to słuszne argumenty i czy są jakieś inne, ale na litość boską, tego naprawdę nie wyznaczał przedszkolak kredką na mapie "bo tak".
A STP jest konieczne i przez jego brak teraz będą wychodzić takie kwiatki jak tory odstawcze za Ulrychowem o długości dwóch stacji, których użyteczność może być cokolwiek dyskusyjna po przedłużeniu metra.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2014, 6:47

Wyznaczał. Wariant najbardziej obiecujący potokowo M2 i M3 autorytarnie schowano, bo "nie stać nas na budowę na ukos pod zabudową" (co z kolei może być prawdą). Szczegółów, jak by to miało biec, oczywiście nie podam; wszak to tylko plotki i fantasmagorie 8-)

Podobnie Studium Wykonalności dla M2c schowano - nigdzie nie zostało opublikowane. Mimo, że wykonane 10 lat wcześniej analizy sugerowały, żę podobny efekt w skali miasta, przy 2x mniejszym koszcie, da budowa SIECI szybkiego tramwaju (Górczewska - Prymasa - Wilanów, Daszyńskiego - Świętokrzyska- Targowa, Sobieskiego Gocław, Tarchomin - Jagiellońska - Gocław) ORAZ modernizacja całego WWK do obsługi aglomeracyjnej (w tym kupionych kilkadziesiąt pociągów i kilkanaście nowych stacji). No ale gazety napisały "chcą nam zabrać metro" i się skończyło.

W związku z tym, jeśli chodzi o metro, kwestię "na pewno wybrano wariant najlepszy" traktowałbym z dużą dozą ostrożności. Zwłaszcza, że szykuje się to samo jeśli chodzi o Zieloną Białołękę - ewidentnie broni się tam tramwaj, ewentualnie premetro, a metro powinno zostać na Bródnie, ale oczywiście politycy i dziennikarze wiedzą lepiej. I też będziesz powtarzał, że "skoro na Grodzisk zadecydowano o metrze to znaczy, że nie zrobił tego przedszkolak kreską na mapie bo tak"?

Nawiasem mówiąc, tory odstawcze i przeglądowe poza STP stosuje się powszechnie na sieciach metra na świecie. Nie ma w tym nic dziwnego ani wątpliwego. To tylko u nas jakieś sowieckie stereotypy (te same, które nie dopuszczają pomysłu, że funkcję metra możę pełnić tramwaj w tunelu bo "to różne systemy") każą każdej linii budować STP, nie pozwalać na przeplatanie stacji przesiadkowych, o rozwidlaniu eksploatacyjnym nie wspominając - linie mają być niezależne i kropka.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Esteban Gomez
Posty: 44
Rejestracja: 27 mar 2013, 22:28
Lokalizacja: Zacisze

Post autor: Esteban Gomez » 23 lis 2014, 18:19

A tak swoją drogą, jak zgodnie z tymi studiami przeprowadzić tramwaj przez Wisłę? Tamką i Świętokrzyskim, czy jakoś Zajęczą? Bo chyba jednak najwygodniej byłoby zrobić tunel TK-Stadion

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 lis 2014, 20:04

Był projekt tramwaju zamiast II linii metra pod Świętokrzyską w końcu lat 90. Wtedy pewnie z wyjazdem ze skarpy do m. Świętokrzyskjego.
Trasa metra na Gocław jest ewidentnie zrobiona pod bazę na Koziej Górce, a przejazd pod Wiatraczną to żadna atrakcja dla Gocławia, który chce przede wszystkim i jak najszybciej do centrum a nie naokoło.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 23 lis 2014, 20:18

Ja tam to czekam na tramwaj podziemny od Królewskiej do Okrzei z mostem pieszo tramwajowym na karowej :)
Ale to nie ten temat...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 lis 2014, 23:17

Glonojad pisze:Wyznaczał. Wariant najbardziej obiecujący potokowo M2 i M3 autorytarnie schowano, bo "nie stać nas na budowę na ukos pod zabudową" (co z kolei może być prawdą). Szczegółów, jak by to miało biec, oczywiście nie podam; wszak to tylko plotki i fantasmagorie 8-)
Z tego co wiem to raczej w ogóle nie brano pod uwagę pomysłów z budową pod budynkami (jakiś dłuższych ciągów, bo przecież pod kilkoma metro jednak jest) właśnie z tego z powodu. Także wątpie w takie analizy potoków. Zresztą tak dla naszego pofantazjowania, możemy pogdybać gdzie by takie coś wchodziło w grę, skoro to tylko plotki. :)
Glonojad pisze:Podobnie Studium Wykonalności dla M2c schowano - nigdzie nie zostało opublikowane. Mimo, że wykonane 10 lat wcześniej analizy sugerowały, że podobny efekt w skali miasta, przy 2x mniejszym koszcie, da budowa SIECI szybkiego tramwaju (Górczewska - Prymasa - Wilanów, Daszyńskiego - Świętokrzyska- Targowa, Sobieskiego Gocław, Tarchomin - Jagiellońska - Gocław) ORAZ modernizacja całego WWK do obsługi aglomeracyjnej (w tym kupionych kilkadziesiąt pociągów i kilkanaście nowych stacji). No ale gazety napisały "chcą nam zabrać metro" i się skończyło.
Możesz chociaż podać autorów, albo rok produkcji (orientacyjnie) takiego studium?
Inna sprawa że to nawet tak z grubsza brzmi dosyć absurdalnie. Zakres podanych przez Ciebie prac (szczególnie kolejowych) nie wygląda na tani, a w dużej mierze opiera się tylko na wykorzystaniu tego co jest, podczas gdy można mieć wątpliwości czy są w tym układzie aż takie rezerwy by mieć przynajmniej podobny efekt co metro.
Glonojad pisze:W związku z tym, jeśli chodzi o metro, kwestię "na pewno wybrano wariant najlepszy" traktowałbym z dużą dozą ostrożności. Zwłaszcza, że szykuje się to samo jeśli chodzi o Zieloną Białołękę - ewidentnie broni się tam tramwaj, ewentualnie premetro, a metro powinno zostać na Bródnie, ale oczywiście politycy i dziennikarze wiedzą lepiej. I też będziesz powtarzał, że "skoro na Grodzisk zadecydowano o metrze to znaczy, że nie zrobił tego przedszkolak kreską na mapie bo tak"?
Akurat czasy się zmieniły i podejmowane decyzje nie zawsze były tak polityczne jak teraz. Zmienił się ustrój, kwestie odpowiedzialności politycznej. Jak co do czego to dzisiaj ciężej o niepopularne decyzje które mogą mieć dobry efekt, niż kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu. To ma swoje plusy i minusy.
Metro na Białołękę może się obronić, jak ją zaoramy i wybudujemy od nowa. :term:
Obrazek

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lis 2014, 22:34

Dantte pisze: 1. Pozdrawiam z Toruńskiej. I proś kolegów, żeby nie wyciągali 3002 na dodatek 032 na 41, bo już na Budowlanej nie da rady wejść.
E tam, kiedyś na stałe jeździło to na 25 7:42 z Wileńskiego w kier. Centrum - i się nie rozpadło :)
ŁK

ODPOWIEDZ