128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Wydaje się jednak, że w jazzie jest ciut wcześniej, ale to może być złudzenie. Ponadto jazda była mało płynna, ale sądząc po powyższych opiniach, to wina motorowego.
Zwróciłem też uwagę na piski na łukach - to wina innej konstrukcji wózka czy po prostu kwestia nowych kół?
Zwróciłem też uwagę na piski na łukach - to wina innej konstrukcji wózka czy po prostu kwestia nowych kół?
Kazdy tramwaj piszczy ze wzgledu na osie sztywno laczace kola. Tu w zasadzie mozna to byloby wyeliminowac, bo osi nie ma. Putanie czy jest to oplacalne rozwiazanie, czy prosciej utrzymywac stala predkosc obrotowa wszystkich kol. Ktos wie jak wyglada implementacja Medcomu?
Jechałem wczoraj od Górczewskiej i były braki w zapowiedziach przystanków, głównie tych, które znajdowały się na zamkniętej do niedawna Prostej. Między innymi, Szpital Wolski, Karolkowa, Norblin, a tramwaj sam w sobie zrobił na mnie dobre wrażenie, ale lepszy wariant byłby z siedzeniami zamontowanymi bokiem.
Minęło już dosyć dużo czasu od dostawy pierwszego Jazza Duo dla Stolicy. Wiadomo może kiedy dotrą kolejne?
![Obrazek](https://i.postimg.cc/BbSR8c6F/1r1r4.png)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/4dVYKj67/tram-wawkom.png)
Od stycznia do września 49 sztuk 128N DUO
Od lutego do września 30 sztuk 134N
Od lutego do września 30 sztuk 134N
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Trochę wątpliwe aby im się udało, zwłaszcza, że mają jeszcze mnóstwo innych kontraktów do zrobienia. Ale powodzenia należy im życzyć.
Swoją drogą zasadniczo tramwar przewidywał na mijający rok dostawę pierwszej puli Jazzów Duo, czyli nie jedynie pierwszej sztuki. Ciekawe w związku z czym się to zmieniło.. Czyżby chodziło o to że dopiero niedawno wagon ten wyjechał liniowo?
Swoją drogą zasadniczo tramwar przewidywał na mijający rok dostawę pierwszej puli Jazzów Duo, czyli nie jedynie pierwszej sztuki. Ciekawe w związku z czym się to zmieniło.. Czyżby chodziło o to że dopiero niedawno wagon ten wyjechał liniowo?
Żeby to się sprawdziło drogi bajkopisarzu najpierw pierwszy egzemplarz musi przejeździć 5000km z pasażerami bez awarii, co wciąż się nie udało. Potem następny i następny i następny itp. Ale fakt, że terminy powoli gonią gdyż do końca 2015 trzeba się rozliczyć z tych tramwajów.beni pisze:Od stycznia do września 49 sztuk 128N DUO
Od lutego do września 30 sztuk 134N
Jeżeli następne Jazzy miałyby przechodzić jazdy z pasażerami bez awarii tyle czasu co pierwszy, to coś czuję że te dostawy mogłyby się nam rozciągnąć nawet na długie lata, a tak nie powinno być.
Zastanawiające jest też czy te wymogi nie są wygórowane, tzn: mogą sobie być jakieś małe awarie ale pojazd będzie dobrze się nadal sprawował, to czemu go nie wpisać na stan. Albo, czy te awarie nie są kwestią elektroniki ( którą ciężko będzie ujarzmić i które będą się zdarzać i w przyszłości) czy też nie są skutkiem okresu dziecięcego tego modelu?
Zastanawiające jest też czy te wymogi nie są wygórowane, tzn: mogą sobie być jakieś małe awarie ale pojazd będzie dobrze się nadal sprawował, to czemu go nie wpisać na stan. Albo, czy te awarie nie są kwestią elektroniki ( którą ciężko będzie ujarzmić i które będą się zdarzać i w przyszłości) czy też nie są skutkiem okresu dziecięcego tego modelu?
W PKW też zawiódł „tylko” system informatyczny. Wydaje mi się, że w dzisiejszym, naszpikowanym elektroniką taborze oczekiwanie, żeby ta elektronika (m. in. sterowanie!) działała sprawnie jest jak najbardziej na miejscu. Zapewnie nie jest to łatwe do odfajkowania, ale zasady (słuszne, czy nie całkiem) były znane...Shiom pisze: Albo, czy te awarie nie są kwestią elektroniki (którą ciężko będzie ujarzmić i które będą się zdarzać i w przyszłości)
Coś nie tak napisałem drogi wielki znawco wszystkiego i wszystko wiedzący. Przecież nie napisałem że na milion procent tak będzie więc zejdź ze mnie. W tym roku miało być 10, potem 7, a jeszcze później 4 a mamy jeden. Mimo że na dzień 18.12 widziałem na hali w Bydgoszczy vin 007 w stanie prawie kompletnym.Flash8222 pisze:Żeby to się sprawdziło drogi bajkopisarzu najpierw pierwszy egzemplarz musi przejeździć 5000km z pasażerami bez awarii, co wciąż się nie udało. Potem następny i następny i następny itp. Ale fakt, że terminy powoli gonią gdyż do końca 2015 trzeba się rozliczyć z tych tramwajów.beni pisze:Od stycznia do września 49 sztuk 128N DUO
Od lutego do września 30 sztuk 134N
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Biorac pod uwage permanentne problemy ze wszystkim (ostatnio kumpel wyslal mi mega opis - nawet kasowniki odmowily posluszenstwa) czy jest jeszcze cien szansy na to, ze ten caly plan wypali? Zostalo 9 miesiecy na lacznie 79 sztuk wozow, czyli 9 sztuk miesiecznie. Tak po prawdzie to 10-15 bo przeciez ostatnie sztuki tez musza przejsc testy, a jesli mnie pamiec nie myli Swingi przychodzily po kilka sztuk miesiecznie max. I tez nie bez problemow...
No i te krotkie juz powinny sie pojawiac, a tu nawet fotki szkieletu nikt nie wrzucil (Jazz to byly ze 2-3 miesiace od szkieletu do dostawy). Dziwnie to wyglada...
No i te krotkie juz powinny sie pojawiac, a tu nawet fotki szkieletu nikt nie wrzucil (Jazz to byly ze 2-3 miesiace od szkieletu do dostawy). Dziwnie to wyglada...
Wrzucił, ino w innym temacie: http://zyalt.livejournal.com/1233290.html
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Mozesz mi wskazac ktore zdjecie zawiera krotkiego Jazza? Bo ja tylko moskiewskie widze ![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
Tylko najgorsze jest to że w nowym Jazzie szwankuje wymagana przez ZTM elektronika. Wyświetlacze i inne cuda reklamowe bóg wie komu potrzebne.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.