Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 sie 2015, 13:31

Kompletnie nie rozumiem walki z takim użyciem słowa "trakcja" - przeniesienie znaczenia na zasadzie "pars pro toto", "totum pro parte" etc. jest bardzo częste i całkowicie naturalne. "Ameryka" na "Stany Zjednoczone Ameryki" też każdemu poprawiacie? Albo "kwadrat"?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 sie 2015, 13:42

Dokładnie; razić to może w tekstach specjalistycznych, naukowych, albo tam, gdzie z kontekstu nie wynika jasno, o które znaczenie chodzi, a w nieformalnej dyskusji w internecie nie mam z tym najmniejszego problemu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 sie 2015, 15:39

AAdamq pisze:Wyłączono prąd w sieci trakcyjnej nad modernizowanym torem.
Wyłączono prąd czy napięcie? ;P
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 25 sie 2015, 19:14

teoretycznie... NAPIĘCIE
praktycznie... PRĄD
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 wrz 2015, 20:37

AAdamq pisze: Wyłączono prąd w sieci trakcyjnej nad modernizowanym torem, zabezpieczając przed wjazdem taboru na ten tor (nie dotyczy pociągów roboczych). Sieć dalej sobie spokojnie wisi, oczywiście po ukończeniu modernizacji nastąpi jej regulacja.
Zabezpieczając przed wjazdem trakcji na ten tor (nie dotyczy pociągów roboczych) ;]
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 paź 2015, 16:06

Dworzec Warszawa Zachodnia na finiszu
(...) W nowym obiekcie przewidziano sześć okienek kasowych, miejsca siedzące, (...)
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50490.html
Największy dworzec kolejowy w kraju, w niedalekiej przyszłości zintermodalniony z tramwajem. 6 okienek kasowych to wystarczająca liczba (wszak obecnie są tylko 4-5, a w przyszłości wszyscy będą kupować bilety przez internet, telefon, albo przez czipa pod skórą), czy może jednak nie?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 05 paź 2015, 16:15

Jeśli wszystkie będą czynne, to powinno wystarczyć. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 paź 2015, 16:54

Ile okienek jest na Wschodnim Dalekim obecnie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 05 paź 2015, 18:10

Czy kasy w istniejących lokalizacjach będą likwidowane?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 paź 2015, 19:07

No właśnie; te 6 okienek to ma być docelowy stan wszystkich kas (i od 103 też trzeba będzie tam ganiać?)?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 21 paź 2015, 16:08

RynekKolejowy:
Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?
PKP SA kończą dogadywać porozumienie z Warszawą ws. zagospodarowania okolic Pałacu Kultury i Nauki nad linią średnicową. Nowa zabudowa będzie okazją do zmian w funkcjonowaniu Dworca Śródmieście. Prawdopodobnie znikną niedawno wyremontowane pawilony wejściowe. Kolejarze zapowiadają połączenie z metrem, w trakcie rozważań jest też kwestia rozdzielenia ruchu pasażerów wsiadających i wysiadających na oddzielne perony.
Prawdopodobnie nowa zabudowa oznacza konieczność wyburzenia socrealistycznych pawilonów wejściowych na Dworcu Śródmieście. – Jeżeli chodzi o samą funkcjonalność dworca, nie mają wielkiego znaczenia. W ich miejscu w planie zagospodarowania jest nowa pierzeja – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Projekt zagospodarowania, powiązany z remontem linii średnicowej, będzie szansą na usunięcie mankamentów funkcjonalnych obecnego dworca. – W ramach tego projektu planujemy połączenie z metrem – wskazuje Bator. Teraz pasażerowie muszą wspinać się po schodach na powierzchnię, by potem znowu zejść pod ziemię.
Nie zmienią się za to zbytnio pod względem wystroju czy wykończenia podziemia dworca. – Nie będzie ogromnej przebudowy dworca, bardziej chodzi o organizację ruchu. Kiedyś peron 2 (środkowy) był do wysiadania. Będziemy prowadzić analizy, czy nie przywrócić tego przepływu pasażerów w celu przyspieszenia wymiany pasażerskiej. W tej chwili to duże ograniczenie dla przepustowości linii średnicowej – wskazuje Jarosław Bator.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 21 paź 2015, 17:13

Jesli na perony 1 i 3 zrobia normalne wejscia od strony metra i centralnego to ok. Bo to tylko z tego powodu ze nie ma do nich normalnych wejsc ludzie je omijaja.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 paź 2015, 18:02

Akurat z samego Centralnego przejście jest identyczne na wszystkie perony.

Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 21 paź 2015, 18:45

MichalJ pisze:Akurat z samego Centralnego przejście jest identyczne na wszystkie perony.

Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.
Ale też jest ok 100 m. dalej - zejście na perony 1 i 3 z obydwu pawilonów.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 paź 2015, 19:26

^^ Nie da się ukryć, że nawet nie wiesz o istnieniu przejścia o którym wspomniał MichalJ. ;)

http://warszawa78.blox.pl/2008/03/Warsz ... irynt.html
https://www.youtube.com/watch?v=6zyNRy8r5QM

ODPOWIEDZ