Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
Kompletnie nie rozumiem walki z takim użyciem słowa "trakcja" - przeniesienie znaczenia na zasadzie "pars pro toto", "totum pro parte" etc. jest bardzo częste i całkowicie naturalne. "Ameryka" na "Stany Zjednoczone Ameryki" też każdemu poprawiacie? Albo "kwadrat"?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27432
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dokładnie; razić to może w tekstach specjalistycznych, naukowych, albo tam, gdzie z kontekstu nie wynika jasno, o które znaczenie chodzi, a w nieformalnej dyskusji w internecie nie mam z tym najmniejszego problemu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Wyłączono prąd czy napięcie?AAdamq pisze:Wyłączono prąd w sieci trakcyjnej nad modernizowanym torem.
![Razz ;P](./images/smilies/tongue.gif)
teoretycznie... NAPIĘCIE
praktycznie... PRĄD
praktycznie... PRĄD
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zabezpieczając przed wjazdem trakcji na ten tor (nie dotyczy pociągów roboczych)AAdamq pisze: Wyłączono prąd w sieci trakcyjnej nad modernizowanym torem, zabezpieczając przed wjazdem taboru na ten tor (nie dotyczy pociągów roboczych). Sieć dalej sobie spokojnie wisi, oczywiście po ukończeniu modernizacji nastąpi jej regulacja.
![;]](./images/smilies/krzywy.gif)
ŁK
Największy dworzec kolejowy w kraju, w niedalekiej przyszłości zintermodalniony z tramwajem. 6 okienek kasowych to wystarczająca liczba (wszak obecnie są tylko 4-5, a w przyszłości wszyscy będą kupować bilety przez internet, telefon, albo przez czipa pod skórą), czy może jednak nie?Dworzec Warszawa Zachodnia na finiszu
(...) W nowym obiekcie przewidziano sześć okienek kasowych, miejsca siedzące, (...)
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50490.html
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Czy kasy w istniejących lokalizacjach będą likwidowane?
RynekKolejowy:
Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?
PKP SA kończą dogadywać porozumienie z Warszawą ws. zagospodarowania okolic Pałacu Kultury i Nauki nad linią średnicową. Nowa zabudowa będzie okazją do zmian w funkcjonowaniu Dworca Śródmieście. Prawdopodobnie znikną niedawno wyremontowane pawilony wejściowe. Kolejarze zapowiadają połączenie z metrem, w trakcie rozważań jest też kwestia rozdzielenia ruchu pasażerów wsiadających i wysiadających na oddzielne perony.
Prawdopodobnie nowa zabudowa oznacza konieczność wyburzenia socrealistycznych pawilonów wejściowych na Dworcu Śródmieście. – Jeżeli chodzi o samą funkcjonalność dworca, nie mają wielkiego znaczenia. W ich miejscu w planie zagospodarowania jest nowa pierzeja – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Projekt zagospodarowania, powiązany z remontem linii średnicowej, będzie szansą na usunięcie mankamentów funkcjonalnych obecnego dworca. – W ramach tego projektu planujemy połączenie z metrem – wskazuje Bator. Teraz pasażerowie muszą wspinać się po schodach na powierzchnię, by potem znowu zejść pod ziemię.
Nie zmienią się za to zbytnio pod względem wystroju czy wykończenia podziemia dworca. – Nie będzie ogromnej przebudowy dworca, bardziej chodzi o organizację ruchu. Kiedyś peron 2 (środkowy) był do wysiadania. Będziemy prowadzić analizy, czy nie przywrócić tego przepływu pasażerów w celu przyspieszenia wymiany pasażerskiej. W tej chwili to duże ograniczenie dla przepustowości linii średnicowej – wskazuje Jarosław Bator.
Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?
PKP SA kończą dogadywać porozumienie z Warszawą ws. zagospodarowania okolic Pałacu Kultury i Nauki nad linią średnicową. Nowa zabudowa będzie okazją do zmian w funkcjonowaniu Dworca Śródmieście. Prawdopodobnie znikną niedawno wyremontowane pawilony wejściowe. Kolejarze zapowiadają połączenie z metrem, w trakcie rozważań jest też kwestia rozdzielenia ruchu pasażerów wsiadających i wysiadających na oddzielne perony.
Prawdopodobnie nowa zabudowa oznacza konieczność wyburzenia socrealistycznych pawilonów wejściowych na Dworcu Śródmieście. – Jeżeli chodzi o samą funkcjonalność dworca, nie mają wielkiego znaczenia. W ich miejscu w planie zagospodarowania jest nowa pierzeja – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Projekt zagospodarowania, powiązany z remontem linii średnicowej, będzie szansą na usunięcie mankamentów funkcjonalnych obecnego dworca. – W ramach tego projektu planujemy połączenie z metrem – wskazuje Bator. Teraz pasażerowie muszą wspinać się po schodach na powierzchnię, by potem znowu zejść pod ziemię.
Nie zmienią się za to zbytnio pod względem wystroju czy wykończenia podziemia dworca. – Nie będzie ogromnej przebudowy dworca, bardziej chodzi o organizację ruchu. Kiedyś peron 2 (środkowy) był do wysiadania. Będziemy prowadzić analizy, czy nie przywrócić tego przepływu pasażerów w celu przyspieszenia wymiany pasażerskiej. W tej chwili to duże ograniczenie dla przepustowości linii średnicowej – wskazuje Jarosław Bator.
Jesli na perony 1 i 3 zrobia normalne wejscia od strony metra i centralnego to ok. Bo to tylko z tego powodu ze nie ma do nich normalnych wejsc ludzie je omijaja.
Akurat z samego Centralnego przejście jest identyczne na wszystkie perony.
Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.
Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.
Ale też jest ok 100 m. dalej - zejście na perony 1 i 3 z obydwu pawilonów.MichalJ pisze:Akurat z samego Centralnego przejście jest identyczne na wszystkie perony.
Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.
^^ Nie da się ukryć, że nawet nie wiesz o istnieniu przejścia o którym wspomniał MichalJ. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://warszawa78.blox.pl/2008/03/Warsz ... irynt.html
https://www.youtube.com/watch?v=6zyNRy8r5QM
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://warszawa78.blox.pl/2008/03/Warsz ... irynt.html
https://www.youtube.com/watch?v=6zyNRy8r5QM