Boże Narodzenie 2015 - rozkłady jazdy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Georg
Posty: 6343
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 gru 2015, 20:02

reserved pisze:Tyle że 521 w porównaniu do 9 jest nieusuwalne. :P
Niestety tak. Gdyby 521 jeździło tylko do Wiatraka, to 9 obowiązkowo. 9 w Wigilię ma taką samą częstotliwość, jak 7, więc trudno nazwać ją linią silną.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 gru 2015, 21:13

Zrobić wszystkie kursy "w", do Wiatracznej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 6343
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 gru 2015, 21:31

KwZ pisze:Zrobić wszystkie kursy "w", do Wiatracznej.
Nierealne. Wydaje mi się, że wieczór wigilijny to jedyny wieczór, gdzie tramwaj może zostać z powodzeniem zastąpiony przez autobus (2 przez 101, 11 przez 184, a 9 przez 521). Żałuję przy tym, że wszystkie linie nie mają wszystkich przystanków warunkowych, ale nie da się mieć wszystkiego.

Autobus Czerwon
Posty: 4328
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 gru 2015, 21:33

No ja bym raczej pomyślał o zastąpieniu tramwaju przez autobus, ale co kto lubi.

Flash8222
Posty: 7827
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 gru 2015, 23:02

Georg pisze:
Glonojad pisze:Postulowanie zwieszenia 9 czy 11 to jakis glupi zart ma byc, czy co? Aczkolwiek 11 moglaby, pod jednym warunkiem, byz zawieszona - skierowanie 10 na Mlociny. Tylko te zolwie z R3 to by chyba szlag trafil.
Nie. Nie głupi żart. Zawieszenie 11 oczywiście za 10 do Młocin. Natomiast 9 byłaby zastąpiona przez 7 w relacji Okęcie-Centrum, 521 w relacji Bitwy-Gocławek i ewentualnie 24 w relacji Gocławek-Centrum.
Georg pisze:
KwZ pisze:Zrobić wszystkie kursy "w", do Wiatracznej.
Nierealne. Wydaje mi się, że wieczór wigilijny to jedyny wieczór, gdzie tramwaj może zostać z powodzeniem zastąpiony przez autobus (2 przez 101, 11 przez 184, a 9 przez 521). Żałuję przy tym, że wszystkie linie nie mają wszystkich przystanków warunkowych, ale nie da się mieć wszystkiego.
Kiedyś za pisanie takich bzdur dostawało się punkty :roll:

xyz
Posty: 84
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:35

Post autor: xyz » 21 gru 2015, 7:58

Przede wszystkim warto się cieszyć, że w ogóle w Wigilię rozkład jest dopasowany (w mniejszym, czy większym stopniu, ale jest) do rzeczywistego zapotrzebowania. Zgadzam się ze stanowiskiem, że w przypadku tramwajów na pewno znalazłoby się jeszcze kilka linii, których funkcjonowanie w wigilijny wieczór sensu nie ma.

A z drugiej strony - znalazłem w kraju przykład "złych" praktyk. Jest sobie takie miasto (z tramwajami), gdzie w Wigilię i Sylwestra obowiązuje rozkład dnia powszedniego i zawieszana jest śladowa ilość kursów...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8876
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 gru 2015, 9:09

W takim Poznaniu w Wigilię linie tramwajowe i spora część autobusowych będą kursować do 17, a później głównie nocne.
25.12 dwie linie tramwajowe w ogóle nie będą funkcjonować, a część pozostałych rozpocznie jazdę dopiero o 14.
http://ztm.poznan.pl/aktualnosci/wszyst ... nia-2016r/
xyz pisze:A z drugiej strony - znalazłem w kraju przykład "złych" praktyk. Jest sobie takie miasto (z tramwajami), gdzie w Wigilię i Sylwestra obowiązuje rozkład dnia powszedniego i zawieszana jest śladowa ilość kursów...
Łódź?
michael112 pisze: Tak naprawdę, ja bym zrozumiał nawet gdyby 24.12 od powiedzmy 16 do 21 komunikacja nie jeździła w ogóle. Byłoby to trudne, ale jakoś bym to zaakceptował i się do tego dostosował.
A co z Policją, Strażą Pożarną itp.? Też pracownicy tych służb powinni mieć prawo do świątecznej kolacji?
Doprawdy, są zawody w których należy liczyć się z niedogodnościami tego typu. Jeśli nie zjesz kolacji z rodziną 24.12, to zrobisz to 25.12. Świat się od tego nie zawali. Takie życie.

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 gru 2015, 10:38

Jako żółw z R3 podzielę się z Wami wieloletnimi obserwacjami. W Wigilię po 17 na ulicach nie ma nawet żuli, w pierwszy dzień świąt do 12 są pustki jak na Marsie. Galerie pozamykane, Halina Mirowska też. Ani młodzież, ani emeryci nie mają powodu snuć się po mieście.
Dawno temu w pierwszy dzień świąt to nawet pekaesy do Truskawia nie jeździły. W 1960 roku moja mama szła pieszo od PKS Marymont do Izabelina "Przy kamieniu", żeby odwiedzić ojca w jednostce. Nie jest to oczywiście przykład do powielania dziś, ale ganianie komunikacji do późnego wieczora w wigilię mija się z celem. Można odpowiednio wcześnie opracować rozkłady i wyciąć linie dublujące się bądź zastępowalne przez inne. Trzeba tylko chcieć.
miłośnik 13N

xyz
Posty: 84
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:35

Post autor: xyz » 21 gru 2015, 11:29

person pisze:W takim Poznaniu w Wigilię linie tramwajowe i spora część autobusowych będą kursować do 17, a później głównie nocne.
25.12 dwie linie tramwajowe w ogóle nie będą funkcjonować, a część pozostałych rozpocznie jazdę dopiero o 14.
http://ztm.poznan.pl/aktualnosci/wszyst ... nia-2016r/
xyz pisze:A z drugiej strony - znalazłem w kraju przykład "złych" praktyk. Jest sobie takie miasto (z tramwajami), gdzie w Wigilię i Sylwestra obowiązuje rozkład dnia powszedniego i zawieszana jest śladowa ilość kursów...
Łódź?
Gorzów Wielkopolski, w tym mieście od wielu lat nic się nie zawiesza (ba - w czasach, gdy funkcjonowały dodatki, to oczywiście wszystkie jeździły również w szczycie popołudniowym). W miastach podobnej wielkości albo tramwaje od pewnej godziny kończą kursowanie (Grudziądz), albo zostawia się po jednej linii na dany ciąg komunikacyjny (Elbląg).

W Łodzi z tego co widziałem obowiązują rozkłady sobotnie ze zmianami.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 gru 2015, 12:07

Kiedyś za pisanie takich bzdur dostawało się punkty :roll:
Mogę się nie zgadzać z tym co mówisz, ale będę bił się do końca, żebyś mógł to mówić. I takie tam.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Flash8222
Posty: 7827
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 gru 2015, 13:57

Ale to nie dotyczyło Twojej wypowiedzi tylko Dżordża ;)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 gru 2015, 18:21

Wiem, i się z nim nie zgadzam. Mimo to bronię prawa do pisania bzdur ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 21 gru 2015, 23:16

xyz pisze:A z drugiej strony - znalazłem w kraju przykład "złych" praktyk. Jest sobie takie miasto (z tramwajami), gdzie w Wigilię i Sylwestra obowiązuje rozkład dnia powszedniego i zawieszana jest śladowa ilość kursów...
:arrow: W Radomiu od wielu lat komunikacja w Wigilię kursuje według standardowych rozkładów do około godziny 20:00. Potem zostają tylko dwie główne linie, które i tak codziennie kursują całodobowo. Zainteresowania nigdy nie miałem okazji (i potrzeby) sprawdzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8876
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 gru 2015, 8:54

Osa miał chyba słabszy dzień i popełnił tekst, w którym czytamy, że...
Stołeczna pisze:Dla warszawiaków, którzy nie mają samochodów i są zdani na transport publiczny, przemieszczanie się w święta to zawsze duże wyzwanie. Komunikacja miejska jest zdziesiątkowana, a w tym roku ograniczenia w jej kursowaniu potrwają aż cztery dni
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... wieta.html
Ktoś tu chyba przesadził...

Georg
Posty: 6343
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 gru 2015, 9:26

Nie przesadzałbym. Z całego artykułu nie zgadzam się tylko z jednym zdaniem: "Dla warszawiaków, którzy nie mają samochodów i są zdani na transport publiczny, przemieszczanie się w święta to zawsze duże wyzwanie". Może dla takich, co to nie wysiadają na przystanku M. Marymont z 17 lub kursują do zajezdni, bo nie umieją czytać, faktycznie jest to duże wyzwanie. Ale dla nich pewnie wszystko jest dużym wyzwaniem, bo analfabetyzm ogólnie utrudnia życie. Natomiast sytuacja w Warszawie, jak to podkreślali przedmówcy wcale nie jest taka zła. Widzę też, że Osa żywcem przepisał zdanie z błędem z komunikatu ZTM. "Kierowcy linii przyspieszonych na żądanie pasażerów powinni się zatrzymywać na każdym przystanku." Jak już napisał Wiliam w temacie zmian od grudnia "To raczej logiczne że dodawane są pomijane przystanki jako NŻ, a nie zmienia się charakter istniejących przystanków." Zdanie Osy sugeruje, że linie 5xx zatrzymują się na żądanie na każdym przystanku. Nie ma nic złego w machaniu pasażerów na przystankach stałych, ale jednak od Osy oczekuję o wiele wyższego poziomu, niż np. od pana Włodarskiego.

Zablokowany