Strona 75 z 110
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 22 paź 2024, 21:11
autor: fik
adamrozbicki pisze: ↑22 paź 2024, 18:47
Emyl pisze: ↑22 paź 2024, 18:30
Ile razy w roku mieszkańcy Powsina z walizkami jadą na Centralny?
9 a w roku przestępnym 10.
Policzmy.
a. W Powsinie mieszka jakieś 2,5 tysiąca osób.
b. Rok 2024 jest rokiem przestępnym.
c. Daje to 25 tysięcy podróży na Centralny rocznie.
d. To z kolei daje średnio ok. 68 podróży na Centralny dziennie.
e. 519 ma 37 kursów z Powsina na Centralny dziennie.
f. Na jeden kurs przypada zatem średnio 1,85 pasażera.
To ja jednak myślę, że to nie jest takie kluczowe połączenie.
Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 22 paź 2024, 21:29
autor: Emyl
14 będzie do DWZ docelowo, nie? Autobusem nie ma jak, bo zdublujesz szynę na 95% trasy. To jest kara za beznadziejne planowanie urbanistyczne, że giga osiedla rosną na zadupiu zamiast na przykład w pierwszej kolejności na Siekierkach albo Kamionku. Gdzie swoją drogą w obu przypadkach mimo bliskości centrum komunikacja jest beznadziejna.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 22 paź 2024, 21:45
autor: TGM
Można 131 wydłużać i nie będzie żadnego dublowania szyny
. Nawe na Miasteczko skoro skręt w lewo robią.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 22 paź 2024, 21:54
autor: R-9 Chełmska
A mogli 200 w lewo przy Vogla dać
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 22 paź 2024, 22:29
autor: Gdynianin
Emyl pisze: ↑22 paź 2024, 21:29
14 będzie do DWZ docelowo, nie? Autobusem nie ma jak, bo zdublujesz szynę na 95% trasy. To jest kara za beznadziejne planowanie urbanistyczne, że giga osiedla rosną na zadupiu zamiast na przykład w pierwszej kolejności na Siekierkach albo Kamionku. Gdzie swoją drogą w obu przypadkach mimo bliskości centrum komunikacja jest beznadziejna.
Akurat podmokłe tereny Siekierek to nie jest dobry przykład na sugerowanie poprawnej urbanistyki
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 22 paź 2024, 23:06
autor: MisiekK
adamrozbicki pisze: ↑22 paź 2024, 16:13
Łopatologicznie: masowo żądano zamiany 14 z 19 aby Wilanów miał tramwaj do Dworca Centralnego. Odrzucono w ZTM ten słuszny i logiczny postulat, ponieważ 19 do Miasteczka spowodowałaby 14 pewnie za rok (jeśli Budimex będzie tak miły) i w tym czasie zostałaby tylko 15 na Filtrowej. Tego właśnie się przestraszono i dlatego zapewne nie zamieniono 14 z 19.
Nic z tych rzeczy. Teoria całkowicie wyssana z dużego palucha u lewej nogi. Tego nawet nie brano pod uwagę w najśmielszych planach. Sama 15 na Filtrowej by dała radę i tak zapewnia tam nadpodaż miejsc.
adamrozbicki pisze: ↑22 paź 2024, 16:13
Wcześniejsze plany nie mają tu żadnego znaczenia, bo jeszcze 2 miesiące temu nikt nie myślał o 16 i nie planował likwidacji 35. Prościej nie umiem.
Żebyś ty wiedział jak się możesz grubo mylić..... Nie wszystko pisze się na Wawkomie.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 0:10
autor: adamrozbicki
MisiekK pisze: ↑22 paź 2024, 23:06
adamrozbicki pisze: ↑22 paź 2024, 16:13
Łopatologicznie: masowo żądano zamiany 14 z 19 aby Wilanów miał tramwaj do Dworca Centralnego. Odrzucono w ZTM ten słuszny i logiczny postulat, ponieważ 19 do Miasteczka spowodowałaby 14 pewnie za rok (jeśli Budimex będzie tak miły) i w tym czasie zostałaby tylko 15 na Filtrowej. Tego właśnie się przestraszono i dlatego zapewne nie zamieniono 14 z 19.
Nic z tych rzeczy. Teoria całkowicie wyssana z dużego palucha u lewej nogi. Tego nawet nie brano pod uwagę w najśmielszych planach. Sama 15 na Filtrowej by dała radę i tak zapewnia tam nadpodaż miejsc.
adamrozbicki pisze: ↑22 paź 2024, 16:13
Wcześniejsze plany nie mają tu żadnego znaczenia, bo jeszcze 2 miesiące temu nikt nie myślał o 16 i nie planował likwidacji 35. Prościej nie umiem.
Żebyś ty wiedział jak się możesz grubo mylić..... Nie wszystko pisze się na Wawkomie.
dobranoc.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 0:13
autor: adamrozbicki
fik pisze: ↑22 paź 2024, 21:11
adamrozbicki pisze: ↑22 paź 2024, 18:47
9 a w roku przestępnym 10.
Policzmy.
a. W Powsinie mieszka jakieś 2,5 tysiąca osób.
b. Rok 2024 jest rokiem przestępnym.
c. Daje to 25 tysięcy podróży na Centralny rocznie.
d. To z kolei daje średnio ok. 68 podróży na Centralny dziennie.
e. 519 ma 37 kursów z Powsina na Centralny dziennie.
f. Na jeden kurs przypada zatem średnio 1,85 pasażera.
To ja jednak myślę, że to nie jest takie kluczowe połączenie.
Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 0:17
autor: adamrozbicki
HenrykA pisze: ↑22 paź 2024, 18:49
adamrozbicki pisze: ↑22 paź 2024, 18:20
Czyli z rejonu Powsina/Wilanowa Wysokiego to już dwie przesiadki. Zamiast 519 teraz autobus do tramwaju, potem tramwaj i przesiadka do tramwaju. No nie wiem czy można to nazwać poprawą, bo że wydłuży przejazd o 10-15 minut to pewne.
Dla Wilanowa Wysokiego niewiele się zmieni. W części przy Sobieskiego mają układ 14,16--> 10, 11 I szybszy dojazd do dworca. Przy pętli wilanowska dalej jest 131
Jedyne miejsce gdzie odczują utratę 519 to Królowej Marysieńki. Mogą mieć całe 500 metrów do przejścia do tramwaju Powsin ma trochę gorzej, bo jezeli chcieli by się raz przesiadac to może układzie 519 -->10 (jest to jednak nie optymalne vs 2 krotna przesiadka). Ma pewno nie będzie jednak dłużej niż obecnie (uwzględniać ile 519 stało w korkach i jak nieregularnie jeździło)
No tak, 131 przecież jest z Wilanowa do Dworca, zapomniałem. A spacer z 519 na M.Wilanowska do tramwaju 10 to też coś kapitalnego. Poddaję się
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 0:30
autor: adamrozbicki
R-9 Chełmska pisze: ↑22 paź 2024, 18:47
Mogą pojechać podmiejskim+504 lub 251+10 i jest jedna przesiadka
Aż z ciekawości sprawdziłem. Obecne 519 z Powsina na Dworzec jedzie 10 minut krócej niż 710+504 (plus czekanie na przesiadkę na 504). A korki na 504 większe niż na 519 więc jakieś 20 minut dłużej minimum. 251+10 jedzie praktycznie tyle co 519, tylko że 251 stoi na Wilanowskiej a potem kilka minut spaceru z przystanku (najdalszy od Puławskiej, wspólny dla wsiadających i wysiadających). Tak, że tak.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 6:53
autor: Glonojad
fik pisze: ↑22 paź 2024, 21:11
Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
Będzie 14.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 6:57
autor: Daniel_FCB
1) Są jakieś korzyści z ciągnięcia 16tki na Piaski względem koncepcji z wysyłaniem na MW 15tki?
2) Czy na Stawkach zmieściłoby się stare 35 i kursy skrócone z MW (skrócone 15)?
3) Co z 33? Potną już teraz z uwagi na 19, czy poczekają do przełożenia 19tki na Rakowiecką?
Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
Z Ursynowa wszyscy tuptają na pociąg od patelni do DwC i nogi im z tego powodu nie odpadają (no bo nie 504, kaman). Bez przesady, nie mamy w Warszawie układu promieniowego, żeby wszystkie linie wychodziły z Centralnego.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 7:06
autor: pawcio
1. Z korzyści to utrzymanie przyzwyczajeń pasażerów. Realnie klejenie północnych i południowych końcówek na Marszałkowskiej nie ma prawie żadnego znaczenia.
2. Zmieściłoby, ale przyjeżdżając różnych miejsc byłaby większa szansa, że się nie zgrają i kurs tranzytowy na Piaski musiałby stać za wagonem zmieniającym kierunek jazdy.
3. 33 teraz bez zmian poza przerzutami i wysoką podłogą.
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 7:17
autor: HenrykA
Daniel_FCB pisze: ↑23 paź 2024, 6:57
1) Są jakieś korzyści z ciągnięcia 16tki na Piaski względem koncepcji z wysyłaniem na MW 15tki?
Zdecydowanie większą możliwość kombinowanego przejazdu - tramwaj płynnie dochodzi do linii jadących Jana Pawła (za Arkadią) vs porzedni układ. Potencjalnie większą atrakcyjność lini
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
: 23 paź 2024, 7:31
autor: Matt Cubis
adamrozbicki pisze: ↑23 paź 2024, 0:30
tylko że 251 stoi na Wilanowskiej
Na al. Wilanowskiej są jakieś korki poza tymi spowodowanymi tramwajem?