Strona 227 z 246
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 11 cze 2024, 22:02
autor: MJ
TGM pisze: ↑11 cze 2024, 14:05
eloelo520 pisze: ↑11 cze 2024, 11:05
Normalnie, jak każda inna wieś pod Warszawą
To nigdy nie powinna być linia trzycyfrowa. Problem w tym, że powstała gdy L-ek nie było.
Dlaczego?
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 11 cze 2024, 22:51
autor: TGM
Może inaczej: problem w tym, że L-ek nie było, gdy powstawała. Obsługuje słabo zabudowany rejon. Podobne tereny obsługują L-ki.
No i przypomnę, że linia z Okrzeszyna jeździła kiedyś do Wilanowa robiąc wypad do Starych Kabat. Więc trudno powiedzieć aby Okrzeszyn miał zawsze bezpośrednie połączenie do cywilizacji
.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 11 cze 2024, 23:03
autor: ashir
A jeszcze wcześniej mieli połączenie z Metro Wilanowska.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 5:45
autor: reserved
I jak mają ludzie w tej sytuacji wybierać autobus zamiast samochodu? Jak komunikacja ma tam tak wyglądać to już chyba lepiej zostawić kilka kursów szkolnych a resztę zabrać na inne linie. Opcja z tyloma przesiadkami byłaby jeszcze do przyjęcia gdyby 264 kursowało co 10 minut. Ale nie co 30, 45... A z Powsina do Wilanowa czy Miasteczka Wilanów jest całkiem niedaleko. Zatem propozycja ZTM to totalne rozwalenie komunikacji tylko po to by uzyskać minimalnie większą częstotliwość, która dalej jest do dupy. Bez sensu.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 9:30
autor: konri
Delwin pisze: ↑11 cze 2024, 12:47
reserved pisze: ↑11 cze 2024, 10:47
Najbardziej podoba mi się pomysł z trasą linii 131. Z jednej strony zastąpi sensownie obecne 517 na Powiślu, z drugiej strony będzie też alternatywą dla tramwaju na Czerniakowskiej, ale taką alternatywą która nie będzie aż tak dublowała tramwaju. Trochę i wilk syty, i owca cała. Nie jestem przekonany czy warto - jak piszecie - wydłużać w sezonie 131 do Powsina. Być może tak ale moim zdaniem lepiej przyzwyczajać ludzi do tego 239.
No akurat 131 wyląduje na wysoce korkogennej trasie i to w mizernym takcie (6 razy na godzinę w szczycie) podczas gdy obecnie między 7 a 9 jest 20 kursów. Do tego jest jakieś absurdalne przekonanie, że ludzie wzdłuż dotychczasowej trasy 131 od Sadyby się jakoś magicznie teleportują do 11...
Ilekroć jeździłem na 131 w porannym szczycie, to przez cały dodatek miałem wolne miejsca siedzące. Na tej linii występuje chyba największa nadpodaż kursów jaką widziałem.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 9:35
autor: person
Bastian pisze: ↑11 cze 2024, 21:13
Bywalec pisze: ↑11 cze 2024, 11:31
Połowa obecnego 33 idzie na Stegny jako 19. Wszystko jest tu jasne.
Wólczyńska będzie zachwycona. Nie wiem, po co tyle tramwajów w Reymonta, na Wólczyńskiej naprawdę by się bardziej przydały.
Zamiast przywrócić 35 na Nowe Bemowo, to tworzy się nową linię z Broniewskiego tamże. Czego nie rozumiesz?
Pomysł, by ścinać 33 na Wólczyńskiej i Nocznickiego to syf jakich mało.
pawcio pisze: ↑11 cze 2024, 21:19
Metro pewnie trochę zassało a do tego dało możliwość jeżdżenia wstecz.
Tak, zassało. Dlatego ludzie dojeżdżają 33 na Młociny w przeciwpotoku.
MJ pisze: ↑11 cze 2024, 22:02
TGM pisze: ↑11 cze 2024, 14:05
To nigdy nie powinna być linia trzycyfrowa. Problem w tym, że powstała gdy L-ek nie było.
Dlaczego?
TGM pisze: ↑11 cze 2024, 22:51
Może inaczej: problem w tym, że L-ek nie było, gdy powstawała. Obsługuje słabo zabudowany rejon. Podobne tereny obsługują L-ki.
No i przypomnę, że linia z Okrzeszyna jeździła kiedyś do Wilanowa robiąc wypad do Starych Kabat. Więc trudno powiedzieć aby Okrzeszyn miał zawsze bezpośrednie połączenie do cywilizacji
.
Jeśli nowe 264 miało zostać sprowadzone do roli gimbusa, to równie dobrze powinno być autobusem na telefon. Srsly, dla kogo taka linia znikąd donikąd? Rozumiem, że za większą pracę przewozową (częstotliwość) musiałaby zapłacić gmina K-J, ale... ale to kolejny argument za tym, że powinien powstać warszawski MZTM.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 10:09
autor: reserved
Lepsza linia co godzinę do cywilizacji niż co 45 minut donikąd. Serio.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 10:21
autor: tatra
19 w koordynacji z 33 jest sensowne tym bardziej że 19 prawdopodobnie pojedzie Rakowiecką. Na Wólczyńskiej 33 i 26 plus kursy zjazdowe i wyjazdowe myślę że wystarczy, problemem jest przepustowość pętli M.Młociny.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 10:36
autor: person
reserved pisze: ↑12 cze 2024, 10:09
Lepsza linia co godzinę do cywilizacji niż co 45 minut donikąd. Serio.
Zgadzam się.
tatra pisze: ↑12 cze 2024, 10:21
19 w koordynacji z 33 jest sensowne tym bardziej że 19 prawdopodobnie pojedzie Rakowiecką. Na Wólczyńskiej 33 i 26 plus kursy zjazdowe i wyjazdowe myślę że wystarczy, problemem jest przepustowość pętli M.Młociny.
1. Obecnie nie ma problemu z przepustowością na MM. O jakim problemie piszesz?
2. Kiedy rusza Rakowiecka, kiedy ruszą Stegny?
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 10:40
autor: man1956
O ile dobrze widzę, w projekcie zmian Miasteczko Wilanów traci bezpośrednie połączenie z Dworcem Centralnym. Czy nie można więc zrobić tak, że 14 pojedzie na Stegny, a 19 do Miasteczka?
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 10:43
autor: TGM
Takie 14 będzie kompletnie puste.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 10:50
autor: reserved
Na facebooku już są narzekania że ludzie nie będą taszczyć walizek z przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnego bo muszą mieć autobus pod samo wejście.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 10:57
autor: person
reserved pisze: ↑12 cze 2024, 10:50
Na facebooku już są narzekania że ludzie nie będą taszczyć walizek z przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnego bo muszą mieć autobus pod samo wejście.
Niech jedzą ciasteczka.
Na szczęście są naziemne przejścia, więc odpada argument o schodach.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 11:32
autor: man1956
reserved pisze: ↑12 cze 2024, 10:50
Na facebooku już są narzekania że ludzie nie będą taszczyć walizek z przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnego bo muszą mieć autobus pod samo wejście.
Jak mieli do tej pory autobus pod samo wejście, to dlaczego teraz, po zmianach, mają nie mieć nic? Powinni mieć tramwaj.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
: 12 cze 2024, 11:39
autor: reserved
Czyli należy tory przesunąć pod Złote Tarasy.