Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 13 lis 2013, 16:14

Osobiście jako dawny mieszkaniec Gocławia wybrałbym wariant 1, taka 135 byłaby w sam raz na potrzeby mieszkańców. Dałby ktoś radę policzyć ile brygad trzeba do obsługi każdego wariantu?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 lis 2013, 16:15

grzegorz pisze:ani przy tramwajach
Tego nie rozumiem. Od tramwajów z Puławskiej/Marszałkowskiej jest przystanek, nomen omen, Marszałkowska. Z kolei Filtrowa jest praktycznie w strefie dojścia do Wawelskiej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 13 lis 2013, 16:48

Dobra, w zasadzie nie ma co o tramwajach.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 lis 2013, 18:16

Dajcie spokój z kombinacjami i próbą przenoszenia przystankow z Waryńskiego na TŁ. Takie coś nie może sie udac i nie ma co wracać do pomyslow które już próbowano sprawdzać i które NIE wypaliy. Z metra nie będzie się latać na TŁ obojętnie jak bardzo byście zaklinali i wymyslali potencjalne tego korzyści.
A co do 135 to martwi nieco to że bedzie brak dogodnych przesiadek (czytaj wspolnych przystanków) ze 135 na linie Ostrobramskie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 lis 2013, 18:18

Aha, znaczy się nikt tymi liniami na TŁ nie jeździ.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2013, 18:19

Rosa pisze:Z metra nie będzie się latać na TŁ obojętnie jak bardzo byście zaklinali i wymyslali potencjalne tego korzyści.
A tłum na tym przystanku bierze się z przesiadek z metra moskiewskiego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 lis 2013, 18:27

Piszesz o Waryńskiego? No faktycznie tam zawsze jest tłum i zapelnienie autobusów mówi dobrze o tym co ludzie wybierają. Mając przystanek od razu przy wyjsciu z metra i przystanek 200 m od wyjścia w dodatku za światłami nie łudźcie się że ten drugi bedzie popularniejszy od tego pierwszego. Wygoda w tym momencie jest priorytetem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 lis 2013, 18:30

Dla większości ludzi priorytetem jest czas.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2013, 18:31

Rosa pisze:Piszesz o Waryńskiego? No faktycznie tam zawsze jest tłum i zapelnienie autobusów mówi dobrze o tym co ludzie wybierają.
Nie, piszę o Trasie Łazienkowskiej i niezabieralnym 523 i 182.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 lis 2013, 18:50

KwZ pisze:Dla większości ludzi priorytetem jest czas.
Rano tak. Po poludniu juz minuta w te czy we wte nie ma takiego znaczenia i wg mnie priorytetem jest wtedy wygoda. Dla mnie przynajmniej z pewnością tak jest. Inną kwestią jest to czy idąc na TŁ jesteśmy w stanie zaoszczędzic jakiś czas. Nie bardzo widzę jak.
Ale właściwie jaki jest sens powtarzania dyskusji ktora już sie odbyla ze dwa lata temu i od czasu ktorej nic sie nie zmienilo.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 13 lis 2013, 18:59

winnux8 pisze:[...]Dałby ktoś radę policzyć ile brygad trzeba do obsługi każdego wariantu?
Wariant 1
135: Przy założeniu częstotliwości 15/20/20, czyli prawie takiej jak dotychczas i czasowi przejazdu 45 minut poza szczytem i 50 w szczycie potrzebujemy 6 brygad całodziennych i 2 lub 3 brygad szczytowych.
168: Tutaj sytuacja jest taka, że trasa nie zmieni się na tyle znacznie, że będą potrzebne dodatkowe brygady - 9 brygad spokojnie wystarczy.
311: Odzyskujemy dwie brygady
Bilans: Jedna brygada mniej niż przy dotychczasowym planie.

Wariant 2
135: Identycznie jak w przypadku 1 wariantu, jednak czas przejazdu się nieznacznie skróci
311: Czas przejazdu nie zmieni się znacznie, a postoje i tak nadal są długie.
Bilans: Więcej o jedną brygadę do dołożenia do planu.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 13 lis 2013, 19:21

Czyli i mądrzej, i oszczędniej... ale przecież mieszkańcy mają inne zdanie.

Ze strony ZTMu:
"Zdecydowanie drugi wariant. Nie odcinajcie Gocławia od Promenady (325 to kpina)."
"168 do Promenady musi zostać!"
Etc etc... Czyli powtórka z rozrywki z likwidacji 510.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lis 2013, 22:34

fik pisze:piszę o Trasie Łazienkowskiej i niezabieralnym 523 i 182.
Te linie mają swoich pasażerów. A czas przejazdu 182 jest tak dramatyczny, że nawet 520 jest przy nim torpedą.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2013, 22:41

Fakt, jedzie aż minutę szybciej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 13 lis 2013, 23:02

Dla mieszkańców lepszy jest wariant 2 - 135 można będzie dojechać zarówno do Rawaru, jak i do Zamienieckiej, a ogólny czas przejazdu z Olszynki na Pragę jakoś strasznie się nie wydłuży. 311 niech się nadal kręci po Gocławiu, zresztą czasem przydaje się unikalna podwózka do ZUS - przystanek Tor Kolarski.
W wariancie 1 słabe jest wycofanie 168 z Promenady, tym bardziej że przesiadki na Zamienieckiej do łatwych nie należą. Można jeszcze ewentualnie pokombinować z 325 - wycofać z Bora-Komorowskiego i jakoś zakrańcować jednokierunkowo na Nowaka róg Poligonowej (może być przejazd bez postoju, tak jak dla 311 na Praga Płd-Ratusz) bo na Marsa już nie ma tak dużych korków jak kiedyś.

Inna opcja to wygięcie 158 w zamian za 135 z wariantu 2.

ODPOWIEDZ