Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 06 mar 2018, 9:22

ashir pisze:
05 mar 2018, 23:13
Co do tamtego przetargu to przecież oferta Mobilisu jak najbardziej mieściła się w kosztorysie, EEC tym bardziej walczyła, bo była następna w kolejce po zwycięstwo po Arrivie.
Nie mieściła się. Mobilis wtedy chciał 8,02 zł/km na początek, a kosztorys ZTM wynosił 7,60 zł/km.

A jeżeli chodzi o same odwołania- tu nie chodzi o to kto coś u gra i czy ZTM dopłaci. Tu chodzi o maksymalne przeciągnięcie w czasie startu nowych pakietów. Po prostu o umowy z wolnej ręki są mniej rygorystyczne niż 'przetargowe' oraz pozwalają na wykręcenie lepszej marży.

Awatar użytkownika
J23
Posty: 138
Rejestracja: 02 sty 2015, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: J23 » 06 mar 2018, 15:00

Arriva zgarnia pakiet brygad z I części w przetargu, tym samym jeśli nie będzie odwołań to w Warszawie zawita nowy producent, czyli Otokar! :-)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2018, 15:10

A tu już z pewnością EEC się będzie odwowywało. :D

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 06 mar 2018, 15:20

Czy to znaczy, że Michalczewski z Arrivą będą mieć wspólną bazę?

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 06 mar 2018, 18:14

Pojawiły się odpowiedzi na pytania do SIWZ w przetargu na pakiet przegubowy. Wygląda na to, że ktoś rozważa start z nowym Conecto G.
Składanie i otwarcie ofert przesunięto na 13 marca.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 mar 2018, 20:24

Pytanie: Co chciało osiągnąć EEC wystawiając ofertę na wozy z 28 siedzeniami z poziomu podłogi? I to w wozie MIDI?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2018, 20:30

piorunus pisze:
06 mar 2018, 9:22
A jeżeli chodzi o same odwołania- tu nie chodzi o to kto coś u gra i czy ZTM dopłaci. Tu chodzi o maksymalne przeciągnięcie w czasie startu nowych pakietów. Po prostu o umowy z wolnej ręki są mniej rygorystyczne niż 'przetargowe' oraz pozwalają na wykręcenie lepszej marży.
No dobra, ale 25xmaxi nie zastępuje żadnego kontraktu, w najgorszym wypadku od września nie będzie podbijania częstotliwości czy też uruchamiania nowych linii. W zamian nikt, niczego z wolnej ręki nie otrzyma, bo nie ma żadnego kontraktu do przedłużenia. Co innego w przypadku 25xmidi, tutaj EEC ma zarówno powód, jak i pretekst do złożenia odwołania. ;)
zxcvbnm pisze:
06 mar 2018, 20:24
Pytanie: Co chciało osiągnąć EEC wystawiając ofertę na wozy z 28 siedzeniami z poziomu podłogi? I to w wozie MIDI?
Żeby pojeździć dłużej Autosanami? ;)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 mar 2018, 20:45

ashir pisze:
06 mar 2018, 20:30
Żeby pojeździć dłużej Autosanami? ;)
To kompletnie nie ma sensu. Mogli złożyć normalną ofertę, choćby na Autosany, albo na BMC tylko trochę tańszą. No ale tej spółki czasem nie sposób ogarnąć rozumem... A tak to sobie strzelili w stopę. O ile maksymalnie przesuną? Nie sądzę, żeby KIO miałoby w jakiś sposób przychylić do ich odwołania.
Może po prostu podczas opisywania oferty ktoś ostro pobalował ;)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2018, 21:23

Każde przesunięcie jest im na rękę, widocznie nie byli w stanie złożyć "w ciemno" lepszej oferty.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 mar 2018, 21:26

Śmiem twierdzić, że nie ma składania oferty w ciemno z ich strony. Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2018, 22:00

No dobra, ale z Autosanami też było tak, że złożyli najdroższą ofertę i to w aukcjach elektronicznych ostro równali z ceną w dół, wygrywając obydwa przetargi o grosz z Michalczewskim, który w papierowych ofertach składał najtańszą ofertę. Śmiem zaryzykować stwierdzenie, że jakby tu też była taka dogrywka to za wszelką cenę by szli z ceną w dół. ;)

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 06 mar 2018, 22:10

Flash8222 pisze:
06 mar 2018, 21:26
Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.
Możesz rozwinąć swoją myśl? Cena nie jest powodem odrzucenia oferty.
Tutaj problemem jest 28 siedzeń z niskiej podłogi. Gdyby ZTM przyjął to bez weryfikacji, to EEC by wygrała.

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 06 mar 2018, 22:14

Flash8222 pisze:
06 mar 2018, 21:26
Śmiem twierdzić, że nie ma składania oferty w ciemno z ich strony. Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.
Cena kosmos, nieistniejący knypek, liczyli na bardzo wysokie stawki ? Ciekawa logika...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 mar 2018, 22:35

W tym autobusie w ogóle jest 28 miejsc siedzących?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 mar 2018, 23:29

Liczba miejsc mogła być dublem liczby autobusów bo też 28 sztuk EEC zaproponowało. Albo zwykła pomyłka, albo symulacja pomyłki...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ