Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 25 lis 2013, 14:37

pawcio pisze:Połączenia Gocław-Szembeka-Wiatraczna na samym 123 nie utrzymasz.
Hm? Przecież do tramwajów na Grochowskiej w tej propozycji ma dowozić także 168. No chyba że Gocławiowi niepotrzebne jest połączenie z tramwajami na Grochowskiej, a konkretnie z Rondem Wiatraczna, to wtedy faktycznie, należałoby pokombinować z głębszą reformą.

man1956
Posty: 1595
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 lis 2013, 14:41

No tak, koordynacja szwankuje, ale jak zamiast 8 kursów na godzinę będzie 12, to i szwankowanie łatwiej będzie znieść. Zwłaszcza, że często czeka się dłużej niż się potem jedzie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lis 2013, 15:53

To nie koniecznie musi być prawda. Na Ostrobramskiej podbicie 520 wyszło nieco bokiem i teraz mimo że kursów jest więcej, to każda linia jeździ jak chce i zdarza się całkiem często, że trzeba czekać cały takt 520 na kolejny kurs. A była naprawdę sympatyczna koordynacja, która całkiem dobrze (i to w czasach przebudowy węzła Marsa!) działała.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 25 lis 2013, 16:26

man1956 pisze:
Rosa pisze: Chyba żartujesz. 111, 117 do Powiśla czy nawet 509 na Stadion
Jak chcesz jechać np. do Otwocka to jazda 111 lub 117 do Powiśla zajmie Ci 20 min.
Potem lecisz z buta do stacji. Potem pociągiem (42 min.). Czyli już ponad 1 godzina.

Gdyby było 168 do Olszynki, to jechałbyś ok. 10 min., potem pociągiem 31 min.
Oj, oj, chyba 31 i 42.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lis 2013, 18:59

man1956 pisze:Natomiast co do jeżdżenia 168 do SKM-ki, to uważam na serio, że to ma sens. Wariant 168 + SKM do Ursusa, Pruszkowa, Józefowa czy Otwocka byłby ofertą czasowo najkrótszą w stosunku do tego, co mamy dziś.
Czas podróży to czas przejazdu + czas oczekiwania. Więc tylko i wyłącznie linia otwocka jest na plus, a to relacja marginalna. Nikt normalny nie pojedzie 168 na Olszynkę po to, żeby czekać pół godziny na pociąg do Pruszkowa...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

man1956
Posty: 1595
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 lis 2013, 19:24

Skoro ZTM taką relację proponuje, to chyba nie wziął tego z sufitu, tylko opiera na jakichś pomiarach.

Rzeczywiście, może do Pruszkowa wariant 168 + pociąg jest porównywalny czasowo z wariantem 111/117 + pociąg, natomiast dla linii otwockiej jest to alternatywa.

A jeśli o czekanie pół godziny na pociąg - w tej chwili zdarza się to praktycznie tylko poza szczytem. W szczycie jest po 4-5 pociągów na godzinę.

Wiekszość moich znajomych z linii otwockiej dawno porzuciła samochody jako środek dojazdu do Warszawy, a także utykający w korkach MiniBus czy 521. Zwróć uwagę, jak znacząco wzrosła frekwencja w pociągach (SKM + KM). Więc jak stworzymy dodatkową dogodną relację pociąg + autobus, to myślę, że będzie miała ona powodzenie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lis 2013, 20:21

168 na Olszynce to nie dojazd Gocławia do stacji kolejowej (dla niektórych to chyba jakiś fetysz) ale utrzymanie relacji Zamieniecka-Chłopickiego. Mam wątpliwości czy to niezbędne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lis 2013, 20:57

pawcio pisze:168 na Olszynce to nie dojazd Gocławia do stacji kolejowej (dla niektórych to chyba jakiś fetysz) ale utrzymanie relacji Zamieniecka-Chłopickiego. Mam wątpliwości czy to niezbędne.
Co do niezbędności utrzymania połączenia Olszynki z pl. Szembeka także masz wątpliwości, czy też może uważasz, że 245 co 40/60 minut wystarczy? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lis 2013, 21:13

Zbyt często widuję 135 tamże, by uznać to za relację kluczową. Zapełnienie 135 w poprzek Grochowskiej jest jakieś trzy, cztery razy niższe niż zapełnienie 168 na Ostrobramskiej przy Media Markcie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1595
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 lis 2013, 21:59

Pytanie tylko, dokąd jadą ci, którzy zapełniają 168 przy Media Markcie i Promenadzie - do Gocławia, czy też dalej, za Wisłę? Czy ktoś to badał?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lis 2013, 22:07

Głównie przesiadkowicze z 5xx na Mokotów plus sam Witolin, gdzie kilka niemałych bloków stoi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1595
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 lis 2013, 22:33

Przesiadkowicze z 5xx na Mokotów mogą skorzystać ze 141 (np. na Saskiej). Dojazd np. na Sielce 141 zajmie im tyle samo czasu, co dojazd 168 (a 141 częstsze).
Witolin natomiast może wsiąść w 141 (na Witolinie, Tarnowieckiej lub Łukowskiej) i też zajmie im to tyle samo czasu, co dojazd 168. Jedyny minus jest taki, że 141 nie dojedzie do Witosa czy w głąb Gagarina. Tylko czy w te rejony jeździ 168 znacząca liczba ludzi? Może coś wiecie na ten temat? By nie było wątpliwości: nie chciałbym, żeby fajny dojazd 168 do kolei (i wzmocnienie relacji Gocław - Grochowska) odbyło się kosztem rozwalenia innej potrzebnej relacji.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lis 2013, 22:38

pawcio pisze:Zbyt często widuję 135 tamże, by uznać to za relację kluczową. Zapełnienie 135 w poprzek Grochowskiej jest jakieś trzy, cztery razy niższe niż zapełnienie 168 na Ostrobramskiej przy Media Markcie.
Co ma wspólnego frekwencja w 135 w poprzek Grochowskiej do połączenia Olszynki z pl. Szembeka, skoro przystanki w obie strony są po północnej stronie Grochowskiej? Zwracam uwagę ponownie, ja nie mówię o połączeniu z Zamieniecką, a tylko z pl. Szembeka, gdzie mamy kościół, bazar, sklepy, wiele innych linii itp. Nie widzi mi się tu pozostawienie tylko widmowego 245.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 lis 2013, 23:11

A jakby 147 pociągnąć od Wału: Fieldorfa - Zamieniecka - Chłopickiego - PKP Olszynka Grochowska?
Na Kępie aż tak bardzo wykorzystywane nie jest, do 411, 507 i 509 dowiezie, do Ostrobramskiej też nie najgorzej (przesiadka do Centrum z Wawra na tym samym narożniku, z powrotem tylko jedne pasy).
W ten sposób nie trzeba by ruszać 168.
Obrazek

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 25 lis 2013, 23:15

147 na Wale Gocławskim w pomiarach spośród wszystkich linii zwykłych była najlepiej wykorzystywana w szczycie A.
Więc co najmniej do Saskiej ma branie.

ODPOWIEDZ