Ścieżki i pasy rowerowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1600
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 15 lip 2015, 20:51

Mimo wszystko jestem na nie. Jak można sobie pozwalać na takie manewry, oznacza to tylko, że skrzyżowanie nie potrzebuje sygnalizacji w ogóle.
A co do ogolnego utyskiwania na rowerzystów - mnie wkurzają przede wszystkim niedzielni/veturilowi rowerzyści, którzy "boją" się wjechać na jezdnię i cisną chodnikiem. Jakoś przypadek odwrotny (rowerzysta jadący wzdłuż DDRa jezdnią mnie mniej boli.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 lip 2015, 21:03

grzegorz pisze:
Wiliam pisze:Mi się taki pomysł podoba, choć u nas jest na to za wcześnie.
Panienka jadąca po DDR wspólnej z torowiskiem tramwajowym (tak, Nowowiejska)... pod prąd - te sprawy?
To nie jest DDR, tylko dopuszczony ruch rowerów na torze. Według mnie to wynika z tego że u nas nie robi się jednokierunkowych DDRów, a i pasów rowerowych jest mało, to sporo ludzi nie ma pojęcia jak się po tym poruszać. Przydało by się więcej oznaczeń poziomych.
Obrazek

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 lip 2015, 22:16

Daniel_FCB pisze:Mimo wszystko jestem na nie. Jak można sobie pozwalać na takie manewry, oznacza to tylko, że skrzyżowanie nie potrzebuje sygnalizacji w ogóle.
Powiedz to pieszym, którzy chcieliby przejść przez Jerozolimskie na wysokości Miedzianej, albo przez Towarową przy Kolejowej. A wg mnie to w takich miejscach powinno się tego typu znaki wstawiać. No chyba że zrobimy bezwzględne pierwszeństwo pieszych na pasach jak jest w paru krajach zachodu to wtedy tak.

A co do tego, ze ze strzałką sobie ludzie średnio radzą. Kierowcy luźno podchodzą do tego przepisu bo i tak w starciu z pieszym nic im się nie stanie. Z rowerzystami wygląda to jednak nieco inaczej.
Wiliam pisze: Według mnie to wynika z tego że u nas nie robi się jednokierunkowych DDRów, a i pasów rowerowych jest mało, to sporo ludzi nie ma pojęcia jak się po tym poruszać. Przydało by się więcej oznaczeń poziomych.
To chyba też kwestia ciągłego naciskanie na ścieżki i pasy, że trzeba, że bezpieczniej, że nie blokują ruchu, że... i nawet kierowca mnie kiedyś ochrzanił, że dlaczego nie zjeżdżam z Miodowej w Solidarności po Pasie rowerowym (przeciwnie do jego kierunku).
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 lip 2015, 23:51

Wiliam pisze:To nie jest DDR, tylko dopuszczony ruch rowerów na torze.
Stoi znak C-13, więc jest to droga dla rowerów.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 lip 2015, 23:53

No dobra, ale jako DDR to ma długość 1,5 metra?
Obrazek

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lip 2015, 0:03

Moim zdaniem droga dla rowerów (w cholerę niezgodna z kodeksową definicją drogi dla rowerów) ma tyle metrów, ile dzieli ją od znaku C-13 do znaku odwołującego, bo nigdzie nie znalazłem informacji jakoby skrzyżowanie odwoływało C-13.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 lip 2015, 0:08

Hmmm, czyli że można by nasłać SM na tramwaj obsługujący przystanek na Nowowiejskiej, że blokuje DDR? :term:
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lip 2015, 0:11

Szeregowy_Równoległy pisze:Moim zdaniem droga dla rowerów (w cholerę niezgodna z kodeksową definicją drogi dla rowerów) ma tyle metrów, ile dzieli ją od znaku C-13 do znaku odwołującego, bo nigdzie nie znalazłem informacji jakoby skrzyżowanie odwoływało C-13.
A czy C13 jak każdy znak nakazu (i zakazu) nie obowiązuje tylko do najbliższego skrzyżowania?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lip 2015, 0:15

Nie, ale można zadać pytanie, czy tramwajowi wolno jeździć po DDR. O ironio, kodeksowa definicja DDR nakazuje oddzielenie DDR od innych dróg lub jezdni, ale torowisko to nie jezdnia, jednakowoż to dalej część drogi, więc robi się śmiesznie. Bo nikomu poza rowerem (i pieszymi w przypadku braku chodnika) po DDR śmigać nie wolno, a na Nowowiejskiej tramwaj musi.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lip 2015, 0:17

To co odwołuje nakaz jazdy prosto w al. Solidarności przed Szwedzką, że przy Targowej wolno skręcić w dowolną stronę?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lip 2015, 0:24

pawcio pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Moim zdaniem droga dla rowerów (w cholerę niezgodna z kodeksową definicją drogi dla rowerów) ma tyle metrów, ile dzieli ją od znaku C-13 do znaku odwołującego, bo nigdzie nie znalazłem informacji jakoby skrzyżowanie odwoływało C-13.
A czy C13 jak każdy znak nakazu (i zakazu) nie obowiązuje tylko do najbliższego skrzyżowania?
Podstawę prawną poproszę w odniesieniu do C-13.
pawcio pisze:To co odwołuje nakaz jazdy prosto w al. Solidarności przed Szwedzką, że przy Targowej wolno skręcić w dowolną stronę?
Rozporządzenie o znakach i sygnałach pisze:§ 35. 1. Znaki:
1) C-1 „nakaz jazdy w prawo przed znakiem”,
2) C-2 „nakaz jazdy w prawo za znakiem”,
3) C-3 „nakaz jazdy w lewo przed znakiem”,
4) C-4 „nakaz jazdy w lewo za znakiem”,
5) C-5 „nakaz jazdy prosto”,
6) C-6 „nakaz jazdy prosto lub w prawo”,
7) C-7 „nakaz jazdy prosto lub w lewo”,
8) C-8 „nakaz jazdy w prawo lub w lewo”,
9) C-9 „nakaz jazdy z prawej strony znaku”,
10) C-10 „nakaz jazdy z lewej strony znaku”,
11) C-11 „nakaz jazdy z prawej lub lewej strony znaku”
zobowiązują kierującego do ruchu w kierunku zgodnym ze strzałkami; znaki te mogą być umieszczone na przedłużeniu osi drogi (jezdni) lub na samej jezdni.
2. Znaki, o których mowa w ust. 1, obowiązują na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy.
Nakaz jazdy na wprost dotyczy tylko najbliższego skrzyżowania, natomiast o C-13 i tym, żeby skrzyżowanie ten znak jakkolwiek odwoływało nigdzie nic nie ma.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 lip 2015, 22:39

W dzisiejszej Stołecznej jest o tym że minister infrastruktury podpisała stosowne rozporządzenie i tym samym za chwilę znika ostatnia wymówka IR co do zezwolenia na ruch "pod prąd" dla rowerów bez wyznaczania kontrapasów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 wrz 2015, 23:31

DDR na Moście Łazienkowskim jest już wpisany do planów budżetowych miasta na lata 2016-2017:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50393.html
Obrazek

mic
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2015, 14:34

Post autor: mic » 28 wrz 2015, 22:19

Wiliam pisze:W dzisiejszej Stołecznej jest o tym że minister infrastruktury podpisała stosowne rozporządzenie i tym samym za chwilę znika ostatnia wymówka IR co do zezwolenia na ruch "pod prąd" dla rowerów bez wyznaczania kontrapasów.
Tak, ale taki ruch będzie dozwolony tylko dla dróg o dozwolonej prędkości <=30 km/h:
Dopuszcza się dwukierunkowy ruch rowerów lub wózków rowerowych na jezdni drogi jednokierunkowej bez
wyznaczania pasa ruchu dla tych pojazdów, jeżeli:
– dopuszczalna prędkość nie jest większa niż 30 km/h,
– zapewniono bezpieczeństwo kierującym pojazdami podczas zmiany kierunku jazdy na wlotach i wylotach
drogi na skrzyżowanie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 wrz 2015, 22:20

To nie tramwaj jezdzi po dddr, to ddr wyznaczono na torowisku :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ